HÅPER DERE STOLER PÅ MEG

Jeg ser det er flere som stiller spørsmål ved min lutealfase, som det heter den tiden fra eggløsning til neste menstruasjon. Det kan tenkes at jeg har “kommet ut av tellinga” på grunn av to uregelmessige måneder, eller at appen min ikke stemmer så bra som jeg trodde og tidligere har opplevd. Jeg vet ærlig talt ikke og grunnen til det er fordi jeg ikke fikk noe positiv eggløsningstest denne syklusen. Grunnene til det igjen kan jo være mange. Jeg mistenker at jeg gikk glipp av eggløsning ved at jeg testet meg feil, men jeg er helt sikker på at vi har gjort det vi kan for å lykkes likevel. Smilemunn eller ei. Dersom eggløsning bare var forsinket, som jeg satset på da jeg ble med Ulrik til Alta så er det derfor jeg fortsatt ikke har fått mensen. Jeg ser den. Men jeg vet jo ingenting sikkert. Det er det som er så frustrerende. Jeg ble med Ulrik på tur for å forsikre meg om at vi var sammen under eggløsning, slik at det ikke skulle stå på manglende sengeaktivitet. Selv om jeg skrev at jeg trodde at jeg hadde eggløsning på grunn av mine kroppslige tegn så var jeg ikke sikker. Jeg hadde nemlig ikke med meg eggløsningstester til Alta. Først og fremst fordi jeg glemte det og da jeg først hadde glemt det så føltes det veldig godt og befriende. Derfor lot jeg være å kjøpe meg nye på denne turen.

Jeg har valgt å dele alt i prøveperioden med dere fordi jeg vil det, ikke fordi noen forteller meg at jeg skal gjøre det. Nå som jeg blir anklaget for å lyve til dere blir jeg utrolig skuffet og lei meg. Hvorfor i alle dager skulle jeg gjort det? Hele poenget og tanken bak dette er jo å være åpen. Mange synes jeg deler for mye og det er helt greit, men jeg finner meg ikke i at noen mener eller mistenker at jeg deler usannheter. Det ville jeg aldri ha gjort. Såpass respekterer jeg dere leserne mine.

Jeg har ikke tatt graviditetstest i dag og det er fordi jeg prøver å vente noen dager til mensen faktisk er uteblitt. Jeg fikk jo mensen 4 dager forsinket forrige måned, så mulig den er forsinket nå også. Men uansett.. Den gang jeg får en positiv graviditetstest så kommer jeg heller til å unnlate å svare dere på spørsmål om resultatet (helt til de nærmeste har blitt infomert) enn å lyve. Håper dere stoler på meg ♥


 

27 kommentarer
    1. Haha, folk er gærne! Tenk at du i det hele tatt var nødt til å skrive dette innlegget…
      Krysser fingrene for dere, og håper på en god nyhet snart. 😀

    2. Jeg regner med at de fleste av dine følgere,har vært gravide selv.for noen sitter det i sikringsboksen,ved 1 forsøk,andre må streve litt lenger.jeg synes noen begynner å bli litt respektløse mot deg.de virker nysgjerrige på den gale måten.og jeg tror når du leser innleggene,så krymper du deg.du kan jo ikke noe for hvordan kroppen oppfører seg.noen ganger er det nesten bedre å arbeide i det stille,enn å si noe.å lære seg respekt for andre mennesker,burde ikke vært en oppdragelse sak for en blogger,det burde vært 1 prioritert hos alle som kommenterte.

    3. Du setter jo deg selv i en litt kinkig situasjon. Du skriver at hvis du blir gravid så kommer du til å unnlate å svare på det med det første. Alle vil jo forstå at du da er gravid, når du har vært så åpen som du har vært på tidligere negative resultater. Forstår bare ikke logikken din..

    4. Takk for oppklaring. Skal stole på deg…alle som har prøvd lenge noen gang vet hvor sårt og altoppslukende det er. Derfor bør en prøver-blogg være 100 prosent ærlig!!!
      Da er det nok forsinket eggløsning og mens..
      Håper dere traff i Alta!
      Du har sikkert mange tusen prøvere som følger deg nå, takk for ærligheten

    5. Men i all verden??? Hvorfor skulle du lyve? Det er jo så dumt at det faller på sin egen urimelighet… Du hverken tjener eller taper på å være ærlig… Huff, folk altså, jeg blir aldri klok på enkelte.
      Men, jeg jubla inni meg da du skrev at du hadde glømt testene på Altaturen, da tenkte jeg at jeesss, naturlig er best, under nordlysets himmel, der er det laget mange barn. Kanskje ble et nytt (vid)under skapt, uten tekniske målinger, naturmetoden 😉
      Og til dere som lurer på hvordan hun skal klare å unngå å svare – enkelt det – bare å la være å fortelle at testen er tatt, før de nærmeste er informert. Genialt. Ikke sant ?
      Krysser fingrer og heier på dere

    6. syntes det er fint du deler så mye som oss, det er nettopp det som gjør at bloggen din blir så bra, og ikke minst spennende å lese! Jeg syntes det du skriver er troverdig og jeg liker bloggen din akkurat som den er! Du er faktisk den eneste bloggeren jeg følger fast <3 stå på videre, håp dere snart får oppfylt den store drømmen deres<3

    7. Hei! Anbefaler appen Cycle versus andre syklus-apper. Jeg har brukt den over ett år, og er innmari fornøyd. Du kan tracke så mye mer, slik som kroppstemp., utflod, kramper, sex, humør, appetitt, samtidig som den viser deg fertilitetsvinduet ditt. Nå er jeg heller stikk motsatt enn deg, og bruker den for å unngå å bli gravid (jeg trives ikke med å ta p-piller). Jeg har ikke blitt gravid, mulig jeg har vært “heldig”, men jeg velger å tro at det er fordi jeg kan ha sex ut i fra når Cycle forteller meg at jeg ikke er fertil. Sjansen er selvsagt alltid der, men hittil har det funger veldig bra for meg. For deg blir det såklart stikk motsatt 🙂 Sjekk den ut, jeg har prøvd mange og dette er den beste på markedet som også har vunnet masse forskningspriser! Og lykke til!

    8. Syns det e nesten litt hærlig på grensa til crazy at folk ska gå bananas og antyde at du lyve om mens og eggløsning, chill litt ned :-/ e ikkje akkurat sån at mensen alltid kjem på klokkeslettet til den tida en trur .. eg tenke at du deler det du vil dele, sjølsagt er vi nysjerrig og spente – men du må ikkje føle noko press om å måtte forklare ting igjen og igjen. Kvar enkelt kvinnekropp er unik og det at en faktisk kan bli gravide og bære fram eit barn er utrulig. Så slapp av, del når du vil dele. Kjenne eit par som har streva lenge, no hadde dei fått time for å få litt vidare hjelp i prøvinga. Gjett kven som måtte ringe og avbestille timen fordi spira satt? Det var dei. Håper det har samme effekt på dokke.

    9. Hei,
      Jeg har fulg deg litt nå i høst, fordi i september begynte vi å prøve selv! Før første pp leste jeg en kommentar her om ei som anbefalte fertility friend. Jeg sluttet på p-piller for 2 år siden av helt andre grunner enn en graviditet, så jeg har mange ganger vurdert temperaturmåling som prevensjon. Men jeg lastet ned fertility friend appen til første pp, og der var det så uuuuutrolig mye info. Forklarende filmer, masse svar på spørsmål og mulighet til å se på andre kvinners grafer, herunder var det mest interessant å sammenligne sin egen med de som var blitt gravide. Uansett, du blir utrolig godt kjent med kroppen din, og når temperaturen har steget så VET du at det har vært eggløsning. Dette sammen med eggløsningstester gjorde at vi var sikre på at vi hadde truffet de riktige dagene. Og nå har jeg testet positiv 6 ganger 😁 Jeg anbefaler fertility friend til alle som skal prøve, selv om du nå skal få hjelp. Du blir så godt kjent med syklusen din, og du slipper å gå å være usikker på om det har vært. Jeg ønsker dere virkelig lykke til, hver gang du har postet et nytt innlegg håper jeg at det skal være positiv test! Jeg heier på dere!

    10. Syns det er veldig kjekt å følge deg og ulrikk gjennom reisen deres.
      Trur det hadde vert rart hvis dere hadde delt så mye og ingenting av dette var sant, haha ler av de andre.
      Lykke til videre, og når du minst forventer så kanskje får du en + <3

    11. Jeg har troen denne gangen. Finnmark er jo det fylket i Norge med flest unge mødre, og jeg tror ikke det er fordi de har mer sex enn resten av landet, så kanskje det bare er noe i lufta, kanskje det er den friske, nordnorske vinden som måtte til. 😛

    12. Hei! Hvis du hadde eggløsning da du var i nord, har du enda noen dager igjen til du skal ha menstruasjon 🙂 Ta en test til helga, så får du nok svar. Jeg prøver å bli gravid med mitt tredje barn, så prøving vet jeg det meste om. Har også slitt med å bli gravid, samt mistet flere ganger, så det å få barn kan føles som en jobb nummer to. Trøsten er at de aller fleste klarer det til slutt, og premien føles så utrolig mye mer verdt når det ligger litt jobb bak det. Hvis du ikke allerede gjør det, anbefaler jeg deg å tempe. Da ser du med sikkerhet om du har hatt eggløsning eller ikke, for eggløsningstester bare antyder at kroppen gjør seg klar for å slippe et egg, og ikke at den faktisk gjør det.

    13. Kathie: syns det er unødvendig å si at premien føles mer verdt når man har jobbet hardere for det. Jeg har ønsket meg barn helt inderlig, og da jeg endelig ble ferdig med studier og hadde jobbet en stund bestemte vi oss for å prøve. Jeg har hele tiden vært livredd for å ikke kunne bli gravid. Spira satt på andre forsøk og jeg har termin om 12 dager nå. Måtte ikke jobbe særlig hardt for det, men premien er da for svarte ikke noe mindre hos meg som ble gravid fort enn for andre som sliter med å bli gravid?? Ærlig talt..

    14. Jeg har kommentert her før da vi faktisk har hatt helt lik syklus. men spørs om appen din elel rmin er ødelagt da.
      Fikk mens fire dager på overtid sist slik som du, og jeg hadde mens i 4-5 dager, jeg har forventet mens nå på torsdag nemlig. og hadde mine mest fruktbare dager fra 25-05 oktober og med estimert eggløsning den 29.09. Hvilken app er det du bruker? justerer den seg etterhvert som din syklus “flytter” seg automatisk eller ikke? for det gjør nemlig min.

    15. Syntes det er spennende å følge med på bloggen din og at du er så åpen!
      Første gangen jeg skriver til deg, men har villet det i lang tid 🙂 Jeg er også inne i en spennende prøveperiode, og har ikke gått på p-piller siden april. Ting skjer ikke fort nok hos meg heller, så du er ikke alene <3
      Syntes det er spennende å se om du blir gravid snart, og ønsker deg all lykke!
      Håper spiren sitter her snart også, men vi får bare prøve å ikke stresse alt for mye (ganske lett å si det), og alt skjer for en grunn 🙂 Jeg er sikker på at vi begge to blir gravide snart, og vi får håpe det skjer innen juletider. Jeg har en god følelse hos begge to.
      Jeg har nettopp begynt å prøve ut clearblue monitor som selv ber om eggløsningstest, da slipper du selv å stresse med å huske å teste deg hver dag rundt eggløsning. Der ser du hele syklusen din måned for måned, når du har eggløsning og er fertil, der kan du også legge inn når du har samleie, og kan dermed holde orden på syklusdagene, og ha mer kontroll over din unike syklus. Den koster ca 1200kr og med en pakke testpinner (20 eggløsningstester og 4 gravid tester) holder i ca 2 sykluser og koster nesten 3-400kr.
      Jeg er fortsatt inne i min 1.syklus med denne monitoren, og det er mye enklere å ha kontroll over eggløsning. Tror det kan være verdt pengene.
      Masse lykke til fremover <3

    16. Anonym kl 14:32: Herlighet, snakk om å misforstå helt da! Poenget er jo at hvis du sliter veldig med å bli gravid, så føles det verdt alt slitet til slutt uansett. Og kanskje man til og med setter litt ekstra pris på våkennetter, bæsjebleier og trassanfall fordi man faktisk vet at utfallet kunne vært å sitte der uten baby i det hele tatt. Men dette er selvsagt erfaringsbasert, enkelte ting kan man ikke forstå uten å ha vært gjennom det selv. Og jeg har prøvd begge deler.

    17. Hei Julianne!
      Jeg leser bloggen di jevnlig men har aldri kommentert før. Jeg fikk likevel nå lyst til å gi en liten kommentar. Jeg tror på ingen måte at du lyger, men for meg virker det som at du kanskje kunne ha nytte av enda mer kunnskap når det gjelder menstruasjonssyklusen din. Dette er på ingen måte ment som kritikk eller som en negativ kommentar, men som en hjelp på veien.
      Jeg er utdannet lege og stresset litt da vi prøvde å bli gravide første gangen. Jeg har derfor lest meg opp en del på dette temaet. For det første er det jo slik at lengden på menstruasjonssyklusen varierer fra kvinne til kvinne og noen ganger også for den enkelte kvinnen. Det er riktig som jeg ser andre kommenterer at lutealfasen er relativt konstant for den enkelt kvinne, oftest 10-16 dager. Det vil si at mensen alltid vil komme 10-16 dager etter eggløsning, men tiden fra eggløsning til menstruasjon kan variere. Det vil jo dermed si at lengden på syklusen varierer, og med mindre man vet hvilken dag man har eggløsning kan man ikke forutsi hvilken dag menstruasjonen kommer.
      Så er det jo også slik at dersom mensen er “4 dager forsinket” en syklus vil jo syklusen har forskøvet seg for alltid, viss du forstår hva jeg mener..? F.eks dersom man har regelmessig mens og denne alltid kommer på en mandag (dvs en regelmessig syklus på 28 dager), men plutselig har en syklus der mensen er 2 dager forsinket og ikke starter før onsdag, vil neste mens også komme på en onsdag (så sant denne syklusen da er på de vante 28 dagene). Det kan jo virke for meg som at appen din ikke har fått med seg dette..? For dersom den alltid sier at mensen starter en mandag, og ikke tar hensyn til at en syklus er forsinket vil eg anbefale deg å beytte app:)
      Håper dette var til nytte… Og masse lykke til!

    18. Kathie: misforstå? Jeg syns bare det var en merkelig måte å formulere seg på. Mitt svanherskap har vært tungt som helvete, mildt sagt. Men jeg tror ikke jeg kommer til å sette såå mye større pris på bæsjebleier enn andre for det. Når alt kommer til alt er premien like stor for alle, og de tunge tingene blir like tungt for alle i perioder. Samma om man har slitt eller ikke for å bli gravid eller om man har hatt tunge eller lette svanherskap.

    19. Kris: Hei, Kris! Tusen takk for masse god informasjon. Dette var til stor nytte. Jeg skal innrømme at jeg ikke har helt kontroll på syklusen min om dagen. Derfor var det fint med en ordentlig forklaring. Takk igjen 🙂 🙂

    20. Silje: Utrolig hyggelig å høre at du synes det er spennende å følge meg <3

      Takk for at du deler dette med meg. Det føles på en måte bra å være flere i samme situasjon. Masse lykke til du også!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg