JEG STOLER IKKE PÅ KROPPEN MIN

Ingen mens, ømme pupper og negativ graviditetstest. Jeg stoler ikke på kroppen min lenger. Men nå er det helg og jeg prøver å ta det med et smil. Ulrik har fri, mamma er i Oslo, stefaren min er i Oslo og vi er alle sammen ute og spiser og koser oss. Jeg skulle byttet alt i verden mot å være gravid akkurat nå, men siden jeg fikk en negativ test, så tar jeg meg noen glass i kveld. Snart skal vi på Latter. Der er det show med Anne Kat. Vi blogges mer i morgen og snappes i kveld, for de av dere som følger meg der..

38 kommentarer
    1. Håper ikke du innbiler deg symptomene, de fleste gjør det. Det kan også være flere årsaker til utsatt mensen, selv jeg blir jo forvirra av kroppen din…sometimes😂
      Lykke til begge to❤️ Håper Ulrik får deg gravid da😍

    2. Håpet virkelig på positiv test for deg i dag, kjedelig når kroppen ikke oppfører seg som vanlig, men at testen fortsatt ikke viser positivt. Håper du har en strålende helg likevel! Forhåpentligvis viser testen positivt veldig snart! 🙂

    3. Tusen takk for at du deler dine erfaringer i denne tiden. Det er alltid godt (og viktig) å få et realistisk innsyn i hvordan det er å forsøke å stifte en familie. Når det er min og samboerens tur ikke så altfor langt inn i fremtiden er jeg nå mer mentalt forberedt at det kanskje ikke blir et positivt resultat med en gang. I mellomtiden så heier jeg på deg og Ulrik <3 Ha en fantastisk kveld med litt bobler og masse latter 🙂

    4. Kos dere i dag 😊 Håper så på deres vegne at testen blir snart positiv 😘
      Krysser alt jeg har 😉

    5. Jeg kommer ikke over hvor utrolig fin du er med kortere hår! Denne frisyren kledde du mye bedre, og den passer virkelig ansiktsformen din! Du ser utrolig voksen og sofistikert ut😊 Krysser fingrene for positiv test. Å være mamma er det fineste i hele verden❤

    6. Søren heller! Har vært innom hver dag, flere ganger for å se om det er noen baby på vei! Jeg håper så inderlig at du får det til. Har du sjekket stoffskiftet ditt? Jeg har høyt stoffskiftet og av den grunn vil jeg slite veldig med å få barn. Sjekk det ut. Dere kommer til å bli to veldig fine, gode foreldre!! Lykke til. Jeg krysser virkelig fingrene for dere:)

    7. Velkommen i klubben.
      Mensen er og blir bare flere og flere dager forsinket hver mnd. Som prøver er det ganske vanlig å komme i ulaget. Fra normal syklus til 38 dagers syklus nå, er det fryktelig frustrerende når kroppen ikke spiller på lag når det virkelig burde..
      Er du bekymret over Ulrik sin alder?

    8. Hei:)
      Det kan jo hende du tar testen litt tidlig. Jeg tok test 1 uke etter jeg skulle ha hatt mens, og da viste den negativ. Men bare noen dager etterpå tok jeg en ny og da ble det ingen strek før kjempe lenge etterpå. Da viste den plutselig POSITIV!
      Ønsker dere lykke til! ❤️

    9. Det er så utrolig gøy å følge deg her inne. Takk for alt du deler!!
      Vi prøver også, ble så utrooolig skuffa da jeg såg negativ test forrige uke 🙁 fader altså!!
      Jaja, får prøve igjen! heier på dere 🙂

    10. Hei! Jeg må bare si at jeg var i akkurat den samme situasjonen som deg. Prøving, testing av eggløsning, forvirrede sykluser, alt var mørkt. Så gikk vi til fertilitetslege. Han sa: Kast eggløsningstestene, ha sex annenhver dag. Punktum. Jeg hadde fått positiv eggløsningstest flere dager før jeg var hos ham, så viste det seg via ultralydundersøkelse at jeg hadde eggløsningen den dagen! Så vi hadde rett og slett sluttet å prøve for tidlig!
      Jeg ble gravid måneden etter at jeg sluttet å teste for eggløsning. Var overlykkelig, trodde nesten ikke det var sant. Man blir så utrolig opphengt i de fruktbare dagene, som kan komme både før og etter det testene viser!
      Jeg sender masse varme tanker- krysser fingrene for at det løser seg for dere snart! Det fortjener dere!

    11. så morsomt å se snapppene dine i kveld <3 <3 <3 <3 <3 du snapper sjeldent i slike situasjoner, men det burde du gjøre oftere.

    12. Det kan jo være at du er gravid selvom du får en negtaiv test? 🙂 MAANGE som opplever det, ta evt flere, siden mensen enda ikke har kommet! Men er jo veldig logisk at siden du tenker så mye på det og sånn, stresser det deg mer enn du er klar over= hovedfaktor til forsinket mens… LYKKE TIL HVERTFALL!

    13. Du burde jo iallfall ikke drikke alkohol når du prøver å bli gravid da…
      Man skal jo spise vitaminer og sundt, uten alkohol, snus og røyk bla.

    14. I feel you. Meg og mann prøvd å bli gravid igjen (har en sønn på 1 år) men frem til nå ingen positiv test selv om jeg ikke har tatt noen prevensjoner etter fødselen 😕 kroppen lurer meg og hver mnd alltid 1 eller 2 uker forsinket mens. Har heldigvis time hos gynekologen min snart så får vi vente å se hvorfor ingenting skjer🙄 heier på deg og Ulriken ✌

    15. Jeg hadde det på akkurat samme måte da vi prøvde å få vårt første barn. I et par perioder var mensen over en uke forsinket og jeg var sikker på at jeg var gravid, men testene var alltid negative 🙁 men det klaffet til slutt og nå har vi verdens beste datter på snart 3 år, og har begynt å prøve på nr.2 🙂 jeg har nettopp fått mensen så det klaffet ikke denne gangen heller, så jeg føler så inderlig med deg. Håper det klaffer for dere snart! 💜

    16. Hei! Jeg er ny leser på bloggen din og er i samme båt selv. Vi har nå prøvd i 8 måneder å bli gravide uten hell. Kroppen min er også så rar og jeg føler jeg har ømme bryster, kjenner liv i magen og føler jeg legger på meg rundt mage. Men negativ test her også, pluss mensen kom i går. Jeg heier på dere! Og håper vi begge to får bedre hell neste måned!

    17. Ang. å drikke og være gravid; den første tiden lever embryoet av plommesekken, og vil ikke påvirkes av mors alkoholinntak… Tipper det går fint OM hun skulle være gravid, som det gjør med hundrevis av barn i dette landet der mor ikke vet hun er gravid og tar seg en fest (meg selv inkludert) 😉

    18. ❤️ Så synd:( Vet akkurat hvordan det der er.. Føler med deg.. Men vi lykkes til slutt og det gjør nok dere også:)

    19. Jeg fikk ikke positiv test på noen av mine svangerskap før etter uke 6. Men da trengte jeg knapt å ta av wrapping på testen før den var positiv 😉 produksjonen av hcg er veldig forskjellig, så jeg ville prøvd igjen om noen dager, om ikke mensen kommer i mellomtiden. Krysser fingrene for dere! Jeg vet hvordan det er og ønske seg et barn…

    20. Du vet at du kan ta blodprøve istedenfor graviditetstest? På blodprøven ser du resultater etter bare noen timer etter befruktningen, så du slipper vente med å teste deg til dagene før du forventer mens. 🙂 Det er bare å løpe innom Fürst på Majorstuen og ta hcg prøve, man trenger ikke noe time el, tar ca 5min. Mener det koster ca 180kr. Har du forhøyet verdi, dvs hcg nivå >5 er du gravid, og det får du svar på allerede neste morgen 😉 Jeg var der tre ganger før jeg fikk mitt positive resultat..:)

    21. Heihei,
      Du må ikke stole på en test så fort. Jeg selv tok en graviditetstest 4 dager etter forventet mens og fikk en klar negativ test. Etter 9 dager over var den positiv og jeg er nå snart i 9. Månede. Det kan henne du produserer hormonene seinere i urinen og da kan testen slå ut negativ😀
      Krysser fingrene for deg 👐🏻

    22. Hei J&U! Jeg har fulgt bloggen deres lenge nå, og har kommentert i ny og ne. Blant annet påpekt vår like syklus og symptomer (som egentlig ikke er symptomer). Denne mnd hadde jeg absolutt ingen “symptomer”, ikke engang ømme pupper. ) men tok likevel en graviditetstest på tirsdag for å dobbeltsjekke. Negativ var den jo som forventet. ‘En begynte å stusse i dag at mensen fortsatt ikke har kommet. Tenkte det var pga stress, men fortsatt rart. Idag tok jeg en ny test, som viste positiv!!! 6 dager etter forventet mens. Jeg er helt sjokkert!!! Ville derfor si, at det kan jo hende du også er det selvom den ene viste negativt! Krysser alt for dere <3

    23. I dag var det lite aktivitet fra deg her, og jeg har en liten mistanke om hvorfor:) Dette er så spennende!

    24. Vet akkurat hvordan du har det! i samme situasjon selv, er til å bli litt tullerusk av;) men spennende tid. Man får bare huske å kose seg samtidig som man prøver! Masse lykke til:)

    25. ååh du GLØDER virkelig julianne,så fantastisk vakker, man kan se du er lykkelig ! du er helt sikkert flink til det fra før av, men må bare minne deg på at, husk å nyte øyeblikk her og nå istedet for å lengte etter noe som ligger i fremtiden <3 når du blir gravid er tiden inne for det, det er en mening med alt <3

    26. Dere er så flotte på håret begge to! Håper Ulrik kan skrive et gjesteinnlegg til om hårbehandlingen sin snart ^^ Heier på dere 🙂

    27. Selv ved en negativ test så kan du være gravid:)
      Det tok nesten en måned før jeg fikk positiv test, selv ved uteblitt mens.. Siden vi planla graviditeten så holdt jeg meg unna alkohol i tilfelle, og rørte ikke nei-mat. Så siden dere prøver så kan det være lurt å holde seg unna alkohol, fordi det kan påvirke fertiliteten, og det kan være du allerede er gravid. Nå er det flere som har drukket uten å vite at de er gravide uten at det har skadet fosteret, men vil anbefale deg å kutte det helt ut:) Følger spent med, og håper dere snart får en positiv test! Sitter her høygravid, med kraftig halsbrann og har ikke fått sovede siste 3 timene:) Men heldigvis er det så mye å glede seg til også!:D

    28. Hei Julianne! det var trist og lese at nesten var negativ 🙁 Men opp med hode og stå på videre 🙂 Jeg krysser fingrene for deg at du snart blir gravid 😀 Stor klem <3

    29. Du burde jo ikke drikke noe alkohol i prøveperioden da dette kan være med å å påvirke.? Det fikk jeg beskjed om og vi venter en liten gutt i begynnelsen av april. Masse lykke til, heier på dere!

    30. Hei! vil gi deg et lite tips nå mens dere er i prøve perioden for å få barn. Unngå all alkohol mens dere prøver. Dette er noe du helt sikkert er obs på, men grunnen til at du skal være forsiktig med alkohol under prøvetiden er fordi allerede etter 7 uker er barnets hjerte ferdig utviklet. Det er ikke mange som er klar over at de er gravide og drikker alkohol frem til de vet at de er gravide. Om du gjør dette kan det påvirke hjertet til barnet og fremkalle hjertefeil.
      Lykke til videre med prøvingen

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg