ENDELIG!

I bilen igjen.. Denne gang er jeg på vei til Fredrikstad med Ulrik for å hente båten. Vi skal spise middag hos mamma før vi reiser til Oslo igjen senere i kveld. Ulrik tar sjøveien tilbake mens jeg kjører bil.

Forhåpentligvis blir det mange varme dager nå i august hvor vi kan cruise rundt i Oslofjorden før høsten kommer. For selv om det er 1. august i dag er ikke sommeren over. I hvert fall ikke min. Jeg velger å tenke positivt og har allerede planene klare for morgendagen på sjøen, så tvi tvi!

Men været kan vi snakke mer om en annen gang. Jeg skulle jo fortelle dere noe. Overskriften var ikke ment for å lure dere inn her å lese svada. Jeg har nemlig en gladnyhet til dere som følger meg i prøveperioden: På morgen i dag smilte testen til meg. Endelig har jeg eggløsning! Hehe! Det kan nok tenkes at jeg bare har testet meg på feil dager frem til nå. Ikke vet jeg. Men nå har jeg altså funnet ut av det. Nesten 6 måneder tok det med å komme tilbake i normal syklus, kjenne på kroppen og diverse tester. Det har vært veldig frustrerende egentlig. Jeg følte at jeg gjorde alt galt og ikke hadde noen form for kontroll over min egen kropp. Nå kan jeg endelig fokusere videre og ikke lenger være redd for at noe er galt med meg.

Vi feirer med lunsj fra Joe & The Juice i bilen. Tenk om spiren satt i dag? Hvem vet? Eller kanskje vi må jobbe mer og lenge. Det får tiden vise. Jeg føler meg uansett et steg videre og veldig glad i dag 😀

35 kommentarer
    1. Så spennende da 🙂 her skal du få ett tips for eggløsningstesten slår ut positiv om du er gravid også tidligere enn graviditetstestwn gjør. Sånn jeg fant ut att jeg var gravid 8 dager etter eggløsning. Hvis du er sånn utolmodig sjel som meg da og ikke orker og vente opp til 14 dager 🙂

    2. Kåre: tydeligvis du, siden du tar deg bryet med å lese bloggen, til og med kommentere !? Ønsker deg og Ulrik lykke til 😊😊

    3. Husk at best odds er det om det står sædceller klare allerede når egget slippes 🙂 Egget lever i tolv timer. Om du finner ut at du har EL på dag 15 f eks så ha gjerne sex på dag 14 også 🙂 Og test igjen med EL test i kveld og/eller i morgen også, fra positiv test går det alt fra 12-48 t til egget slipper 🙂 🙂

    4. Ikke for å være slem. Jeg vet bare av egen erfaring at den kan bli positiv selv om du fysisk ikke hahar eggløsning. Den viser bare at et lh nivået stiger, men ikke at egget slipper. Men ønsker deg masse lykke til. Det er bedre å sjekke hormonnivåene dine hos legen. Regn deg frem til dag 21. Mensen starter på dag 1. Et lite tips bare 🙂

    5. Kåre:Du bryr deg tydeligvis nok til å kommentere.
      Julianne: Det er morsomt å følge dere på veien, håper dere snart kan juble og selv om det skulle ta tid så er det viktig å nyte tiden godt 😉
      Så glad for å se en dramafri blogger som slipper masse pes, dere virker genuine og gode.
      Alltid ha troen på deg selv, syns du er super!

    6. Mener ikke å være belærende, eller noe sånt, men du vet at eggløsningen skjer 12-48 timer etter den testen er positiv? Gikk på en megasmell der selv nemlog😊 haha.. Så dere bør kjøre på de neste 2-3 dagene også😊 bare ett tips der altså, men mulig du bar smartere enn meg og skjønte det med en gang…😉

    7. Lykke til 🙂 holder på med samme oppgave..Hehe 🙂
      (Barn Nr 2)
      Ser deg ofte på Rema 1000 🙂
      hvem vet- kanskje vi ender i samme barsel-gruppe 🙂
      fortsatt god sommer fra en annen Vinderen-frue 🙂

    8. Åhhh, nå ble jeg fryktelig glad på din og deres vegne! Da er dere nok et skritt nærmere den store drømmen.. Blir spennende å følge deg videre i prosessen. Jeg holder på med samme greia selv nå. Min mann nærmer seg 46 år, men er god og sprek i både hode og kropp. Jeg er 14 år yngre enn ham. Merker lite til aldersforskjellen. Stor klem fra Marimor

    9. Herlig:) jeg heier på dere! Ser for meg at innen kort tid får du gode nyheter:) hihi! Hvem vet, kanskje du får en sommerbaby allerede til neste sommer:) spennende å følge med videre;) lykke til <3

    10. Har du brukt eggløsningstesten i 6 måneder nå uten og få positiv test på den??? Eller er det jeg som misforstår??

    11. Så du har ikke hatt mensen enda siden du sluttet med piller?Jeg har i tilfelle vært i samme situasjon! Det tok faktisk 10 måneder fra jeg sluttet på piller til mensen (og da også eggløsningen) kom tilbake. Etter det ble den raskt regelmessig 🙂 jeg skal straks begynbe å prøve også! Håper det snart klaffer for deg!!

    12. Hei,
      Har aldri lest bloggen din før, men trykket med inn på den nå pga graviditetsinnleggene. Utrolig bra at du skriver åpent om dette temaet. Føler at det er både flaut og tabu når man prøver og ikke får det til. Jeg sluttet på Yasmin i mai (etter å ha gått på det over 12 år) for å prøve å bli gravid. Hadde aldri trodd at jeg skulle bli så “fiksert” på det, men hode kretser ofte rundt sykluser, eggløsning, symptomer og lignende. Hahhahaha. Gleder meg til å følge deg videre i prosessen og ønsker deg masse lykke til. Får håpe vi begge snart får en positiv test 🙂

    13. Så spennende! Jeg er SÅ glad for åpenheten rundt prøvetiden; jeg er 100% sikker på at din åpenhet vil gjøre mye for mange. Stå på – bokstavelig talt! 😉 Jeg gleder meg til å følge deg langs veien.

    14. Jeg har veldig lite peiling på dette om å bli gravid, men leser jo stadig vekk at folk prøver og prøver. Er det ikke bare å ha ubeskyttet sex hver dag? Og gjerne fler ganger om dagen? Istedenor å planlegge. Vet jo at man kun blir gravid når man har eggløsning, men det er jo bare å ha sex hver dag, tenker jeg. LYKKE TIL UANSETT!!! 😀

    15. Så godt å høre!
      Det tar tid fra man kutter ut p-pilla til man kommer tilbake i syklus. Jeg kuttet ut p-pilla 6mnd før vi startet å prøve, fordi jeg visste det kunne ta tid, og utålmodig som jeg er så ønsket jeg at kroppen skulle være klar når jeg ble 100% klar for barn. Da satt spiren med en gang, og nå sitter jeg her med ei lita jente inni magen❤ Hun er ventet å komme i november😄 Men det kan fort ta litt tid, for noen kan det ta et år uten at det er noe galt. Masse lykke til!

    16. Har du ikke hatt eggløsning etter p-pilleslutten før nå? Litt forvirra 🙂 🙂 Masse lykke til med prøvinga, krysser fingre og tær!!

    17. Veldig spennende å følge deg i prøvetiden! Sluttet selv på pillene i starten av mai etter ca 15 år uten opphold… Fikk utrolig nok regelmessig mens tilbake innen 1mnd. Har ikke testet ennå, men mtp symptomer er jeg rimelig sikker på at eggløsning fungerer som det skal. Spent på om vi tør å følge planen og gjøre første forsøk i oktober 😉 Lykke til!

    18. Synes synd på ditt eventuelle barn som må lese denne bloggen engang i fremtiden. Klikket meg inn her via en link, en slags ” lattis” link.. Typen min så det og ristet bare på hodet. Du utleverer deg jo på en utrolig uhensiktsmessig måte.. aldri sett på makan.. Folk veit åssen man lager barn, kan lese om det på nett,spørre lege osv. Dette er bare flaut og for meg litt kvalmt. Hadde ikke likt å lese dette om min mor som tenåring og visst at alle i klassen, venner osv kunne lese og. Men du får klikk da og kan leke smårik videre. Stakkars unge sier bare jeg. En mening, blant mange meninger. Ser du har din lille fanskare her som slår armene rundt deg mens du ( etter min mening) tråkker kraftig i salaten.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg