71 GRADER NORD

Hei, dere! Her kommer et lite bildedryss fra dagen i dag. Ulrik og jeg har som sagt leid oss bil her i Alta for å kjøre til Nordkapp. Herlighet, vi blåste nesten bort til slutt. Men det var det verdt. Jeg digger naturopplevelser som dette! Det gir meg skikkelig positiv energi.

Vi så forresten masse tamrein på veien oppover og stoppet selvfølgelig for å ta bilder av hele flokken. Ulrik og jeg så ut som to overivrige turister på tur der vi knipset med telefoner, kamera og Gopro på en gang. Vi manglet bare iPaden. Hehe! Sånn blir det når minner skal lagres og sosiale medier skal oppdateres. Det er et ork akkurat der og da, spesielt i 6 grader, regnvær og vind. Men veldig gøy i ettertid og en selvfølge for meg som lever av dette.

Til lunsj tidligere i dag spiste vi en rett som heter “Ole Mattis Hætta” på et sted som het “Kokkejævel”. Mange morsomme og drøye navn her oppe. Retten bestod av reinsdyrkjøtt, hvitløksbrød og masse digg. Nå er det snart middag og rett i seng etter det. Jeg glemte igjen eggløsningstestene hjemme dessverre. Kanskje det var like greit? De kroppslige tegnene er uansett tilstedet, så jeg satser på at vi en gang kan si “made in Alta”. Hehe! Og nei, jeg har ikke tenkt til å beskrive mine kroppslige tegn på eggløsning med ord. Hvis du lurer: Google it!


28 kommentarer
    1. Du pleier ikke å la slike kommentarer komme ut, og jeg skjønner det er flaut. Men du er journalist. Krever ikke det gode norskkunnskaper? Det heter ikke “vi tok bilder av de” , det heter “tok bilder av DEM”. Det er norsk grammatikk på det enkleste nivå.

    2. Hei 🙂 Jeg lurte på om du har forsøkt Pearly PFC, eller ladycomp? Hvilke erfaringer har du i så fall? Jeg vurderer å kjøpe en av de, men det er en ganske stiv pris så jeg sitter litt fast i tenkeboksen. Det positive er jo at man kan bruke den som prevensjon etter en eventuell graviditet da.

    3. Uf får et språk de der sammene bruker alltså! Jeg reiser aldri op ditt før de har skjerppet sei. Hvorfor hetter det nordkapp foresten, ble nord kappet i fra sør?

    4. Hej! När ni gör saker ihop/besöker nya platser som Nordkapp ex. Reflekterar ni nån gång över hur massa tid och fokus ni lägger på att ta bilder och få dessa att se bra ut-kontra att faktiskt ta till vara tiden, och vara lite i nuet?
      Bara en fråga-måste vara sjukt stressande att dokumentera allt man gör?

    5. Hei igjen 🙂 Jeg har kjøpt natural cycles nå, siste forsøk før det blir full gjennomgang av eggledere osv! Har du hørt om det eller prøvd selv? Tips?
      Ha en strååålende dag videre i nord 🙂

    6. Altså….? Du skrev du hadde el for noen uker siden som ikke kom?! Det er ikke så lenge siden det?? Teller du riktig?!

    7. Ja, det var faktisk 26/9!! Du skrev at el ikke hadde kommet enda. Den blir ikke så forsinket skjønner du, så du har nok ikke el denne måneden, og det er helt normalt kjære deg!

    8. Kristin: Hei, Kristin. Jeg har hørt om det, men ikke prøvd selv. Derfor kan jeg ikke komme med noen råd.. Men jeg vil ønske deg masse lykke til! Tvi tvi for oss begge 🙂

    9. Björn: Hei, Bjørn! Hehe! Jepp. Det snakker vi faktisk mye om. Jeg er jo nødt til å ta disse bildene fordi jeg har valgt å leve av dette, men legger bort telefoner og alt av kamera så fort vi er ferdige med det jeg må. Det tar som oftest bare noen minutter. Man blir mer og mer effektive etter noen år som blogger 🙂

    10. Men kjære deg Mia, det er da ingen grunn til å bli spydig. Google er en jungel, og man lærer noe nytt hver dag. Om EL kom, og om det klaffet vil bare tiden vise.
      Krysser fingrene for deg Julianne:)

    11. Hei jeg er fra Kautokeino og synes det er så artig at du og mannen din var i Alta det er jo bare 12 mil herfra (vet at dere synes det er langt men Finnmark er stort, så derfor sier jeg at det er litt nærme)

    12. Hei! Ville bare si at jeg synes du var kjempefin på bildene! Koselig å se bilder som er litt mer “upolerte” og naturlige, og du var kjempesøt 🙂 Nå håper jeg bare dere blir gravide snart, gleder meg til å følge en evt graviditet!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg