OPPDATERINGEN MANGE VENTER PÅ..

Hei, alle sammen. Jeg skjønner at dere venter på en lyd fra meg. Sånn blir det når jeg har valgt å være så åpen om alt rundt denne prøveperioden. Når det er sagt så er det veldig hyggelig at så mange er spente på mine og Ulrik sine vegne. Det er godt å vite at dere heier på oss og vi setter utrolig stor pris på all den støtten vi har fått ♥

Jeg vet at dere klikker dere inn her nå fordi dere vil vite svaret på graviditetstesten. Derfor skal jeg ikke holde dere på pinebenken. For ja, jeg har testet meg. Det var det første jeg gjorde på morgen i dag. Dere aner ikke hvor glad og lettet jeg hadde blitt dersom testen viste to streker. Men det gjorde den altså ikke. Ikke denne gang heller. Kun en strek, som betyr at den var negativ. Dessverre..

Jeg føler meg veldig demotivert til noe som helst i dag egentlig. Ikke bare blir jeg skuffet selv, men Ulrik blir skuffet, de andre som står oss nært blir skuffet og kanskje så skuffer jeg noen av dere også. Jeg vet at det ikke er min skyld, Ulrik sin skyld eller noen som helst sin skyld at jeg ikke er gravid. Så det blir kanskje litt feil å bruke ordet “skuffe” i det hele tatt. Det føles bare så trist å gi en slik beskjed i dag. Men jeg vet at jeg føler meg bedre så fort jeg har trykket “publiser” på dette innegget. For da klarer jeg å legge det vekk. I hvert fall for en stund. Dessuten så vet jeg at det å være åpen om nedturene i en prøveperiode er det som holder meg oppe. Det har jeg erfart og derfor tenkt til å fortsette med.

Denne gang var det faktisk Ulrik som var mest sikker på positiv test. Derfor fikk jeg utrolig vondt av han når jeg ringte og vekket han med dårlige nyheter. Han tok det heldigvis fint og fikk meg til å føle meg bedre på få sekunder. “Dette skal vi klare sammen”, sa han. “Vi gir ikke opp”.

Det rare er at mensen ennå ikke har kommet. Den er to dager forsinket, så kanskje har jeg fortsatt et lite håp selv om testen var negativ? Jeg hører og leser om kvinner som ikke fikk positiv test før en uke etter IKM (ikke forventet mens). Forrige gang kom den for tidlig og denne gang for sent? Jeg blir litt gal av dette.

Nå blir jeg heldigvis snart plukket opp av søsteren min. Vi skal reise og hente lillegutt i barnehagen, kose oss med noe god mat sammen og dra på visning senere i kveld. De er nemlig i en flytteprosess og jeg har ikke noe lyst til å være hjemme alene akkurat nå. Derfor henger jeg meg på planene til storesøster resten av dagen.

88 kommentarer
    1. Det skjer nok når dere minst venter det – og tenk for en fin dag det kommer til å bli! 🙂 Hold motet oppe, kjære deg <3

    2. Julianne, min test på IKM var negativ første graviditet. Ingen symptomer, og en uke etter så var den svak positiv til lege. Der var det nok ulik sykluslenge som var tilfelle. Jeg veksler mellom 26-28-31 dager så da hadde jeg nok sett feil på IKM. Så alt kan skje! Masse klem til deg Idag!

    3. Det var synd 🙁 ja det er som om lufta blir slått ut av en, hver måned når testen blir negativ. Jeg er selv i prøving men vi har holdt på en del år og er nå gått over til prøverør. Begynner min tredje runde. Men uansett hvor kort eller lenge man har prøvd er det en vond følelse… Tillatt deg å føle litt tristhet, og så må man riste det av seg og prøve på nytt 🙂 klem til deg

    4. Så synd at den var negativ.. Men ikke vær lei deg, du kommer til å bli gravid før eller senere, så ikke mist motet! 🙂 Vi lesere er kun skuffet på dine vegne, ikke skuffet over deg <3 Unner dere virkelig at spiren skal sitte snart! I mellomtiden må du prøve å kose deg, nyte høsten, mannen din, venner, familie og alt som gjør deg glad 🙂 Trøsteklem fra meg 🙂

    5. Dette er sikkert det siste du vil høre, men jeg tror virkelig at når fokuset er å bli gravid, så blir man ikke det. Legg prosjektet “bort”, og du skal se at du blir gravid <3 En venninne har prøvd i to år, nå skulle de få hjelp med prøverør, vips, så ble hun gravid rett før.. Det er så utrolig hvor mye det har å si <3 Håper du får en fin dag

    6. Så utrolig kjipt! Jeg hadde virkelig troen denne gangen. Men – så lenge mensen ikke har kommet er det fremdeles håp. Krysser fingrene litt til!

    7. Ikke mist motet. Jeg vet om noen som lykkes på 6 forsøk prøverør. Det er så utrolig mye man kan få hjelp til om man ikke lykkes naturlig. Spesielt siden du er så ung. Dette kommer dere til å lykkes med. Men vet hvor vondt det er i ventetiden og månedlige skuffelser. Ha troen!

    8. Ååh, sender deg en klem! Så klart man blir skuffet og det er det også lov til å bli. Når man vil noe så høyt, så kan det liksom ikke komme fort nok! Jeg er helt sikker på at dette kommer til å gå den rette veien, Julianne! Dette unner jeg dere begge 🙂 Finn tilbake den litt tålmodige og spente følelsen og fortsett videre. Plutselig, vet du! 🙂

    9. Uff det var leit å høre! Synes det er så flott at du er åpen om dette! Mange som er i samme situasjon som deg. Masse lykke til videre <3 alle skriver til deg, ikke stress og du blir gravid når du minst venter det. Mitt råd til deg er å gjøre det akkuratt som du føler! Det er helt vanlig, og lov å sjekke etter teng osv! Bare stå på!! Heier på dere! Ha sex fra dag 9 i syklussen frem til ca dag 17, så vil nok spiren sitte!

    10. Hei , føler med deg når man får en negativ test , men jeg har 3 graviditeter bak meg ( resultatet ( 4 flotte barn ) på tvillingene testet jeg sent siden jeg ikke ante at jeg var gravid , men nr 3 og 4 testet jeg med engang jeg skulle hatt mensen , og fikk negativ test , viste faktisk ikke positiv føre i uke 7/8 da ei venninne anbefalte meg enten gå til legen og sjekke eller ta en egløsningstest , trodde faktisk ikke man kunne få påvist graviditet på eggløsning test men det hendte gitt , ( sjekket hos legen samme dag ) og det stemte , så prøv det eller vent noen dager/ uker og test igjen hvis ikke mensen kommer 🙂 uansett lykke til , jeg heier på dere 🙂

    11. Du er alltid like nydelig og pen på bildene . kos deg med familien din og det ordner seg alltid for snille jenter som deg . Og det blir nok ikke lenge til før ønskene deres blir oppfylt . 💫 Lykke til !

    12. Åh, det var synd.. Men bare så du vet det; jeg har vært gravid to ganger, og begge gangene fikk jeg negativ på IKM, og positiv en uke etterpå! Ikke mist motet, heier på deg! Ps. Har prøvd å baby nr 2 (mistet den ene gangen) ca like lenge som du har prøvd nå, og synes det er artig å prøve “sammen” med deg 🙂 Klem

    13. Jeg stoppet på pillen nøyaktig ei uke før deg, og synes det var veldig spennende at vi var på samme vei samtidig. Det gikk imidlertid litt raskere for oss – jeg vart gravid i juli. I dag var vi på ultralyd, og da viste det seg dessverre at det ikke var noe liv lengre. Så nå er vi på scratch igjen 🙁 Men jeg håper både dere og vi skyter blink ved neste sjanse! Tvi tvi til oss begge 🙂

    14. Å huff da er den negativ, ikke vits å tro på noe annet (med mindre du har hatt forsinket eggløsning.. Og du vet jo selv at den har vært siden du tester for det. Ti dager etter el vil en clear Blue gi positivt) jeg dikk positivt åtte dager etter denne gangen.
      Men jeg litt småsynsk da. Så jeg kan si at jeg deg med en vogn. Og det er kaldt ute. For du har på deg noe noe med noe pelsgreier på.Jeg ser ganske nakne trær. Jeg ser en lys vogn. Jeg ser at du har en sånn muffe hvor du putter hendene inni til å feste på vognen. Du har på deg støvletter. Det ligger noe løv på bakken. Jeg ser to barn jeg. En jente og en gutt. Ikke tvillinger altså. Her på bildet er barnet nyfødt ut. Det ligger oppi en varm pose.

    15. Negativ test behøver ikke å bety at du ikke er gravid, HCG stiger sakte hos noen i starten. Test igjen om er par dager med mindre menstruasjon kommer, HCG dobles hver andre dag. Har selv en venninne som testet positiv først etter en uke. Lykke til.

    16. Så trist å høre. Vet akkurat hvordan det føles..
      Ett lite tips fra en prøver i 2 år (!!!) nå ; Ikke bruk eggløsningstester fra Clearblue digital. De viste “fast smiley” på meg, men jeg hadde ikke eggløsning før 3-4 dager etterpå-så vi bommet HELT på eggløsning. Derfor trodde jeg at ofte at jeg hadde eggløsning på dag 14, noe jeg IKKE hadde, men rett og slett på dag 17 /18 i stedet. Nå bekrefter jeg med temperaturmåling;) Lettere, tryggere og 100% sikkert bekrefter din eggløsning. Så hver mnd ble en skuffelse her også.. (1 år gikk vi med å prøve på feil dager) Derfor er mensen din “sen”.
      PS: Å måle temperatur bekrefter bare eggløsning, derfor så må man teste ved siden av med tester, men jeg ville valgt det du har fått anbefalt her inne lenge nå ; eggløsningstester fra billigetester.no, ikke bruk CB digital
      Lykke til!

    17. Hei,
      det er ikke så rart at mensen er for tidlig og for sen og akkurat passe, om hverandre, når kroppen din er i “kampmodus”. Syklusen endrer seg når kroppen er i en stresset tilstand.
      Nå har jo du gjort det til en viktig del av ditt levebrød å dele alt fra denne prøveperioden deres, men sett at du ikke delte alt med hele verden, – satt på spissen: at inntekta di ikke var avhengig av daglige oppdateringer om alle detaljer fra deres mest private og intime:
      sett at dere ikke måtte bruke kalender og klokke for å ha samleie og bare levde et helt normalt hverdagsliv med et helt normalt kosthold, helt normalt alkoholforbruk og generelt lavere skuldre, da tror jeg helt ærlig du hadde blitt gravid før du visste ordet av det.
      Vil oppfordre andre folk som ønsker seg barn til å ta det helt chill og go with the flow.

    18. Kjære Julianne. Jeg forstår utrolig godt skuffelsen din, når man ønsker noe så sterkt så er det veldig vondt og frustrerende når det ikke går i oppfyllelse. Jeg synes det er modig gjort å være så åpen om dette som du er, og på mange måter er det sikkert positivt og være åpen om det også, og hvis du føler at det er det rette for deg så må du jo absolutt få lov til å være det. Samtidig tror jeg at å være såpass åpen om det og dele så mye også kan ha sine ulemper..som du selv skriver i dette innlegget så føler du at det er kjipt og måtte gi denne beskjeden til alle rundt deg og du føler at folk blir skuffet osv..det blir jo litt sånn at når du deler dette med alle, ikke bare blogglesere, men familie og venner også, så blir det jo til at du vil føle et større press på deg også. Når du da får en negativ test så må du liksom ikke bare skuffe deg selv og ulrik, men du vet at så mange sitter med forventinger også må du dele den kjedelig nyheten med de også og føle på at du skuffer de og. Noe som kan gjøre hele denne prosessen enda mer vanskelig. Jeg tror på en måte at hvis dere hadde holdt dette for dere selv, så ville dere kunne fått holdt på med denne prosessen i fred uten for mye press og forventinger utenifra, og du hadde kanskje klart å stresse mindre og det hadde ikke blitt så altfor mye fokus på det sånn som det er nå. Så vil jeg også anbefale deg og leve som normalt, ikke legg deg for mye opp i hva du bør spise og ikke spise, at alkohol kan ødelegge osv, kos deg og lev som du pleier, som tusen andre her har sagt allerede så er det når du stresser minst og tenker minst mulig over det at det skjer, hvis alt du gjør dreier seg om dette og du tenker for mye på hva du bør og ikke bør gjøre så blir det altfor mye fokus på det og det har dessverre en negativ innvirkning. Selv om jeg vet at du vet dette selv:) denne kommentaren er kun godt ment, jeg synes som sagt du skal gjøre det som føles riktig for deg og hvis du føler at å være åpen om dette er det rette så gjør du det. Var bare noen tanker jeg hadde som jeg ville dele:) ønsker deg ihvertfall masse lykke til videre i prøvingen, og jeg håper så inderlig at det klaffer for dere snart! Og det er jeg sikker på at det gjør;) klem til deg<3

    19. Det kan jo som du sier fortsatt være for tidlig enda 😉 husk uansett at det tar normalt sett 1 år etter prevensjons slutt 🙂 krysser virkelig fingrene for deg ♡ og håper på ett positivt svar snart.

    20. Ikke gi opp håpet Julianne. Om mensen ikke har kommet enda så er det mulig at du bare produserer hcg litt sent.
      Går det an å sende deg en mail?

    21. Bruker dere noe for bedre kontroll på når eggløsning kommer / økt sannsynlighet for fruktbarhet? Min venninne hadde det akkurat som dere, men så gikk hun til gynekolog, fikk noen piller mot dette (vet ikke hva de heter), og så satt det med en gang. Kan være et tips.

    22. Hei Julianne. Er i samme situasjon som deg, som hundrevis andre er! Veldig fint at du er åpen om triumfer og nedturer. Jeg fikk ikke menstruasjon sist pp, testet hver dag og fikk negativt. Den ble endelig positiv 5 dager etterpå!! Dessverre mistet vi uken etter, legen kalte dette en kjemisk graviditet. Dette kan du lese mer om. Så mange tror mensen er forsinket, men egentlig kan man ha hatt en SA. Og dessverre er SA så normalt. Greit å få sjekket dette opp med en UL nå og da ble jeg anbefalt i pp.

    23. Hei Julianne! Jeg skjønner at negativ test i dag er demotiverende og leit, men du må aldri føle at du skuffer noen. Om det er meningen så sitter den før eller siden, og det er det jeg prøver si til meg selv også, for her er vi i samme båt, måned etter måned. I morgen skal jeg endelig til legen og forhåpentligvis få hjelp med hele prosessen. Ønsker deg all mulig lykke til i prøveperioden, husk å ha det gøy underveis også! Og hvem vet, kanskje du har testet for tidlig? Dette er min første kommentar her, men jeg er fast leser, og setter pris på åpenheten din rundt pp ❤ Ha en nydelig kveld

    24. Jeg fikk nagativ, positiv, så negativ på en og samme dag, A1 og clearblue tester, i uke 2-3. En uke senere testet den veldig positivt.
      Så kan være testen som slår feil ut.
      Lykke til;-)

    25. Hei, føler med deg, men trur det ikke hjelper å være så åpen om det. Helt enig med Henriette. Jeg ble gravid etter mange år, flere prøverør, fikk beskjed om st jeg hadde 5prosent sjanse, og slo meg til ro med det. Etter mye grining og sorg. 1 år etterpå ble jeg gravid, da hadde jeg slått meg til ro med st jeg ikke kunne få barn.

    26. Min test viste ikke positiv før jeg var nesten to måneder på vei. Testet og testet, bare negative tester men ingen mens. Plutselig ble den positiv, åtte uker på vei 🙂

    27. Ta en ny test om en uke! Jeg heier så inderlig på dere <3 det stikker i meg og jeg er på gråten når jeg leser at nok en test var negativ.
      Mange klemmer og jeg krysser ALT jeg har for at dere snart får en liten spire <3 <3 <3

    28. Jeg testet ikke positivt før 5 dager etter mensen skulle kommet. Testet både dag 2 og 3, negativt, og var sikker på at jeg ikke var gravid. Men dag 5 var jeg altså det likevel 😄 Krysser fingrene for deg!!

    29. Hei Julianne! Jeg kommenterer veldig sjelden, men tenkte jeg skulle legge igjen en liten beskjed til deg om at jeg setter så stor pris på at du er så åpen og ærlig med oss. Du virker som en helt fantastisk person som en dag kommer til å bli en formidabel mor, det er det ingen tvil om. I mellomtiden vil jeg bare ønske deg all hell og lykke i verden og jeg krysser fingrene for at du snart får to streker på testen. Ha en fin kveld <3

    30. Det e ikkje for seint! Ej e 8 daga over den dagen ej trudde av IKM, ikkje tegn til den, men negativ test i dag også.. Noken av oss produsera hcg sakte.
      Ikkje gi opp håpet enda❤️ Ingen mens e ett godt tegn, sann sett🙊

    31. Hei !
      Tvil ikke , jeg har vært gravid 2 ganger . Er med min andre nå 🙂
      Og begge graviditets testene slo negativt på den dagen jeg ventet menstruasjon .
      De slo positivt en uke etter ventet mens .
      Kvinner produserer ulikt HCG i blodet , så kan nok være lurt å begynne å teste seg en uke etter ventet mens . Kanskje du slipper å bli skuffet over noe som er et feil svar ?
      Lykke til <3 må si jeg virkelig krysser fingrer og tær ! Du er rå ❤️

    32. Heier på deg! Utrolig bra du er åpen om dette, det er det for få av i denne perfekte verden.. Så dere hadde tatt en hjemmetest for sædkvalitet, og jeg ville ikke stolt på den overhodet. Vi brukte også en slik en, som viste bra, men når vi senere tok en test i forbindelse med prøverør (da vi enda ikke hadde blitt gravide), så viste testen flere celler, men få-få-få levende. Vi klarte heldigvis å finne nok til prøverørsforsøket og har fått en nydelig gutt <3

    33. Har du prøvd soneterapi/ øreakupunktur? Det anbefaler jeg deg å gjøre. Jeg jobber med det og har hatt mange innom på min klinikk som har slitt med å bli gravide. Som regel så går det ikke lang tid fra de begynner på behandling til de er gravide. Virkelig verdt å prøve.

    34. Vi prøver også, og jeg har akkurat samme syklus som deg! Er 2 dager sen, men fikk negativ test i dag. Forrige mens kom 2-3 dager tidlig. Venter i spenning.

    35. Kjære Julianne og Ulrik. Ikke mist håpet 🙂 vi måtte vente 1,5 år(!) etter pilleslutt før spiren satt. Og vi var vi ikke aktive prøvere i løpet av hele den perioden en gang. Ser mange tips om ditt og datt og akupunktur, osv. Mitt beste tips: spis relativt sunt og nok, og sist men ikke minst, ikke tenk FOR mye på symptomer, stress og graviditet! De beste ønsker fra meg.

    36. Hei! Jeg testet negativt på apotek1 sine tester 4 dager etter ikm. Mensen kom ikke, og jeg testet med clearblue digital ca 8 ikm. Den ble positiv med en gang. Prøvde med ny apotek1-test samme dag, den var svakt positiv. Så har du prøvd med ulike typer tester? 🙂 Ikke gi opp håpet! Lykke til! Jeg er i dag 6 uker på vei, og håper at alt går fint fremover 🙂

    37. Det er veldig mange her som prøver å være veldig snille og mener det helt sikkert godt. Men å gi noen falske forhåpninger er vel ikke det beste..”fortvil ikke, du er kanskje gravid likevel selvom testen er negativ” liksom. Nei, mest sannsynlig er man IKKE gravid ved negativ test etter ikm. Men ingen regler uten unntak, noen tester positivt sent. Men å gi falske forhåpninger er ikke vits.

    38. Det var leit og høre:( MEN jeg tror du stresser veldig selv om du sier du ikke gjør det:( Du gjør det i underbevisstheten din.. Gikk 8 år før jeg ble det, da sluttet jeg og stresse og tenke på det.. Kjenner flere som har gjort det samme. Hun ene var over 40 når hun endelig ble det og da hadde hun stresset med det i 17 år. Når hun passerte 40 sluttet hun og tenke på det for da var hun sikker på toget var gått. Men vipps så var hun gravid.. Ble gravid ned nr.2 når babyen var 3 måneder bare for da var hun så fokusert på babyen hun nettopp hadde fått og tenkte ikke på graviditet igjen..

    39. Hei!
      Er selv prøver å har prøvd i 1 år nå uten hell. Kjenner frustrasjonen og skuffelsen hver gang mensen kommer, som et slag i trynet hver eneste gang. Mulig det hjelper for deg å være såppas åpen om dette, jeg driter i om alle hadde visst om jeg hadde prøvd. Men det er stresset som legges på deg som jeg er kritisk til, vet du hva stress kan gjøre i en prøveperiode? Forsinker prøveperioden betraktelig, dette sa også min gynekolog. Ikke bare nå, men den dagen du blir gravid så er det flott det. Men stresset er ikke over da heller for da handler det om og fokuset bør være på å beholde barnet, det skal jeg si deg ikke er så lett. Stress er ikke bra vertfall, og stress kan komme av andre forventninger.
      En annen ting er denne sædprøven dere tok hjemme, den så såppas ”jalla”ut at jeg ville ikke stolt på den. Selv om mannens sæd eldels senere hos de fleste, om du skjønner hva jeg mener.
      Jeg ville testet sæde til fagfolk, f.eks på en fertilitetsklinikk. Det gjorde min kjæreste og da fikk han se sædcellene på en skjerm selv. Det er ikke så enkelt som å se i et glass om man er fruktbar. Det de gjør på en fertilitetsklinikk er å måler hastigheten på sædcellene og de bør være over et visst tall for å regnes som gode sædceller. Dette er det desverre ikke så enkelt som å sjekke på en hjemmetest.
      Jeg var også til gynekolog å sjekket meg med ultralyd osv. har du gjort dette?
      Lykke til :)!

    40. Ventet med å teste meg til idag jeg. Negativ test og enda ikke mens:( dag 3 ikm og vil helst at den bare konmer nå så jeg kan nullstille meg,og klar til neste pp.
      Kjenner på det at jeg er glad absolutt ingen vet vi prøver.. Får nok press på meg som er 30 og barnløse :/

    41. Hei. Det er jo ikke så lenge siden du sluttet på pillen. La oktober og november komme.. så skal du se at det kanskje kan begynne og skje noe..☺

    42. Krysser alt som kan krysses for at mensen ikke dukker opp og at testen viser positivt om noen dager!! Jeg elsker at du deler prøveperioden med oss, og håper virkelig du fortsetter med det. Synes det er så spennende å følge deg, og ble faktisk litt skuffet når jeg leste dette innlegget. Jeg håper sånn at spiren snart sitter og jeg gleder meg sånn til å følge deg gjennom graviditeten når det blir ett faktum! 🙂

    43. Må være veldig frustrerende å oppleve negativ test måned etter måned. Vet ikke om du allerede er medlem, men anbefaler deg på melde deg inn på forum, f.eks snartgravid.no
      Der kan du poste anonymt og dele med andre som er i prøveperioden også. Jeg var medlem der selv. Jeg var så heldig at jeg bare var der i to måneder da vi traff på andre forsøk, men det er fryktelig deilig å ha noen å skrive med som er i samme bås. Man deler erfaringer, tanker osv. Slipper du å tenke på alle blogglesere som går rundt og tripper og venter. Ønsker deg masse lykke til!

    44. Det var leit å høre, men du? Jeg har to barn og i begge svangerskapene viste testene negativt rett etter IKM. Det kan være at HCG-nivået steg sakte hos meg for når mensen ennå ikke hadde kommet etter 10-12 dager, testet jeg på nytt og da var det to streker 🙂 Ønsker deg masse lykke til!

    45. Hei Julianne 🙂
      Vil bare fortelle at jeg virkelig heier på dere og krysser alt av fingrer og tær for at dere skal bli gravid. Jeg og samboer har vært sammen litt over 5 år, ikke brukt noe form for prevangsjon, og ble først gravid for noen måneder siden – er nå gravid i 5 mnd og selv om dette overhode ikke var noe vi planlagte så begynner endelig gleden over graviditeten å komme sigende. Denne følelsen unner jeg deg også.
      Jeg er selv 25 år og samboer 31, så ha i bakhodet at det kan skje når som helst i nærmeste fremtid, men det kan og ta ganske mange år før det skjer. Jeg personlig tror og er ganske sikker på at det skjer fort – så masse lykke til ♡

    46. Takk for at du deler. Er innom bloggen flere ganger om dagen og venter spent på nye oppdateringer. Håper spiren sitter for deg snart!

    47. Du kommer til og bli gravid snart vakre deg, og dere kommer til og bli verdens beste foreldre!
      Jeg bare tenker på forskjellen fra når jeg selv prøvde bli gravid og for noen år siden, da stresset jeg for att mensen ikke skulle komme😉

    48. Hei!
      Tok selv 6 tester før det til slutt viste positivt, da var jeg 5+3.
      Som regel viser det ikke helt med en gang.
      Lykke til videre i prøvingen😊❤️ # krysserfingrerogtærfordeg

    49. Ann Sissel: Hei, snille deg.

      Det er så godt å vite at du og andre heier på oss. Virkelig!

      Så heldig du er som er 5 måneder på vei! Masse lykke til med alt fremover <3

      Håper du har rett 😀

    50. S: ja, det er veldig frustrerende. Men sånn er livet. Dessuten er det jo mange som har prøvd mye lenger enn oss.

      Takk for tipset. Men jeg har ikke behov for å delta i noe forum nå som jeg deler såpass mye gjennom bloggen. Det er ikke viktig for meg å være anonym i denne prosessen, men jeg respekterer at andre vil være det 🙂

    51. Anonym: Hehe! TAKK <3

      Utrolig hyggelig å høre at du setter pris på disse innleggene 🙂

      Jeg gleder meg helt sinnsykt til å dele en graviditet med dere også! Håper virkelig at det eventyret begynner snart 🙂

    52. Laila: Jeg føler jo at det begynner å bli en stund siden februar nå. Men vet det er mange som prøver mye lenger enn det.. Tror du? Åh.. Jeg er så spent på tiden fremover!

    53. Ingrid: 5 dager ja.. Jeg vurderer å teste meg igjen på fredag. Da har det jo gått 5 dager her også, hvis ikke mensen kommer før det da :-S

      Herlighet, så spennende dette er! Tusen takk for at du krysser fingrene og håper med oss 😀

    54. Janecke: Hei! Er det sant? Takk for at du deler dette. Det gir meg et lite håp. Jeg skal teste meg om noen dager igjen.. Prøver å vente så lenge som mulig, men det er sååå vanskelig. Hehe!

      Tusen takk, snille deg <3

    55. Anonym: Jeg føler ikke at jeg har stresset så mye i det siste. Selv om jeg skriver om dette på bloggen så gjør jeg mye annet resten av døgnet. Alt dreier seg ikke om prøveperioden her hjemme selv om det kanskje virker sånn for dere som leser bloggen..

    56. Karoline: Det er så godt å høre at du og flere heier på oss, Karoline! Vi stoler ikke 100 prosent på den hjemmetesten nei. Men takk for at du sier ifra, Dersom det ikke går veien vår denne gang heller så skal vi ta en grundigere undersøkelse av oss begge hos legen.

      Så fantastisk at det gikk bra! Ønsker dere alt godt videre <3

    57. Lise: Hei, Lise. Nå fikk jeg vondt av deg. Jeg hører at det er ganske vanlig å prøve i 1 år, men det er uansett lenge for den som prøver..

      Ja, jeg synes at det hjelper å være åpen om prøvingen, men det er ikke sikkert at det er for alle.

      Vi stoler ikke 100 prosent på den hjemmetesten. Dersom det ikke går veien med oss denne gang, så skal vi undersøke oss grundigere hos lege/fertilitetsklinikk begge to.

      Ja, jeg har sjekket meg to ganger med ultralyd siden vi begynte å prøve.

      Masse lykke til selv 🙂

    58. Det kommer nok til å skje når dere minst venter det. Jeg og mannen min prøvde i et år og vi begynte å lure på om det var noe galt med en av oss. Jeg lå med beina opp og puta under rumpa og gud vet hva… Vi bestemte oss for å slutte å prøve og bare leve, vis det har noe mening…?
      Vi bestemte oss for å konsentrere oss om hver vår karriere og ta det som det kommer.. Jeg hadde tatt 3 drinker en lørdagskveld og ble veldig uvell av de dagen etter og det fortsatte på søndagen og mandagen og tirsdagen..Da gikk jeg til legen som mistenkte halsbrann, som jeg fikk noe for, men det hjalp ikke, jeg kunne ikke innta mat eller drikke, det kom opp igjen og det var frem og tilbake til legen 3 ganger, før jeg fikk henvisning til gastroskopi, men før jeg gikk ut av legekontoret bestemte de seg for å ta en urintest, og denne viste at jeg var blitt gravid! Jeg kunne ikke tro det og tanken slo meg ikke en gang at det kunne være det, jeg trodde jeg var syk og døende da jeg ikke kunne holde på maten.
      Vet ikke om det det har noe med syken og kroppene våre å gjøre, om først da kroppene våre fikk “slappet av” at kroppene fikk endelig konsentrert seg om å gjøre det de skulle… vet ikke,…med andre man gikk det kun 3 mnd. Da vi var kommet til det stadiet i livet at vi var klare til å få nr. to prøvde vi uten å prøve, altså vi passet aldri på eller telte oss frem til eggløsninger o.l. V viste vi var klare og da var det bare å droppe prevensjon og la graviditeten komme når den komme vil…
      Prøv kanskje å slappe av, lev livet, kanskje alt det fokuset “forstyrrer” kroppen i å gjøre “jobben sin”..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg