TO MÅNEDER PÅ VEI

Herlighet.. På morgen i dag hadde jeg virkelig lyst til å bare bli liggende i sengen. Dere vet når man har verdens beste drøm og våkner sånn halvveis flere ganger, men hopper inn i samme drøm de gangene man sovner igjen? Det skjedde med meg i dag. Jeg drømte at jeg var gravid, to måneder på vei. Det føltes så virkelig!

Jeg vet at jeg burde prøve å tenke på noe annet, slappe av og ikke stresse mer med dette babyønsket mitt. Tro meg. Jeg prøver så godt jeg kan å fokusere på andre ting gjennom hele dagen, bortsett fra når jeg skriver til dere da. Et sted må jeg få lov til å dele tankene mine. Jeg går jo mye rundt alene her hjemme, så det føles virkelig bra å “snakke” med dere. Jeg snakker jo med Ulrik også, men vi prøver å la det ligge litt og snakke om mest mulig annet når vi er sammen for ikke å gjøre forventningene noe større enn de allerede er. Takk igjen for alt dere deler egne erfaringer i kommentarfeltet. Jeg kan ikke få sagt hvor glad jeg er for nettopp det. 

Men tilbake til denne drømmen. Jeg var som sagt to måneder på vei da jeg testet meg for første gang. Særlig at det hadde skjedd så nøye som jeg følger med og så ofte som jeg tester meg, men i drømmer så går alt ann. Hehe! Ulrik og jeg diskuterte hvilket av de to gjesterommene vi har som skulle bli barnerom og jeg vant. Vent litt.. Det skjedde jo faktisk i virkeligheten også! Jeg vant heldigvis diskusjonen både i drømmen og i virkeligheten. Det ble det største rommet. Uten tvil. 

Videre drømte jeg om at vi holdt på å innrede barnerommet. Det er nemlig noe jeg gleder meg helt sykt til. Jeg ser for meg at jeg kommer til å ta av litt. Akkurat som jeg gjorde i drømmen. Tingene var verken rosa eller lyse blå. Jeg husker ikke hva vi kjøpte eller noe sånt, men jeg husker at vi var å så på teppegulv, maling, tapeter og ammestol. Som jeg gleder meg til dette en dag blir virkelighet! I mellomtiden får jeg kose meg med disse drømmene mine 

Nå skal jeg vekke Ulrik og kjøre han avgårde på jobb. Lurer på hva han drømmer om. Sikkert den nye bilen vi venter på eller noe sånt.. Jeg ser liksom ikke for meg at han drømmer om ammestol og tapeter. Men hvem vet? Stella dagdrømmer nok om mat. Jeg tror ikke det er så mye annet som står i hodet på henne.. Hehe! 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vi blogges mer senere i dag! 

12 kommentarer
    1. Hei!
      Jeg vil fortelle deg om da jeg ble gravid. Vi hadde prøvd i 8 mnd, og jeg var på vei til å miste håpet om å få det til “naturlig”. Jeg fikk noe jeg trodde var mensen én dag før forventet, og var igjen skuffet. Det gikk noen dager, og så hadde jeg en drøm om ag jeg var gravid, og følte derfor for å teste med en gang jeg våknet. Testen var positiv! Og i dag har jeg verdens nydeligste gutt på 8 mnd 🙂 Håper du får den samme opplevelsen 🙂

    2. Tante og onkel prøvde lenge, veldig lenge. Begge gikk til undersøkelse og det kom fram at tante trolig ikke har hatt eggeløsning noen gang. Hun begynte på en kur og ble gravid på første eller andre forsøk etter kuren starta, vist jeg ikke tar helt feil. Jeg er ikke helt sikker på hvorfor jeg skriver dette, men jeg tror jeg vil fram til at det kan finnes grunner som lett kan ordnes opp i 🙂

    3. Som mange andre har fortalt deg så har jeg også spotta isteder for menstruasjon begge gangene jeg ble ggravid. Så lenge det ikke er masse blod så kan det godt bety at du er gravid. Blødninger i første trimester er ganske vanlig tror jeg. Tvitvi 🙂

    4. Det kan være du har nevnt det før, men har dere tenkt noe på navn?
      veldig gøy å følge med på denne bloggen altså 🙂 håper du fortsetter å skrive om gravid prosjektet. digger at du er så åpen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg