POWERWALK MED STELLA

Stella og jeg har startet med en sunn og god rutine. En powerwalk om dagen. Planen er å gå en time om morgenen eller kvelden hver dag hun bor hos meg. Stella har som dere vet to mødre, så jeg har henne “bare” annenhver uke sirka.. Det er derfor viktig at vi som er rundt henne gjør det vi kan og samarbeider for å få henne tilbake i form, ikke konkurrerer om å bli best likt ved å bare kose og gi henne godsaker. Det blir jo som et lite barn. Ja, som et skilsmissebarn.. 

Stella er i det rundeste laget for tiden. Hun har rett og slett fått for lite mosjon (den tar jeg på meg) og for mye mat, spesielt menneskemat. Når det kommer til denne matingen så er det Ulrik som er verst eller “snillest” i følge Stella. Han synes fort synd på henne og det vet Stella å utnytte. Hehe! Jeg synes såklart at Stellusen er like skjønn uanhengig vekten hennes, men må jo ta dette på alvor ettersom at det kan være skadelig for de små leddene og helsen hennes generelt.

Dessuten er hun en mye gladere hund når hun får beveget seg litt. Alle hunder fortjener en god hundeeier som leker med de, går turer, gir de riktig mat og mer enn nok kjærlighet 

Nå står dagens styrkeøkt for tur. Jeg tenker å kjøre gjennom hele kroppen i dag. Både overkropp og underkropp. Senere i kveld kommer mannen hjem. Han har vært borte i et par dager, så det skal bli godt å se han igjen!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg