HVORFOR SKAL DU BRUKE MIN BLOGG TIL Å TRYKKE MEG NED?

Jeg skulle egentlig sette meg ned å svare på litt i kommentarfeltet, men kjente jeg ble i dårlig humør av hele greia.  Er det bare meg eller har det vært litt dårlig stemning i kommentarfeltet de siste dagene? Hvorfor skal du bruke min blogg på å trykke meg ned? Det finnes jo til og med egne forum til akkurat det.. Jeg finner meg nemlig ikke i at du bruker mitt kommetarfelt KUN til å slenge dritt. Jeg har aldri vurdert å stenge kommentarfeltet mitt, men jeg skylder heller ingen å svare på all negativitet. Kritikk tåler jeg. Det har jeg bevvist mange ganger. Men det finnes enkelte faste lesere av denne bloggen som kun er her inne for å dra meg ned. Jeg forstår bare ikke hensikten med det.. 

La meg ta et eksempel på hva jeg mener med negativitet: “Hvorfor er jeg i det hele tatt inne på denne bloggen, tenker nok mange, siden jeg føler det slik. Jo, det skal jeg fortelle dere; det er en blanding av fasinasjon og avsky, som når man kjører forbi en ulykke og bare må se.” 

Jeg tvinger deg ikke til å klikke deg inn her, lese det jeg skriver eller se på bildene som jeg legger ut. Du går inn her av egen fri vilje. Husk det. Du som sammenligner meg med en ulykke bør finne deg noe annet lesestoff. Denne bloggen er tydeligvis ikke noe for deg. Jeg respekterer deg for det. Men kan du respektere meg tilbake ved å la meg være i fred? 

 
 

22 kommentarer
    1. Men du! Ikke glem at vi er en stor gjeng som liker deg. Det er vel lettere å kommentere om man har noe stygt å si dessverre. Jeg prøver å være flink å skrive oppmuntrende ord til deg, for jeg ser du får mye drit. Men bare ikke la fokuset ditt komme på de som skriver drit, heller på de som vil deg godt. 🙂 håper du blir aktiv i kommentarfeltet igjen, for har stilt spørsmål uten svar. Men jeg forstår deg absolutt godt.

    2. Synes du er flott jeg! Ikke mange som tørr å være like ærlig som deg. Og ikke minst at du bruker overskrifter som er relevant til innleggene dine synes jeg er en flott ting. Du virker som du er deg selv, og ikke bare ut etter “klikk”.

    3. Jeg må ærlig innrømme at jeg lo godt da jeg leste denne kommentaren; ulykke. Hilarious! Tror nok mange føler det på samme måte. Folk ser på Paradise Hotel; ikke fordi dette er kvalitets TV, men fordi folk sier og gjør så mye dumt. Det er nok også slik med mange blogger. Spesielt blogger ikke er definerte ift. tematikk–blogger som bare rabler i vei om et relativt uinteressant liv…

    4. Kjedelig med så mye dritt i kommentarfeltet. Synes det er veldig ufortjent. Greit at du sikkert har terget på deg noen med provoserende meninger om diverse, men mesteparten av drittet du får går jo ikke på dette engang. Ikke bruk tid på å fundere på de kommentarene 🙂 Du er søt og herlig! Men litt lite blogging om dagen synes jeg, selv om jeg forstår hvorfor i dette herlige været 🙂 Kos deg masse!

    5. Det er nå engang slik at legger man seg til for hugg…
      Så hugger de som egentlig har en kjedelig hverdag.Du får forsøke bli litt tjukk hudet eller stenge kommentar feltet.Du klarer Nemlig aldri stoppe galskapen.Sånn er det bare. SYND MEN SANT. Ha en fin dag Julianne. Klem fra Gunn ine.

    6. Det er nå engang slik at du opphøyer deg selv. Legger hue på skakke, smiler og vil ha Likes. Du jobber ikke. Du blogger. Vi ler med deg. Og av deg. Du lever av klikk. Vi lever av å jobbe. At du tjener penger på den måten er greit for noen av oss. Andre mener du tuller bort arbeidskraften din.

    7. Vær så snill Julianne, for Guds skyld, for din del og for vår del, dvs de som liker bloggen din. Ikke post kommentarer som blant annet kom i forrige innlegg, ikke svar på de, og fokuser heller på gode spørsmål, god kritikk og fine tilbakemeldinger. For det som blir skrevet er bare latterlig. Og for min del som faktisk synes det er gøy å lese bloggen din synes det er kjipt at det kommer inn slike innlegg som må dreie seg om sjalue bedrevitere og ikke innlegg som gir oss lyst til å lese bloggen din.anyways, U go girl!✌️

    8. Håperdu klarer å se forbi de stygge kommentarene, da det er så utrolig mange av oss som liker å følge deg og syns du er kjempe flink! Går daglig inn her, er veldig dårlig til å kommentere, men du inspirerer alltid med innleggene dine! 🙂

    9. Du har selv valgt og blogge, og du skjønner vel at det også innebærer negative kommentarer! Helt og holdent ditt eget valg!

    10. Egentlig hadde det vært interessant om du fortalte hvordan en vanlig arbeidsdag var for deg. F.eks. arbeidet som ligger bak å danne sitt eget firma. Ikke ta dette som “bloggere jobber ikke”, men den eneste måten for folk til å ta blogg-yrket seriøst er at man viser hva en vanlig arbeidsdag inneholder. Det eneste vi ser som lesere er det du velger å vise som er antrekk, hyggelige møter med venner og familie, deg og Ulrik, dine meninger, trening og reiser. Noe jeg må si ikke hjelper helt hvis du skal argumentere for at blogging er et fulltidsjobb. For det fører til at folk tenker “Å, dette kunne jeg likesågodt ha gjort”.
      Så for å avslutte; de innleggende du legger ut gir oss et bilde av din hverdag, hvis din blogg er fult opp med shoppingturer, restaurantbesøk og treningsinnlegg så får du det til å fremstå at du har all tiden i verden til å bruke på ulike fritidsaktiviteter. Aka. det virker ikke lenger som at du jobber med går “livets skole”. Og jeg sier ikke her at dere som blogger ikke jobber, for det er jo en grunn hvorfor akkurat dere på TOPP10 listen på blogg.no som er der, men vis hva slags arbeid som faktisk ligger i det!

    11. Kvinner er kvinners verste fiende. Det ser man ofte her inne.I stedet for å snakke noen opp slenger man en masse dritt. I tillegg kan man være anonym. Hadde de måtte stå frem med fullt navn hadde nok mye av dette forsvunnet.Feige som de er. Mitt liv er helt annerledes enn bloggerens.Det viktigste er jo at man selv er fornøyd med livet. Stå på Julieanne.

    12. Til gunnar, og et par av dere andre. Kaste bort arbeidskraft? I disse dager hvor arbeidsmarkedet er så vanskeligmange steder rundt omkring i landet, så må det da være flott at folk klarer å skape sin egen arbeidsplass? Og hvem er “vi” som lever av å jobbe? Jeg jobber også full tid, med en “normal” jobb, men jeg bruker da ikke tiden min på å rakke ned på de som har fått til noe annerledes. Og alle disse ufyselige kommentarene. Tenk dere om. Hva om det var deg eller meg som ble snakket til på denne måten på jobb. . Ville vi likt det? Ta bloggen som den er. God underholdning. Og et godt levebrød for de få bloggerne som lykkes. Småbarnsmor 35.

    13. Du er så flink å svare for deg! Jeg er ofte (nesten hver dag) på bloggen din å leser innleggene mine, og blir alltid inspirert av deg. Dette er min første gangen jeg faktisk har kommentert. Du virker som en helt fantastisk person, og det er så tåpelig at folk leker tøffe bak en dataskjerm. Stå på videre, jeg digger deg!
      Hilsen jente 21 🙂

    14. Julianne Det er veldig trist du får så mange negative og stygge kommentarer.Det er ikke uten grun at flere bloggere må stenge kommentar felt eller modere. Her sitter det tydeligvis mange bitre, sure, misunnelige mennesker omkring. Det er stor skam at det går an å slenge så mye dritt til en annen person så lenge vekommende kan være anonym. Og de som sier at det ikke bunner ut i misunnelse lyver så det lyser lange veier. Det er klart det er forferdelig for mange at du er en flott oppegående jente som tjener gode penger på noe du virkelig trives med, har en flott mann som du er gift med og et fint hjem. Du er blid og fornøyd og trives med livet og legger ikke skjul på det. Og det at folk kun går inn for og kommentere stygt på en blogg som er frivilllig og gratis for oss lesere sier utrolig mye om dem som personer. Husk du inspirerer mange og vi er mange om liker å følge deg. Så stå på og forsett som du gjør.

    15. Kjære deg, når du velger å blogge og kjører gang på gang med hår, negler, dyre vesker og påklistrede smil må du bare regne med at noen flirer av deg og ikke kan dy seg. Folk flest lever ikke i en rosa boble….. Du er muligens en oppegående jente, men det vises liksom ikke når det blir så mye fokus på egenpleie

    16. Kjære deg!
      Negative kommentarer må man desverre regne med.
      På bloggen din ser man mest til luksus livet ditt, kanskje det som er med på å provosere mange. Du har en stor blogg med evne til å formidle mye, alikevel ser man mest til de dyre veskene, de fine turene, negler, klær osv osv. Hvem er du egentlig bak fasaden? En annen, eller den du fremstiller deg som på bloggen?

    17. Sandra: Hei, Sandra. Du trenger ikke fortelle meg at jeg må regne med negative kommentarer. Jeg har blogget i 2 år. Dette vet jeg alt om. Men det betyr ikke at jeg nødvendigvis må finne meg i alt det negative, spesielt ikke når kritikken ikke er konstruktiv. Jeg har full rett til å si ifra om noen går over streken.

      Jeg føler at jeg viser litt av alt på denne bloggen, men skal skal huske det du sier og prøve å få frem mer av “personen Julianne! fremover 🙂

    18. Du har all grunn til å reagere på den stygge kommentaren. Det sier kanskje litt om hvor tragisk personen bak skjermen er, eller hvor tragisk liv den har. Jeg syns det er viktig å sette litt fokus på hvor frekke noen kan være fordi det ikke er noen som “ser dem” bak skjermen. Vi kan jo tenke oss hvor tøff i munnen vedkommende hadde vært hvis hun/han ble konfrontert irl. Dette er nok andre gangen i blogghistorien jeg føler for å skrive en kommentar. Rett og slett fordi jeg blir oppgitt over hvor mye tid folk bruker på å skrive nedsettende om andre. Men nå ville jeg ta med tid til å gi en positiv feedback.
      Det finnes et hav av blogger, og jeg syns du bare skal fortsette å blogge i vei om det som interesserer deg. Det er nok nettopp det Sandra ikke har skjønt heller. At blogging handler om livet ditt med hva som interesserer deg. Så får de som ikke forstår seg/interesserer segfor det finne veien ut igjen. Det er jo ikke slik at det ikke interesserer andre, da hadde du neppe hatt så mange besøkende. Heia Julianne, og det å gjøre hva f.. man vil og blogge om akkurat det man føler for. 🙂 Måtte du ha en strålende sommer! Og være en lykkelig blogger!

    19. Litt sent men bedre en aldri tenker jeg… Det blir så dumt å hakke ned på et sånn menneske som deg, i mitt perspektiv er du en super lady om jeg for kalle deg det. Å kunne tjene penger på bloggen, å i hele tatt leve av den skulle folk hatt seg en liten runde med hvor vanskelig det faktisk er… Å det er en stoor grunn til at du er her du er i dag. Jeg vil takke deg litt og faktisk, for at du gjør min hverdag mer spennende , kjekkere å lysere! Stå på, vi kunne vel alle tenke seg det måtte være fint å vært i hennes liv. Men slik er det ikke , jeg er glad du kan dele med oss hvordan du faktisk har det. Det er godt for oss alle, for vi er ikke like. Å av og til trenger vi det lille boooste som jeg kaller det, å det kan jeg få her ! Så stay strong guuurl, u rock!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg