I MINE SKUFFER OG SKAP PÅ KJØKKENET

Hei, dere! Det er flere som har spurt om de kan få en liten titt inn i kjøleskapet mitt. Derfor har jeg nå tatt bilder av alle skuffer og skap med spiselige ting i på kjøkkenet. Her er det som dere ser både sunne og usunne alternativer. Jeg vet ikke hvorfor det er interessant å se inn i andres skaper, men jeg skal være ærlig og innrømme at jeg klikker meg inn og leser slike innlegg selv. Det du har i skapet sier jo noe om hvem du er som person. Nå er ikke alle disse matvarene kun til meg, siden vi er to i dette huset. Men det meste som står kaldt er mat og drikke som jeg liker å ha tilgjengelig i hverdagen.

Middager er ofte noe jeg handler fra dag til dag, spesielt når jeg er alene hjemme som denne uken. Ellers så har vi jo både en liten fryser ved siden av kjøleskapet og en stor fryser i kjelleren som er full av kjøtt, fisk og mye annet. Om sommeren så griller vi mye torsk her hjemme. Torsken har vi fått med oss i en stor eske fra Måløy når vi har vært på besøk hos foreldrene til Ulrik eller når de har vært på besøk hos oss. Skikkelig luksus! 

Jeg liker å holde det i orden rundt meg og gikk nylig gjennom alt av datoer i skuffer og skap for å rydde opp litt. Mat som har gått ut på dato kastes. Jeg er ikke den som er mest prippen her i huset når det gjelder disse datoene. Men siden Ulrik er så ekstrem, så har han påvirket meg til å holde ekstra oversikt. Eksempel: Det hender jeg må bevise at brødet jeg har kjøpt inn er fra dagen før når Ulrik kommer hjem. Han mener visst at jeg har lurt han nok.. Hehe!

Hvis jeg skulle velge 6 ting jeg ikke klarer meg uten i kjøleskapet nå for tiden, så ville det blitt: Egg, ost (helst Jarlsberg), avokado, yoghurt fra Yoplait med sitrus smak, jordbær og mager vaniljekesam. Ellers spiser både Ulrik og jeg mye spanske skinker og pølser for tiden. Vi handlet med oss en del digg fra Spania Det er supergodt i varmen sammen med litt melon, oliven, oster eller annen “tapas lignende” mat <3

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Så var det alt som ikke trenger å stå i kjøleskapet. Jeg har to store skuffer med krydder, sauser, snaks og så videre. En hylle med mais, bønner, soltørkede tomater og mer. Må bare legge til at jeg hater lapskaus på boks. Den er altså IKKE min. Men nugattien kan jeg ta skylden for. Hehe! I tillegg har vi et godteriskap med mye sukkertøy (I love søppeldynga) og kaffekapsler i alle varianter..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Da skal jeg gå i gang med dagens middag, som er lik gårsdagens middag og tirsdagens lunsj. Haha! Jeg har blitt hekta på sashimi laks med sesamfrø, avokado, mango og ingefær til. Mmm! Enkelt, sunt og godt! Ulrik er ikke så glad i dette derfor spiser jeg meg lei til han kommer hjem igjen 🙂 

24 kommentarer
    1. For en likhet! Dere har jo nesten helt likt innhold i kjøleskap, skap og skuffer som meg.. Og det beste er at det er variert og stort sett sunt 🙂

    2. Herregud for et system du har! Ser kjøleskapet ditt alltid slik ut, eller rydda og organiserte du litt ekstra for bilder? Spesielt at omtrent ingenting av det du har er åpnet… Haha, kjøpte du alt nytt ellernoe? Haha!
      Enig i at Toro sin lasagne er suuperdigg? Elsker den.
      Hvorfor har du fire Imsdal-flasker i kjøleskapet? Skal du bare flashe at du har mye penger eller? Vannet i springen funker supert!

    3. Hei, Julianne.
      Jeg lurer på hvorfor du reklamerer for fitliving.no?
      De prøver å selge meg tighst ved at ei jente poserer på en merkelig måte for å fremheve rumpen sin. Rumpen er i fokus, ikke tightsen de ønsker å selge. Snakk om å fremme kroppspress! Så tilbake til spørsmålet mitt, hvorfor har du sånne annonser?

    4. Malin, du har seriøst et problem… Hvorfor ikke klikke bort bloggen istedet for å være slik ei negativ kjerring? Djeez…
      Vi har også ALLTID vannflasker i kjøleskapet. Samler på tomflasker vi f.eks kjøper på bliturer og fyller de opp så vi har kaldt vann i kjøleskapet alltid. Funker veldig bra for å få i seg nok vann ila en dag. For tar man ut en flaske vann og setter seg i sofaen med, så drikker man den jo opp 🙂
      Synes dette var et fint og balansert utvalg jeg! Godt å se folk som er stort sett sunne, men også har vett til å kose seg.
      GOD helg, Julianne 🙂

    5. Anita: Hei, Anita. All reklame som er rundt bloggen min er ikke annonser som jeg selv har takket ja til. Det er bannere som styres av Mediehuset Nettavisen.

    6. Malin: Jeg har alltid gode systemer i skapene og skuffene mine, men det er litt ekstra ryddig der nå ja. Dersom du hadde lest hva jeg skrev så tok jeg en opprydding tidligere denne uken.

      Jeg er glad i Toro sin lasagne ja 🙂 Hehe!

      Vi har vann i springen, vann i selve kjøleskapet (med isbitmaskin) og vann på flasker liggende. Hvorfor? Fordi vi prøver å drikke mest mulig vann.

    7. Herlighet, var nesten som å se i mitt kjøleskap. I tillegg til bokser så har jeg et brett med det vi bruker oftest av pålegg og det som er eldst. Så lettvint, er bare å ta ut brettet, sette det på bordet og når vi er ferdig setter jeg det inn igjen (sikkert laskap), slipper mye rydding da.
      Ingenting slår fersk torsk, ikke sånn butikkfisk som gjerne er ei uke “fersk”

    8. Så utrolig uansvarlig, Julianne. Det er mulig du ikke bryr deg om dette enorme kroppsfokuset du indirekte bidrar til ved å tillate slike annonsen. Hvis du bryr deg derimot, må det da gå an å ta grep? Det blir for enkelt å si at du ikke styrer det. Da kan du like gjerne være ærlig å si at du ikke bryr deg?

    9. Hold kjeft om det kroppspress preiket Anita, grrr. Seriøst!!
      Digresjon: bananer skal ikke stå i kjøleskapet 🙂

    10. Hei Julianne,
      Mye av det du har er sundt og godt, men kasting av mat som fortsatt er god og vann på flaske er uansvarlig. Det er bare min mening, og et tips til deg 🙂

    11. Så smart og organisert- kan jeg spørre om hvor du har kjøpt de plast kurvene? Vi har akkurat likt kjøleskap og ble veldig inspirert nå:)

    12. Jenter,jenter… Kan vi ikke slutte å ” bitche”.. sinte kommentarer på sidene til disse bloggerne.. hele konseptet går jo ut på å vise seg fra sin beste side.. Jeg er 100% sikker på at også denne unge damen har sine utfordringer i livet, det har vi ALLE.. Men dagens bloggere viser gjerne bare de lyse sidene av livet.. Om man ikke liker det kan man heller holde seg unna!!
      Tro meg, vi jenter må bli snillere med hverandre… Føler du at det stikker i deg av denne bloggen så tenk at hun er EI av milliarder av damer der ute.. Kan vi ikke prøve å vise litt sinnelag og slutte å være så bedriftene hele tiden. Kvinner som er sjalu el misliker andre kvinner skaper så forferdelig mye dritt…
      Jeg synes f.eks denne bloggen er helt standard. Typisk blogg. Er det noe å hisse seg opp over.. Jeg f.eks synes det er trist at pilotfrue støtter pels, som jeg mener er dyreplageri, men jeg rettferdiggjør ikke mobbing og drittkast av den grunn. Vi har ALLE våre dårlige sider og vonde opplevelser i livet som kommer og går.. La oss se individet som noe med mange ulike sider og slutte med denne tragiske ” bitchingen”.. Jeg er så møkka møkka lei den!!!!!

    13. Oh lord. Så mye rart folk kommenterer.. Nå er det altså uansvarlig å ha vann liggende i kjøleskapet? Jeg fyller alltid opp flasker og har i kjøleskapet.. Tenk noe så forferdelig! Haha..
      Anbefaler å ha bananene utenfor kjøleskapet 🙂 god helg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg