NÅ ER JEG LEI

Jeg har bestemt meg for å vente noen dager før jeg tester meg etter gode råd fra flere lesere. Av en eller annen grunn klarer jeg å dy meg litt til. Det handler vel mest om at jeg mistenker at mensen bare er forsinket. Dessverre. Jeg tror ikke at jeg er gravid nå og føler meg så forberedt jeg kan bli på en ny skuffelse. Men hvem vet? Brått får jeg tidenes beste overraskelse. Jeg har i hvert fall to graviditetstester liggende her hjemme og har ikke planer om å kjøpe noen flere denne måneden, for å si det sånn. De to testene skal ikke tas i bruk før fredag og eventuelt lørdag. Men på fredag må jeg nesten. Jeg er nødt til å teste meg før helgen, slik at jeg vet om jeg må ta noen hensyn eller ikke. Jeg håper jo såklart det. For det er ingenting annet jeg heller vil enn å ta hensyn de neste 9 månedene ♥

Jeg har forresten slettet den teite appen.. Nå er jeg lei. Den gjør meg bare forvirret og usikker. Mulig jeg finner meg en ny app, om jeg trenger.. Håper jo ikke det da. Hehe!

Her ser dere den siste meldingen fra bestevenninnen min. Hun er den første personen som kommer til å få vite det den gang jeg får en positiv graviditetstest etter Ulrik. Så er det foreldre, søsken og våre andre nærmeste. Etter det kommer nyeheten som sagt ut på min Instagram @pilotfrue


 

Det er mange som har lurt på hvorfor jeg skal annonsere den store nyheten der, og det er enkelt og greit fordi jeg ønsker å legge mer energi i instagramkontoen min fremover. Jeg har ikke vært så aktiv der som jeg burde og føler derfor at jeg “skylder” de trofaste følgerne mine en grunn til å følge meg videre.

24 kommentarer
    1. Krysser fingrer for at du får samme positive svar som jeg fikk på lørdagen. Yippi!
      Det ble så mye stress med prøving ,ta eggløsningstester og få det i boks i henhold til barnehageplass. Så jeg la bort alt av tester og apper i September å plutselig var graviditet testen positiv på lørdagen. Er i sjokk enda 🙂 krysser fingrer for deg!

    2. Hei 🙂
      Jeg er en ny leser vi bloggen din. Og jeg føler virkelig med deg. Da jeg er i samme situasjon om dagen. Vi har prøvd siden April. Og har enda ikke testet positivt. Sist mensen begynte var 3 september. Tok en test i går. Og den var negativ 🙁 Men føler kroppen oppfører seg annerledes. Så skal ta en ny test om 1 uke. Om det ikke dukker opp noe mensen.
      Jeg krysser virkelig alt jeg har på deres vegne. Og håper dere lykkes veldig snart <3

    3. Krysser fingrene for dere 🙂 kjenner meg veldig igjenn i det du skriver, her har vi prøvd siden mars og enda ikke fått 2 streker:( har gitt litt opp i det siste :/ men har ett pittelite håp enda:) men man blir veldig lei og sliten av all prøvingen når man fokuserer på det så mye:p

    4. Så spent på dokka vegne!! Spennande tid❤️ Venter i spenning kvar mnd eg og på om mensen kommer eller ikkje..

    5. Slett apper og kast eggløsningstester! Spre beina hver dag! Og lykke til, jeg gleder meg til graviditeten din søta🤗

    6. Krysser fingrene for at du får positiv test snart 🙂 selv er jeg snart 8 måneder på vei, vi prøvde ikke å bli gravid, så det kom som en stor overraskelse. Jeg testet negativt 3 dager etter forventet mens, men tok en ny en den 4 dagen som viste klart og tydelig “gravid” i displayet:) Ønsker deg masse masse lykke til! 🙂

    7. De månedene vi prøvde kunne jeg ikke vente med å teste, men den mnd jeg ble gravid hadde jeg ingen hast. Tenkte jeg kom til å finne ut av det tidsnok uansett, så det at du ikke higrer etter å teste kan jo være en bra ting? 😀 jeg følte meg heller ikke gravid og var superklar for å begynne på en ny syklus.
      Håper dette er mnd deres og at du får positiv test på fredag!

    8. Det er alt for spennende å følge med på dette 😀 jeg ønsker deg så masse lykke til, vet selv hvordan denne følelsen er da vi holdt på i 1,5 år før spiren satt 🙂 å nå sitter jeg med verdens beste gutt på 2 mnd <3
      prøv å ikke stress selv om det er myyye lettere sagt en gjort (fikk vell den slengt i tryne hver mnd), å ha sex for nytelsen sin skyld, ikke bare baby making 😉
      jeg heier på dere å krysser alt jeg har for at den sitter snart! å takk for at du er så åpen å ærlig rundt hele prosessen 🙂

    9. Anbefaler deg og prøve ut appen ”Clue”. Den er veldig grei, og hvis du får en positiv eggløsningstest så justerer den syklusen etter der igjen. Er veldig fornøyd med den selv,får litt bedre oversikt på den appen.
      Vi har selv prøvd i ca 3 1/2 år nå, fått hjelp gjennom fertilitetsklinikk med mye hormon medisiner og kikhulls operasjon for å sjekke om alt står bra til der nede. Og alt er ok, jeg har eggløsning med fortsatt aldri gravid. Så gynekologen min sier det er uforklarlig barnløshet og siste utvei for oss er prøverør.
      Skjønner du begynner å bli lei med venting og skuffelsene, det er et helvette, og det kommer og går som en berg å dalbane også. Vi får nå hjelp og skal starte prøverør, så det er en liten befrielse for oss, men håper dere får til på egenhånd snart, dere er vell undt det <3 Send meg gjerne en mail om du lurer på noe, 3 år med prøving så har vi fått noen erfaringer og tips som vi gjerne deler.

    10. Håpar at den kjem eit positiv svar og at du kan gå inn i helga med ein liten god hemmelighet 🙂 og så heldig venninna di er som får vite det så fort. Det fekk eg og av mi bestevenninne og det va so hærlig fint og få ta del i denne fine store hemmeligheten til ho og sambuaren før heile verda viste det. Eg lovde ho i fjord at om ho blei gravid igjen (nr2), så skulle eg lære meg å strikke. So no strikker eg for harde livet. Er dog ikkje noko avansert – men likevel mykje kjærleik i kvart eit plagg. Det er noko heilt eget og noko heilt spesielt når det er bestevenninna som er gravid. Ein kjenner liksom på denne ekstreme gleda og så føler ein på bekymringane i saman. Og så tenker eg at eg er veldig privilegert som har ei so god venninne som lar meg få ta del i svangerskapet og i kvardagen. Det er ikkje alle som er så heldige <3

    11. Synes du er veldig veldig töff som prater så åpent om dette, og synes det er på tide at emnet blir mere åpent. Nå er det mer ‘pinlig’ og innrömme at man har vanskelig med å få barn. Og det er veldig synd, for det er mange, flere enn man skulle tro, som sliter. Da er det godt å vite at det er fler med samme problem og at man faktisk har noen man kan prate med.
      Min mann og jeg hadde problem med å få barn og etter to graviditeter utenfor livmoren, ble det pröverör på oss. Etter to mislykkede forsök og veldig mange tårer, satt det endelig! Nå er jeg snart i uke 23 og i magen ligger det en veldig aktiv liten jente. En liten frysebaby som beviser at med tid og tålmodighet, går det som regel veldig bra til slutt! <3

    12. Jeg bruker periodtracker for å holde styr på mensen og den flytter mensen om den er forsinket og regner gjennomsnittet av syklusene for å forutsi både eggløsningog mensen.
      Men håper jo seff at du kan innstallere en helt annen app snart😊 Tvi tvi!

    13. Jeg å min kjære har prøvd like lenge som dere. Når jeg skulle ha mensen nå så var jeg 10 dager forsinket å var sikker på jeg var gravid. Men neida! Så nå har jeg slettet alt av apper, å bare lar det gå sin gang. Blir for mye stress rett å slett! Håper spiren sitter hos deg. Lykke til ❤️

    14. Trine: 10 dager ja.. Det er lenge! Huff. Jeg føler med deg <3

      Lurt å slette alt av apper osv tror jeg. Spesielt om man føler stress rundt det. Ønsker deg masse lykke til videre 🙂

    15. Jeg og samboeren har prøvd å bli gravide i over 1 år nå, uten noe resultat. Så det kan ta alt fra 1 mnd til flere år.. Ei heller er jeg overvektig, spiser sunt og lever bra, så man vet aldri :/

    16. Jeg brukte en app som Het Astrosecret, slettet den da den bare gjorde meg stress etter et år prøving. Måneden etter fikk jeg positiv test 🙂 for da visste jeg ikke når det var størst sjanse, dermed mindre stress og fokus på den ene dagen man kan treffe..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg