DEN MODERNE KVINNE ER IKKE LAT, HUN ER SMART

Da var lillegutt hentet. Vi har lekt og kost oss ute i hagen, gått tur med Stella og spist is. Ulrik har prøvd å ringe meg tre ganger uten hell. Jeg merker at telefonen blir helt glemt når jeg er opptatt med små barn. All ære til mamma- og pappabloggere der ute som tar masse bilder og blogger underveis. Jeg skjønner faktisk ikke helt hvordan de får det til. Skriver de mens barna sover kanskje? Lillegutt har ikke lukket et eneste øye i hele dag, så jeg har i hvert fall ikke hatt mulighet til å sette meg ned før nå.. 


Men over til det jeg tenkte å skrive litt om. Det var nemlig flere som reagerte negativt på at Ulrik og jeg har vaskehjelp siden jeg er en “hjemmeværende frue”. Nå må dere huske på grunnen til at jeg faktisk er hjemme og har “fri”. Den grunnen er ene og alene fordi jeg har skapt meg min egen arbeidsplass, ikke fordi Ulrik forsørger meg. For det gjør han ikke. Jeg bidrar økonomisk og betaler mine egne/våre regninger. Denne bloggen er mitt levebrød. Uten bloggen hadde jeg ikke hatt mulighet til å styre min egen hverdag slik jeg ønsker.   

“Du som har så mye tid til overs. Jeg kan ikke fatte og begripe at du ikke klarer å vaske ditt eget hjem engang?”

Hvorfor er det mitt ansvar å vaske huset som Ulrik og jeg bor i? Ingen har rett til å si at min jobb som blogger ikke er en ordentlig jobb. Det spiller ingen roller for Ulrik om min arbeidsdag er åtte timer lang eller om jeg har gjort unna det jeg skal på bare to timer. Det som spiller en rolle for Ulrik er at jeg ikke er noen “gratis passasjer”. Her bidrar vi begge to.       

Jeg liker som sagt å rydde, vaske klær, pynte og styre med diverse ting her hjemme. Senest i går ryddet og vasket jeg i alle skuffer og skaper på kjøkkenet til sent på natt. Dette gjorde jeg fordi jeg hadde lyst til det, ikke fordi jeg måtte det. Jeg prioriterer det jeg har lyst til å gjøre her hjemme og setter bort det jeg ikke har lyst til. Hva er galt med det? Dersom man har råd til å leie inn vaskehjelp, au pair, gartner eller hva det måtte være og føler et behov for hjelp så ser jeg ikke noe problem med det. Hvorfor skal andre bedømme om det er greit eller ikke at du leier inn hjelp?     

“Både jeg og mannen tjener over 1 million hver i året, men likevel har vi ikke vaskehjelp- for DER går grensen for stoltheten min. Jeg tipper at Ulrik synes du er lat”

I et forhold er det såklart viktig at begge parter bidrar, men det behøver nødvendigvis ikke være etter en gammeldags “mal”. Mange har ment at jeg har hatt en rekke “gammeldagse” holdninger tidligere. Mens jeg har alltid sett på meg selv som en moderne husmor som tar vare på de tradisjonene jeg liker. De oppgavene jeg påtar meg er de oppgavene jeg foretrekker. Jeg synes det er på tide at flere husmødre i dag legger vekk stolheten sin og setter bort oppgaver de misliker dersom de har mulighet til det. Livet er kort, bruk det godt.

Jeg hater å vaske bad foreksempel, og synes det er grusomt kjedelig å stryke skjortene til Ulrik. I og med at Ulrik heller ikke foretrekker disse to oppgavene så setter vi de bort. Man er ikke lat fordi man prioriterer annerledes, man er smart. Jeg prioriterer heller å trene, å gå tur med Stella, å tilbringe en dag med tanteungen min eller å jobbe mer enn å gjøre ting jeg absolutt ikke har lyst til. De dagene Ulrik har fri prioriterer han å kjøre båt, å tilbringe tid sammen med meg, å fikse i hagen eller andre ting han foretrekker. Han respekterer meg, jeg respekterer han og det blir aldri noe dårlig stemning om fordelig av arbeidoppgaver, da vi begge gjør det vi liker best.

Jeg tror ingen mennesker har godt av å sitte med beina på bordet hele dagen. Ikke misforstå. Jeg tror alle mennesker har det bedre med seg selv om de gjør noe meningsfullt i løpet av en dag.. Nå skal jeg jobbe litt med en sak jeg er kilde for hos klikk.no, så skal jeg ut og gå en lang kveldstur med Stella. Begge deler er ting jeg har lyst til og føles meningsfullt for meg. Skjønner dere poenget mitt?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

34 kommentarer
    1. Må bare få sagt at det finnes så utrolig mange som har vaskehjelp nå til dags, så det er nok bare gamle mennesker som ikke vet hvor langt vi er kommet i verden 😉 Neida, men ser virkelig ikke poenget i å reagere på at dere har vaskehjelp når det er såpass mange andre her i landet som har det også 🙂

    2. Har kommentert her tidligere på ting jeg har reagert på, men dette syntes jeg ikke du skal forsvare deg for. Ha hushjelp/vaskehjelp om det gjør deg og din mann glad, og bruk tiden på det du har lyst til 🙂

    3. Mennesker som sier at det å ha hjelp i huset hjemme er teit, er bare sjalue fordi de ikke har råd/kan ha det selv..

    4. Anonym over her har åpenbart ikke lest seg opp til god nok informasjon. Som nevnt så tjener vi over en million kroner hver i året, og har råd til å ha både hushjelp og butler om vi ville hatt det.
      Jeg vil derimot presisere en gang for alle: Å BLOGGE ER IKKE EN JOBB PÅ SAMME MÅTE SOM EN ADVOKAT ER! Nå må dere bloggere slutte å gjemme dere bak bloggen deres fordi dere er for late til å ta utdannelse og jobbe som alle andre, og bruker hobbyen deres som såkalt “jobb”. Jeg vil påstå at det er for øvrig kun tre bloggere her i landet som faktisk kan kalle jobben som for en jobb, og det er Caroline Berg Eriksen, Sophie Elise og Anna Rasmussen. Julianne skriver et inlegg annenhver dag omtrent, og har selv fortalt hvordan hun starter dagen sin og ingen som noen gang har jobbet i en respektert stilling kan si at den livsstilen kalles for å “jobbe hardt” . Vær så snill liksom.. Ha vaskehjelp for all del, ingen liker å vaske- men hallo sånn er livet, når man er voksen forstår man at man av og til må gjøre det nødvendige selv om det ikke er morsomt eller gøy. Den type adferd har man som barn, og ikke som voksen. Det kalles å ta ANSVAR. Nå vet jeg ikke alderen på de som kommenterer over her, men det aner meg at det ikke er mange av de som er ver 20 år. Jeg mener fremdeles du er lat, selv etter å ha lest dette inlegget også, jeg innså det da jeg leste innlegget der du skildret en “normal” dag for deg, det var da jeg innså hvor lite du faktisk gjør. Du lever kun av klikk, og drar omtrent null kroner inn på annonser siden du ikke har noen! Da tjener du for det første ikke så bra som topp-bloggere som de jeg nevnte over her gjør, men kanskje du er tilfreds med den summen- ikke vet jeg og det skal jeg uansett ikke legge meg opp i. Men, det å tro at man kan leve som en kopi av “Hollywood fruer” ved å skrive et innlegg annenhver dag, ingen ambisjoner om noe annet heller, null annonse-inntekter og på 15. plass på Blogglista og det er “greit”, ja nei- SKAFF DEG HELLER EN UTDANNELSE, MENS DU ENDA ER UNG. Spør noen av de bloggerne jeg nevnte over, om de starter dagen sin på samme måte- og svaret er NEI. Regner med din Ulrik er LITE stolt over å ha en kone som slapper av mens han jobber 4 dager i strekk, og jeg regner med at din mor er stolt over å ha oppdratt en datter som ikke gidder å vaske huset for mannen sin engang. Nei, våkn opp liksom. SKAFF deg en utdannelse og slutt å kall denne hobbyen din for en jobb, hvis du er så lei av at folk sier at “blogging ikke er en jobb”.

    5. Jeg skulle heller forstått det noe mer hvis du hadde hatt barn, eller jeg kunne til og med i det minste PRØVD å forstå deg hvis mannen din var mer hjemme og var et ekstremt rote-hue for eksempel da. Men livet ditt å dømme, så er du bare lat som ikke klarer å ta det bryderiet med å vaske noen gulv i blant. Du bor jo ikke i et slott akkurat, så slitsomt kan det neppe være. Det er ikke rart det aldri blir likestilling i en sånn verden, når kvinner viser seg så svake at de ikke klarer å holde sitt eget hjem rent engang. Er jo ikke rart hvis kvinner blir sett på som det “svakere kjønn” da, mens mannen er ute og jobber hardt for å tjene til livets opphold. Er det like tungt å dusje også eller? Siden du synes det er så “slitsomt” med personlig hygiene og renhold liksom..

    6. Du over med det lange innlegget. Hvis Julianne er fornøyd med å tjene mindre enn et par mill i året, som de fleste er, så kan vel hun gjøre som hun vil? Det er veldig mange langt under henne på blogglisten som også lever veldig godt av bloggene sine. Som kjøper seg hus og har økonomi til det meste. Kanskje de tjener mellom en halv og en mill? Jeg aner virkelig ikke, men selv en halv mill er en helt grei lønn 🙂 Innse at blogging er et yrke, og heldige er de som kan leve av et fritt og uavhengig yrke som gir stor frihet og fleksibilitet. Og dermed også bedre livskvalitet. Hvorfor er det verre å sette bort vask av hus enn andre ting? Ikke vær så misunnelig, tviler sterkt på at du er advokat med lange dager. Da ville du heller brukt de få timene med fritid på andre ting enn å vaske 😉

    7. Ja, folk er veldig misunnelig på bloggere om dagen.. Ja helt riktig det. Haha.. Det er ikke mange årene siden blogging ble ansett som en “fjortis- ting”, og som du kanskje kjenner til er de som blogget under denne fjortid-tiden sin enda bloggere. Julianne er ikke en av de. Altså, hvis man ikke er enige i andres synspunkter og sier meningen sin ærlig så er man enten et monster eller et såkalt “nettroll” eller misunnelig som du sier. Du har ikke noe bedre å komme med enn den standard-greia der? Hehe, ikke overraskende.. Typisk kvinnfolk og ikke klare å svare rasjonelt av seg, og til enhver tid lage dramatikk hvis muligheten byr seg. Du som alle andre må tåle at andre har sine egne meninger rundt ting, og hvis du i det hele tatt er over 17 år så skjønner du at det er veldig normalt i en voksen verden. Sånn er det dessverre å være voksen, kjære deg.Det virker derimot som du er sjalu fordi andre har skaffet seg utdannelse, driver eget firma og tjener mer enn deg, OG (hold deg fast)- klarer å vaske huset sitt på 200 kvm heeelt på egenhånd! Ja tenk det du, en sånn kvinne kan du aldri bli, helt åpenbart 😉

    8. Nei.. siste gangen jeg gidder å besøke denne bloggen her hvertfall. Folk som klager på at de jobber hardt, uten at de gjør det- ei heller har en ekte jobb- er dessverre ikke av min interesse da jeg ikke klarer å identifisere meg med det 🙂 Skal nok klare meg fint uten å se de falske smilene til Julianne. Har ei heller vært en fast leser, var innom her for første gang i forrige uke heldigvis.

    9. Elsker at alle som kommer med kritiske kommentarer er så sjalue. Hvor får dere det fra? Jeg er sjeleglad for at jeg ikke er en så usikker og sårbar jente som Julianne. Finnes ikke sjalu. Klart det hadde vært digg å sove så lenge jeg vil hver dag, men på den andre siden ville jeg nok blitt lei av det også. Særlig når mannen min står opp om mårran og gjør noe fornuftig. Så ikke gidd å kall alle som er kritiske for sjalue, for ingen misunner en usikker jente.
      Og jeg FATTER bare ikke hvordan den capsen er en del av din nye voksne look. Du ser nesten litt tilbakestående ut.

    10. Til A27. Du er av samme type som et vennepar av meg. Virker som du elsker å rakke ned på de som ikke tjener like bra som deg, og ikke lever et A4 liv. Venneparet sa en gang “det er dyrt å være rik”. De tjener rundt det samme som i deg og din mann. De har til en hver tid “ikke råd til” å gjøre noe som helst, pusse opp huset, reise på tur, kjøpe ny bil. Jeg svarte de “det er bra at jeg og min mann er fattige slik at vi har råd til å gjøre det vi vil, bygge det huset vi ønsker, kjøpe den bilen vi vil, reise på tur”. Har ikke vaskehjelp selv, men skulle gjerne hatt det. Det er en prioriteringsak og jeg velger bort vaskehjelp for å kunne bruke de pengene på noe annet for det går helt greit å vaske en gang i uka. Julian e og Ulrik har valgt å gjøre andre ting og ingen av oss er svake mennesker av den grunn. Du skal ikke rakke ned på andre som ikke tjener like bra som seg selv,heller ikke komme her og si at Julianne ikke jobber hardt nok. For at hele Norge og verden skal fungere trenger vi alle yrkesgrupper.. Også bloggere! Det er en ny tid vi lever i og om du er litt reisevant så er du klar over at i andre land som foreksempel USA så er vaskehjelp og au pair veldig vanlig, ikke kun hos de rike.

    11. Kjære A27.. fy flate du må være et menneske som har det veldig dårlig med deg selv når du kan sitte å rakke ned på andre på den måten der. Kjenner jeg blir helt kvalm av det du skriver, men det er vel enkelt å gjemme seg bak et tastatur og være nettroll. Sånne som deg skulle virkelig gått I seg selv og tenkt seg om hva som er vikigst I livet.
      Om Julianne velger å ha vaskehjelp, so what? De er da ikke den eneste familien I Norge som har det, hadde gjerne kunne tenkt meg det selv jeg og jeg hadde hatt like god inntekt som de har tilsammen:) Og det at du må presisere at du og mannen din tjener over en million hvær I året er nesten litt komisk, alle vet at de som virkelig lever godt og tjener gode penger sjelden nevner beløp. Jeg tviler faktisk på at det er sant, at du bare er en vanlig husmor som oss andre med en helt gjennomsnittlig årslønn.
      Mitt råd til deg er; slutt å vær så slem I kommentarfeltet her og bry deg heller med det som er viktig I livet ditt 🙂

    12. Skjønner ikke at folk skal hisse seg sånn opp for at dere har vaskehjelp! Gjør som dere vil! 🙂
      Og det mange kanskje ikke tenker på er at ved at folk benytter seg av vaskehjelp, så er de med på å bidra til å gi arbeid til flere – altså de som har vasking som jobb!

    13. Oiiiiiiiii så bitter hun med den lange kommentaren er. Man kan være enig eller uenig i innlegget og dets innhold, men en slik kommentar kan kun den mest ulykkelige og bitre sjel lire av seg. Uff … Godt å se hun leser bloggen din hver dag og vet nøyaktig mår og hvor ofte du blogger, samt har full kontroll over alle andre bloggere da – Ingen hardtarbeidende advokat det der nei. Ha ha.

    14. Knallinnlegg! Du formulerer deg så presist og ekte. Tommel opp! Utrolig at noen kan pirke på deg opp og ned i mente. Enten er du for gammeldags, kverrulerende eller for moderne.. Men du er sterk og står for det du mener. Vi bor i et land der vi er så heldig å ha mange muligheter og kan prioritere utfra ønsker og behov. Såvidt jeg vet skader man ingen ved å kjøpe seg hjelp (med mindre det er svart og underbetalt..). Vi er mange som er glade i bloggen din, ellers så kunne du ikke ha tjent penger på den. Samme om hvem som er toppbloggere i dette landet, og hva enkelte mener om hvem som kan leve av den (det ble nevnt tre navn), er etter mitt synspunkt revnende likegyldig.
      Du er en av de jeg besøker hver eneste dag. Lykke til videre med skrivingen 🙂
      PS: Du er jo så vakker. Du stråler om dagen. Man kan se at du har det bra.
      Klem fra Mari på 31

    15. A27.. Du virker gal 😛
      Er det samma dama som kommenterte innlegget om vasking i går ?? hehe… morsomt… Blogg er en jobb, på samme måte som min jobb og din jobb. Ett menneske er ett menneske selv om det mangler to bein. DU a27 kan ikke velge hva som går under kategorien jobb og hva som ikke gjør.. For, en jobb er en plass man tjener penger for å gjøre forskjellige ting.. Det spiller da ingen rolle om du skriver avis annonser eller om du skriver ett blogg innlegg ?? Jeg tåler ikke mennesker som deg, mennesker som DØR innvendig fordi andre lykkes.. Jeg syntes vaskehjelp høres helt toppen ut, og hvorfor skulle man bruke tid på å vaske om man kan slippe ??
      Du A27.. Jeg håper du oppnår den lykken du ønsker en dag og jeg ønsker deg lykke til videre… Du må være svært ulykkelig..

    16. Jeg synes ofte du skriver og mener mye rart, men denne gangen er jeg enig! Jeg kommer nok også til å ha vaskehjelp den dagen jeg får barn dersom jeg fortsatt jobber såpass mye som jeg gjør i dag. Kan ikke se for meg å prioritere husvask foran barn når det en sjelden gang blir litt ekstra fri :p

    17. Jeg ser overhodet ikke noe poeng i å gjøre ting man ikke har lyst til. Det kan være å vaske gulvet hjemme, badet, klippe plenen eller male huset! Vi har leilighet, men drømmer om hus i fremtiden og da har vi bestemt oss ilag om at vi skal ha vaskehjelp. Jeg kan godt smårydde, vaske mine egne klær og svinge støvsugeren, men er akkurat som deg – jeg hater å vaske bad og vasking generelt! Hvorfor i alle dager skal jeg gjøre dette selv, hvis jeg jobber, tjener mine egne penger og kan betale andre for å gjøre nettopp dette? Ingen har rett til å kalle verken meg eller deg for late mennesker av den grunn.. Nå må folk skjerpe seg!! :/

    18. A27: Fy så stygt. Du skryter deg selv opp i himmelen, masse penger og jobber hardt, og du er den perfekte kona som vasker huset for mannen. Men hva hjelper det, når du oppfører deg som en drittsekk? Det er bedre å ha en lav lønn, en ikke krevende jobb og å være “lat” enn å være så frekk som du er, som har et så enormt behov for å rakke ned på andre. ENDA du har så masse penger, og jobber SÅ hardt. Det betyr ingenting når du ikke kan være litt hyggelig.
      Er det DIN sak at Julianne har vaskehjelp? Hva raker det deg at hun har det? Du har ikke NOE med det å gjøre, så slutt å blande deg.
      Er det så viktig for deg at folk gjør “oppgavene” sine, så gå til mannen din først, siden du virker litt gammeldags. Skrik til han og si at du er skuffet over han, og kall han lat. Bygde han hjemmet selv? Jakter han på maten dere spiser? Dette var jo det mannen gjorde i gamledager. Hvorfor krever du ikke at mennene har de samme oppgavene som de hadde før, når du krever at kvinner skal ha det? Gi et skikkelig svar på det, for hvis du ikke kan det, da har du dummet deg bra ut, OG indirekte kalt din egen mann for lat.
      Og bare en siste ting: du virker ganske barnslig syns jeg, når du synker så lavt at du begynner å rakke ned på HELT andre ting enn selve saken, som for eksempel capsen hennes. Vet du hva det betyr? Skal jeg fortelle deg det?😄 Det er noe vi mennesker gjør når vi har gått tom for gode svar og argumenter, og føler seg litt truet. Da går vi løs på alt annet, med tåpelige og useriøse kommentarer. Ville bare si det til deg, for alle andre skjønner det;)

    19. Nå takker jeg for meg på denne bloggen..det er som en gjeng drittunger. Hvis en skriver en negativ kommentar, må nestemann svare som en fjortis på kommentaren. Huff. Blir ikke noe savn kjenner jeg 😊

    20. Til A27 veldig bra skrevet på alle punkter. Endelig en som kan uttrykke det som så mange mener men ikke klarer så godt å få frem skriftlig👍

    21. Til dere som kommenterer A27.. Dere er sjalue fordi dere ikke klarer å være ordentlige kvinner hele gjengen 😛
      Så hvis man bare trenger å tjene penger for at det skal kalles for en “jobb” så er menneskehandlere yrkesaktive? Dere er jo faen meg stokke dum hele gjengen.. Regner med at dere er Navere hele gjengen! Slutt å være så sjalue på a27 😉 A27 har hvertfall klart å lykkes i livet, i motsetning til denne kjedelige bloggen julianne prøver å drive, og i tillegg klarer a27 å vaske sitt eget hjem, ingen tvil om hvem som er mest vellykket hvertfall 😉

    22. Anonym over her som forsvarer A27. Slutt å kalle folk sjalu fordi de ikke er enig. Det er lov til å være uenig uten å være sjalu. Forøvrig en utrolig dårlig argumentasjon i kommentaren din, så den fortjener nesten ikke svar. Jeg er bare så utrolig lei av folk som må dra det sjalusi-kortet.

    23. Bleeeh… Du provoserer på noen områder, men enig i flere over, dette skal du ikke måtte forsvare.. Jeg er heelt enig med deg på dette punktet! Garantert de som ikke tar seg råd til vaskehjelp som krangler om hvor galt det er. A27;.. Sorry altså, men å ha vaskehjelp har ingenting med inntekt å gjøre.. Du trenger ikke tjene over 300 000 en gang for å ha råd til vaskehjelp, herregud.. men flott, nå vet vi hvor mye dere tjener…

    24. A27: Stakkars triste miserable menneske….Hva har skjedd i livet ditt som har gjort deg så utrolig bitter og direkte ond? Det må jo være en PTSD ute og gå her? Jeg synes mange av kommentarene fra den yngre garde MOT deg er både voksne og reflekterte og på et mye høyere intellektuellt nivå enn dine skriblerier.. Og Julianne kunne nok lært deg litt om kommunikasjon….Du er lite moden,frekk som fan og argumenterer overhodet ikke som en person som tjener over 1 mill i året (om du da ikke feks driver et søppel firma eller en pølse kiosk som omsetter nok til å ta ut en slik lønn)? Hilsen kvinne nesten 50, med stort hus med 6 soverom,2 flotte biler, 6 motorsykler, svær hage med basseng, gartner, vaskehjelp (på fulltid må jeg legge til), Au Pair,og som tjener ca 4 ganger mer enn deg….så nå får du vel ikke sove i natt (heller) Får se hvilke eder og galle du klarer å vri ut av deg nå…….mens jeg stikker og drikker iskaffe på stranden med pc-en min som jeg driver min business fra. Life is good. Du skulle prøve å nyte det litt du også (få deg en vaskehjelp?)

    25. Koster dere ca 400 – 600 spenn i uka å hyre polsk vaskehjelp i Oslo. selv er jeg 30, jobber 100% i en slitsom jobb og kunne godt tenkt meg vaskehjelp. Mange har det. Og jeg har ikke barn engang. Jeg hater å væske. Sliter meg nok ut i en krevende jobb.
      Vi driter vel en lang dag i sure kjerringer som skal diktere oss på hvem som burde vaske vårt hjem? He he skal man gå gjennom dette livet og høre på sladrekjerringer og deres skitne munn havner vi på psykiatrien alle mann. For deres slag er det noe feil med alt og alle. Det oser sjalusi i kommentarfeltene her.. det verste er, det gjør dere ingenting godt. Hvorfor er det så vondt for enkelte kvinner å se på andre kvinner som er pene og har et godt liv? Hele livet har jeg slitt pga sjalu drittmegger som har intens vrede mot meg når noe går meg bra.. slutt!!!

    26. Haha anita2 du er komisk.
      jeg tror du akkurat vant kommentarfeltet med den kommentaren din, for jeg kan virkelig ikke tro på at du har lest igjennom det du skriver.
      Du bruker akkurat de samme diskusjonsmetodene du kritiserer andre for, snakker folk ned og prøver å sette deg høyere enn andre ved å fortelle hvor “vellykket” du er. Jeg tror forsåvidt ikke på deg, da mennesker som prater slik til andre og har et så stort behov for å reklamere for sitt perfekte liv ofte pynter på sannheten. De som virkelig har et godt liv bryr seg ikke med å skryte.
      Du er 50 år, bruker PTSD som en dårlig hersketeknikk og snakker ned folk som eier pølsekiosker eller søppelfirma. Vet du hva?
      Sitt der med den iskaffen din du og neste gang du skal “ta” noen, fei for din egen dør først.
      Hilsen ei som tjener mye mindre enn deg(sikkert mindre en au pairen din også), er høflig og reflektert, har PTSD og kjenner en som driver et søppelfirma som ikke trenger å hevde seg i et kommentarfelt og snakke andre yrkesgrupper ned. Men så har han ikke mer enn 1 motorsykkel, da han kun kan kjøre en av gangen 🙂

    27. Det mest idiotiske her er utsagnet: “Jeg tipper at Ulrik synes du er lat”. Hva slags gammeldags husmors-kvinnesyn er det for noe? Vi lever i 2016, det er ikke slik at kvinnen i huset har ansvaret for vasking og vedlikehold – det har begge to. Og om noen velger å bruke penger på å få andre til å vaske for seg, så må da andre folk kunne la være å bry seg om slikt. Tipper de aller fleste kan si seg enige i at å vaske huset hver bidige uke er noe skikkelig herk. Det er ikke akkurat så uforståelig at folk da velger vekk dette om de har muligheten til det. De som lager bråk rundt det at andre har vaskehjelp er nok i bunn og grunn sjalu, for de vet selv hvor utrolig deilig det hadde vært å slippe å bruke tid og krefter på det.
      Vi har lenge hatt vaskehjelp og det er bare så utrolig deilig. Vi har råd til det og kan da heller bruke mer tid på andre ting som vi føler er viktigere i hverdagen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg