SKULLE TRO JEG VAR GRAVID

Det eneste jeg har lyst til for tiden er å gå rundt i morgenkåpen eller andre koseklær her hjemme. Jeg er så trøtt og slapp dagen lang, uavhengig av hva jeg gjør. Det spiller ingen rolle om jeg har en dag full av avtaler på timeplanen som i dag, eller om jeg har kontordag og ikke en gang trenger å forlate huset. Jeg føler meg uansett skikkelig tom for energi. Hva er det som skjer med meg? Jeg kjenner ikke kroppen min igjen. Skulle tro jeg var gravid? Men det er jeg jo ikke.. Alt jeg gjør føles ut som et eneste stort tiltak. Jeg som egentlig elsker å trene, være med venninner og finne på masse greier hele tiden må tvinge meg ut døren om dagen. Jeg har aldri før takket nei til så mange hyggelig invitasjoner som jeg har gjort i det siste og blir nesten flau av alle de teite unnskyldningene jeg kommer med. Haha!

I tillegg til at jeg hele tiden er trøtt har jeg også cravings på masse rare greier. Denne uken craver jeg foreksempel spinat av alle ting. Jeg har det på pizzaen, i juicen og i lasagnen. I forrige uke cravet jeg leverpostei med røbeter. Skjønner dere eller? Litt spesielt. For ikke å snakke om sukker. Jeg klarer stort sett å holde meg til helgene, men herlighet så lyst jeg har på smågodt og sjokolade hele tiden. Dumme Ulrik som kjøper inn masse digg hver gang han er på butikken. Jeg vet at han mener det godt, men det føles bare slemt. “Å, eg glemte at det er hverdag eg”, sa han på mandag der han kom hjem med den største godteriposen jeg har sett på lenge. Dessuten så spiser han nesten ingenting selv. Han bare “liker å ha det i skapet”, som han sier.. Jeg klikker!

Kanskje jeg bare begynner å bli syk? Influensa eller noe. Eller kanskje det er på grunn av årstiden? Men det forklarer vel ikke cravingsene? Gudene vet. Nå tar jeg kvelden. Zzzzzz.. God natt!

28 kommentarer
    1. Kanskje du skal ta en test til for å være sikker? Jeg fikk mensen, men var gravid. Er vel ikke supervanlig, men kan tydeligvis skje. Greit nok mensen var litt rar, men jeg blødde en god del i 5 dager, og så spotting i 2 dager. Tok t.o.m en test etterpå, som var negativ. Så er mye rart som kan skje har jeg skjønt. Men mest sannsynlig er det vel bare kroppen din som er litt rar igjen. Vært borti det selv også.

    2. Nydelige Julianne . Du er skjønn . Kos deg !! og du er sikkert i toppform i morgen igjen og motivert til trening og gøy og gå ut i vakre Oslo by . Høsten er fin og helt normalt å ha en sånn dag av og til som du sier du har . Og bra du ikke spiser godter nå og heller spiser sunt . Det er lurt . På med de høyhælte skoa👠 og det fine humøret ditt og alt vil ordne seg for dere . Prinsen og prinsessa deres kommer nok snart til dere . ❤️

    3. kjenner meg litt igjen i dette, vi har også prøvd rundt ett år nå, tenkte at det skulle sitte rett etter vi startet og prøve. Har opplevd litt cravings og lignende selv med negativ test, og tenkt at kanskje kroppen lures litt til å føle seg gravid for at man så gjerne vil det. Takk for at du deler <3

    4. Helt normalt å ha dager uten energi på høsten. Også helt normalt å ha dager uten energi og ork til noe når man prøver og prøver og stadig blir skuffa.
      Helt normalt å få cravings selvom man ikke er gravid bare man ønsker det nok.
      Var overbevist selv at jeg var gravid måneden før jeg ble det, pga cravings.

    5. Tror det er helt normalt å få sånne perioder av og til. Jeg har hatt det selv før også. Det er forresten veldig koselig å følge bloggen din! Jeg er ny leser fra august, og synes du skriver variert og bra 🙂 Krysser alle fingre for at spiren deres snart sitter. Det kommer til å skje<3 Det er så bra at dere oppsøker klinikken nå, heller enn å vente. Ønsker dere all hell og lykke til på veien videre mot å bli foreldre <3

    6. Hei !
      Dersom du føler du er trøtt og sliten sånn over en lengre periode så hadde jeg ville testet stoffskiftet! Det kan være det om det føles sånn over lengre tid 😊

    7. Jeg tenker at alt fokuset på å bli gravid og at du opplever det som en belastning at du ikke er det, kan gjøre at du blir ” deprimert” og at dette tapper deg for energi. Kropp og psyke henger sammen…

    8. Spørsmål 🙂
      Hvordan ble du og Ulrik kjent med hverandre? Og hvordan ble dere kjærester? Kan du laget et innlegg om det?? Ha en fin dag videre. Heier på dere og graviditet!!

    9. Hahahah!!! Dagens teite overskrift! Man er sliten og har lyst på godteri! Ja, da er man gravid….. godt det ikke er andre ting som spiller inn også da, Julianne! Altså, jeg skjønner du vil bli det! Men herregud jente! Stress ned!

    10. Ingen damer vil ha meg, uansett hvor snill jeg er. I dag så åpnet jeg en dør for en dame, og hilste henne med gentleman-hatten min. så spurte jeg om hun ville være med på date, men da bare lo hun og sa aldri i verden. etter det dro jeg på bik bok og snakket med hun ene som jobber der i en halvtime, veldig vakker frøken med en fyldig byste. når jeg inviterte hun på middag sa hun at hun hadde kjæreste. da sa jeg at som en ekte gentleman aksepterer jeg det, og at m’lady må ha en fin dag videre. hvorfor vil ingen damer ha en så snill gutt som meg? 🙁

    11. Uff, føler virkelig med deg nå. Skjønner godt at du er fortvilet, at du synes det tar lang tid å bli gravid, det er tross alt bare en sjanse hver måned. Lurer litt på om du kanskje begynner å bli litt “utbrent”, sliten av å prøve og vente så hardt? Er ikke bare bare å la være å tenke på det heller. Kanskje kroppen din trenger alle disse stoffene som er i cavingene dine i sin forberedelse til å bli gravid? Eller kanskje du rett og slett er gravid, selv om det ikke slår ut på hjemmetester? Kanskje du skulle levert en urinprøve hos legen og samtidig fått målt vitamin- og mineralnivået i kroppen din?
      Uansett, lykke til og så håper jeg inderlig at du snart blir gravid.

    12. Liker at du oppdaterer bloggen så ofte! Jeg syntes du fortjener en førsteplass på topplisten. Interresant det du skriver, ekte og ting man kan kjenne seg igjen i! Stå på videre 😀 Jeg føler forresten det samme om dagen, lurer på hva det kan være.. kanskje mørketiden som sniker seg innpå..
      Du er hvertfall utrolig vakker, selvom du kanskje føler deg sliten og umotivert om dagen, så stråler du på utsiden likevell med ditt nydelige smil <3 Ting ordner seg nok <3

    13. Jeg har også den følelsen nå, der jeg må tvinge meg selv. Det var godt at jeg ikke var den eneste. Det har hendt at jeg også tenker på om jeg begynner å bli syk. Det med mat, kan jeg få mer eller mindre lyst på. Jeg spiser sunt siden det må jeg siden jeg trener osv. Nå synes jeg synd på deg, men prøv å spise mer vitaminer. Det er også lurt å tenke på at noe kan ligge i underbevisstheten, kanskje du tenker mye det å bli gravid. Det kan hende hjelper å kontakte legen også. Nå må du gjøre som kroppen vil ❤️ Dette går fint. Alle har slike perioder i livet😊 En ting til visste du at når man får lyst på noe mat, så mangler kroppen noe? Det kan være alt av psykiske ting og mat ting. Har man mer lyst på noe søt som meg, kan det være vitamin mangel og da burde jeg spise mer frukt, og det funket. Psykiske ting kan være at en føler seg tom og må “tette” det igjen med noe eller man føler at man må kvitte seg med noe. Nå prøver jeg å trene, siden det vil jeg, men jeg trener ikke like hardt. Nå kjenner jeg på kroppen og hodet, nå må jeg gjøre det jeg klarer. Kroppen sier i fra og man burde faktisk høre på den, om ikke går den med på et smell. Ikke alltid tenke at man må det og det, men lyttere til kroppen. Lykke til ❤️

    14. Sånne cravings får man veldig ofte om kroppen mangler noe 🙂 du burde sjekke jern og andre vitaminer/mineraler 😉

    15. Kansje du har blitt litt små deprimert av denne prøvingen da mister man ofte energi,alt blir tungt og man spiser ofte mer. Ta deg en tur til legen å få.en vurdering. Eller så kan det også hende du brygger på noe

    16. Kjedelig å føle seg så tom for energi😫 Du har kanskje fått luften slått litt ut av deg etter alt du har vert igjennom? Du bruker sikkert masse energi på å håpe og vente på de to positive strekene. Du har gjerne enda mer “press” på deg etter som du deler med så mange. Ikke at det ikke er positivt altså, det står så stor respekt av at du deler. Dette savnet jeg i min prøve periode. Du er nok lei av å høre det, men en dag vil det skje😊 Forhåpentligvis før enn senere. Håper du får energien tilbake og klarer å slappe av. Ønsker deg alt av lykke (dobbel betydning🙈)

    17. Hei, det er lov å ha sånne dager. Tenker du har en liten nedtur. Og livet er fullt av oppturer og nedturer. Når den eneste fremtidsplanen du gleder deg til blir utsatt, burde du lage planer som du kan glede deg til. Som å dra en weekend til en hyggelig plass. Dra på en annen type trening og ta med deg venniner (poledance, yoga, pilates, spinning). Lær deg et nytt språk eller gå en topptur. Har vært i dine sko, og vil bare si at du vil mest sannsynlig bli gravid. Men la andre ting også gi deg glede ☺

    18. Jeg hadde også blitt tom av energi av å være så besatt av noe!! Og bare fordi du har lyst på spinat og har det I lasagnen (som er hos oss helt vanlig) eller har veldig lyst på godteri så er det virkelig ikke et graviditets tegn. Jeg var full av energi og merket INGENTING annerledes da jeg ble gravid, ikke kvalm ikke ømme bryster… mensen uteble og testen sa gravid men jeg kunne ikke merke noe før etter 4 mnd da kjente jeg noe uvant I magen.. ikke fikk jeg stor mage heller.. Disse tisseturene om natta uteble og formen var på topp hele svangerskapet… nesten litt kjedelig å se magen vokse og kjenne spark men ikke føle seg gravid… slapp av og pust med magen, kanskje spira sitter om du senker skuldrene litt, kroppen er nok I helspenn….

    19. Jeg var konstaant trøtt i begge svangerskapene, og det tok litt tid før graviditet testen ble positivt. Krysser fingrene for deg:-))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg