DRØMMEN OM LYKKE OG SEVERIN

Jeg har alltid drømt om å få en datter. Faktisk helt siden jeg var liten og lekte med dukker. Ja, for jeg er en skikkelig jentete jente, som elsker å stelle med hår, klær, sminke og all slags jåleri. Slik har jeg alltid vært. For de av dere som har fulgt meg en stund kommer nok ikke dette som en overraskelse. Dessuten har jeg jo luftet denne “mini me-drømmen” om lille Lykke før og skal innrømme at den fortsatt er der, men ikke på samme måte. Jeg har vokst på denne prøveperioden og ser litt annerledes på ting i dag.

Nå som månedene har gått blir drømmen om bare det å bli gravid og at alt skal gå bra mye viktigere enn kjønn og alt annet. Fokuset mitt har endret seg og jeg har fått en ny drøm. Drømmen om en liten gutt med navnet Severin. Det var venninnen min Kaja som kom med dette nydelige navnet. Vi satt og snakket om forskjellige navn over en kaffekopp helt til jeg måtte stoppe henne. “Dersom du har et guttenavn du ikke ønsker at jeg skal ta, så må du holde det for deg selv”, sa jeg. Men Kaja brydde seg ikke og ramset opp alle guttenavn hun likte. Severin var et av disse navnene og faktisk det eneste navnet jeg husker. Hehe! Jeg likte dette navnet fra første stund og trodde ikke at navnet kunne bli finere akkurat der og da, men det gjordet det. Da jeg foreslo navnet til Ulrik fikk jeg et eneste stort smil. “Ring mamma”, sa han. Jeg ringte og fikk meg en hyggelig overraskelse. Etter en rørende telefonsamtale med svigermor var det ingen tvil om at jeg hadde funnet det perfekte guttenavnet. Dersom Ulrik og jeg er så heldige at vi klarer å skape en “mini Ulrik” en dag så skal han oppkalles etter morfaren til moren til Ulrik, altså oldefaren til Ulrik. Han virket som en fantastisk mann. Navnet Severin ga plutselig en helt ny mening og nå føles det så rett.

Tenk om Ulrik og jeg er så heldige at vi får oppfylt bare en av disse to drømmene våre! Drømmen om Lykke eller drømmen om Severin. Heldigvis er det ganske sannsynlig at en av de går i oppfyllelse. Kanskje til og med begge drømmene blir virkelige en gang i fremtiden.. Hvem vet? Men den største drømmen av alle drømmer er drømmen om å bli mamma til et velskapt barn for meg og drømmen om å bli pappa til et velskapt barn for Ulrik. Både Lykke og Severin er like mye ønsket i familien Nygård ♥


Bildet er lånt av mammanett.no

27 kommentarer
    1. Lykke er fint, men Severin?? Det eneste jeg kan tenke på når jeg hører det navnet er dumme Severin Suveren! :p 😀 Dere er kanskje et par år for unge til å ha fått med dere det så her har du en link: https://www.youtube.com/watch?v=Anck1RJNf2Q
      Det finnes en film for hver fjellvettregel og de ble vist på tv så mange ganger at de sitter godt hos flere generasjoner den dag i dag.
      S

    2. 5 år tok det før vår lille kom til verden. Det var utrolig tøft og vi valgte og holde alt for oss selv(hvert sitt valg). Men syntes dere er kjempetøffe som står fram og forteller deres historie, det er så viktig for de som er i samme situasjon. For meg som kvinne var det ekstra tøft å ikke klare å bli gravid men jeg har vært heldig og har fått oppleve det en gang, blir det flere ganger vet jeg ikke. Jeg heier masse på dere og håper det kommer til å gå bra:)

    3. Å, du er så inderlig god Julianne. Jeg håper dere får både en Severin og en Lykke. Begge navn er vakre og passer fint til familienavnet deres.
      Ha en strålende uke – jeg heier på dere to, fantastisk sjarmerende og nydelig par er dere to ❤️
      God klem fra Elisabeth

    4. Hvis du blir gravid, og på tidlig ultralyd kan de fortelle at barnet har downs syndrom – tar du abort eller beholder du barnet?

    5. Til anonym over her så synes jeg det er et litt frekt og ganske personlig å spørre noen? Går du rundt på gata og spør tilfeldige om det samme..?
      Og til deg Julianne så synes jeg det er to nydelige navn, som jeg satser på at en liten hjerteknuser får som navn av dere i løpet av neste år! 🙂

    6. Hei Julianne jeg er 47 år og uten barn. Har savnet det i perioder da alle mine venninner har barn. Men til slutt så innser man at det ikke blir. Å idag er det helt greit,men mange mener at mitt liv er dårlig pga at jeg er barnløs. Og mange syns synd i meg,men jeg syns synd i de som virkelig vil ha barn. De som holder på lenge å strever med det og de som kanskje er alene og ikke har noen å få det med. De blør mitt hjerte for. Jeg er sikker på at det ordner seg for dere. Ikke få panikk. Nyt livet og hverandre å med litt hjelp så ordner det seg helt sikkert. Masse masse lykke til. Klem fra Karin

    7. Så hærlig! Morsomt å følge dere på veien i denne prøvetiden ☺ håper det snart klaffer og at det sitter en liten spire der snart. Du er sikkert drit lei av å høre det- men prøv å slapp av å legg tankene litt bort 💙❤
      Har selv ei datter på 6 år og en liten prins på 3 mnd. Du har så mye å se fram til en dag ❤

    8. Hei Julianne.
      Du har en veldig ærlig og flott blogg. Det er et veldig fint tema du belyser.
      Vi gikk gjennom samme tøffe periode som dere gjør nå.
      Min kjære jobber i samme bransje som din, noe som innebærer at de er mye på reisefot. Vi prøvde i flere måneder uten hell, men det visste seg at vi hadde bommet på flere dager. ( jeg var stort sett fruktbar da han var på jobb). I april 2016 var jeg til gynekolog, og alt var normalt med meg. Etter noen uker var jeg tilbake for å sjekke hvordan ting sto til, og da fant han ut at jeg ikke hadde skikkelige eggløsninger. Etter dette fikk jeg skrevet ut resept på piller som stimulerer dette, og for 2 måneder siden fikk jeg vite at jeg var gravid. Ville bare tipse deg om å sjekke dette, om du ikke allerede har gjort det. 🙂

    9. Severin er helt nydelig og et fint norskt navn, men lykke er for hipsterne på løkka eller 18 åringer som plutselig ble gravide.. helt krise, føler med alle de stakkars bana som har et så kleint navn.

    10. Nei? Det er et ærlig spørsmål. Mine venninner og jeg har diskutert det flere ganger. Kommer vel an på øye som ser 😉 Hvis man syntes spørsmålet er grusomt, så syntes di vel tanken på å få et annerledes barn er grusomt 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg