HUN ER IKKE SÅ BITCHY I VIRKELIGHETEN

Beklager sen lyd fra meg. Jeg har lagt i fosterstilling i nesten hele dag. Litt på grunn av gårsdagen, men mest på grunn av magen. Jeg har hatt såååå vondt i magen. Mensen har kommet og jeg føler meg skikkelig dritt. Det må jeg bare si. Selv om jeg fikk negativ graviditetstest på fredag, så hadde jeg fortsatt et lite håp siden mensen ikke hadde kommet. Sånn er det jo hver måned. Men men.. Vi gir ikke opp. Nå er det fertilitetsklinikk neste. Jeg gidder ikke gå å lure på om noe er galt med meg eller Ulrik lenger. Ja takk til all hjelp som finnes.

Ulrik har heldigvis dratt meg med ut i en bursdag. Jeg kan ikke bare ligge hjemme å synes synd på meg selv denne lørdagen. Det blir ikke noe bedre av det. Litt sminke, høye hæler, hyggelige mennesker og noen gode drinker hjelper på. Nå sitter vi på Asia på Aker brygge. Videre i kveld skal vi en tur på Monkey Bar.

Jeg legger ved et bilde fra gårsdagen, da jeg ikke har vært helt i bildemodus i dag. Men i går var jeg det. Litt over middels kanskje. Hehe! Anne-Kat var forresten mye hyggeligere enn jeg trodde. Hun er ikke så bitchy i virkeligheten 😉

24 kommentarer
    1. Synes dere gjør helt rett i å søke hjelp når det er det som føles riktig for dere. Ingenting å lure på da, det sliter å vente og håpe, for så å bli skuffet, hver eneste måned. Bra at Ulrik har dratt deg med ut en tur, det tror jeg du trenger i dag. Men jeg er helt sikker på at det blir småfolk hos dere i 2017, kanskje til og med mer enn én, for jeg så kaffekoppen din.
      Anne Cat er flott, herlig rå og uten filter. Var på et show med henne og var så heldig å få komme bak scenen. Hun fortalte at hun nesten aldri inviterte folk bak scenen, men siden dette var en litt spesiell situasjon så gjorde hun et unntak. Satt vel nesten en halvtime og skravla med henne. Fikk et flott inntrykk av henne, raus dame.
      Og så krysser jeg fingrene og heier videre på dere to, skjønne folkene.

    2. Så utrolig kjedelig. Men Synes det er utrolig bra at dere er så åpen om å ville motta hjelp 😊! Synd at alt dette skal være så tabu. Kos deg masse ikveld!
      Et spørsmål om noe helt annet: hvor er Stella når dere er ute en kveld? Hvor mange timer er Hun alene? Sliter litt selv med dette når det kommer til min hund og lar være å bli med på ting fordi jeg får dårlig samvittighet 🙈

    3. Så kjedelig at du fikk mensen.. 🙁 Hadde virkelig håpet dere hadde lykkes denne gang!! Men syns det er helt rett å søke hjelp!! Syns også det er så flott at du er så åpen om prøvetiden 🙂 Lykke til! 🙂

    4. Hei Julianne,
      Føler jeg må kommentere nå. For det første så føler jeg med deg <3 Prøving kan være vondt hvis det tar lang tid. For det andre så mistenker jeg at du regner litt feil mtp. syklus? Bladde i arkivet ditt, og så at du fikk mensen sist gang 15.09. Det betyr at du har hatt en 30 dagers syklus denne gangen, som er er ganske vanlig i ditt tilfelle? Altså ingen grunn til å slutte å stole på kroppen sin. Eggløsningen skjer typisk 12-14 dager før mens. Altså hadde du mest sannsynlig eggløsning da du kjente symptomer på det. Igjen, et tegn på at kroppen din oppfører seg som den skal 🙂 Uansett, jeg holder med deg i å oppsøke en fertilitetsklinikk! Om ikke annet så for å få ro i sjela <3 Anbefaler Nicolai Holst på Fertilitetssenteret. Rolig, trygg og ekstremt dyktig lege!

    5. Du er så utrolig søt!:-) håper alt ordner seg for dere og at det går deres vei snart! Krysser fingrene og følger spent med!

    6. Jeg synes synd på deg, men håper du blir gravid❤️Du gjør rett i å finne en klinikk, men kan du blogge om det, siden det høres utrolig spennende ut😊?

    7. Hei!
      Håper søkt står bra til med deg.
      Jeg ville tipse deg om å ikke blogge om graviditet i en månede . Det at du ikke blir gravid kan ha hensikt med stress osv. La være å nevne det, hold alt privat i en månede og jeg har på følelsen det vil lykkes da. I min kultur har vi noe som heter “evil eye” høres kjemperart ut ja, men det stemmer .. Når folk ikke unner en det beste , så går det bare dårlig … Dermed håper jeg du tar tipset fra meg . Lykke til med alt !

    8. Så synd å høre!:( Jeg hadde virkelig tro på at dette skulle bli deres måned. Ønsker dere all lykke med steget videre med å oppsøke fertilitetsklinikken.

    9. Hei Julianne
      Som fast leser av bloggen din følger jeg med på dine opp- og nedturer, helg- og hverdagsliv. Det jeg setter størst pris på er din ærlighet og glimt i øyet. Dette er et fristed for meg uten fasadeliv og statusjag. Jeg vil takke for at du deler glimt av ditt liv med oss lesere, og synes det skal være helt opp til deg hvor ofte du legger ut nye innlegg.
      Klem fra Mari, som også ønsker å bi gravid 🙂

    10. Heier på dere! Masse lykke til med det:) Stress utslipper det samme hormonet som når man ammer. og dei seier at når en ammer så er det nesten umulig å bli gravid pga det hormonet som blir slippet ut. Veldig lett for meg og sei og kanskje irriterende at eg skriver dette, men eg vil kun det beste for deg ; Stress ned, nyt livet, ver med venner så ofte du kan, finn på masse og plutselig er du gravid når du minst aner det!
      klem fra meg

    11. Masse lykke til med igangsetting hos fertilitetsklinikk! 🙂 Jeg har selv fått hjelp pga. defekte eggledere. (Noe man kan konstatere kun dersom man tar kikkhullsoperasjon). Jeg ble gravid med en gang å fikk en nydelig sønn! Nå venter jeg ei jente, 2 år etter 🙂 Krysser fingrene for dere! 🙂

    12. Masse lykke til med fortsettelsen! Og kjempebra at dere har valgt å søke hjelp, det er så mange som trenger det og det kan være mange grunner til at man ikke blir gravid med det første, kanskje er det bare en justering som skal til, kanskje har man bommet på dagene man trodde/i følge appen var fertil? Sjekk med gynekolog, endokrinolog etc så får dere mest sannsynlig et sikkert svar. Som L sier, det er håp, man må bare finne ut hva som skal til først 🙂 Og bare det at du skriver dette på bloggen er til hjelp for så mange enn du aner! 🙂

    13. Å nei 🙁 Føler med dere begge to. Håpet inderlig at dette var deres mnd. Men synes det er bra du oppsøker en klinikk. Greit å få et svar på om man evt trenger hjelp eller bare litt mer tid 🙂

    14. Hei
      Har lest bloggen din lenge men aldri kommentert før.
      Føler svært med deg i denne prosessen dere går igjennom nå. Er der selv, vi har prøvd i et år nå. Første steg i prosess nå er å teste om jeg får eggeløsning.
      Skummelt men godt å vite at det er i gang. Veldig glad for at du deler prosessen med oss, Godt å ikke være alene i denne prosessen.
      Lykke til, å heier virkelig på dere

    15. Huff, så kjedelig at det ikke lyktes denne gangen heller! Har du mye smerter når du har mensen? Det kan være noe som heter Endometriose, det gjør det vanskeligere å bli gravid samt at en har mye smerter. Lurt av dere å få en utredning nå, slik at dere kan få hjelp. Anbefaler det samme som Siri litt lengre opp her, Holst på Fertilitetssenteret i Oslo, meget erfaren, rolig og engasjert. Det er en fantastisk gjeng som jobber der!
      Lykke til! Som tidligere ufrivillig barnløs så synes jeg det er veldig positivt at du er så åpen om dette! Man føler jo at man er alene med dette, alle rundt en har barn eller er gravide. 1 av 6 par sliter, så jeg synes det er veldig bra at du setter fokus på det! De aller fleste som sliter får barn tilslutt, så ikke gi opp mammadrømmen 🙂

    16. Så utrolig kjedelig at du fikk mensen denne gangen også 🙁 Føler virkelig med deg. Var en dag over selv så tenkte kanskje jeg var gravid denne gangen men ble negativ test for meg også. Er så glad for at du deler denne prosessen men oss. Er innom hver dag for å se hvordan det går med deg og det er deilig og betryggende at det er andre på samme sted som meg. Takk for at du snakker åpent med dette 🙂
      Krysser fingrene for dere 🙂 og meg :p

    17. Så kjedelig, Julianne. Takk for at du deler alle følelsene rundt prøvingen med oss, det er utrolig fint at andre som sliter med det samme kan få lese. Ønsker dere all lykke til med fertilitetsklinikk!
      Jeg er selv 27, ønsker barn ila de neste årene og har alltid “antatt” at jeg kommer til å bli gravid med en gang det passer. Har en krevende jobb og ønsker å komme videre i karrieren før det skjer, men jeg har funnet mannen i mitt liv og jeg føler meg veldig klar for å bli 3. Kun jobb som stopper meg, og at jeg har en livstil som ikke passer så godt med en liten en, siden jeg reiser mye til utviklingsland i forbindelse med jobben. Som deg har jeg også tatt abort, som en 21 åring (angrer absolutt ikke på det).
      Det gjør meg faktisk litt nervøs på mine egne vegne å følge din reise, og jeg forstår veldig godt at du blir utålmodig for det hadde jeg vært selv. Håper du får en positiv test snart, du blir nok en veldig god mamma!
      PS. Håret ditt ser smashing ut – passer deg perfekt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg