EN DATE I SENGEN

Hei igjen, dere! Dagen i dag ble ikke helt som planlagt. Men til tross for endringer i planene fikk jeg gjort unna en del småting som sto på to do-listen for den nye uken. Dessuten elsker jeg å ligge litt i forkant av mandagen allerede på søndag. Det vet jo dere som følger meg fast, så nok om det. Nå er det pizza date i sengen, litt godteri på tampen av helgen og film på TV. En koselig avslutning på hele uken sammen med min kjære ♥

I morgen er det ny runde med eggløsningstester. Jeg skal holde dere oppdatert enten det blir smilemunn eller ei. Det sies jo at eggløsning kan bli forsinket av stress blant annet, så jeg håper ikke at det er tilfellet hos meg. Den kroppen vår er ikke alltid til å stole på. Jeg har i hvert fall latt meg lure av min egen et par ganger i det siste og tar derfor ingenting som en selvfølge lenger. Når det er sagt så føler jeg meg avslappet her jeg sitter og har ikke vært plaget med verken hodepine eller stive skuldre på lenge. Det stresset jeg har kjent på hittil i denne prøveperioden er verst de dagene jeg venter mensen. Da blir jeg stresset på grunn av all spenningen og fordi jeg gruer meg til å eventuelt bli skuffet. Men både hodepinen og de stive skuldrene har jo gått over så fort testen er tatt og jeg har svelget det negative resultatet.

Noen av dere mener at jeg stresser alt for mye med denne prøvingen og at det er grunnen for at vi enda ikke har lykkes. Jeg stresser kanskje mer enn jeg selv tror, men også mindre enn flesteparten av dere tror. Det å tenke på noe og skrive om noe er vel ikke det samme som å stresse med noe? Husk at døgnet har mange flere timer enn de timene jeg bruker på å skrive innlegg her på bloggen. Prøveperioden er ikke et så stort samtaleemne hjemme hos Ulrik og meg som det har blitt her på bloggen. Jeg er utrolig taknemlig for at dere leser, støtter og ikke minst åpner dere tilbake. Ulrik ville blitt gal dersom jeg ikke hadde hatt dere å “snakke” med. Han dør jo bare av ordet “mensen”. Hehe! Neida, men den kommunikasjonen jeg har fått med mange av dere som leser de siste månedene er gull verdt. Virkelig.



 

6 kommentarer
    1. Hei Julianne!
      Jeg har fulgt bloggen din en stund nå, men ikke kommentert enda🙈
      Jeg har vært i akkurat samme situasjon som deg (dessverre).
      Jeg og samboer hadde vært sammen i 7 år da vi ville ha en liten en. Men dette var ikke bare bare for vår del heller. Samboer måtte teste seg og alt var fint der, jeg testet meg og fant ut at jeg hadde pco (cyster på eggstokkene) , men de fleste legene trodde jeg kom til å bli gravid etterhvert. Men for å si det sånn, åssen kan de vite det?
      Jeg hadde ikke mensen, jeg hadde ikke eggløsning. Vi prøvde i 3 år, jeg hadde kikhullsoperasjon for og ta bort cystene, jeg gikk på provera for å få mensen, jeg gikk på pergo for å få eggløsning, også sier folk: du må ikke tenke så mye på det så skjer det av seg selv.. Kødder du eller? Ikke tenk på det? Jeg må ta tabletter for å få det til, jeg må telle dager pga. tabletter osv. Men ikke tenk på det? Kjempelett😜
      Jeg levde som en gravid jente i 3 år for det kunne hele tiden hende at jeg var gravid, jeg ble helt utslitt. Etter 3 år skulle jeg på sykehuset for å begynne med injeksjonsbehandling siden jeg ikke fikk eggløsning på tablettene. Siden jeg ikke hadde eggløsning så var det jo ikke no vits og prøve mer liksom. Vi hadde sex 1 gang i april i fjor ( imot mnd før som det var annenhver dag). Og der ble jeg gravid😍 Vi fikk en liten gutt i januar!
      Jeg kjenner at jeg mistet meg selv i de 3 årene vi prøvde. Men man har ikke no annet valg. Det gjelder og ikke tenke på det sier folk , og det er faktisk helt sant . Men den dagen man slutter og tenke på det kommer etterhvert, det er liksom ikke en dato man kan bestemme seg for. Man kommer til et punkt hvor man gir f og bare driter i det.
      Håper dette var noe som kan hjelpe deg videre.. Alt hadde vært lettere om man hadde en garanti.. Man kan vente ganske lenge om man vet at man blir gravid en gang.. Men det er noe ingen kan love deg, og det er det som gjør det så vanskelig😕😊

    2. Har du skekket om du tåler gluten? Det er undersøkelser som viser at jenter med glutenallergi som slutter å spise gluten, har lettere for å få barn etterpå

    3. Et lite tips er å “spare spermen” til noen dager etter det første smilefjeset. Dvs, er du som meg og min kropp så kom smilefjeset flere dager før jeg faktisk hadde eggløsning. Grunnen til at jeg vet dette er at jeg deltok i Conimpreg studiet på Haukeland og der kartla de nøyaktig når egget ble befruktet, som absolutt ikke stemte med eggløsningstestene.. 🙂

    4. Masse lykke til videre! Det er utrolig viktig å leve livet også, noe det virker som at du klarer, så jeg er virkelig ikke bekymret for stresset. Det er så mange damer som stresser, som likevel klarer å bli gravide, så jeg tror ikke dette er et problem.

    5. Hei!
      Syntes det er flott at du er så åpen om dette temaet, og jeg ønsker dere masse lykke til. Det kommer til å skje! 🙂
      Kan jeg spørre hvor du har kjøpt den nydelige kimonoen/morgenkåpen?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg