JEG HAR FÅTT MEG EN MANAGER!

Hei, dere! Jeg er tilbake i Oslo igjen og har en liten nyhet å fortelle. Jeg har fått meg en manager! Han heter Thomas og vi har akkurat startet vårt lille samarbeid, som forhåpentligvis blir stor sukess. Det er mange som har spurt meg om hvordan jeg tjener penger på denne bloggen og det har jeg tenkt til å svare dere på kort nå. Bloggen min er jo som de fleste vet en del av Mediehuset Nettavisen og Side 2. I og med at Nettavisen eier Blogg.no har jeg defor min plattform der. Jeg har vært Side 2-blogger i et og et halvt år nå og trives stort sett med det. Ved å være en blogger i Nettavisen får jeg en bestemt sum per sidevisning. En sidevisning = hver gang noen klikker seg inn på denne bloggen. Mange av mine faste lesere klikker seg ofte inn flere ganger om dagen for å se om jeg har oppdatert eller for å lese i kommentarfeltet mitt. Her drar jeg altså inn en god slant i måneden kun på klikk.

I tillegg til dette selger både jeg og Nettavisen annonser for meg. En annonse = en omtale av en tjeneste eller et produkt på bloggen. Prisen for en annonse hos meg er satt av salgsteamet i Nettavisen ut ifra min markedsverdi, altså ut fra mine gjennomsnittstall over en lengre periode (de 3 siste månedene). Det er her jeg tjener mest penger. Antall annonser går opp og ned i perioder. Nå om sommeren er den stilleste perioden for annonser hos meg, men det har ingenting å si for dere. Det viktigste for dere lesere er å vite at jeg aldri anbefaler produkter eller en tjenester som jeg ikke kan gå god for. Jeg ønsker heller ikke KUN å servere dere en haug med reklameinnlegg og mener jeg tar hensyn til mine målgrupper de gangene jeg velger å fronte noe.

En annen måte jeg tjener penger på gjennom bloggen er ved annonselenker. Annonselenke = Når jeg lenker til et produkt på bloggen og får en viss % av kjøpene dere gjør. Dette er noe dere ser ganske sjeldent hos meg, men det hender jeg linker til plagg jeg har kjøpt på Nelly eller Boozt, som er to nettsteder jeg ofte handler på selv. Gjennom tjenesten “Tradedoubler” får jeg da utbetalt min provisjon i lønn.

Nå som jeg har skaffet meg et management kan det tenkes at det dukker opp nye og spennende prosjekter som jeg takker ja til ved siden av bloggen. Planene for det kommende året er mange og målet vi har satt oss sammen er veldig motiverende. Det føles godt å ha et management i ryggen. Jeg gleder meg skikkelig til fortsettelsen!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Alle videre forespørsler kan nå sendes til: [email protected] 

Forsatt GOD SOMMER til alle dere som leser! Jeg setter såååå stor pris på dere ♥

 

11 kommentarer
    1. Så utrolig greit med en slik oversikt! Jeg mister ofte lysten til å lese blogger og slutter med den spesifikke bloggen når det blir for mye annonser eller innlegg som er sponset. Din blogg er ikke sånn (enda), så jeg håper ikke det blir sånn heller. Samtidig skjønner jeg jo at dette er jobben din 😉
      God sommer 🙂

    2. Fint at du endelig svarte på spørsmålet. Det avgjør saken, jeg kommer ikke til å klikke meg inn her mer.

    3. Hei Julianne!:)
      Ikke helt riktig innlegg å poste dette under, men syns det er mest oversiktlige å gjøre det på det nyeste innlegget:)
      Dere prøver jo å få barn, har dere tatt noen forhåndsregler nå som dere prøver? Holder dere unna alkohol når du kam være befruktet, kutter ned på diverse matvarer.. etc etc.. Eller lever du helt som før?:)
      Bare litt nysgjerrige. Samboeren min og jeg har prøvd å 1 1/2 år nå uten hell. I begynnelsen drakk jeg ikke alkohol, spiste ikke rakfisk i julen f.eks..etc, men nå gir jeg mer “fae*”, men likevel ikke noe baby.
      Skal på gyn. nå for å sjekke oss begge, så vi krysser fingrene for at det ikke er noe galt:) Har du noen tanker rundt dette, om dette kunne vært dere f.eks?:)
      klemklem

    4. Hei,
      Gratulerer! Syns de som ikke har noe pent å si kan ta seg en bolle.. Stå på Julianne! Syns du gjør en strålende jobb 🙂

    5. Morsomt å lese om hvordan du tjener penger. 🙂
      Heldig du er som har fått deg egen manager 🙂 Håper du får mye bra ut av samarbeidet 🙂 Lykke til!
      God sommer!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg