DET ER VIKTIG å KJENNE PÅ FØLELSENE

Det er egentlig godt at man aldri kan vite noe sikkert om hva som skjer i fremtiden. Da ville jeg sett mørkt på denne prøveperioden fra starten av. Jeg hadde nemlig aldri trodd at det skulle ta så lang tid for meg å bli gravid. Grunnen til at jeg nå skriver om dette igjen er fordi jeg har fått mensen. Det blir altså ingen flere graviditetstester denne perioden. Kroppen har lurt meg, igjen..

Først nå orket jeg å ta fatt i tastaturet. Det føles som om jeg har fått et slag i trynet, igjen. Jeg blir lei meg og gråter, igjen. Får vondt i magen, igjen. Også reiser jeg meg, igjen. Heldigvis. Men først må jeg kjenne på disse følelsene. Jeg tror nemlig det er veldig viktig.

Jeg gir meg derfor alltid lov til å deppe i noen få timer etter hvert forsøk, før jeg kaster alle de negative tankene bak meg og fokuserer videre. Det er slik hodet mitt fungerer. Jeg kan ikke bare ignorere det triste og vanskelige i hverdagen. Det må fordøyes.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nå skal jeg finne tilbake til den gleden og spenningen jeg hadde i kroppen for bare få dager siden. Helgen som kommer er heldigvis satt av til masse hygge, så jeg tror ikke at det blir noe problem å finne tilbake til den glade og sprudlende Julianne igjen. Hun måtte bare være litt alene sammen med tankene sine i dag. Men når hun åpner seg igjen og deler disse tankene med verdens mest støttende og gode lesere, så føler hun seg straks bedre.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

I helgen blir det vin. Nå trenger jeg en pause, igjen.

118 kommentarer
    1. Jeg hadde heller aldri trodd at jeg skulle oppleve spontanaborter og graviditet i eggleder, men livet er uforutsigbart, sånn er det bare. Det er heller ingen menneskerett og få barn, uansett hvor stort ønsket er. Lykke til videre til dere begge to!

    2. Åh, jeg får så vondt av deg. Det er helt naturlig, og helt i orden å bli lei seg i den situasjonen du er i. Skulle ønske jeg kunne trylle dere gravide i dette øyeblikk :’/ Du skal vite at vi er mange som støtter deg og vil deg alt godt. Ta den tiden du trenger, også er du fit for fight igjen snart 🙂 Kos deg med vin og avkobling i kveld, kjære deg 🙂 Enda en trøsteklem herfra <3

    3. Heier på dere, Julianne❤️ Ha en fin helg, nyt den og tenk så mange fine tanker du kan. Jeg sender deg i hvert fall alle mine gode tanker.
      Klem💜

    4. Har du ikke tenkt at grunnen til dine problemer med å bli gravid kan være abort du tok for noen år siden..Det er lett å tenke abort når man ikke har lyst på barn men det er altfor mange som velger abort som løsning i altfor mange tilfeller ikke knyttet til helse eller voldtek. En del av kvinner som tok abort betaler sin pris i form av problemer med å bli gravid.

    5. Stor og god klem til deg. <3 Håper det klaffer snart, noe mer vil jeg ikke si for du har vel fått hørt "alt" så mange ganger nå.. Ha en fin helg <3

    6. Hei Julianne. Syntes det er veldig godt at du får delt dette med leserne dine og ikke holder det inne. Som regel når jeg fokusere på “når skal jeg få mensen” eller “når skal mensen komme” kan kroppen faktisk “utsette” mensen ett par dager siden du anspender kroppen og hele tiden går å fokuserer på det. Så kanskje derfor mensen kom noen dager for sent

    7. Ikke la de som skriver at stress og abort ødelegger for deg nå inn til deg <3 stå på - bare dager igjen til neste sjanse!!! Denne gangen sitter det kanskje. Og hvis ikke - neste gang!! Og plutselig er det du som har den perfekt babyen i armene dine,og du kommer til å tenke at det var verdt å vente på. Been there done that! 🙂 smask fra meg!

    8. Diana, jeg lurer på om du har noen forskning knyttet opp mot dette? Som sykepleier på gynekologisk avdeling, har jeg vært med på føere spontan og medisinske aborter. Og vi har hatt utallige faglige samtaler med leger, gynekologer og kirurger. Abort er ingen biologisk grunn til at en ikke skal kunne bli gravid igjen. Men hvis du har forskning å vise til, kan du gjerne linke det. Når 18 år gamle jenter tar medisinsk abort, er det mange som spør om de kan bli gravid senere i livet. Og da svarer legene: “Ja, dette er ingen hindring for at du ikke skal kunne få barn”.
      Julianne, jeg har aldri kommentert bloggen din. Men jeg er en fast leser. Jeg føler med deg og din kjære, og har tenkt masse på deg de siste dagene. Du er tøff!
      Hilsen en fast leser.

    9. Hei Julianne. Jeg er nok en av dem som føler med deg for vet nøyaktig hvordan du har det nå som du prøver og bli gravid. Har selv vært igjennom dette og for meg tok det hele 10 år føre det ble klaff med barn i magen. Måtte igjennom 4IVF forsøk og selv hadde jeg helt mistet gnisten da siste forsøk ble positiv. Så ikke for og skremme deg,men vet det ikke er lett og fokusere på annet en og bli gravid. Men lev som normalt du og kos deg og plutselig en dag så skal du se at det bærer frukter hos deg.-))Jeg heier på dere og vet det er sårt og vondt når månedene går. Men kos deg med vin og ha en fin helg,det fortjener du virkelig.

    10. En stor klem til deg Julianne <3 for at du er den du er og at du deler med oss. Her kom også mensen idag, enorm skuffelse og noen tårer har trillet. Jeg finner mye trøst i det du skriver og det hjelper meg. Tiden går så uendelig sakte, selv om det kun har gått 3 måneder hos oss med prøving. Nå reiser vi oss og nyter helgen som kommer!

    11. Hei igjen Julianne!
      Vet akkurat hvordan du har det, jeg fikk også mensen idag. Noe som selvsagt ikke var ønsket… Har prøvd like lenge som dere med å bli gravid, og vi har nesten identisk syklus. Det er er slag i trynet hver gang mensen kommer, men så sant som du skriver at man kommer seg opp igjen og prøver videre… På en måte er det godt å klikke seg inn her og se at noen er i akkurat samme situasjon som meg selv, og såklart er det lov å gråte noen tårer over noe man ønsker så sterkt. Vi skal klare det vi også!! Kos deg med akkurat det du vil, det skal hvertfall jeg. Hjemme-spa og sjokolade! Ha en fin dag videre, og velkommen til helgen:)

    12. Jeg råder dere til å bestille dere time hos en privat klinikk. Der tar de prøver av dere begge to og dere får raskt svar. Det er bare dumt å prøve i månedsvis hvis det viser seg at dere til slutt må ha hjelp til å få barn. Bedre å få det utreda så fort som mulig. Uansett kan alt være i orden og det tar bare litt tid.Kanskje du også bør ta noen måneders pause på bloggen om dette temaet til du vet mer. Kravet om å få vite fra alle andre kan til slutt bli en prøvelse. Lykke til.

    13. Kjære snille deg! Vi har vært der alle sammen, et godt råd er å gi blaffen litt, ingen tester, ingen kjerringråd, ingen drikkeforbud. Kos deg med mannen i ditt liv og glem hele greia en stund!!!! Du er så ung, og gravid blir du når du minst aner det. Nyt livet en stund du, så faller ting på plass skal du se! God helg til deg, med masse solskinn på!

    14. Hei! Det eneste tipset jeg har, er å prøve å ikke fokusere så mye på å bli gravid. Det er skikkelig vanskelig, jeg vet.. Da kjæresten og jeg prøvde, var det en måned vi begge hadde mange planer hver for oss, så vi var mye borte fra hverandre. Den måneden tenkte vi at det kommer ikke til å skje nå, så vi gadd rett og slett ikke å bry oss om å “prøve” noe denne måneden. Men her sitter jeg, med en liten bolle i ovnen 🙂 de få dagene vi var sammen gjorde visst sitt allikevel.
      Ønsker deg masse lykke til 🙂

    15. Hallo kjære Julianne, jeg er ny leser av bloggen din, og syntes du er en flott, fargerik, ærlig og engasjert ung dame. Er på ferie og har nå lest meg gjennom noen måneder av ditt og din kjære ektemanns liv. Du er uredd og jeg opplever et stort og varmt hjerte i sjelen din. Du kan sikkert av enkelte oppfattes som noe konservativ, men det er lov og noe jeg kan kjenne meg igjen i. Vi må ha respekt for forskjellighet og ikke påberope oss sannheten for andre enn oss selv. Det er viktig gjennom hele livet. Jeg ser du har det litt tungt nå. Forsøk å legge den tunge tanken vekk når det gjelder dette. Elsk også sjelelig og nyt også å leve litt i nuet med hverandre. Benytt anledningen til å bli enda bedre kjent og skjemme hverandre bort – før de skjønne små gjør krav på dere. Gi det tid, ikke stress. Lag deres deilige ‘bare oss to minner’. De er så fine å ta med videre i livet. Ikke meningen å belære, jeg vil dere kun vel og det aller beste. Dere virker som to veldig søte, unge mennesker. Lykke til, og husk, det meste ordner seg. Beste hilsen Elisabeth :-))) Tusen takk for en spennende blogg, du er dyktig og jeg er med fra nå av ;-)))

    16. Hei du!
      Jeg sluttet på p-piller i juni i fjor, og fikk tilbake mensen i oktober. Så jeg teller forsøkene fra da mensen kom tilbake. Jeg ble gravid i januar. Det tok altså 4 forsøk, 4 mnd, og helt helt normalt. Hvis du sluttet i februar og fikk mensen tilbake etter 1-2 mnd så er det jo ikke gått mange mnd uten hell. Det er helt normalt å prøve i opp til et år. Men det hadde kanskje vært lettere om du innstilte deg på dette i forveien?! Ikke vet jeg, men det er absolutt ingen selvfølge å bli gravid. Jeg hadde selv ingen eggløsning før mensen ble stabil etter 4 mnd, så det er først fra da av at man kunne finne dagene ved eggløsning. Så, hver mnd med negativt resultat er grusomt, men hvis du slutta i februar i år?? Så er du såååå absolutt innenfor normalen. Alle lykkeønskning er til dere 🙂 <3

    17. Såå deilig å høre den sprudlende Julianne er tilbake og Føler seg bedre og at du skal kose deg og ha en hyggelig helg . Viktig å høre på følelsene som du sier ,men såå viktig som du sier at nå er det tid for at du skal ha det hyggelig og greit . Du fortjener det beste både deg og Ulrik og dere skal kose dere . Det er såå viktig !! På med de høyhælte skoene dine👠💄💋 og smil til den deilige verden der ute som du alltid gjør 😊Så vil verden og alle smile tilbake til deg . Du er ei jente som sprer glede og positivitet og Du er såå pen . God helg

    18. Utrolig trist når testen er negativ! Etter 1år med prøvingble jeg gravid, lykken var kortvarig da den endte med spontanabort i uke 8. 9 måneder senere skulle jeg på en gyntime for å se hvorfor jeg slet så, å da var jeg jommen meg 7 uker på vei, og nå er han 1år! 🙂 Hold hodet hevet selv om det ikke alltid er like lett, jeg krysser fingrene for dere! Noen bruker bare lenger tid enn andre tror jeg. Noen dager er tunge men det er verdt det til slutt 🙂

    19. kan være mange grunner til at det ikke er klaffa enda, men stort sett er det for at du “stresser” litt med det. De fleste blir gravide når de gir lit slipp på det å lar kroppen slappe av<3 men er mange muligheter, prøverør er jo en ting<3 Masse lykke til videre<3

    20. Det er vondt å lese at det tar sånn på, men selvfølgelig gjør det det. Jeg ønsker dere masse lykke til og håper at det snart skjer! Du hører det sikkert hele tiden, og er sikkert dritlei av å høre det – men forsøk å ikke tenke sånn på at du skal bli gravid, det skjer når det skjer. Jeg krysser fingrene!

    21. Hei. Vil bare si at du er tøff som er så åpen om dette. Jeg var ikke det. Håper d klaffer for dere. Det gjorde det ikke for oss desverre. Men heldigvis har både jeg og mannen min barn fra før. Men det er tungt å hver måned føle det du føler.Vi har forsøkt i ti år.. og nå har vi gitt opp og nyter oss i stede for💑 Klem

    22. Hei Julianne,med en tommel opp for deg i prøveperioden og beste ønsker om kommende gull i enden av regnbuen🐝
      Jeg ser du får masse svar og god støtte fra felles prøvere. Som en av dem som har prøvd, både på det ene og det andre viset, også kjent på tapet av det som ikke ble flere ganger.
      Husk å kjenne på at ikke alt avhenger av dette, og at det som blir vil komme som en bonus på et flott liv og den kjærligheten dere har.
      #adopsjonskø#6mnd igjen#prøving#ivf#glede og sorg#men går uansett bra til slutt🐝🌻

    23. Jeg kan ikke skjønne annet enn at du kanskje har forskjellig sykluslenge fra måned til måned? Uff blir altfor engasjert her 🙈 Jeg tester ikke før makslengden min slik at jeg ikke skal bli så skuffet. Dvs en måned har jeg 28 DG, neste 31, neste 29. Bare ett eks. Dvs at når makslengden er 31 så tenker jeg alltid at mensen ikke skal komme før da. Håper bare dette kan være ett tips. Men du kjenner så klart din egen kropp best. Ha en fin kveld Julianne!

    24. Skjønner du blir skuffa. Kanskje er en pause akkurat det du trenger. Det er jo også helt normalt at det tar tid etter en p pille slutt. Har du tenkt på å prøve akupunktur? Ei venninne av meg ble gravid etter å ha prøvd det og de hadde prøvd en stund. Kos deg i helga 💜 klem til deg

    25. Elin M: Takk for at du forstår. Ja, jeg tror det altså. Denne helgen skal bli bra 🙂

      Jeg har tenkt på det ja, men ikke kommet noe lenger med den tanken ennå..

      Ha en fin helg du også! Klem tilbake <3

    26. Lena: Jeg trodde ikke at jegf hadde det, men kanskje.. Ellers så er den bare blitt påvirket av at jeg stresser med dette.

      Tusen takk for at du engasjerer deg <3

      Ha en fin kveld du også!

    27. Smilla: Hei! Tusen takk for det. Trist å høre at det ikke gikk veien for dere sammen. Men godt å høre at dere trøster dere med de barna dere har fra før 🙂

      Sender en god klem tilbake <3

    28. Kathrine: Jada, hun kommer tilbake etter hver skuffelse. Heldigvis. Jeg skal på med både sminke og høye hæler i helgen. Gleder meg skikkelig 😀

      God helg til deg også!

    29. Hei Julianne! Jeg har aldri kommentert på en blogg før, men i dag følte jeg virkelig at det var på tide! Som veldig mange andre har gjort før meg, så må jeg bare takke for den åpenheten du har rundt prøveperioden! Det er utrolig beundringsverdig hvor åpen du/dere klarer å være rundt dette ekstremt sårbare temaet. Jeg og min samboer er akkurat blitt prøvere selv, og det å følge andre som går gjennom det det samme er veldig “motiverende”, i mangel på et bedre ord. Jeg krysser fingrene for dere, og håper at spiren sitter på neste forsøk 🙂 Mange klemmer til deg <3

    30. Therese: Hei, Therese! Takk for at du la igjen en kommentar. Håper du vil gjøre det igjen!

      Hyggelog at du setter pris på åpenheten min/vår rundt dette. Det gjør meg veldig godt at du finner det “motiverende” som du sier. Jeg fant ikke noe bedre ord selv. Hehe!

      Masse lykke til. Jeg krysser fingre og tær for oss begge fremover! Klemmer tilbake <3

    31. Trist lesing, min søster går igjennom det samme. Urettferdig men du kan trøste deg med at det kan ta opp mot et år, skjer det ingenting da får dere hjelp. Å da er sjansen stor for at du får det lille mirakelet. Det finnes utallige metoder og medisiner for å hjelpe på veien:) du får det nok til tilslutt. Det er fint at du er åpen om dette da det er mange flere en man tror som sliter med
      Det samme. Lykke til med prøvingen snart sitter den nok!

    32. Torhild: Det er lettere sagt enn gjort. Men alkoholforbudet har jeg lagt litt fra meg. I hvert fall rett etter mens, da jeg er 100 prosent sikker på at jeg ikke er gravid. Men takk for rådene du gir meg 🙂

      God helg til deg også!

    33. elisabeth: Vi vurderer det nå faktisk. Jeg er helt enig.

      Når det gjelder bloggingen så er det ikke dette som stresser meg altså. Det hadde stresset meg mye mer om jeg skulle spille et skuespill for alle leserne mine og bare skrive om klær og sminke i en periode som dette 🙂

    34. Selvsagt er det ikke pga aborten. Jeg har tatt abort flere anger og sitter her tjukk og gravid. Det finnes i ingen økt risk for intertilitet med mindre du får en infeksjon. Kjønnssykdomer som klamydia kan derimot være et problem fra fortiden. Men nå he jo Julianne sjekket at egglederne ikke er tette, ergo er ikke dette et problem heller. Slapp av nå, du blir gravid snart, frøken! Jeg ser et vinterbarn på deg!!

    35. Anonym: Trist å høre at søsteren din er i samme situasjon. Men på en måte godt å vite at vi er flere også 🙂

      Takk for støtten. Hils søsteren din og ønsk henne masse lykke til fra meg 🙂

    36. Mari: Jeg håper inderlig at dette ikke har noe å gjøre med aborten jeg tok for over 6 år siden nei..

      Jeg har ikke testet om egglederene mine er tette da. Kun tatt ultralyd og prøver i underlivet.

      Vinterbarn? Så spennende 🙂

    37. Tonje: Det er lettere sagt enn gjort men.. Hehe! Jeg hører flere fortelle lignende historier som dette. Så det ligger nok noe i det 🙂

      Godt å høre at det klaffet for dere da! Masse lykke til med alt fremover 🙂

    38. Sunshine: Hei, igjen ja. Huff.. Vondt å høre at du opplever det samme som meg. Men vi skal klare dette begge to ja 🙂 🙂

      Her har det gått i sjokolade og søtsaker fra morgen til kveld. Hehe!

    39. Heia. Nå ble jeg sikkelig trist for at du fortjener å bli en mamma. Nå kan du vente til neste gang ❤️ Det skjer, siden du har ikke noen helseproblemer eller din mann. Dette kommer til å gå så fint. Du må bare være talmodig, noe som du er. Du må bare følge rådene til helsefolkene og stole på appene dine. Nå håper jeg bare den appen du har er rett. Du kan prøve med en annen app “period calender” 😑 Typisk at alle skal hete det samme. Du får dette til, Julianne. Det er viktig at når du har eggløsning kjører du på🙈

    40. Marianne: Hei, Marianne. Oi.. Dette fikk jeg vondt av å lese. Stakkars deg. Du har virkelig hatt det tøft. Så utrolig bra at det endte gost til slutt <3

      Takk for støtten. Ha en fin helg du også 🙂

    41. Jeg har egentlig lagt bloggleser tiden bak meg, men din blogg er så spennende å lese for tiden. Vi prøver selv å bli gravide, men begynte for en mnd siden. Vi har helt lik syklus (haha), så derfor syns jeg det er ekstra spennende. Jeg kan bare forestille meg hvordan dere har det, da jeg ble så skuffet over å få mensen for to dager siden (etter ett forsøk). Jeg vil helst at alt skal skje i går, og når man gleder seg så mye så er det ekstra nervepirrende. Uansett om folk sier “slapp av, da går det”, så klarer man ikke slappe av. Ikke helt. For det er jo det som opptar ens hverdag for tiden. Det jeg egentlig ville si er; du er utrolig modig som deler alt med oss. Det er så mange som “sliter” med dette, men det eneste man leser om er “vi klarte det så første forsøk”, også sitter man der og føler seg mislykket. Jeg håper både vi og dere får drømmen i oppfyllelse om ikke lenge. Og fortsett å skriv og del ting; det varmer mitt sykepleierhjerte (som hater når alt skal være så tabu). Stor klem fra en jente som heier på en annen jente<3

    42. du må gjøre som kanye og kim, ha sex dagen lang når du ikke har mensen, det gjorde hun mens hun prøvde å bli gravid med Saint, det gikk flere måneder men gikk til slutt 😀

    43. Første gangen jeg ble gravid tok det 8-9 måneder etter p-pille slutt. Føltes som en evighet! Bestemte meg for å ikke begynne med pillene igjen, siden det var ingen krise å bli gravid på nytt. Har etter det hatt to graviditeter på første forsøk, ingen problem! Så disse hormonene kan sitte lenge i kroppen før syklusen blir normal igjen. Ønsker deg masse lykke til!

    44. Skaff dere en liten valp, så skal jeg love deg at morsinstinktet ditt tar over valpen, og kroppen din kan endelig slappe av slik at du kan bli gravid 🙂

    45. Veronika: Så hyggelig at du følger med til tross for at du har lagt fra deg andre blogger 🙂

      Gøy at vi har samme syklus! Jeg skal fortsette å dele uansett hva som skjer. Masse lykke til med prøvingen selv. Jeg krysser fingrene for både deg og meg <3

    46. Først: til Diana- det er ikke knyttet noe sammenheng mellom abort og sjansen for å ikke bli gravid senere. Jeg synes det blir litt for drøyt å si til en som forsøker å bli gravid- og samtidig at det absolutt ikke er noe hold i det du skriver.
      Så til deg Julianne- Uansett hva slags utfordringer man møter på i livet, så har jeg lært at man hvert fall aldri skal gi opp. Uansett hvor tungt og mørkt ting virker, så vil det på et eller annet tidspunkt komme et lyspunkt. Man har forskjellige utfordringer, forskjellig sorger, og ulike gleder. Et hvert menneske har lov til å føle seg trist og lei for det man selv føler på er tungt. Ingen kan si til deg at det ikke Er noe å deppe for, når man ikke har noe peiling på hvordan dette menneske føler og har det inni seg. Ingen kan si til deg at du ikke kan føle det du gjør. Følelser er ulikt fra menneske til menneske- og akkurat nå kjenner du på hvor tungt dette er. Og når det kommer til utsagnet om at det ikke er noe menneskerett å få barn, så må jeg bare si at selv om det ikke er noe menneskerett å få barn, så må jeg si at det er ganske mange der ute som ikke burde hatt barn- som ikke burde blitt gravide. Du er ikke en av dem. Et barn fortjener et trygt hjem, med kjærlige foreldre. Og der er jeg ganske sikker på at du har nok å gi. Derfor vet jeg også at dere kommer til å lykkes. Og at den lille vil få det helt tipp topp med dere som foreldre. Ja, så tar det kanskje litt tid- men vet du hva, det blir verdt det. Det lover jeg. Kos deg så lenge, ikke stress for mye, og pass på deg selv. Før du vet ordet av det har du en liten spire i magen- og denne lille spiren blir verdt all prøvingen. Bare vent å se;)

    47. Diana: Jeg håper inderlig ikke det. Dessuten synes jeg det er veldig stygt av deg å legge igjen en kommentar som dette til meg nå som du vet at jeg er frustrert fra før. Vær så snill og tenk deg om før du skriver her neste gang.

    48. Så leit å høre. Håpet virkelig du hadde truffet denne gangen. Men er litt som de andre sier, mindre tanker rundt prøvingen kan kanskje hjelpe.. selv om jeg har full forståelse for at det ikke er lett. Har vært der selv. Det ligger liksom bak i hodet i hele tiden. Kos deg i helgen og prøv å legge alt litt vekk for noen dager. Det fortjener du!

    49. Linn: Hehe! Skjønne deg. Jeg skulle også ønske at du kunne trylle. I hvert fall nå som jeg vet hva du ville brukt tryllestaven til 😀

      Trøsteklemmen kommer godt med i kveld. Jeg sender en stor klem som takk tilbake <3

    50. D: Godt å høre at du håper med oss 🙂

      Jeg skal legge vekk alt som har med dette å gjøre så godt jeg kan i helgen. Tror jeg har godt av det.

      Ha en fin helg du også 🙂

    51. Prøv noen kjærringråd 🙂 fungerte for meg den måneden jeg brukte bidronningsgele. Skal tas fra første dag mens ca. og frem til eggeløsning. Altså rundt 14 dager. Jeg brukte også grapefruktkjerneekstrakt (kan også drikke grapefrukt) fra siste dag mens og frem til eggeløsning (skal gi mere eggeløsningsslim) Skader jo ikke og prøve, mange det har fungert for når de har brukt bidronningsgele 🙂

    52. Etter nesten 2 år klaffet det endelig for oss, og jeg et gravid i uke 6 ❤️❤️ Alle vonde følelser er glemt 🙂

    53. Du har nok fått tips før, men jeg anbefaler hormonprøver; LH,FSH, Østradiol og AMH for å kartlegge dine sjanser.
      https://www.medicus.no/om-eggstokkfunksjon-fsh-og-eggstokkapasitet-amh/
      Det er også lurt å “tempe” (du gjør det kanskje allerede?), måle temperaturen hver morgen før du står opp og bruke f.eks. Natural Cycles appen. Du kan kjøpe en haug (50-100 stk) med billige eggløsningstrimler fra f.eks Amazon og teste mange ganger daglig både før og etter. Med temperaturmåling kan du se om du faktisk har hatt eggløsning. Testen kan være positiv når eggløsning er på vei, men hos noen stopper det der.
      Lykke til videre, heier på dere!

    54. I dag seier eg ikkje noko, for eg forstår at skuffelsen er stor og ingen ord kan gi deg det du aller helst vil ha. Så i dag, i dag sender eg deg berre ein god luftklem 🙂 kos deg og bli fin på vin i helga. Eg truf du trenge det 🙂

    55. Trist at dere sliter så med å bli gravid, men jeg trur du stresser for mye med det, og er det noe kroppen merker – ja så er det stress. Og da går kroppen i kampmodus, den kjemper mot stresset, alt annet blir satt til side. Ja, jeg vet det er vanskelig å ikke stresse og tenke på det, men prøv likevel. Kan du yoga? Flott avstressing. Heldigvis er du ung, i din beste alder, dette blir bra, når du bare stresser litt mindre.
      Slett alle eggløsnings- temperatur- beståbligravidapper. Reis gjerne bort, kos dere et par dager før, en pausedag, et par dager etter forventet eggløsning. Du kjenner på kroppen din når du eggløsningen kommer, hvis ikke, bli kjent med kroppens tegn, ikke la deg styre av apper. Ta gjerne en tur til akupunktør, de kan gjøre underverker.
      Ønsker dere fortsatt masse lykke til.

    56. I oktober i år er det to år siden vi begynte å prøve, og nå som jeg skriver dette ligger den lille gutten vår i magen min og sparker. Jeg er 25 uker nå, så det tok lang tid før det ble klaff, først med en spontanabort, også en sterk baby bare to mnd senere. Uansett hvor vond ventetiden er så er det så ekstremt verdt det når det sitter, for du kommer ikke til å ønske deg noen annen baby enn akkurat den som ligger i magen din. Prøv ditt beste å slappe av, ikke tenk på dette med alkohol, bare kos deg! Lev livet ditt, så når det passer, så sitter det 🙂

    57. Noen ganger får jeg inntrykket av at du noen ganger skal “trøste drikke” 😔 Og det synes jeg er ubehagelig. Du vet nok sikkert godt selv hva du gjør, men man kan ta pauser uten å måtte drikke😊❤️

    58. Kjære Julianne. Jeg kjenner meg så utrolig godt igjen i skuffelsen. Synes det er fantastisk at dere er så åpne om prøveperioden, da vi er mange som er i akkurat samme båt. Anbefaler deg å få oppfølgning privat. Feks betale noen kroner for en ultralyd et par dager før eggløsning. Da kan de si noe om størrelsen på follikelen (egget) og livmorslimhinnen og om det er klart for eggløsning. Kanskje kan du også få en eggløsningssprøyte (Da vet du at du får eggløsning 12-48 timer etterpå) slik at sannsynligheten for klaff er ekstra stor 🙂

    59. Jeg føler så med deg, og heier veldig på dere<3 Er i samme situasjon selv, sluttet med p-piller i oktober og det har ennå ikke skjedd noe. Hadde GU denne uken, og legen sa det gjerne tok et år før syklusen stabiliserte seg så da håper jeg at jeg nærmer meg noe nå. Drikk litt god vin og kos deg i helgen, og prøvd å glemme dette for en liten stund. Det har hvertfall jeg tenkt til å gjøre 🙂 <3

    60. Stå på Julianne, dette kommer til å gå bra! Et lite tips, dra til legen og ta blodprøve for å sjekke om du har eggløsning. Jeg har vært hos flere gyner der alle sa at alt var fint med meg og at jeg hadde eggløsning (men ble jo ikke gravid) eggløsningstestene sa jeg hadde eggløsning. Men på blodprøvene fra legen som testet ordentlig eggløsning sa jeg IKKE hadde det. Jeg fikk pergotime av legen og med første forsøk så var jeg gravid!pergotime gir eggløsning 😉 sjekk deg ordentlig er mitt tips, for gynen sjekker ikke ordentlig. Blodprøvene som gir sikkert resultat😊

    61. Kos deg med vin i helgen! 😃 Her klaffet det ikke før ca. etter 1 år. Som mange andre sier, det kommer til å skje når du minst venter det 🙂 Heier på deg og dere. Nå synes jeg du skal kose deg og nyte helgen uten å tenke så mye på prøvingen. Du blir nok gravid snart ❤

    62. Hei! Kommenterer aldri på slikt som dette men har vært i samme situasjon selv. Vi kjøpte ClearBlue Fertilitetsmonitor, og den er langt bedre enn kun eggløsningstest. Den viser dine totale fruktbare perioder, ikke bare en eller to dager. Anbefales VELDIG – gikk på 2. forsøket med denne etter 10 mnd prøving uten resultat.

    63. Vi har prøvd i 5 år på å bli gravide. Fikk sønnen vår for 8 år siden, null problem, prøvde ikke på det en gang, men nå vil bare ikke kroppen min lye meg lenger.
      Vi var veldig åpne på at vi ønsket oss en bror eller søster til sønnen vår, men etter hvert sluttet vi bare å si noe, for folk skulle komme med så mange “gode” råd. Som om vi liksom ikke har prøvd på alle triksa som finnes.
      Det rådet vi får høre mest er: (ikke stress med det, ja, vet det er vanskelig men bare prøv og ikke tenke på det.) SERIØST!!!!! Ikke tenke på det!!!!! Når det er noe en ønsker seg mest av alt her i livet, om det er å få barn, prestere i en idrett eller whatever, så tenker en på det hele tiden, sånn er det bare.
      Jeg heier hvertfall på dere:)

    64. Tenker på deg! Er selv gjennom akkurat det samme. Er så godt at du er åpen om det, det hjelper meg og har gitt meg mot til å være mer åpen med de rundt meg. For en lettelse det har vært midt opp i alle nedturene!
      Skal straks i gang med IVF, og er superspent.
      Heier på dere, og igjen en stor takk til deg! <3

    65. Kjære Julianne, tusen takk for din hilsen til meg. Du er helt skjønn, det må jeg si. God helg til deg og dere. Kos deg og slå ut håret. Du er både lekker og pen også, i tillegg til å være positiv, ærlig og en dyktig blogger. Gleder meg til å følge deg!
      God klem til deg fra Elisabeth ❤️

    66. Synes det er så flott at dere er åpen om prøvingen! Det hjelper å lese om andre som er i samme situasjon, for vi er mange! Ser noen skriver at hvis du slapper av og ikke tenker på det så blir du gravid, men det er enklere sagt enn gjort! Når det eneste man ønsker er å bli gravid, så tenker man konstant på det. Vi har prøvd i 1,5 år nå, og får snart vårt første ivf-forsøk 🙂 Håper det lykkes for dere neste måned!
      Klem 🙂

    67. Angående bidronninggele: det kan faktisk utsette eggløsning altså. anbefaler å få klarsignal fra lege før du prøver det. det har nemlig fucka opp eggløsningen til mange!

    68. Hei Julianne 🙂
      Synes det er flott og tøft gjort av deg å være så åpen og ærlig om dette med ønske av barn, og hele prøveperioden. Stå på!!
      Jeg er selv året eldre enn deg, og vært sammen med min kjære i 4 år. Jeg har vært klar som et egg i 1 år, men min kjære er ikke helt på gli desverre. Ganske vondt og tøft.
      Ei venninne av meg ble gravid ganske ung, mens hun gikk på pillen. Det gikk noen år (8 år) før de ville prøve på nestemann. De trodde det skulle bli enkelt og gå fort, til de hadde prøvd i 1 år. Da var de ganske lei. De bestemte seg for å gå inn for det 100%. Nå skulle det klaffe! De tok ut 5 uker ferie sammen, hadde sex hver eneste dag, og vips, så klaffet det. Legen sa at hun kunne ha hatt EL flere ganger, tross for stabil syklus siste året.
      Håper det klaffer snart for dere, og at det snart blir min tur til å bli prøver også:-) (prøve å ikke mase så mye på min kjære) 😉

    69. Å, dette skjønner jeg var en nedtur for deg! Jeg er selv ikke planlagt gravid, og synes det er så morro å følge deg. Du har blitt en av mine favoritt bloggere nå! Beste tipset jeg kan gi er. Ikke prøv. Altså, lehh alt stress bort.. lev som normalt. Ha samleie annenhver dag, uten å tenke på egg løsning. Lev som normalt, drikk vin, spis det du ikke skal spise når du er gravid.. kroppen har vanskelig for å bli gravid når man prøver fordi man stresser for mye med det. Plutselig sitter det! Garantert <3 enn så lenge, selvom det sikkert bare er et plaster på såret.. gjør alt du ikke lenger kan gjøre når du er gravid.

    70. Hei.
      Jeg fikk bare lyst til å kommentere litt hos deg.
      Før vi fikk vårt første barn tenkte jeg og det ville gå fort å bli gravid, men det gikk ikke så fort som jeg håpte og trodde. Etter hvert ble det til at jeg tenkte: “det blir sikkert ikke noe denne måneden heller”, men da skjedde det… Som om kroppen trenger å slappe av på en måte og ikke ha “press” på seg til å bli gravid. Flere år etterpå, med barn nr. 3 var det og på samme måte. Månedene gikk, ingen baby så ut til å være på vei. Vi slo oss nesten.. til ro med å være tobarnsforeldre og det var rart med det, for akkurat den måneden da jeg tenkte jeg ikke kunne bli gravid – da ble jeg det… Men det er vanskelig å slappe av når man så inderlig ønsker seg et barn…, men det er likevel et råd jeg vil gi deg akkurat nå. Kanskje komme inn på tankegangen at “nå er det ikke sikkert vi blir gravide før i jula (f.eks)”… Så slapper kanskje kroppen av (vet det er vanskelig)…

    71. Jeg kommer fremdeles ikke over hvor “synket” vi er 😛
      fikk tr igår på overtid jeg også.
      Og selvsagt når jeg var på tur i skogen med hunden kl 22-23 og lagt vekke fra alt som heter toalett og tamponger når det skjedde. he he he.
      Tankegangen min er fremdeles positiv, og egentlig fra første negative test ville jeg bare tr skulle komme så jeg kunne nullstille meg.
      neste pp skal jeg ikke tenkte på eggløsnings periode og disse dagene jeg er antatt mest fruktbar.
      For appen tar tydeligvis feil, og jeg er ikke helt i syklus som jeg tidligere trodde.
      Ta deg en pause, ett glass vin.og ta deg helg.
      Hvem vet, kanskje det blir siste rolige helgen med noe godt i glasset på noen mnd 😛
      Jeg tørr ikke drikke i pp, men når jeg har mensen derimot :p
      Iskald cider og reker venter på meg 😉
      Lade batteriene til en ny mnd med å rulle i høyet annenhver mnd :p
      Tror faktisk at jo lenge pp jeg får, jo mer gleder jeg mer. Hadde spiren sittet på første så hadde jeg fått hetta delux 😛

    72. Du har sikkert lest deg opp på temaet i det uendelige. Selv lastet jeg ned Periodical for noen dager siden, og det som forundrer meg er at den har en fastsatt dag for eggløsning, i motsetning til de fleste andre apper.
      Grunnen til at jeg stusser er fordi at når eggløsning skjer varierer veldig fra kvinne til kvinne. Noen får eggløsningen samtidig som de får mensen (det høres rart ut, men det skjer med overraskende mange). Men du har vel også testet med eggløsningstest.
      Har nok ikke så mange gode råd, men ønsker dere all lykke videre, det kommer til å sitte før eller siden! <3

    73. Kjære Julianne! Kjenner godt følelsen av å vente…vi prøvde i litt over ett år før det klaffet. Ventetiden føltes alt for lang, og jeg ble like lei meg hver gang mensen kom. Nå i ettertid er jeg “glad”for at vi måtte vente, for vi fikk jo den mest fantastiske gutten😊 Vi bestemte oss for å ikke starte med prevansjon, for dersom det tok like lang tid med neste baby ville de få en fin aldersforskjell. Kroppen er rar, 12mnd. etter førstemann kom til verden ble jenta født😄 Tipper du har ekstra mye å gi til den lille når han/hun kommer❤️ Ps! Du har sikkert fått 1000000 kjerringråd, jeg tok slimløsende hostesaft hver dag under eggløsning, vips var jeg preggy😘

    74. Kjipt, men det er helt normalt og vil klaffe til slutt! I dag når man bruker EL-tester så prøver man å overstyre og planlegge veldig for å prøve å ha kontroll. Min erfaring fra meg selv og venner er at de testene ikke er helt til å stole på og at kroppen nok ofte kan ha EL på litt forskjellig tidspunkt fra mnd til mnd. Den klassiske “feilen” er at folk begynner å prøve for sent, dvs først når ELtesten er positiv. Dette vet du sikkert.. Så kjør på så ofte som mulig fra 1 uke etter første menstruasjonsdag. Skjønner det kan være vanskelig mtp Ulrik sin jobb, men kanskje han kan ta fri en uke eller du kan bli med han på jobben 😉 lykke til!

    75. Men sånn helt seriøst… Så har det jo berre gått 7 måneder siden du sluttet på p-pillene… Det er jo HELT innenfor normalen!!! Tror jeg hadde avventet litt med og oppsøke en prøverørsklinikk helt enno! Men siden du sliter med menssmerter så kan det jo være greit og få sjekket at egglederene er åpne og at alt er som det skal! Bedre føre var enn ettersnar…. Men helt ærlig er jeg sikker på at dette kommer til og ordne seg for dere!<3

    76. Det har overhodet ikke sammenheng med abort. De eneste tilfellene det er en slik sammenheng er dersom abort er nødvendig pga komplikasjoner. Men det sier seg jo selv at en må justere for slikt i forskning. Det er dog kanskje ikke innlysende for personer som Diana.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg