SVAR PÅ SPØRSMÅLSRUNDEN

God kveld, fininger! Her kommer del 1 av svarene på spørsmålsrunden. Det ble plutselig mange flere spørsmål enn jeg hadde sett for meg. Dette fordi de fleste har stilt flere enn et spørsmål i samme kommentar. Det er jo bare koselig det da. Ikke misforstå. Jeg synes det er kjempegøy å svare dere, men ser meg nødt til å dele opp svarene i flere innlegg siden det ble såpass mange. Ellers blir det fort kjedelig å lese..

1. Har dere tenkt på navn til den lille?

– Ja, jeg skrev jo et innlegg for en stund siden om navn vi har tenkt på. Du finner innlegget her, om du gikk glipp av det. Navnet “Lykke” er fremdeles en favoritt dersom vi skulle være så heldig å få en liten jente en gang. 

2.  Hvem er ditt største forbilde?

– Det må være mamma. Jeg håper virkelig jeg er like sporty og morsom som henne i 50-årene. Drømmen er å se like bra ut og kle meg like fresht som henne når jeg blir eldre. Hun er det vi kaller “fifty and fabulous”!  

3. Hva er favorittsangen din for øyeblikket?

– Favorittsangen for øyeblikker er “Hotter than hell” av Dua Lipa & Matoma. Kjenner jeg blir skikkelig gira av den sangen. Dere kan høre den her ♥

4. Hvilket merke er det på bomberjakken din?

– Den grønne bomberjakken min som jeg hadde på i dette innlegget er som sagt fra Bershka. En spansk kjede med masse rimelige klær. Jeg pleier som regel alltid å finne meg noe i den butikken. 

5. Hvilket kamera bruker du?

– Jeg bruker Olympus Pen E-PL7. Et supert kamera for meg som ikke er veldig teknisk, men har et stort ønske om å ta bra bilder fortest mulig. Dessuten har det en perfekt størrelse, slik at jeg kan ha det med meg overalt i vesken uten at det tar mye plass.

6. Hvilket sykehus vil du føde på?

– Det har jeg faktisk ikke tenkt på. Litt rart kanskje, ettersom at jeg allerede har innredet barnerommet til både gutt og jente i hodet, bestemt meg for barnevogner, de første plaggene vi skal kjøpe, stellebag og så videre.. Hehe!

7. Hvor mange barn har dere lyst på?

– Nå ønsker jeg meg først og fremst å bli gravid, men drømmen er tre barn en gang i fremtiden. Mye mulig denne drømmen endrer seg når jeg vet litt mer om hva jeg faktisk går til.

8. Når skal bestevenninnen din gifte seg?

– Hun gifter seg i februar 2017. Det er faktisk helgen etter Ulrik og jeg skal feire vår et års bryllupsdag. Herlighet, som tiden flyr! Jeg gleder meg utrolig masse til dette bryllupet og ikke minst til å være forlover. Skikkelig stas! 

9. Hvorfor solgte du hele garderoben din?

– Det gjorde jeg for å få en ny start. Jeg var dritt lei av alt i skapet og så på bloppisen som en glimrende mulighet til å fornye garderoben.

10. Føler du at stilen din er blitt mer voksen etter at du gjorde det?

– Tja.. Litt. Nå er jeg jo fortsatt i tyveårene, så det er måte på hvor voksent jeg ønsker å kle meg. Men magetoppene, de korteste kjolene og overdelene med de største utringningene har fått nye eiere. 


11. Skulle du ikke investere i noen få fine plagg?

– Det stemmer. Jeg skrev jo flere innlegg om de plaggene jeg investerte i her og her. Blusen og buksen jeg har på meg i dag er en av investeringene jeg gjorde hos Kathrine Nørgård, som jeg er veldig fornøyd med. Men jeg mangler fortsatt de perfekte jeansene, litt varme gensere og flere bluser/skjorter til hvedags. 

12. Kommer du til og ha Ulrik med i ny spørsmålsrunde, slik som du har nevnt tidligere?

– Jeg har alltid lyst til å ha med Ulrik jeg, men det er ikke alltid han har lyst til å være med. Hehe! Neida, men han har jo mye annet han liker å bruke fritiden sin på når han først er her hjemme og har fri fra jobb. Det forstår jeg godt.

13.  Beskriv situasjonen med det og slite med å få barn?

 Nå kan jeg vel ikke si at vi sliter med å få barn i og med at vi “bare” har prøvd i 7 måneder. Men det er tøft å ville noe så inderlig mye uten å lykkes så fort man gjerne skulle ønske. Det skal jeg ikke legge skjul på. 

14. Hva slags endringer gjør du for og bli mer fruktbar?

– Jeg tror ikke det er noe i veien med verken meg eller Ulrik sånn sett. Vi har ikke gjort noen større endringer enn at jeg har sluttet å drikke alkohol og sluttet å snuse. I tillegg til dette tar vi begge vitamintilskudd og tenker mer over hva vi spiser. Vi fikk jo en del tips av Helene Ragnhild som gjesteblogget her om dagen, og har også tatt til oss flere av rådene som leserne mine har gitt oss. 

15. Hvordan har det gått etter at du sluttet å drikke og snuse?

– Det går veldig fint. Snusingen er ingen problem. Den har jeg ikke savnet i det hele tatt. Men det er kanskje fordi dette kun var en dårlig vane jeg hadde i fylla. Jeg har aldri snust i edru tilstand. Alkoholen har jeg savnet. Ikke fordi jeg har et problem med alkohol, men fordi jeg er veldig glad i å feste. For meg er det som sagt IKKE like gøy på fest uten alkohol. Jeg har derfor trukket meg litt tilbake i det siste og vært mye hjemme.

16. Hva slags far kommer Ulrik til og bli å hva slags mor kommer du til og bli?

– Jeg tror at Ulrik kommer til å bli den mest populære forelderen av oss to. Han klarer jo ikke si nei til Stella (hunden vår) en gang. Mens jeg blir nok mer streng og opptatt av rutiner. Dessuten er Ulrik mye borte i jobben sin, så det blir jo jeg som må jobbe mest med rutinene og være “den kjipe” oftest av oss to. På en annen side er jeg veldig uredd og Ulrik mer bekymret. Vår fremtidige datter eller sønn vil nok komme til meg å spørre om lov før Ulrik. Så her kan jeg sanke inn  litt poeng. Hehe! 

17. Har du lyst til å møte leserne dine?

– Jeg digger å møte leserne mine! Det er utrolig hyggelig når lesere kommer bort til meg og hilser. Jeg føler meg heldig som stadig får oppleve det 🙂 

18.  Hva er dine fremtidsplaner?

– Jeg drømmer om å skape en familie sammen med Ulrik, bygge bloggen videre og gjøre andre spennende prosjekter ved siden av bloggen. Dette er ikke konkrete planer akkurat, men det er slik jeg ser for meg fremtiden min.

19. Vil du ha flere dyr?

– Nei, egentlig ikke. Vi elsker Stella begge to, men det holder med et dyr i huset. 

20. Så runde kinn du har. Spiser du mye hvete?

– Hehehe! Dette spørsmålet måtte jeg bare ta med. Jeg spiser ikke mye hvete nei, men bollekinn har jeg. Det er de som kommer til å holde på det unge utseendet mitt når jeg blir eldre 😉 

33 kommentarer
    1. Det siste spørsmålet der… Herregud… Håper ikke du tar deg nær av sånne usaklige kommentarer som den leseren der klarte å lire ut av seg!

    2. Hei. Synes ikke du skal legge om livet ditt så mye. Det kan du gjøre når du er gravid. Trist å sitte inne så mye og ikke være med på ting. Mitt beste tips. Vi prøvde i 1 år. Når vi holdt på å gi opp og ikke tenke så mye over det mer. Levde som normalt og dro på fest. Da ble jeg gravid ganske fort

    3. Bollekinn er da bare herlig😊sikkert bare noen som er litt misunnelig.hehe.så ikke bry deg.vær stolt av de😊lykke er et fint navn.hadde vi skulle hatt unger,hadde det vært et favoritt navn.nå gjetter vi heller i vilden sky,på navnet på den lille poden som min lillesøster og forloveden venter en mnd fra idag.er tante til et annet bøllefrø😊❤så får være den tussete tanta.hehe.

    4. Syns det er så gøy at du er så åpen om at du ønsker deg jente fremfor gutt <3 blir sikkert gøy for han å vite det, at mamman hans hele tiden ønska seg jente fremfor gutt <3

    5. Anonym: Ja, huff.. Det blir sikkert helt forferdelig. Jeg kommer jo ikke til å elske den lille gutten like mye som om det blir en jente……. Tror du seriøst at jeg er så kald?

      Jeg har alltid sagt at jeg ønsker meg både gutt og jente, men at jeg blir skuffet om jeg ALDRI får en jente. Det står jeg for og det tror jeg ingen kommer til å lide av 😉

    6. Digger bloggen din , har nå fulgt deg i et år og du er faktisk en av de få jeg følger , selv om jeg er noe år eldre en deg og allerede har 4 barn 🙂 lykke til med prøvingen , gleder meg til og følge deg videre 🙂

    7. Oda Elise: Jeg føler ikke at jeg har lagt om livet så veldig mye. Pausen min fra alkohol er vel det eneste “store”, men det føles bare bra inntil videre. Dersom denne prøvingen tar mye lengre tid enn ventet så kommer jeg nok til å ta meg en fest i blant og glemme det bort litt.. Vi får se 🙂

      Tusen takk for at du deler 🙂

    8. Neida, jeg tror ikke du ikke vil elske barnet om du får en gutt. Men at du er sååå sykelig opptatt av å få en jente er jo litt teit. Jeg er selv gravid i 8 mnd med en jente og har også ønska meg en av hver. Men først og fremst var jeg opptatt av at jeg KUNNE få barn, så at barnet er friskt og SÅ er det så klart lov å være glad for kjønn. Det er lov å ønske seg kjønn, er ikke det jeg mener. Men såååå mye fokus på at du er sååååå heldig hvis du får en jente blir for meg kvalmt. Man er heldig hvis man kan få friske barn! Og som du selv erfarer er ikke det å få barn i det hele tatt en selvfølge.

    9. Kjære Julianne: Det er lov å ønske seg ei jente! Det vet du godt selv også, men jeg følte plutselig stort behov for å støtte deg i den drømmen.Det betyr virkelig ikke at en prins blir mindre elsket. Alt god til deg!

    10. Så kos at du ønsker deg ei lita tulle,det gjorde jeg også og så fikk jeg ei.Men det kan jo bli Lykkeliten også,og det er like mye stas.Blir Hyggelig og følge med,Ønsker dere toan masse gode ønsker også står Storken snart på døra.Klemmeklem.

    11. Hei. Jeg forstår du gleder deg til å bli gravid og helst så fort så mulig 🙂 Jeg har lest at homeopati kan hjelpe !!!! Kjempeflott blogg!!!!

    12. Haha, Så herlig sagt at bollekinn er det som kommer til å holde på det unge utseenede ditt når du blir eldre! 😀

    13. Maria: Takk for støtten, Maria <3

      Jeg synes også at det ikke er noe galt i å ønske seg et kjønn. Først og fremst er ønsket om å bli gravid det største fokuset, men det må da være lov å drømme litt 🙂 Hehe!

      Alt godt til deg også, snille 🙂

    14. Anonym: Det er klart at fokuset mitt nå bør være og er på drømmen om å i det hele tatt bli gravid. Dersom jeg er så heldig å få oppleve det blir det neste fokuset på at barnet er friskt. Jeg ser likevel ikke noe galt i å ønske seg det ene kjønnet mer enn det andre i forkant. Alle vet jo at det er ubetydelig den dagen man får beskjeden uansett 🙂

    15. Gunn ine: Jeg blir selvsagt overlykkelig av bare det å bli gravid (om jeg blir det). Drømmen hadde såklart vært å ha et barn av begge kjønn en gang i fremtiden. Men jeg blir ikke noe mindre lykkelig av å ende opp med 3 gutter enn 3 jenter. Jeg har bare et stort ønske om å få en jente en gang i livet og ser ikke på det ønsket som noe negativt 🙂

      Klem tilbake!

    16. Jeg må bare presisere at det et IKKE noe galt i å ønske seg kjønn, det var ikke det jeg mente! Jeg sa at jeg selv også ønsket meg en jente.
      Jeg sier bare at jeg syns du har litt vel mye fokus på akkurat det. Det er to forskjellige ting. Så JA det et helt ok å ønske seg kjønn. Men det er lov å fokusere litt mindre på det også 🙂

    17. Synes det er utrolig bra at du skriver dette: ” Jeg har jo som de fleste andre jenter mine komplekser, men de er jeg forsiktig med å snakke om for ikke å skape mer kroppspress en det allerede er i dag.”

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg