TAR HELG MED BEINA HØYT

Hei, dere! Da tar jeg helg med beina i været. Hehe! Eggløsning nærmer seg og jeg følger som dere skjønner de aller fleste råd jeg får. Hvorfor ikke liksom? Jeg vil jo ikke sitte igjen med en følelse over at jeg ikke har gjort ALT jeg kan. Så her tas alle tips i mot med et stor takk.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Håper at flere enn meg dro nytte ut av gjesteinnlegget til Helene Ragnhild i går. Jeg skal i hvert fall gjøre noen små endringer for å se om det kan hjelpe meg til målet, nemlig å bli gravid. Jeg ser det diskuteres hvorvidt kostholdet har noe å si eller ikke før en graviditet, men de fleste tipsene som Helene kom med var jo ikke annet enn sunne og gode tips som alle burde vurdere for å oppnå en bedre helse, så jeg ser ikke noe poeng i å kverulere rundt det. Endringene jeg skal gjøre er ikke store, men jeg skal tenke mer over hva jeg putter i munn fremover.

På appen min “Periodical”, viser den at jeg har eggløsning førstkommende mandag. Jeg stoler ikke 100 prosent på denne appen eller på andre tilsvarende apper. Derfor skal jeg begynne med testingen i helgen. Mange vil kanskje mene at jeg er hysterisk med disse testene mine. Men jeg tenker igjen.. Hvorfor ikke? Jeg ønsker jo så inderlig å gjøre det lille jeg kan gjøre for å få babydrømmen oppfylt. Disse testene stresser meg ikke noe mer enn det å ikke vite. Dessuten føler jeg meg mer avslappet i denne syklusen enn i forrige syklus og synes jo hele prosessen med disse testene er veldig spennende. Uansett smilefjes eller ei så skal det øves. Øvelse gjør mester, håper jeg ♥ 

God helg, til verdens beste lesere! 
 

64 kommentarer
    1. Var veldig kjekt å få tips igår!
      Masse lykke til! Håper det skjer nå snart 🙂
      Ha en flott helg! Klem

    2. Hei 🙂 ønsker deg lykke til med prøvingen:) her prøver vi også og er i PP 5 håper det snart setter seg en liten spire fast 🙂 lykke til 🙂

    3. Anbefaler å kjøpe clearblue fertilitetsmonitor! Jeg slet med å bli gravid i 1år grunnet manglende eggløsning og veldig uregelmessig syklus (hadde mensen 1 gang på 4 mnd og vanskelig å vite når el var). Prøvde monitoren og da den stod på max så hadde vi sex samme dag og de tre neste dagene å da ble jeg gravid på første forsøk! Koster litt men virkelig verdt det! 🙂

    4. Har ikke prøvd appen du bruker, men vil anbefale appen Clue. Den er veldig systematisk med data som er lagt inn og du kan registere alt fra beskyttet sex til eggløsningssmerter og blødning under mensen. For kontrollfreaken meg er det helt topp 😉 Lykke til denne prøveperioden, krysser fingrene for deg!

    5. Hei!
      Du burde prøve clearblue sin fertilitetsmonitor som jeg ser det er ei til som har nevnt her! Den har jeg akkurat begynt å bruke selv for å øke sjansen for å bli gravid, da er det mye lettere å følge med på når eggløsningen er på det høyeste! Og du kan bruke den som graviditetstest. Den er litt dyr, men det er kanskje dyrere å kjøpe masse tester som du sier du har gjort😊
      Lykke til videre! Håper det blir som du ønsker snart🌸

    6. Herlig! Ønsker dere masse lykke til <3 Håper dere får kost dere i prosessen, selv om jeg skjønner at tanken om en baby er i bakhodet hele tiden. Takker for et topp gjesteinnlegg fra Helene Ragnhild i går. Kjempeskjønn jente med masse god kunnskap. Det førte til at jeg begynte å følge hennes blogg og snap også.
      Selv skal jeg snart bake min aller første eplekake. Hvis den blir vellykket skal jeg servere den i søndagens selskap. Klem fra meg

    7. Prøv appen Ovia.
      Da får du oversikt over hele fertilitetsvinduet ditt, og masse masse mer!
      Den er fantastisk 🙂
      Krysser fingrene for oss denne måneden! Har selv eggløsning to dager etter deg, og hvor perfekt hadde det ikke vært med en maibaby?! 🙂
      Kos dere 🙂

    8. Masse lykke til!
      Tips: din orgasme hjelper sæden å finne veien!
      Kroppen din forteller deg også når eggløsning er på vei med rikelig eggløsningsslim og åpen livmortapp. Sædcellene lever mye lengre enn eggcella, så det er lurt å ha sex annenhver dag frem til over eggløsning. 2 dager før eggløsning skal visst være optimalt. Og viktigste av alt; kos dere og nyt hverandre!

    9. Lykke til Julianne. Krysser fingrene for deg. Selv har jeg hatt eggløsning.. men føler ikke at vi traff denne gangen. Har ingen symptomer, bare magevondt. Sist fikk jeg bla også ømme pupper veldig tidlig, men da gikk det dessverre galt. Men kan jo hende jeg ikke har tidlige symptomer denne gangen, får bare vente og se. Håper aug er mnd for oss begge!

    10. Den måneden jeg ble gravid tok jeg Solvipect hostesaft (Slimløsende) en uke før eggløsning. Den gjør at el-slimet blir tynnere og at sædcellene svømmer lettere inn 😉 I tillegg tok jeg Wild Yam etter eggløsning hadde vært. I 5 dager for at egget lettere skulle feste seg. Jeg aner ikke om det var dette som gjorde at jeg ble gravid, men det er jo litt gøy å prøve det som prøves kan 🙂

    11. Hei! Anbefaler å tempe for å finne ut av når du har eggløsning! Temperaturen din øker 0,3 grader eller mer etter eggløsningen har vært. Da kan du vite at du faktisk har eggløsning. Eggløsningstestene viser bare at kroppen lager eggløsningshormoner, ikke at egget slipper. Når egget løsner øker progesteronnivået i kroppen og temperaturen øker. Man kan bruke vanlig termometer med to desimaler og putte tallene inn i feks fertilityfriend appen. Da får man en graf som viser når eggløsningen var. Man kan legge inn annen info også og få full oversikt. Hvis man temper hver dag, kan man også se om man får mensen ca to dager før den kommer, for da synker temperaturen igjen siden egget ikke festes og ikke er befruktet.. Viktig at man måler temp til ca samme tid hver morgen – rett ut av sengen! Ikke tisse eller drikke først osv. Google det! Masse masse info der ute..
      Dette gjorde at jeg fikk vite nøyaktig når jeg har eggløsning. Ikke at det har blitt bebis enda da.. Vi må en tur på ous og få litt hjelp, men det er ihvertfall ikke pga at jeg ikke vet når jeg har eggløsning 😉
      Lykke til!

    12. Last ned My calendar ! den er perfekt. ble gravid av å følge appen, den viser når du skal ha samleie de dagene du har størst sjangs for å bli gravi 🙂 Siden du har eggeløsning 29ende er det bare å starte NÅ! det sies at det er mer sjangs noen sager før en selve eggeløsnings dagen 🙂

    13. Da jeg jobbet på en barneskole skulle vi dyrke karse. Vi plantet karse i bomull og vannet de rikelig. Vi tok helg og da vi var tilbake på mandag hadde alle kasernene spiret godt og var i full vekst. Det vil si, ikke alle. Vi hadde plassert noen ved en PC og de karseførene hadde vokst vesentlig mindre enn alle andre. Dette var litt spennende og bygger opp under påstanden om at datastråler hemmer vekst! Så kaaaanskje du ikke burde ha pcen din på fanget, men heller på et bord?

    14. Du misforstår jo helt. Det er ikke snakk om å kverulere, men det er snakk om kildekritikk og dersom man skal gi/videreformidle den typen råd du publiserte i forrige innlegg bør man være etterrettelig og oppgi kilder for å underbygge påstander.

    15. Krysser fingrene for dere! Venninna mi prøvde et år, kan være tilfeldig såklart – men beina og hofta i været mens man sykla med beina- det funka 🙂

    16. Ok, for det første. Ikke hør på rådene om solvipect hostesaft, orgasme osv osv. Ja, solvipect er slimløsende i halsen og virker kun lokalt. Det er så mange hårreisende kommentarer her. Det første du bør gjøre er å slette ALT av apper, og slutte å ta eggløsningstester. Du føler deg kanskje ikke stresset med dette, men tro meg, det kan være med på å forsinke/hindre en graviditet. Du bør ha sex når det passer deg og heller senke skuldrene og endre tankegangen om at en graviditet MÅ skje fort. Sjansen for å bli gravid i hver syklus er 20%. Skulle det så ta et år på å bli gravid så er det helt normalt. Skulle du ikke bli gravid med 1 års prøving, bør du få tatt en innvendig ultralyd for å se om du har overproduksjon av egg. Det vil si, at du produserer så mye egg at de som er klar for å slippes ikke slippes modne, fordi det kommer nye egg opppå. Er det så tilfelle bør du prøve pergotime eggløsningstabletter. Ulempen med de er at du KAN blir gravid med flerlinger.

    17. Men er det mulig at det skal være så teknisk å bli gravid?
      Jeg tror ikke på en dritt av alle disse gode rådene.
      Sex ofte, ikke tenk, kos dere med det. Ogdet er faktisk ikke unormalt at det tar litt tid😄

    18. Mitt beste tips er å slutte å prøve å glemme hele greia. Det var først etter vi kjøpte oss hus og hadde mer en nokk å gjøre at det skjedde. Da hadde vi prøvd i 1 år.. nå har vi en nydelig liten jente. Lykke til 🙂 Hilsen ung mor.

    19. Kjære vene, skal ikke sex og samliv være hyggelig og ikke teknisk. Og Ulrik er vel også ofte borte når han “burde” ha vært hjemme. Glem alt stress og lev normalt. Finn andre ting en deg selv og konsentrere deg om. Du blir jo utrolig selvsentrert av å blogge og bare drive med shopping, egenpleie og det stresset her.

    20. Jeg må også le av alle disse rådene. Og at man KAN bli gravid med flerlinger på pergotime..det KAN man da for svarte bli uten pergotime også?! Jises..
      Jeg syns det er flott at du er åpen Julianne. Men MÅ du poengtere hver gang at du nærmer deg eggløsning og at dere skal kjøre på nå fremover? Du er mer enn nok åpen om du forteller om det klaffet eller ikke etter endt prøveperiode også. Vi trenger ikke alle detaljer altså..

    21. Anonym: Hvem har sagt at vi ikke har det hyggelig underveis?

      Man blir nok fort litt selvsentrert bare av å drive med shopping og egenpleie ja. Men ser ikke hva prøveperioden har med det å gjøre. Det er veldig mange som setter pris på at jeg deler denne prosessen. Jeg gjør det altså ikke bare for meg selv.

    22. Anonym: Hei, du. Nå er det bare andre gang jeg nevner dette. Derfor overdriver du vel kanskje litt? Noen synes det er spennende å følge med på hele prosessen, mens andre synes ikke det. Det er umulig for meg å tilfredstille alle meninger her i kommentarfeltet, men jeg tar med det du skriver videre og takker for tilbakemelding 🙂

    23. Mir: Jeg vet ikke om de rådene jeg får hjelper eller ikke. Men jeg synes uansett at det er både spennende og interessant å prøve ut noen av de. Derfor kommer jeg nok til å fortsette med det helt til det klaffer 🙂

      Jeg vet at det ikke er unormalt. Men takk som påpeker det. Jeg trenger nemlig å høre det 🙂

    24. Stine: For meg holder det lenge å høre hva Helene Ragnhild tenker og har erfart seg rundt dette temaet. Hun har tross alt en bachelor innefor eræring, er prøver selv og har stor interesse for fertilitet 🙂

      Dersom JEG hadde kommet med disse rådene, så skjønner jeg at du hadde reagert. Jeg kan ikke dele råd til prøvere før etter endt prøveperiode. Men de rådene jeg kommer til å dele da er heller ikke basert på forskning eller statistikker. De blir basert på hva som fungerte for meg og mine erfaringer. Det er jo det som er litt av poenget med å blogge. Er det ikke?

    25. Jeanett: Hei, Jenaett. Jeg trodde at jeg kjøpte det sist, men endte kun opp med alle disse testene og når jeg kom tilbake til apoteket for å kjøpe selve monitoren som hører til så hadde de den ikke inne.. Jeg ble derfor litt oppgitt av hele greia og kjøpte vanlige tester. Men jeg har jo fortsatt disse testene her hjemme, så kanskje jeg burde få tak i den monitoren snart 🙂

    26. Jeg kommer aldri til å fatte at man skal dokumentere alt man gjør.
      Sånn som å ligge med beina høyt – av og til blir det faktisk for mye informasjon.
      Er der ikke nok å si at dere prøver å bli gravide, og heller si at det gikk ikke denne mnd, heller.
      Trenger du å dele absolutt all informasjon om prosessen?
      Og igjen, som du stresser og engsajerer hele “verden” så tror jeg dette kan ta tid. La kroppen gjøre jobben sin på en helt naturlig måte, ha sex når dere har lyst til det, og ikke programmere det inn ut fra forskjellige tester Folk blir jo gravide støtt uten alle de “hjelpemidlene” og testene du driver med. Jøje meg.
      Bloggen er blitt,for meg,kjedelig å lese.

    27. Mari: Tusen takk for det, Mari <3

      Vi koser oss underveis. Ikke tenk på det 😉

      Koselig at du har begynt å følge Helene Ragnhild sin blogg. Hun kommer jo med så mange gode tips og oppskrifter!

      Håper eplekaken ble bra. Det er sååååå godt det! Klem tilbake

    28. Thea: Hei, Thea. Ja, det var en til som anbefalte den her nå.. Jeg har som sagt kjøpt testene, men ikke monitoren ved en feiltakelse, og når jeg kom tilbake for å kjøpe monitoren så var den utsolgt..

      Tusen takk for det! Ønsker deg en fin helg <3

    29. Så mange pussige tips som dukkar opp…! Drit i alle råd og ikkje bruk energi på det! At hostesaft er slimløysande er kjendt men det er jau selvfølgelig berre lokalt i halsen og ikkje i underlivet!!! Og at ein må ha orgasme under akten for at eln skl bli gravid stemmer nok heller ikkje! Av alle folk i verda som har vorte gravide er det nok ikkje alle som har hatt orgasme når befruktninga skjedde! Viktige å huske at det er HEILT normalt at det kan ta litt tid å bli gravid! Masse lykke til! God klem 🙂

    30. et lite tips, veit ikke om du har hørt det før men skriver det jeg 🙂
      når eggløsningstesten viser at du har eggløsning er det gjerne litt for sent, jeg går til akupunktur for å bli gravid etter x antall prøvinger med og uten pregotime.
      hun sa til meg at man skal gjerne ha sex 1-2 dager før possitive eggløsning 🙂 så her kjører vi¨på med wig jam og bihonning kapsler i tilegg.
      lykke til med prøvingen 🙂

    31. Du har tidligere sagt at man ikke bør stresse, men det virker jo som du gjør det i og med at alt handler om dette (hverfall 80% på bloggen for tiden).
      Slapp av og tenk litt sånn “det skjer når det skjer” i tillegg til evt eggløsnings-tester. Husk at du er ung, og ikke trenger å stresse før om 15 år omtrent..
      Tvi Tvi, slapp av og håper det beste for dere👍🏼

    32. Flott at du er så åpen 🙂 Fortsett slik! Spennende å følge dere i prøveperioden. Håper det klaffer denne gangen <3 Klem

    33. Så ekkelt å vite at du akkurat har hatt sex med Ulrikpå det bildet :////
      Det er jo det du sier- du prøver ut alle råd, så det var ganske åpenlyst…
      Æsj, æsj!

    34. Brukte clearblue eggløsningstester, og de var til stor nytte ifht når jeg hadde eggløsning! Sex ofte disse dagene og med beina høyt etterpå 😉

    35. Mari: Jeg prøver å slappe av med dette så godt jeg kan. Det at jeg skriver om det handler ikke om stress, kun et ønske om å dele. Det er mange som ønsker at jeg skal dele mest mulig og noen som synes det blir litt mye. Jeg prøver å finne en mellomting 🙂

      Tusen takk! Håper du har hatt en fin helg 🙂

    36. Ble også gravid på 1førsøk etter bruk av hostesaften, så vil gi en tommel opp på det tipset😀👍

    37. Vet ikke helt om du leser kommentaren min, men vi ble henvist til fertilitetsklinikken etter gjentatte spontanaborter, og da fortalte hun fertilitetslegen at mange tror eggløsningen skjer etter 14 dager fra første dag i mensen. Men det mest nøyaktige hos de fleste var mellom 10-12 dager 🙂 Dette med hostesaft prøvde jeg selv, men ble ikke gravid noe fortere fordi, så det tror jeg egentlig handler mer om hva hodet tror enn hva det faktisk gjør med en 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg