FORSINKET..

Hei, dere! Det ble ingen smilemunn på starten av dagen. Testen var dessverre negativ og jeg håper derfor at eggløsning bare er forsinket, ikke at vi har gått glipp av den. Siden kroppsens “indre klokke” ikke har oppført seg som vanlig i det siste så er det vel bare naturlig at jeg sliter litt med å finne eggløsning. Jeg har hatt en mistanke om at den ville bli forsinket denne gang og jammen så stemte det. Dette på grunn av to sykluser med uregelmessig mens. Denne måneden fikk jeg som sagt mensen 4 dager forsinket, så alt henger vel sammen på en eller annen måte..

Heldigvis skal Ulrik og jeg være sammen hele uken, derfor ser jeg ikke dette som noe problem ennå. Jeg har nemlig bestemt meg for å bli med han på jobb denne uken. Turen går til Alta på fredag. Der skal vi være over helt til søndag og på lørdag har Ulrik fri, derfor passer det jo bra for meg å bli med. Vi skal kose oss sammen, leie bil og besøke Nordkapp blant annet. Det gleder jeg meg veldig til! Har jeg noen lesere fra Alta forresten? Jeg har lagt merke til at jeg har noen følgere fra Alta på Snapchat, men usikker på om de leser bloggen fast? Det hadde vært fint med litt tips til andre ting vi burde gjøre mens vi er der oppe, hvor vi bør spise og så videre 🙂

Nå er Ulrik og jeg på vei ut døren. Neste stopp –> Sats. Vi blogges mer senere i dag!


 

56 kommentarer
    1. Hei! Nå ønsker jeg meg veldig noen innlegg uten prøving, eggløsning og samleie-planer, hehe 🙂 synes det er veldig spennende å følge, men savner litt av det gamle, klær, interiør, livstil, kanskje et time for time innlegg? Lykke til videre med prøvingen!

    2. Så kjedelig når smiletegnet ikke kommer.
      Trodde selv jeg skulle få EL på fredag, og positiv test på torsdag. Har testet med EL tester i over en uke nå. Ingen smilemunn enda…:( Vi er flere i samme båt når det gjelder uregelmessig syklus. Ønsker deg en fin dag =)

    3. Ved begge mine graviditeter, har jeg blitt gravid ca 1 uke før jeg skal ha eggløsning, ifølge min syklus. Så altså nesten like etter menstruasjon. Har blitt litt overrasket over det begge gangene, så lønner seg kanskje å være litt aktiv også før eggløsning,

    4. Uff, bedre lykke neste gang:) Prøv å være mer avslappende,helst uten å tenke på det,for det pleier å hjelpe bedre, er mi beste rådet til dere 🙂 For det gjorde jeg og fikk to flotte og kjekke sønnene som idag er blitt voksne <3 Kos dere GODT i nord og kanskje skjer det noe der!Dere er jo bare et så skjønt par 🙂

    5. Når blir man egentlig gravid? Når man har samleie, når Ulrik kommer, når Ulriks beste svømmer kommer seg inn i egget eller når gravitesten viser smilefjes?
      Og idag so blir par gravide sammen. Når blir i so fall mannen gravid?

    6. Velkommen skal du være til perlen i nord 🙂
      Å gå en tur til Komsatoppen for å få utsikt over hele byen er et tips, lett tilgjengelig topp ikke langt unna flyplass og sentrum. Spisesteder har vi ikke så mange av, grillet tørrfisk eller tapas på Du Verden anbefales, fint lokale, god stemning og god mat! Evt spa og biff på fjordhotellet. Det er også viddefestival i Kautokeino (13 mil fra Alta), sjekk ut om dere vil dra dit – god stemning og garantert mange koftekledde samer 🙂

    7. Jeg har bodd i Alta i 7 år, det er en utrolig fin og “flat” by😊 Synes dere skal ta turen til russeluft, det er et stykke ut på landet men når du kommer helt ut til der veien ikke går videre er det virkelig verdt det! Jeg personlig synes det er et utrolig fint uteområde, spesielt om du like havet og sjøluft!😄
      Snart skal jeg og samboeren prøve på å få barn, så jeg krysser fingrene for både med og deg! 😄

    8. Hei:)
      Det er mulig du vet dette, men eggløsningstester slår ut og viser smilefjes ca 48 timer før du faktisk har eggløsningen og egget slipper. Når egget har sluppet viser den ikke smilefjes lenger. Det vil si at om du hadde eggløsning idag som du skrev for et innlegg tilbake, så hadde eggløsningstesten slått ut for et par dager siden og da er det fullt mulig at den viser blankt idag fordi egget allerede har sluppet. Håper selvfølgelig for deres del at den heller er forsinket så du ikke har gått glipp av den:) men ville bare si ifra om dette tilfelle du trodde at den kun slo ut dagen du har eggløsning. Lykke til:)

    9. Trine: “garantert koftekledde samer” jeg bor i Kautokeino, og jeg kan si at det ikke kommer til være noen koftekledde samer. Kanskje noen ja, men de fleste bruker ikke kofte til daglig. Vi bruker bare kofte på bryllup, konfirmasjoner, dåp, på nasjonaldagen og i påskefestivalen. Ellers bruker vi vanlige klær 🙂
      Måtte bare rette det opp, hvis Julianne og Ulrik kommer til viddafestivalen og forventer å se masse samer med kofter på…
      Men uansett, håper du og Ulrik tar dere en liten tur hit 😉 hehe

    10. Kjære Ulrik
      Dette er ei bønn til deg. Kast hele testeren (og for såvidt resten av testerne) i søpla, hjelp henne å slette alle graviditetsappene på telefonen hennes.
      Jeg kan garantere deg at sex er ikke sex lengre for henne, selv midt i akten tenker hun;blir jeg gravid nå?
      Jeg er ganske (helt?) sikker på at dette sliter på deg, du føler deg sikkert til tider kun som mulig babyprdusent, ikke elsker, og det kan bli noe stakkato over det hele.
      Kanskje begynner du snart å grue for å komme hjem? Grue for å åpne meldingene fra Julianne? Den personen du elsker over alt her i verden.
      Slutt mens “leken” er god. Vent til dere skal på klikken for å sjekke. Inntil da, elsk, som dere gjorde før dere giftet dere 😉
      Kos dere gammeldags, uten mobiler og nett i Alta i helga. Det er veldig frodig og fruktbart der oppe.
      Jeg vet hvor galt det kan gå. Ikke personlig erfaring, jeg blir lett gravid, men har hatt det tett innpå meg. Det endte heldigvis bra, men det kunne fort gått andre veien.
      Han sa når to som elsker hverandre får et ikke-eksisterende barn mellom seg, da blir det nesten bisart.
      Hilsen hun som heier på dere.

    11. Hei Julianne. Tusen takk for at du så åpent forteller om denne tøffe perioden dere er inni, og vit at dere ikke er alene! “Hele Norge” heier på dere, plutselig sitter spiren. 🙂
      Så må jeg si at det er veldig forfriskende å endelig lese en blogg som åpner seg “bak fasaden”, er luta lei av polerte, perfekte liv.
      Har selv hatt en lang prøveperiode, så her kommer noen råd:
      – Ikke få dårlig samvittighet for “bare” å ha prøvd så lenge, det vil alltid være noen som har strevd mer.
      – La følelsene gå akkurat dit de vil. Å gå å skjule tristhet gjør vondt verre.
      – Selv hadde jeg god hjelp av Clearblue advanced fertilitetsmonitor. Den tok litt plass på den måten at jeg var veldig fokusert på maskinen, men den hjalp oss veldig.
      Masse lykke til!

    12. Det er nok mye lettere sagt enn gjort når du har så inderlig lyst å bli gravid, men mitt tips er å slette alle apper, kaste alle tester og bare ha sex hele tiden og kose seg med det 🙂 Minst en gang hver dag, da må det jo nesten skje. Funka ihvertfall for oss 🙂 Lykke til, følger spent med 🙂

    13. Så utrolig spennende å lese bloggen din når du skal til hjembyen min 🙂
      Å kjøre til Nordkapp er noe dere absolutt burde gjøre, det er nok en opplevelse og det er så utrolig fint her oppe nå med spreke farger i naturen!
      Dere burde spise på “Du verden matbar”, men anbefaler dere å reservere bord da vi ikke har så mange spisesteder og der er veldig fullt i helgene.

    14. Foresten ang turen til Nordkapp så burde dere være klar over at der er ikke så mye restauranter ol. Maten dere får kjøpt på selve Nordkapp er kjempe dyr å vet ikke om det smaker godt ift prisen. Så anbefaler å ha med niste eller lignende. Vet heller ikke hvordan det er med restauranter i Honningsvåg som ligger rett før Nordkapp. Ellers er det bare vidde med enkelte småplasser med bensinstasjon som har litt veimat.

    15. Hei!
      Jeg må slå et slag for Natural cycles. Da får du oversikt over når du skal ta el-test og når du bør ha samleie og når du bør gravidititetsteste 😉
      😀 Lykke til!
      Hilsen ei som har vært der du er nå- TO ganger!

    16. Er så lei alt maset om å ikke stresse!! Jeg ‘stressa’ som bare det, ble gravid etter noen mnd. Det er ikke dermed sagt at det funker for alle, akkurat som at det og ikke stresse ikke funker for alle. Det viktigste er jo faktisk å finne ut av når du har eggløsning og å ha masse sex! Og å gi faen i folk som sier at du ikke må stresse med det.

    17. Alta: Biltur til Nordkapp seff (stopp i Honningsvåg og spis middag) eller roadtrip til Kautokeino og Karasjok. Sykkeltur: Øvre Alta, langs Alta elva og ned til Sami Siida (møt ekte samer, spis samisk mat, kjøp fine souvenirer, se utsilling av utstyr og klær brukt av samer og mat reinsdyrene der). Sami Siida ligger ved campingplassene. Om dere er interessert i Helleristinger og historien til Alta finnes det et museum med flott panorama utsikt utover havet, fint for lunsj i finværet. Hjemmelufttoppen 182 m.o.h., fin gåtur rett ved museet. Komsatoppen på andre siden av byen er fint. Nordlysbadet, Nordlyskatedralen og “Du Verden” for god mat. God tur! 🙂 – Kristina

    18. Hei 🙂 jeg er ny leser så mulig du har testet det før: men vi brukte litt tid på å bli gravide, jeg ble veldig stresset og kjøpte derfor clearblue fertilitetsmonitor. Ble gravid på første mnd vi brukte den 😉

    19. Men det er vel for tidlig med eggløsning nå siden det bare er 12 dager siden forrige menstruasjon? eller vil testen kunne bli positiv så tidlig? Spennende å følge med deg, jeg heier på dere 🙂

    20. Hei 🙂
      Jeg ville bare sende deg noen gode tanker i prøveperioden, som virkelig er en føleleskarusell.. Fikk selv mange råd om å ikke stresse fordi det ville jo bare gjøre ting verre osv osv. Noe som selvsagt er lettere sagt enn gjort når ønsket er så stort. 🙂 Legen min beroliget meg på dette, og sa at “stressa kvinner” har blitt gravide i alle år. Kvinner i land under krig føder helt friske barn.. Dette roet meg veldig – ble mindre “stresset for å stresse”. Haha. Forresten stemmer det som Henriette sier at eggløsningstesten blir negativ i etterkant av eggløsning, noe som kan stemme godt med appen din dersom den sier du skulle hatt eggløsning i dag.. De to dagene før eggløsning skal visst være de med størst sjangse for å lykkes.
      God klem til deg 🙂

    21. Anbefaler å spise på Du Verden i Alta – biffen og tapasen blant annet er nyydelig!!
      Klatreparken i Sarves (20 min unna sentrum) er også utrolig morsom hvis dere vil ha en aktivitet å gjøre..

    22. Anbefaler Corner kafe som spiseplass i Honningsvåg. God mat der 🙂 Anbefaler Vica hotell i Alta, de har veldig god mat. Altafjord Gjestegaard er også veldig bra. Dere kan dra på Alta museum og se helleristningene. 🙂

    23. Kajsa: Jeg er som du sikkert skjønner litt usikker. Men jeg følger en app som har stemt med eggløsning nå de to siste månedene, men denne gang så stemte den ikke helt. Mulig jeg får positiv test i morgen eller en av de nærmeste dagene. Spennende 🙂

    24. Sol: Hei, du! Jeg har ikkr brukt den monitoren nei. Ser det er flere som anbefaler den. Jeg kjøpte testene til monitoren en gang og når jeg kom tilbake på apoteket for å kjøpe monitoren så var de utsolgt. Da droppet jeg hele greia og kjøpte vanlige tester.. Hehe 🙂

    25. christina: Hei! Jeg ser det er flere som tipser meg om den. Selv kjøpte jeg testene til monitoren en gang, men da jeg kom tilbake på apoteket for å kjøpe selve monitoren så var den utsolgt. Jge ga derfor opp hele greia og kjøpte vanslige tester. Hehe! 🙂

    26. Jeg tester alltid på ettermiddagen når jeg tester for EL, man burde ikke bruke morgenurin for den blir for konsentrert og da kan resultatet bli feil:)

    27. Altafjord hotel har di fineste rommene i alta. lite og intimt hotel,med god mat og beliggenhet. et tips til dere: kjør ut av byen, (bort fra lyset fra byen) en mørk kveld og finn en rasteplass -se på stjerner og nordlys 😀 ta på varme klær og noe å tygge på. hilsen lise

    28. Lett for andre å si at man ikke skal stresse når man ønsker noe så høyt. Blir litt irritert av sånne kommentarer. Selv stresset jeg som bare det. Vi prøvde i 9 mnd før første spiren satt, og er nå 13 uker. Jeg brukte selv Clearblue Digital, og hadde sex samme dagen som jeg fikk smilefjes. Gjør din greie, og stress i vei! Snart er det din tur <3 Klem!!

    29. Kanskje dere ikke kan bli gravide sammen? Dette henger nøye sammen med gener vet du. Kjenner noen som har prøvd i mange år, så ble det slutt og de fant seg nye partnere og ble gravide på hver sin kant ganske fort.
      Ikke for å være slem eller negativ, men sånn er naturen faktisk noen ganger.
      Ønsker dere uansett lykke til 😊

    30. Jeg hadde også problemer med å bli gravid, men hormonsprøyter hjalp meg. Dette fikk jeg fra gynekologen min, kanskje noe du kunne sjekket opp? Lykke til!

    31. På vei til Nordkapp er det såååå fiiiin natur! Jeg anbefaler skikkelige gode og varme klær, og å ta med kaffe og mat og lage bål et sted på veien. Så kan dere sitte en koselig plass med bål og kose dere og bare se utover.
      Kjøp tørka reinkjøtt og spis reinkjøtt der dere kommer over det. Og ikke glem kamera 🙂

    32. Kan du ikke skrive om stillinger også nå? Så lille barnet ditt vet det også når det blir født… hvorledes mamma og pappa hadde det i sengen? Det er sikkert veldig interessant for barnet ditt… må være så fint at mamma prøvde å dele med hele nasjonen hvor intenst hun sto på før skape han/ henne.. Det er jo en sensasjon at Julianne har sengekos og venter på smilefjes… lille poden vil nok være ultrastolt av mamma som til og med ble med pappa på jobb, for å forsøke å reprodusere seg… fantastisk prestasjon… andre finner opp kreftmedisiner og forsker på menneskelig fremgang, Julianne sitter hjemme og skriver ” vitenskapelige” rapporter om sex rutinene sine. Flink jente.

    33. Om dere virkelig skal ha en ordentlig fin opplevelse i Alta anbefaler jeg å dra til sorrisniva. Her får du den absolutt beste maten og de har fullpakket med opplevelser å by på, bl.a. Hundekjøring og elvebåtsafari på denne årstiden.

    34. Anonym: Hei. Jeg har hørt om flere som sier at de har blitt gravide etter hormonsprøyte. Kanskje det er det jeg trenger. Vi får se. Nå gjør vi som sagt en siste innsats helt på egenhånd denne syklusen, så er planen å få veiledning videre om vi trenger det 🙂

    35. Marthe: Hm.. Kanskje jeg tester meg feil. Jeg har kun hørt at det viktigste er å teste seg på samme tidspunkt hver dag. Etter hva jeg har lest om morgenurin så står det veldig mye forskjellig fra test til test..

    36. Hvis dere skal til Nordkapp vil jeg anbefale å se litt annet enn bare selve platået. Jeg er sikkert litt skadet siden jeg har vært der hundre ganger selv, men anbefaler å dra rundt til småstedene på Magerøya også, som for eksempel Gjesvær (sjekk ut om det fortsatt er sesong for feks birdsafafi, høres litt nørd ut, men er faktisk en fin tur!).

    37. Har du prøvd å teste med EL test på ettermiddagen/kvelden? Har brukt mange slike selv, hvor testen ikke ble positiv selv om dagene for EL stemte på kalendern. Fikk så tipset om å teste på kvelden da EL testing er litt motsatt av graviditesttest og hormonet som måles “hopes” opp iløpet av dagen, og dermed er ganske lavt om morgenen og kanskje vanskelig å få utslag på på en test. Kanskje verdt et forsøk? Masse lykke til 🙂

    38. Hei! jeg vil anbefale dere og kjøre over Sennalandet til dere kommer til Skaidi, i Skaidi ligger det ett hotell som er utrolig koselig. Spisesteder i Alta vil jeg anbefale dere Du verden.

    39. Hei.
      vil bare komme med et tips til deg. Jeg og min samboer har også en stund prøvd å få barn. Problemet skulle vise seg å være pcos som jeg fikk påvist etter en sjekk hos gynekolog. Hvis du ikke vet så mye om det, les deg litt opp og få evt sjekket opp om dette er noe du kan ha 🙂 Vi har fortsatt ikke vært heldige, men skal nå etterhvert begynne på metformin og siden pergo da dette visstnok skal hjelpe. Krysser fingrene for oss begge at spiren sitter snart 😀

    40. Fast leser fra Alta 😀 Ser du har fått mange gode tips, ingenting å tilføye fra meg 🙂 Kos dere masse, og masse lykke til med prøvingen <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg