PRØVINGEN ER ALTOPPSLUKENDE

Jeg ser gravide kvinner, barnevogner og babyer overalt. Enten er det helt tilfeldig eller så er det bare jeg som begynner å bli sprø. Hehe! Prøvingen er altoppslukende. Jeg skal innrømme det. Det går som sagt ikke en eneste dag uten at jeg tenker på denne babydrømmen. Jeg kjenner på mine egne bryster mer enn Ulrik gjør. Når mensen nærmer seg så sjekker jeg trusa ca 20 ganger om dagen for å forsikre meg om at den ikke har kommet. Det har blitt like vanlig for meg å snakke om symptomene mine som om været. Jeg sitter ikke lenger timesvis og ser på klær, sko og vesker til meg selv. Nei, nå er det barneklær, stellebag og alt av babyutstyr som opptar meg.

Det må være slitsomt å være så opphengt i noe“, sier mange. På en måte ja og på en annen måte nei. Det er dager jeg har det vondt og føler meg nedfor. Dager hvor jeg skulle ønske at jeg bare kunne glemme alt sammen og ta en pause. Men det klarer jeg ikke. Tro meg. Heldigvis finner jeg mye glede i ventingen også. Den største gleden må være å dele en så stor drøm med mannen jeg elsker.

Ulrik planlegger uker, helger og ferier fremover som om jeg skulle ha vært gravid. I tillegg spør han meg ofte om symptomer og leser om graviditet og barn i smug på nettet. Hehe! Vi er like tullete begge to. I hvert fall nesten. Derfor må dere ikke tro at han gruer seg til å komme hjem til meg etter jobb, som noen av dere har kommentert. Jeg er ikke en som maser på han om sex eller noe som helst annet som har med denne prøvingen å gjøre. Vi to er like ivrige og har et like stort ønske om å få barn så fort som mulig. Derfor gjør vi begge vårt for at vi forhåpentligvis snart skal lykkes..

Tidligere i dag leverte vi forresten fra oss den fine bilen vår. Jeg la ut et “hadet bra bilde” på Snapchat for de av dere som lurer på hvordan bil vi har hatt de siste to årene. Det er alltid litt trist å gi fra seg ting man har vært glad i, men den nye eieren så ut til å være en ordentlig kar så både Ulrik og jeg fikk en god følelse ved det hele. Dessuten venter vi jo på drømmebilen som vi skal hente allerede i morgen. En supersprek familiebil med plass til den barnevognen som jeg alltid har ønsket meg..

Det kommer selvsagt bilder av den nye bilen her på bloggen i morgen med to stolte eiere ♥

29 kommentarer
    1. Hei. Dette er faktisk første gang jeg har kommentert på en blogg. Jeg vil bare si at jeg synes du er tøff som er så åpen om dette og at det er en hjelp i hverdagen for oss andre som også prøver. Vi har prøvd side mai så dere har prøvd noen måneder lenger enn oss. Jeg vet at det kan ta lang tid og har også venner som har brukt lang tid på å bli gravide. Likevel blir jeg like trist og lei hver gang tante rød kommer. Jeg har hatt samme syklusen som deg en periode og da har det vært ekstra spennende å følge med på bloggen din. Nå venter jeg mensen til helga og jeg kjenner at mensmurringene er på vei, enda en gang skal jeg bli skuffet. Jeg vet at vi ikke har prøvd så lenge enda, men det gjør det ikke så mye lettere av den grunn. Men uansett, tusen takk til deg som gjør prøvingen litt lettere, det er fint å vite at det er andre i samme situasjon.

    2. Kjenner meg igjen! Sluttet selv på ppillene i februar og begynner å kjenne på frustrasjonen av den evig retunerende mensen. Krysser fingrene for at det ordner seg snart 🙂

    3. Jeg kjenner meg så igjen i det du beskriver. Mannen min gleder seg også til den dagen jeg blir gravid, han er litt mer der at han ikke skjønner gleden av å allerede nå titte på varer på nett. Så noen ganger tar meg meg selv å i “gjemme” meg bak pc’skjermen og surfe rundt på alt fra barneklær og utstyr.
      Vi startet å prøve i juli, men skal allerede før jul henvises til prøverørsbehandling. Det er 3-6 måneders ventetid, så håper at jeg skal bli gravid i mellomtiden, og kan ringe å avbestille behandlingen. Vi starter med “hjelp” tidlig ettersom jeg har hatt manglende eggløsning.
      Er spennende å følge deg. Håper vi begge blir gravid så fort som mulig, og helst i går 😉

    4. Har lest bloggen din en stund nå og synes du virker så herlig! Jeg er selv 21 år og tenker ikke å få barn før om et par år typ når jeg er 25-26 Pga utdanning. Men synes virkelig det er spennende, interessant og lærerikt å høre om dine erfaringer og din vei mot å bli gravid. Synes det er flott at du deler så masse og ser virkelig ikke noe annet enn positivt med det! Lykke til videre, jeg følger spent med og håper på en kjekk nyhet snart 🙂

    5. Håper det går veien for dere snart, masse lykke til i tiden fremover, blir spennende å følge med på bloggen 🙂

    6. Spennende å følge med på reisen deres mot en familie forøkning. Jeg og min samboer Har prøvd aktivt siden oktober i fjord så et år nå! Like frustrende hver månede men lever på at ønsket en dag oppfylles!

    7. Ønsker deg masse lykke til! Jeg og moren din gikk gravide samtidig når hun ventet deg,så ekstra gøy å følge deg 🙂 klem fra meg

    8. Hei Julianne! jeg synes det er så spennene og følge dere på denne reisen 😀
      Jeg håper på at du snart blir gravid 🙂 Gleder meg så mye på deres vegner 😀
      Stor klem fra en av dine faste lesere <3

    9. Hei, bare et lite tips hvis du ikke allerede har forsøkt det. Vibeke Fjeld på Klinikk Fjeld driver med akupunktur for prøvere og barnløse. Jeg har i utgangspunktet ikke helt troen på dette. Men etter lang prøving selv så tok jeg noen timer hos henne og da satt spiren. Vet om mange som har god erfaring der.

    10. Jeg var også helt lik deg før jeg ble gravid!
      Var så opptatt av ting til en liten en!
      Nå har jeg prøvd siden februar, og i juli satt spiren 😍
      14 + 3 😍
      Det kommer når du minst venter det! Det gjorde det iallefall her!
      Jeg hadde ingen symptomer de første ukene 🙂 så ble veldig sjokkert da testen ble positiv!
      Håper dere får en positiv test snart!😍

    11. Prøveperioden og ventingen kan være en kjempepåkjenning, og jeg beundrer åpenheten din. Etter laaange prøveperilder, spontanabor(er) og det som er, har jeg i dag to nydelige barn. Clearblue fertilitetsmonitor…Ja, det høres ut som desperat galskap, men den hjalp oss masse. Kan anbefales hvertfall:) den gjør syklusen litt mer forutsigbar:) lykke til! heier på dere! Og plutselig er du der!

    12. Det er helt utrolig hvor mye dritt folk kan lire av seg i kommentarfeltet ditt – ærlig talt, det er til å bli sjokkert av noen ganger. Og ikke godkjenner du alt heller.. Det er hårreisende!
      I alle fall; som du vet så heier jeg på dere av all min kraft her, måtte dere lykkes nå! <3

    13. Heisann
      Et tips som kommer godt med: Dra på spahelg rundt eggløsning, start dagen med spa og spis en god middag før dere prøver, det er virkelig den beste remedy for stress! Jeg stresset så mye med å bli gravid at jeg til slutt slet meg ut, og DA tok mannen tak og bestilte tur til Farris bad for å få tankene vekk på noe annet, og det skal ikke alltid mer til enn det! Også er det fint fordi man glemmer litt å sette prisen på tiden man har sammen, bare dere to.

    14. Hei! Masse lykke til 🙂 Da jeg ble gravid hadde jeg ingen symptomer og det kjentes ut som jeg skulle få mensen når som helst! Men så ble den forsinket med 3 dager og da tok jeg en test som viste seg å være positiv 🙂

    15. Hej. Jag läser din blogg från Sverige och följer er resa. Jag är själv nybliven mamma och jag önskar verkligen att det “sätter sig” för er snart! Mitt tips är att ni planerar in saker som ni ska göra framöver där man absolut inte vill vara gravid. Tex ha en stor fest för alla era vänner. Kanske en resa där man vill festa. Anledningen är att du ska lura hjärnan till att slappna av genom att fokusera till 100% på något helt annat. Ni fortsätter såklart ha mycket sex – precis som vanligt. I tillägg får ni en stor fest tillsammans (det kommer ni inte ha på länge när ni blir gravida) så det är win win! Hoppas du förstår hur jag menar? För oss gick det första månaden vi “struntade” i att göra barn och bara hade sex för att det är skönt. Hoppas du tar det här rätt. Jag vill bara försöka komma med ett förslag! Alla sätt är väl lov att pröva? 😃

    16. Vil bare fortelle en liten ting. Ett par i familien ble raskt gravid etter at de giftet seg men hun aboterte ganske tidlig. Ingenting var i veien mez noen av de så begge regnet med at en ny graviditet var raskt på plass.
      Men de ble bare ikke gravide😢 men nå.. 2 år etter aborten kunne hun gledelig fortelle at hun er gravid😊
      Så ikke gi opp kjære dere.Er sikker på at det klaffer.
      Klem til dere begge😊

    17. Altoppslukende? JA det er det! Samboeren var endelig klar for å prøve. Fikk første mens etter jeg sluttet på p-pillen. Idag er mensen 10 dager forsinket og har hatt to negative graviditetsteseter. Eggeløsningstestene er også negative så jeg er redd for at kroppen min bruker lang tid på å komme i syklus igjen. Alle tegnene til at mensen skal komme, men ingen ting skjer. Har lovet meg selv at jeg ikke skal ta test før i Desember for å ikke stesse meg selv igjen. Men om jeg klarer å ikke ta test er en annen sak. Er så kjipt når alle får barn.

    18. Anonym: Huff.. Jeg føler med deg. Anbefaler å oppsøke en fertilitetsklinikk og teste det som testets kan, siden du er såpass usikker.

      Jeg ønsker deg alt godt og håper virkelig at det går din og min vei snart <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg