ALLE SYMPTOMENE ER TILSTEDET

Jeg har gått rundt i morgenkåpen i hele dag og ryddet etter småjentene. Det blir fort litt rot etter to dager med besøk, men det er bare hyggelig. Dessuten er det ingenting i verden som frister med å gå ut dette regneværet, så jeg koser meg inne. Planen var at Ulrik og jeg skulle komme oss sammen på trening etterhvert, men vi stresser ikke. Begge to har nok å gjøre i noen timer fremover..

Jeg kommer forresten ikke over hvor heldige vi var med været i går. Det hadde ikke vært like hyggelig på Tusefryd i dag akkurat. Takk gud for at Ulrik hadde fri, jentene hadde mulighet og at solen skinte på samme dag. Det er hva jeg kaller for god karma. Ettersom at hun eldste niesen vår ble syk så hadde vi plutselig en billett til overs. Den ga vi til en familiefar i køen som så ut til å bli veldig glad. Forhåpentligvis fikk de mulighet til å kose seg litt ekstra inne i parken, med noen hundre lapper spart. Familien så ut til å være nye her i landet. Vi kommuniserte ikke så godt, men i tilfeller som dette sier kroppsspråk mer enn ord <3


Men over til det jeg hadde tenkt til å skrive litt om. Nemlig disse symtomene som jeg hele tiden leter etter. Jeg er nå bare noen dager unna menstruasjon og håper som dere vet at den ikke kommer. Jeg kjenner kroppen min ganske godt, men blir likevel aldri klok på forskjellen mellom symtomene som jeg alltid får før perioden min og symtomene på en graviditet. De er jo så like? Jeg blir litt gal av å kjenne etter og tolke det jeg kjenner. I utgangspunktet har jeg gitt meg selv forbud mot å google symtomer, men det er når det gjelder sykdom. Når det gjelder symptomer på graviditet, så blir det jo litt annerledes. For dette er noe jeg ønsker så inderlig mye, ikke noe jeg frykter. Problemet er at jeg måend etter måned innbiller meg at jeg er gravid. Jeg har vært bombesikker så mange ganger nå at til og med Ulrik begynner å bli lei..

Nå igjen føler jeg meg sikker. Jeg tror at jeg er gravid. Alle symtomene er til stedet. Men det var de også forrige måned og måneden før der, så dere bør ikke ta det jeg skriver så seriøst akkurat i denne sammenheng. Hehe! Jeg tror vel bare det jeg håper. Sånn har jeg alltid vært. Det er på en måte bra at jeg velger å tenke positivt, men desto mer skuffet blir jeg når det ikke viser seg å være slik som jeg tror og håper. Jeg tar i hvert fall aldri sorgene på forskudd. Det skal jeg ha. Da kan jeg jo risikere å deppe helt unødvendig = bortkastet tid og energi.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ja, så nå er jeg veldig spent. Det skjønner dere sikkert. Testen ligger klar og venter på meg. Ulrik vil at jeg skal ta den, men jeg synes det er bedre å vente en ukes tid. Da kan jeg kose meg videre alene med min innbilte graviditet i stedet for kanskje å få drømmen knust med en gang. Det føles nemlig for meg som et slag i ansiktet når resultatet “ikke gravid” kommer opp på skjermen. Dessuten vil jeg ikke at Ulrik skal vite hvilken dag jeg tar graviditetstesten. Det beste hadde vært om han var på jobb. Tanken er en gang å fortelle den gode nyheten i en sammenheng hvor han minst venter det. Akkurat slik som han gjorde med meg den gang han fridde. Uventet og romantisk. Snart er det forhåpentligvis min tur til å overraske. 

Men siden jeg synes det er veldig spennende å spekulere i disse symptomene og vet at det er mange som leser denne bloggen som enten har barn eller venter barn, så spør jeg dere.. Hvilke tidlige symptomer hadde du når du ble gravid? 

71 kommentarer
    1. Jeg ville bare legge igjen en kommentar med tips om å heller ta de vanlige testene og ikke digital så tidlig. De digitale er ikke så følsomme på HCG så deg betyr at det kan komme negativ når det egentlig er positiv 🙂 så råder deg til å ta en RFSU test i steden for 🙂 da kan du teste deg allerede 4 dager før forventet mens. Det gjorde jeg og fikk positiv 🙂 jeg hadde ingen symptomer da, for de fleste pleier det å ta noen uker før du kjenner noe. Men når man venter og ønsker kan man plutselig få masse fantom symptomer hehe.

    2. Kjenner fint igjen søken etter symptomer! Det jeg oppdaget var at alle disse “symptomene” jeg hadde kjent tidligere pp (prøveperioder) og som resulterte i mens, virkelig ikke kan måle seg med det jeg kjente som gravid. Brystene var så intenst ømme at om noe kom borti så gråt jeg. Nå er alle symptomene veldig forskjellig fra kvinne til kvinne såklart, så man vet aldri hvilke som gir utslaget. Jeg testet positivt en dag før forventet IKM. Ønsker dere lykke til! Her venter et lite nurk på å komme i 2017 <3

    3. Mine symptomer var veldig ømme bryster og murring er nederst I magen:) skjønte fort at jeg var gravid men ble alikevell veldig positivt overasket når testen var positiv😀 Nå er jeg 14 uker på vei og gleder meg stort til februar❤ Lykke til Julianne, jeg er så spent på deres vegne, håper på et gledeshyl på bloggen om en ukes tid❤ God helg😀

    4. Jeg bare visste at jeg var gravid;) kan ikke forklare hvordan, jeg bare visste det:) tok testen etter 3 dager da jeg hadde mye jobbe den perioden, og den var positiv:) samboeren hadde kommentert en ukes tid før at han syntes at puppene hadde blitt større :-p hehe

    5. Hahaha jeg liker virkelig å lese bloggen din. Du er sååå ikke den eneste som føler det akkurat sånn. Og mennene går lei av usikkerheten, de vil ha harde fakta. Jeg skjønner deg så godt!
      Mine to graviditeter var ikke planlagt og jeg hadde ingen symptomer før mensen uteble. Bortsett fra at jeg ikke klarte å drikke alkohol. Fikk den bare ikke ned. Men også det kan man innbilde seg. Klem;)

    6. Superspennende!
      Må bare tipse deg om at disse clearblue testene ikke er av de mest følsomme. Jeg fikk negativ på den når jeg fikk svaak positiv på en annen. En uke senere kom det gravid på clearblue også 🙂 Så smart å vente til mensen egentlig skulle vært der ihvertfall, om du skal teste med disse 😀

    7. Så spennende å følge bloggen din og vertfall nå som dere prøver å bli gravide! Tøft av deg/ dere å være så åpne om det!
      Når jeg ble gravid fikk jeg ganske tydelige symptomer, vi hadde prøvd ganske lenge og som deg trodde jeg at jeg var gravid hver mnd… Men ble skuffet mange ganger. Men når jeg faktisk var gravid så merket jeg det godt på hele meg, akkurat som om kroppen sa i fra:) jeg fikk ømme bryster og var litt mer trøtt enn normalt ( det tenkte jeg ikke på før etterpå) så når mensen ikke kom tok jeg en test som var svakt positiv! For en glede!
      Ventet noen dager og tok en test til som var tydelig ! Rett etter kom også kvalmen 😷
      Håper du kan få overraske Ulrik snart! Lykke til videre!

    8. Halsbrann! En uke før ikm fikk jeg en voldsom halsbrann, og jeg bare måtte teste… Testen var positiv, og jeg fant ut at jeg var gravid når jeg var 3+3 på vei (altså før mensen skulle komme ;))

    9. Krysser fingrene for deg!<3 Fant faktisk ut i dag at jeg er gravid etter å ha prøvd i ca 6 måneder (slutta på cerazette i januar). Følte jeg hadde symptomer hver eneste måned jeg også, men denne gangen hadde jeg ikke noe særlig. Bare ømme bryster (som jeg alltid har rundt tiden før forventet mens) og vondt i magen samme dag som mensen skulle komme. Fulgte masse kjærringråd denne måneden som bidronningsgele, salvie te, Solvipec hostesaft og grapefruktkjerneekstrakt. Og det fungerte jo tydeligvis 😀 håper det blir din tur nå, lykke til<3

    10. Så spennende! 😀
      Vi fikk akkurat en liten jente, og det er virkelig livets gave <3
      Jeg tok en graviditetstest dagen jeg skulle ha mens, og den var suuuupersvakt positiv. Så svakt at jeg tok 3 nye utover dagen, og først dagen etter var den skikkelig positiv 🙂
      Jeg hadde en sterk metallsmak i munnen dagene før mens, og i tillegg var puppene veldig ømme.
      Masse lykke til!
      Ha en super helg!

    11. Som flere skriver, fikk jeg også negativ på clearblue selv om jeg var gravid. Så lurt å vente ei uke ihvertfall, eller velge RFSU sin.
      Jeg er spent på dine vegne! Lykke til!

    12. Vi planla ikke graviditet, men hoppet av p-pillen og tenkte at det kom til å ta laaaang tid!! Søstrene mine hadde brukt ett og et halvt år på å bli gravide så jeg stressa ikke! Men kroppen ble veldig rar etter jeg sluttet på pillen fikk aldri mensen og syklusene mine var veldig rare! 2 mnd etter merket jeg at blodårene mine på kroppen var veldig synlige og spesielt på brystene! Jeg tok en test og den var positiv! Nå har jeg hatt 3 mnd i strekk med oppkast og nesten sykehusinnleggelse! Kos deg plutselig er du gravid og da er det ingen vei tilbake 😉😉

    13. Heisann! Syns det er så bra at du er så åpen om dette 😊 Jeg hadde helt sykt halsbrann en liten uke før ikm også hadde jeg vært endel svimmel og trøtt. En formiddag da halsbrannen var som verst bare visst jeg at jeg måtte være gravid, tok testen og fikk en svak positiv test. Jeg hadde også de samme symptomene jeg pleier å få før mensen; murring nederst i magen, ømme pupper og litt humørsvingninger. Krysser fingrene for deg!☺️

    14. Ømme bryster på en helt annen måte enn før. Ømme på sidene, mot armhulene ☺ dessverre endte graviditeten i MA hos meg, men så snart det er EL igjen så begynner samme jakt som du er på igjen ☺Lykke til☺

    15. Slenger meg på de andre jentene her: prøv en annen test tidlig på:-) billigtester.no er genialt både for EL-tester og graviditetstester!
      Jeg hadde såre pupper og mensmurringer og var veldig humørsyk, he he….

    16. Åh, spennende med testing. Krysser fingrene for positiv test! Da jeg ble gravid tok jeg først en strimmeltest fra billigtester og fikk positiv, clearbluen jeg tok dagen etter ble negativ. Så vær forberedt på at clearbluetestene ikke er så sensitive.

    17. Med sistemann fikk eg skikkelig fett hår, selv om eg nett hadde vasket det, var ekstremt trett! dette kom før eg tok test, ventet noen dager over forventet mens før eg testet. Lykke til med testing, krysser fingrene for at det blir positiv test 🙂

    18. Jeg testet positivt allerede 9 dager etter eggløsning. Jeg hadde en såkalt festeblødning fra 7-10 dager etter eggløsning. I tillegg hadde jeg ømme bryster og noen strømninger i hofter og lår. Jeg følte rett og slett at noe var på gang 🙂

    19. Kjære Julianne.
      Jeg har lest bloggen din fra omtrent begynnelsen. Bloggen din er så ærlig og ekte, ikke noe polert perfekt, bare ekte perfekt, det er slik livet er, og du prøver ikke fremstille det på noen annen måte.
      Takk for alle dine ærlige innlegg, som både engasjerer og inspirerer.
      Takk for at du er så åpen om dine tanker og følelser rundt temaet å bli gravid, jeg håper virkelig du er gravid, om ikke denne mnd så neste <3
      Å bli gravid er ingen selvfølge, det er virkelig en gave.
      Jeg er heldig som har opplevd to røde streker på testen 3 ganger, dessverre mistet vi barn nr 2 12 uker ut i svangerskapet, det var tungt og trist. Vi opplevde et lite nytt mirakel Mai 2015 da testen viste to streker, testen var forøvrig clearblue og jeg tok den 4 dager før ikm, så du kan bare benytte deg av clearblue testene 🙂
      Jeg hadde bare en følelse av at jeg var gravid med alle 3, og har tatt test både 4,3 og 2 dager før ikm, alle positive. Ellers var symptomene kraftig kvalme,trøtt,ømme bryster og etterhvert bekkenløsning.
      Jeg heier på deg og Ulrik, og ønsker det beste!
      Jeg gleder meg til å følge deg videre <3

    20. Jeg også lette etter symptomer hver måned. Men da jeg ble gravid var det eneste tidlige symptomet at mensen ikke kom. Flere symptomer kom ikke før jeg var Seks-sju uker på vei og allerede visste at jeg var gravid.
      Krysser fingrene for at du er gravid nå! Våren er en fantastisk tid å få baby på😊 (Men det er sikkert de andre årstidene også😉)

    21. Jeg merket at jeg ble veldig raskt andpusten og at jeg plutselig begynte å gulpe/få mye sure oppstøt. Etter fire prøverørsforsøk ble jeg en mester på å tolke og Google symptomer, men dette var de to symptomene som skilte seg ut fra de negative forsøkene. Hadde også mye menslignende murringer og vondt i korsryggen i starten. Er nå 14 uker på vei med vårt lille mirakelbarn. Lykke til videre!

    22. Et lite tips under prøveperioden er å ikke tenke for mye på det. Da har det en lei tendens til å aldri skje noe. Jeg og fler venninner har samme erfaring, i tillegg til at det er en velkjent teori at når man så gjerne vil bli gravid og tenker på det hele tiden, så skjer det aldri, mens dersom man bare tenker at det ikke er så farlig om det tar en stund, så skjer det gjerne med en gang. Jeg vet av egen erfaring at det kan være fryktelig vanskelig å ikke tenke og håpe så mye på det, men selv er jeg helt sikker på at minstemann ble unnfanget fordi både jeg og samboeren hadde gått og håpet og prøvd i noen måneder uten hell, og til slutt måtte innse at det kanskje ikke ble en liten til. Neste syklus var det full klaff, selv om jeg tok et glass vin i ny og ne på ferie, trente en god del og tenkte på andre planer fremfor barn fordi jeg rett og slett ikke trodde på muligheten lenger. Tenkte at det kunne ha skjedd noe med en av oss siden forrige gang og at muligheten bare ikke var der for oss lenger.
      Men etter ca en måned kom altså mine første symptomer som var økt behov for søvn, endel svimmel og fortere andpusten, uteblitt menstruasjon og noen dager etter det kom både kvalme, oppkast og vond korsrygg. I skreven rekkefølge altså. Akkurat likt som starten på de to første svangerskapene mine.

    23. Såååå spennende, Julianne! Føler på spenningen med deg.. Vil også legge til at jeg synes du er så pen for tiden. Du har alltid vært det, men nå føler jeg du gløder på en helt spesiell måte 🙂 jeg fikk stikkende følelser i brystene, litt morgenkvalme og menstruasjonsliknende smerter i underlivet.
      Stor klem fra Mari

    24. Jeg fikk aldri menstruasjon når den var planlagt å komme – samtidig med en følelse av at jeg bare var gravid. Vanskelig å beskrive , men skjønte det bare 🙂 at menstruasjonen ikke kommer er det aller sikreste tegnet, i tillegg til meget vonde bryster. Jeg tok clearblue digital test få dager etter ventet mens og den var veldig positiv 🙂 har nå ei lita jente på 3 mnd!
      I likhet med deg ble jeg alltid skuffet hver mnd når mensen kom og jeg lette etter symptomer – men som sagt, når det skjer, så vet du det bare 🙂
      Masse lykke til , du har masse glede i vente 🙂

    25. Så herlig! Jeg glemmer aldri den kvelden jeg testet positivt <3 Vi hadde lagt oss, men kjente oss begge rastløs. Samboeren min ble sittende foran PC'en, og jeg lå på soverommet med hånden på magen. Jeg var 5 dager før forventet mens, og testen jeg hadde tatt samme morgen var tydelig negativ. Likevel gikk jeg mot badet, og tok en til. Klokken var 23.05. Fortsatt negativ. Idet jeg løftet den for å kaste den i søppelet så jeg det. Lyset avslørte den samme sterke, irriterende og da hele veien enslige streken. Men var det ikke.... En til?
      Det var fantastisk, og et øyeblikk som jeg aldri i mitt liv kommer til å glemme. Jeg gleder meg så over å få følge deg på denne ferden, og ikke MINST gleder jeg meg stort til å følge deg som gravid og mor. Det er en fantastisk reise du er på nå, og selv om den føles både overveldende, frustrerende, kaotisk og deprimerende, er det ingen tvil om at alt til slutt vil være verdt hver en eneste tåre, og hvert et eneste skuffet sukk <3

    26. Prøvde i ett år etter at jeg sluttet på p-pilla, og “var gravid” hver måned, trodde jeg selv. Da jeg hele tiden kjente etter symptomer og det dukket opp noe nytt hver måned. Når jeg fant ut at jeg var gravid hadde jeg såre brystvorter (som alltid før mens), men fikk også ganske syke menssmerter. Disse varte forøvrig et par uker etter positiv test. Er nå i uke 7 og krysser fingrene for at det går bra 🙂
      Brukte forresten wild yam den måneden jeg ble gravid.
      Vet hvor frustrerende denne perioden er, men ønsker dere lykke til 🙂

    27. Hos meg begynte det med at jeg måtte tisse hele tiden rett og slett. Hadde også en liten blødning som jeg trodde var starten på menstrasjon, men når den kun varte en dag, så skjønte jeg vel ikke at jeg var gravid, men at noe var annerledes. En uke etter begynte tanken å slå meg når mensen faktisk ikke dukket opp og jeg har hatt det regelmessig i 13 år. Jeg var gravid og leste etterpå at det å tisse mye kan være et tegn og blødningen jeg opplevde var en festeblødning. Kvalmen kom ikke før en måned senere og det samme med ømme pupper. Det er veldig individuelt hva hver enkelt opplever tidlig og noen opplever ingen symptomer før de er langt på vei. Jeg krysser fingrene for at det er din tur denne måneden! Unner deg virkelig den følelsen en positiv test gir:) Du vet det kanskje allerede, men gir likevel et lite tips. På apoteket får man kjøpt en gul pakke for gravide med alle vitaminer som er viktig å få i seg, spesielt folat og omega 3. Selv om det står gravid på pakken er den også ment for de som er i prøveperioden og det anbefales å begynne å ta disse når du prøver å bli gravid. Da er du i en god rutine og allerede får i deg de vitaminene både du og det lille barnet trenger når graviditetstesten viser positiv:)

    28. Jeg hadde ingen symptomer, de første kom etter seks uker da jeg allerede visste det pga positiv test. Etter seks uker var jeg ekstremt kvalm og sengeliggende til uke tolv. Lykke til 🙂

    29. Absolutt ingen, testa til og med negativt noen dager etter forventet mens. Uka etter satt jeg der med gigantiske og ømme pupper og skjønte at noe var i gjære. Testet soleklart positivt da:)

    30. Har gått på ppille siden keg var 15, microgynon.. Da jeg var 21 ble jeg gravid, ja jeg gikk på pilla men hendte jo jeg glemte en eller to dager på rad, ikke mer.
      Jeg var på jobb en kveld og plutselig slo en følelse meg om at jeg var gravid.. Helt bisarr egentlig siden jeg visste jeg ikke var gravid siden jeg gikk på prevensjon. Kjøpte en test bare for å få det svart på hvitt. Joda, var gravid jeg….:-) ikke kult der og da, er verdens lykkeligste idag, nå er hun to årgammel:-)
      Så, jeg følte jeg var gravid! Merkelig igrunn, hadde ingen plager/symptomer hele graviditeten ellers, kun mage😊 Lykke til, håper det er en spire<3

    31. Hadde ingen symptomer..😂 var som deg på jakt etter de hver måned, men fikk mensen like forbanna hver gang. Den måneden jeg ikke hadde noen, var jeg gravid😊

    32. I dagene før forventet mens så hadde jeg iling på siden av brystene og metallsmak i munnen. Hadde også en haug av andre symptomer, men de kunne likegodt ha vært mensen. Så de to første var de kom kun når jeg var gravid (vært det 3 ganger) masse lykke til med prøvingen😘

    33. Jeg syns at all mat luktet så rart og brått drømte jeg så mye.
      Hadde ingen klassiske symptomer som ømme pupper, kvalme eller noe sånt. De kom ikke før nærmere uke 6.

    34. Så gøy du er så åpen og ærlig, du stråler virkelig i det siste, syns du har fått skikkelig fin utstråling<3 krysser fingrene og tær for deg, hihi 🙂

    35. Symptomene på graviditeten min var kvalme, svimmelhet og oppkast.
      Ble utrolig overlykkelig når testen var positiv. Venter nå en liten prins om under en uke!😇💙🍼
      Lykke til

    36. Helt like symptomer som om mensen skulle komme! Derfor var jeg begge gangene sikker på at Jeg ikke var gravid.. Men det var jeg;)

    37. Åå hei! Så spennende å lese.
      Symptomene kan jo være forskjellige.
      I første graviditet så hadde jeg ingen symptomer før uke 6. Da kom kvalmen. Nummer to var kom veldig tidlig da hadde jeg vondt i magen. Enten på sidene eller nederste foran. Og etterfulgt med kvalme. Osv
      Lylle til! Det kommer til å gå bra

    38. Mine symptomer var at jeg var mye trøttere enn vanlig, og sov en del (dette tenkte jeg ikke noe særlig på før etter at jeg fant det ut), jeg frøs HELE tiden (selvom det var varmt, sånn skikkelig frysetokter), også var jeg et helvete å ha med å gjøre. Jeg begynte blandt annet å gråte fordi jeg selv tok for mye baconost på knekkebrødet mitt, og ble kjempe sint på meg selv. Også ble jeg veldig uttafor når jeg så at samboeren min hadde hengt opp et håndkle på feil knagg på badet! Haha jeg må bare le av det nå… stakkars mann. Også fikk jeg HELT dilla på Sodd (suppe på boks)… Idag klarer jeg ikke tanken på det. Alle disse symptomene hadde jeg allerede hatt da jeg tok test, den viste KLART og TYDELIG gravid etter 5 sekunder, og jeg var da 5 uker på vei. (ikke planlagt!)

    39. Hadde ingen symptomer. Vi prøvde i 2,5 år og neste skritt var ivf. Men plutselig følte jeg at noe var litt anderledes den gangen og jeg var gravid. Men anbefaler deg å kjøpe billigtester, både til eggløsning og graviditet 🙂

    40. Tøft at du deler. Plutselig liker jeg deg og bloggen din så mye mer, jeg føler det er så ekte og nakent. Du tør, du. Og det er så flott! Det er jo dessverre litt tabubelagt å være ufrivillig barnløs, ingen vil snakke om det. Så full respekt for din åpenhet.
      Vi prøvde i syv år før vi ble gravide med prøverør. Nå har vi verdens kuleste gutt! Nå i ettertid har vi jo vært åpne om det og det er da man oppdager at man ikke er alene.
      Mine symptomer var utrolig vonde pupper, det var tom vondt å gå. Jeg frøys mye, hutra skikkelig. Trøtt, trøtt, trøtt. Murringer. Den gode salaten jeg spiste til lunch hver dag, ble plutselig min verste fiende (blir kvalm av å tenke på den nå i ettertid). Litt løs mage. Mange av de symptomene som gjenspeiler en menstrasjon faktisk.
      Lykke til, og igjen takk for at du deler. Viktig tema 🙂

    41. Jeg er gravid i uke 23 med nummer to. Med første var jeg kvalm de første ukene, med nummer to fikk jeg bekkenløsning omtrent dagen jeg ble befruktet. Men det tydeligste tegnet var uteblitt mens. Lykke til 🙂

    42. Det er sjeldent å få så mange symptomer i uke 4 så men trøtthet og kvalme er de første som dukker opp. Men som regel ikke før 1-2 uker etter forventet mens. Masse lykke til husk at man må prøve å ikke stresse med å bli gravid, det kan utsette mulighetene. ❤️

    43. Ida: Jeg er sjelden jeg 😉 Hehe! Neida. Som jeg skrev så kan det tenkes at flere av symptomene er innbilning. Nå som du skriver trøtthet, så tenker jeg: “Ja, jeg har jo vært litt trøtt i det siste også”. Huff.. Man blir jo helt surrete av det her. Men det er jo litt gøy også da.

      Tusen takk! Ha en fin helg videre <3

    44. Hadde en følelse av atvjeg hadde uvi. Følte pittelitt svie og måtte tisse ofte. Etterhvert kom alle de andre klassiske symptomene.

    45. Mitt første tegn var at jeg fikk vondt i munnen, når jeg pussa tenna så begynte jeg brått og blød :-)Gikk å ventet på mensen som skulle komme den helgen :-)Tok test på kvelden og den var klar som bare det 🙂 LYKKE TIL <3 Jeg er 26 uker idag og det er så fantastisk å være gravid 🙂

    46. Husk at mensen kan komme selvom man er gravid! 🙂 Jeg testet først da mensen uteble, men på første ultralyd viste det seg at jeg hadde vært gravid i nesten en måned lengre enn jeg trodde, så den lurte meg.
      Mistanken kom allikevel ikke før jeg ikke klarte å gå trappene opp til leiligheten uten å hive etter pusten.

    47. Når gutten i magen ble skapt var mitt eneste tidlige symptom at brystene vokste raskt, ellers var det at mensen ikke kom til vanlig tid som gjorde at jeg tok en test. Og jeg var helt vilt rolig, for jeg visste at den kom til å være positiv.
      Prøv ditt beste på å ikke la skuffelsen bli for stor! Vi var selv prøvere en god stund før det endelig satt, og jeg ville ikke hatt noen annen baby enn akkurat den som ligger i magen nå. Går det ikke nå, eller de neste periodene så var det ikke det egget som skulle bli babyen deres. Men som du skrev, tenk så heldig den babyen er som er så ønsket! ❤️

    48. Jeg hadde følgende symptomer: murring i magen (som ved mensen), småuggen, småsvimmel, stikk i siden når jeg nøs.. følte meg generelt litt rar. Dette var ting jeg hadde veldig tidlig.. de første 1-2 ukene, trodde jeg skulle bli syk. Men så gikk det over igjen. Når jeg fikk positiv test noen uker senere falt et par brikker på plass. Har lest at noen får symptomer veldig tidlig pga at man får et rush av hormoner.

    49. Du får kjøpt strips på nett som koster myyye mindre enn de testene på apoteket. Da kan du teste deg så mye du bare orker :p feks billigtest

    50. Jeg hadde lite symptomer på begge mine graviditeter. Den første var ikke planlagt, hadde nettopp sluttet på p-piller for å prøve ny prevensjon, så visste ikke når jeg kunne forvente mens. Lastet ned eggløsningsapp og ifølge den skulle jeg allerede hatt mensen for et par dager siden så da var det rett til apoteket for å kjøpe en test. Den var veldig positiv!:-)
      Nummer to var planlagt, så her lette jeg etter symptomer i minst en uke før forventet mens. Mine få symptomer var at jeg ikke hadde menssymptomer, altså null murring, ømme bryst osv. Følte meg liksom “helt” fin før mens, noe som sjeldent var tilfelle😜 Ellers lå jeg på sofaen en kveld og merket at det strammet seg i magen/livmoren. En spesiell følelse jeg kjente igjen fra forrige svangerskap. Da “visste” jeg at det var noe på gang!
      Lykke til, det er så spennende i denne ventetiden!😊❤️

    51. Hei.
      Den sikreste måten syntes jeg er og gå til
      Legen med en urinprøve.
      Lykke til med prøvingen dere blir nok flotte
      Foreldre til en liten jente/gutt💕💕

    52. Symptomene kommer som regel fra 2 -6 uker etter uteblitt mens. men det du burde tenke over er at det er mange som mister før 12 uker og. jeg mistet i 12 uke og da ville jeg bare krype inn i hule og være der. noe av det verste j har opplevd. Følte meg og dum da jeg fortalt hele verden om svangerskapet og har bygget mange planer… Fikk aldri barn og måtte fjerne livmor etter forsøk med hormonell behandling….Sånn kan det gå og- det er derfor anbefales å ikke fortelle alle før uke 12 og ha litt is i magen:)

    53. Elsker å lese bloggen din, særlig i denne perioden hvor du er så ærlig om ønsket graviditet! Selv har vi prøvd i 1 år nå, fortsatt ingen hell… Nå har jeg kommet til det stadiet hvor jeg tenker at dersom det skjer, er det virkelig et mirakel! Tror kanskje jeg har tatt det for gitt at alle blir gravide med en gang dersom de ønsker det?!
      Masse lykke til videre! Følger deg på veien.

    54. C: Så utrolig hyggelig å høre! Huff da.. Jeg krysser fingrene for oss begge <3

      Jeg tok det vel litt for gitt selv. Men det var før jeg ønsket meg barn.. Masse lykke til videre med prøvingen!

    55. v: Jeg vet at det er mange som mister. Men dersom jeg skulle være så uheldig, så hadde jeg nok delt det med leserne mine også. Det er mye trøst i å dele. Jeg anbefaler de fleste å åpne seg mer om vanskelige ting 🙂

    56. Helle: Hei, Helle! Det er nok lurt. Jeg kommer nok ikke til å gjøre det før jeghar en positiv test her hjemme, men godt tips 🙂

      Tusen tusen takk for det! Du aner ikke hvor godt det er å høre <3

    57. Første gang: før ikm, oppblåst i magen, sterke menssmerter ! Festeblødning.
      Denne gangen ; før ikm, ingen spesielle. Eller jo, hadde en del mensmurting. Ble sykt skuffet og sa til samboeren at nå kommer mensen snart. Det gjorde den ikke 🙂
      Etter ikm ; ømme bryst, ble kvalm rundt uke 7.
      Også må jeg få legge til at denne gangen testet jeg med billigtester, RFSU tester og cb uten ukeindikator og de viste negativ bare et par dager før jeg fikk positiv. Så jeg har tryggest erfaring med CB ukeindikator. Samme skjedde første gang 🙂

    58. Neliz: Hei! Tusen takk for at du deler. Interessant å høre om at tegnene var såpass forskjellige..

      Du er den første jeg har hørt som faktisk skryter av Clearblue 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg