10 TING JEG GLEDER MEG TIL DENNE HØSTEN

Hei, dere! Selv om jeg har planer om å dra denne sommeren så langt det går, så er det flere ting jeg liker ved høsten også. For ikke å virke så negativ til de neste månedene som kommer har jeg laget en liste over de 10 tingene jeg gleder meg til denne høsten: 

♥ Fårikål: Mammas, mormors eller farmors fårikål. De er like gode alle tre og jeg spiser det gjerne flere ganger i løpet av høsten. Fårikålsesongen er virkelig noe jeg gleder meg til hvert eneste år. Jeg har aldri prøvd å lage denne retten selv. Kanskje tiden er inne for det i år? Vi får se. Jeg satser uansaett på å få et par invitasjoner fra familie. Hint hint 🙂

♥ Ny bil: Vi har bestilt oss ny bil og får den allerede i oktober. Som jeg gleder meg! Jeg har jo fortalt dere at jeg har spart til bil en stund, men ikke hvordan type bil. Bilen vi har bestilt og kjøpt oss sammen er en Bmw X5 Hybrid. Det blir gøy å vise dere valg av farger og utstyr. 

♥ Freshe opp hjemme: Høsten er den beste tiden å gjøre det hyggelig inne, tenne lys og kjøpe litt nytt interiør. Jeg har bestemt meg for å starte med stuen. Her blir det ny puff, pledd og puter. Deretter går jeg videre til badene og soverommene. Dette blir gøy! Vi var å kjøpte noen fine knagger i går. Jeg har nemlig en plan på gangen nede også. Jeg har fått et crush på Missoni og det meste fra Jonathan Adler. Det blir stas å vise dere bilder underveis. Kom gjerne med tips til instagramkontoer jeg bør følge for inspirasjon til interiør! 

♥ Familietur: Familieturer er virkelig noe av det hyggeligste jeg vet. Forige familietur utenlands gikk til Russland. Denne gang skal vi på storbyferie til Berlin. Bilettene er bestilt med avreise 14. oktober. Jeg har aldri vært i Berlin før, men hører mye bra om byen og ikke minst at det er et bra sted for shopping, kultur og gode matopplevelser. Noen som har vært i Berlin og vil gi meg noen tips?

♥ Treningsmotivasjon: Jeg er allerede godt i gang med treningen etter ferietider. Men det er noe med høsten som gir meg og mange stor motivasjon. Timeplanene på senterene fylles opp igjen (jeg har savnet “Bootylicious” på Sats) og treningsglade mennesker finnes overalt. Jeg vet ikke med dere, men jeg blir inspirert av andre som trener og poster freshe treningsbilder på sosiale medier. Forhåpentligvis kan jeg spre litt treningslede gjennom bloggen fremover. 

♥ Høstmote: Jeg vet ikke hvorfor, men jeg synes det er mye morsomere å kjøpe høstklær enn sommer-og vinterklær. Jeg gleder meg alltid til å fylle på garderoben min med nye jeans, støvletter, trenchcoats og myke skjerf. Dessuten er alle høstfargene så fine! Jeg liker moten best om høsten.  

♥ Filmkvelder: Finnes det noe koseligere enn å slå seg ned i sofaen med en god film og godteri, mens det regner eller er mørkt ute? Jeg får lett dårlig samvittighet av å sitte inne og se på tv om sommeren, men om høsten føles det nesten fornuftig. Vi skal definitivt ha mange filmkvelder her hjemme i høst.

♥ Jentekvelder: Når høsten kommer og alle jentene er tilbake i Oslo etter diverse ferier er det tid for jentekvelder igjen. Jeg savner jentene mine og har planer om å invitere de hjem på flere middager denne høsten. 

♥ Mindre insekter: Jeg hater fluer og her hvor vi bor kryr det av ekle platefluer om sensommeren. Jeg gleder meg til disse er vekk og jeg kan kjøpe inn planter med jord på kjøkkenet igjen. Nå i sommer har jeg ikke hatt en eneste plante i hus. Jeg er rett og slett klok av skade fra i fjor da fluene la egg i alle potter jeg hadde og formerte seg til tusen. Veps, mygg og alle andre insekter er jeg heller ikke stor fan av. Sånn sett trives jeg veldig godt om høsten og vinteren.

♥ Positiv graviditetstest? Hehe! Dette punktet blir jo litt tullete. Jeg aner ikke når den dagen kommer. Men det er lov å håpe! Drømmen hadde jo vært at noe skjedde nå i høst. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Hva gleder du deg til denne høsten?

33 kommentarer
    1. Jeg gleder meg masse til høsten selv. Jeg skal til Bulgaria og der skal jeg feire min 20 års dag. Og så skal jeg på to konserter også har jeg jubileum med kjæresten. Likte dette innlegget .

    2. Oooh spennende!!
      Gleder meg til å kanskje få jobb, eller flytte?! Eller å kunne kose seg kalde, mørke høstkvelder med pledd i sofaen og en kopp te:)
      Vet aldri helt hva dette livet her bringer da vet du! 🙂

    3. Alexa Kjøpesenter ved Alexanderplatz, og på kjøpesenteret KaDeWe i Kürfürstendamn er der Louis Vuitton, Chanel, Maison Valentino, Prada, og mye mer! Hele gaten i Kürfürstendamn er full av butikker. Av sightseeing anbefaler jeg TV tårnet på Alexanderplatz og en segway, sykkel eller gokart tur rundt byen, fantstisk måte å se Berlin på, og lære historien! Håper dere koser dere masse!

    4. Besøk Friedrichstrasse, Kurfürstendamm, KaDeWe, Galeries Lafayette, Alexanderplatz, Checkpoint Charlie, berlinmuren, Alexa og Brandenburger Tor og området rundt der:) Anbefaller deg også å smake på en döner eller/og dürüm, siden dette har blitt veldig typisk gatemat i Tyskland, er et sted som heter Mustafas Gemüse Kebap som har blitt kåret til Tysklands beste. Ellers er Berlin en veldig fin by, så kos deg masse:)!

    5. Martine: Oioi! Du har litt av en høst i vente. Så gøy med 20-årsdag i Bulgaria. God tur 🙂 🙂

      Hyggelig at du likte innlegget forresten!

    6. Krysser fingrene for at dere er 3 neste sommer😉. Det er ikke en selvfølge at ting skjer når man ønsker der… Så flott alder du er i så får man håpe det klaffer snart. Dere skal sikkert rekke å få flere også..

    7. Hei! 🙂
      Er det mulig at du lager et innlegg om hvordan man kommer i form og finner treningsglede? 🙂

    8. Ekstra spennende å følge med nå, når vi vet du kanskje blir gravid snart!! Gled dere til Berlin, var der i Oktober i fjor, en heelt fantastisk by som byr på mye! <3

    9. Enig med kommentaren til a, men må tilføre olympia stadion, zoo og fjernsynstårnet 😉 Var der på skoletur for mange år siden, men var nok litt for hard på flaska til å huske så mye. Vil gjerne tilbake for å få med meg byen på ordentlig. Håper du lager en skikkelig reiseguide:D

    10. Så mange fine punkter 🙂 Håper på positiv test iløpet av høsten selv da vi går gjennom prøverørsforsøk nr 2 nå i slutten av august. Har dere sjekket at det går barnevogn i bagasjerommet på nye bilen forresten? Er på utkikk etter ny bil selv 🙂

    11. Skal på jorden rundt reise med kjæresten som jeg har 6 årsdag med i høst<3 unner meg dette etter å fått ferdig bacheloren nå 🙂

    12. Berlin er topp! Hvor skal dere bo?
      For shopping anbefaler jeg Kurfürstendamm og KaDeWe, tror det passer til din stil! Ellers er det mange kule butikker i Mitte.
      Er du glad i sjokolade anbefaler jeg Rausch Schokolatenhaus, butikk,cafe og restaurant med masse sjokolade!
      For middag er Dos Palillos et bra valg. Et salgs asiatisk tapassted, mange spennende retter!
      Og styr unna Starbucks, man får så utrolig mye bedre kaffe andre steder 😉

    13. Jeg må bare kommentere din kommentar på det siste punktet. Det er ikke tullete, det er kjempe koselig å følge med på, så lenge du selv føler det er greit å dele! Og det vet jeg jo at du synes;) Siste punktet var det mest spennende for min del og jeg følger deg spent videre i prøveperioden og krysser fingrene for at det snart kommer et stort JA for positiv graviditetstest!:)
      Mvh fast leser som sjelden kommenterer:)

    14. For en koselig liste. Tror jeg må finne ut ting jeg ser fram til med høsten! Elsker slike lister 🙂 Krysser fingrene for en positiv graviditetstest! <3

    15. Så koselige punkter. Vi skal selv i gang med å prøve å få nummer 3 nå denne måneden. Så vi håper også på positiv test iløpet av høst/vinter. Det hadde vært artig å følge deg hvis vi blir gravide samtidig 😊

    16. Hei! Så fin blogg og så fine innlegg. Jeg pleier ikke å kommentere, men denne gangen må jeg. Jeg synes det er så fint at du deler spenningen om å bli gravid. Lykke til. Krysser fingrene for deg!!!

    17. Anonym: Hei! Tusen takk for det! Veldig hyggelig at du valgte å legge igjen en liten kommentar. Det setter jeg STOR pris på 🙂

      Tvi tvi ja!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg