UTEKONTOR OG NY KOLLEGA

Hei, igjen! Her ute har jeg tilbragt store deler av dagen sammen med min splitter nye MacBook Air. Altså, min nye kollega og venn for de neste årene. Hehe! Det er bare såååå digg med ny Mac. Denne skal jeg ta så godt vare på at dere aner ikke! Jeg hadde som dere vet et lite uhell tidlig i sommer, da jeg sølte på den andre Macen min og den døde. Nå skal det sies at den hadde levd et langt liv og var moden for utbytting, men det passer liksom aldri inn i budsjettet at tekniske ting ryker. Eller hva? I mellomtiden har jeg brukt en gammel og da mener jeg GAMMEL MacBook som har engelsk tastatur, altså ikke æ,ø eller å. Tastaturet er også helt fucka, slik at jeg måtte lete etter symboler da ingen av tegene er der de skal være. I tillegg er det mange programmer den ikke klarer å gå inn på og så videre. Jeg har som dere skjønner hatt det tungt “på kontoret” i det siste..

Men vet dere hva? For noen dager siden fikk jeg en spesielt hyggelig overraskelse av verdens snilleste mormor. Hun fikk brått for seg tidenes beste ide, synes nå i hvert fall jeg og 9 andre. Mormor ville gi alle barnebarna sine 10 000 kroner hver. Jepp, dere hørte riktig. Ti tusenlapper hver! De pengene skulle vi få bruke til hva vi ville, så jeg bestemte meg fort for å investere disse pengene i noe jeg virkelig trengte og det var selvsagt en ny Mac. Denne flotte, rene, kjappe og snasne MacBooken er altså fra mormor. Tusen takk igjen, mormor! Du reddet denne høsten og bloggingen videre for meg  


Jeg er i grunn meget fornøyd med dagens kontorplass. Denne hyggelige lille kroken har blitt brukt alt for lite i sommer. Det blir som oftes til at jeg setter meg på takterrassen, men jeg ser jo nå at det er like koselig og nesten mer koselig i denne kroken. I hvert fall når jeg skal jobbe. Jeg hadde litt av hvert som skulle gjørs i dag. Det har hopet seg opp med mailer og kommentarer i det siste som jeg måtte ta meg av. I tillegg til det hadde jeg noen oppgaver fra regnskapsfører, regninger som skulle betales, annonsører som skulle kontaktes, to telefonmøter og mer.

På dager som i dag går jeg bare rundt i tøfler og kosetøy som dette. Jeg ser liksom ikke poenget i å ta på meg vanlige klær når jeg kan hoppe rundt i en digg shorts og genser. Det er det jeg elsker med hjemmekontor. Den friheten til å gjøre akkurat som jeg føler for fra dag til dag. Enda bedre er det med utekontor hjemme. Men det fungerer jo bare når været tilater det 



Håper dere har hatt en fin tirsdag!

26 kommentarer
    1. kan du skrive om hvordan det går med prøveperioden?Jeg synes det er spennede og høre at du forteller om det 🙂 Jeg prøver ikke og bli gravid, er bare atten år da 😛

    2. Har du blitt gravid? altså jeg tror sjangsen er stor for at du er gravid. Du har jo alle symptomene. Jeg skjønner også at du vil holde det hemmelig om du er blitt gravid. Jeg anbefaler deg og legge til en app som kan passe på syklusen din og som forteller deg når du er mest fruktbar og om du er sen med og få mensen 😉
      Du fortjener det og du kommer til og bli gravid, ønsker deg lykke til <3 <3

    3. Det så koselig ut:)
      Har du blitt gravid? Synes liksom det var en ekstra glød i smilet ditt på bildet her<3

    4. Hei. Krysser fingrene for at du er gravid. Du ser litt ‘rundere” ut i ansiktet.😉det er jo ett “sikkert” tegn😊

    5. Anonym: Det var veldig koselig også! Jeg kommer til å skrive flere oppdateringer om prøveperioden fremover i egne innlegg. Men hyggelig at du lurer <3

    6. Anonym: Hei, du. Jeg kommer til å oppdatere dere i egne innlegg med alt som handler om prøving og graviditet. Hyggelig at du spør altså, men jeg kommer ikke til å svare på slikt i kommentarfeltet <3

      Tusen tusen takk! Håper du vil følge med på innleggene videre 🙂

    7. Anonym: Nå har jeg skrevet om prøvingen flere dager på rad, så derfor tar jeg et lite opphold. Det er flere av leserne mine som ønsker at jeg skriver om andre ting også. Jeg prøver derfor å variere innleggene mine så godt jeg kan 🙂

      Veldig hyggelig at du liker å lese om prøveperioden da!

    8. Jeg synes det er helt fantastisk at du/dere er åpen om prøvetiden! Jeg føler det er litt gammeldags at alt skal holdes hemmelig i tre måneder før det deles noe som helst. Åpenhet er fint, og det er absolutt ikke noe nederlag om det ikke går med det samme! Det er nok mange som finner trygghet og støtte i innleggene dine<3 Og det å være åpen kan gi deg den støtten og omsorgen du trenger og fortjener i denne perioden! Jeg hadde det helt motsatt av deg, for jeg ble nemlig uplanlagt gravid på p-piller. Barnet var like velkomment uansett, og vi er stolte foreldre til en nydelig jente på ett år. Jeg skrev et innlegg med noen tanker rundt det ene innlegget ditt om prøveperioden, tenkte det kunne være hyggelig for deg å lese <3 God klem!

    9. Veronica Reime: Så bra at du synes det, Veronica. Jeg er helt enig med deg. Det er litt gammeldags. Men jeg har selvsagt respekt for at folk velger å holde detaljer om graviditet og ønsket om barn hemmelig dersom det føles best. Jeg tror bare at det hjelper å åpne seg om vanskelige ting 🙂

      Så heldige dere er som har en liten jente! Jeg skal gå inn å lese innlegget ditt nå <3

    10. Så fine klær!! Tenker å kjøpe de samme, men usikker på hvilken størrelse. Hvilken størrelse har du?

    11. Første kommentar på blogg, men dette synes jeg du fortjener å høre! Du er helt fantastisk Julianne! Alt du deler med andre, spesielt oss som sitter i samme situasjon med prøving! Du hjelper mer enn du aner 🙂 All lykke til deg og dine, go håper lille spiren sitter som et skudd snart 🙂 Masse lykke til videre!

    12. Kristin: Hei, Kristin. Du aner ikke hvor glad jeg blir av slike tilbakemeldinger! Det gir virkelig mening å dele mer fremover etter kommentarer som dette 🙂

      Masse lykke til med prøvingen selv. Jeg krysser fingrene for oss begge!!

    13. For å være ærlig hadde jeg ikke helt sansen for deg før men det har jeg absolutt fått! Jeg synes du fremstår mye mer sympatisk og med beina på jorda etter dere giftet dere og spesielt etter at dere begynte å prøve. Det er fantastisk at du er så ærlig og gir så mye av deg selv, spesielt nå under prøveperioden. Det er annerledes og veldig bra! Jeg unner deg virkelig at det klaffer snart 🙂 Jeg liker at du er deg selv, står for det du mener og skiller deg litt ut fra andre bloggere. Du stråler forresten om dagen! Hilsen ei som nå har blitt fast leser 🙂

    14. Begynte å lese bloggen din etter jeg kom over et innlegg om prøvetiden 🙂 Må bare si at jeg syns det er flott at du deler! Fantastisk at du er åpen om dette.
      Selv sluttet jeg på p-piller ifjor. Gikk i 9 måneder uten mensen en eneste gang. Måtte til slutt gå til legen å få tabletter for å sette den i gang, deretter tabletter for å få eggløsning. Ble gravid, og var overlykkelig, men så viste det seg at det var en missed abortion. Hadde aldri hørt om det før en gang. Men nå er vi i gang igjen med eggløsning, dvs jeg håper IKKE at mensen kommer om 2 uker 🙂

    15. Pernille: Så hyggelig at du har endret inntrykket som du hadde av meg 🙂

      Tusen takk for fine ord! Jeg håper jeg får beholde deg som fast leser i lang tid fremover 🙂

    16. Stine: Hei, Stine! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding og takk for at du deler egne erfaringer rundt dette 🙂

      Jeg krysser fingrene for deg! Hyggelig om du stikker innom og forteller om det skjer noe. Jeg venter spent 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg