MIN FØRSTE 17. MAI I HOVEDSTADEN

I dag har jeg vært å sett på mitt kjære tantebarn som gikk i sitt aller første mai-tog med barnehagen. Jeg var veldig stolt der jeg stod (hoppet opp og ned) og ropte “HURRA”, Hehe! Det er sikkert hundre bilder av han på telefonen, men som min kjære storesøster heldigvis minnet meg på så er det litt strengt i forhold til bruk av bilder på sosiale medier av andres barn og barn generelt. Det forstår jeg godt. Jeg sendte de beste blinkskuddene til mamma da (mormor til lillegutt) og har jo bildene for meg selv som minne. #stolttante 

Brått gikk det opp for meg at jeg hadde litt dårlig tid med å handle inn alt som skal handles før den store dagen. Det er jo ikke noe som heter røde dager i mitt liv. Slik er det vel for de aller fleste som driver for seg selv. Søsteren min foreksempel. Hun fikk det også travelt.. Derfor kastet jeg meg rundt og startet med det morsomste, nemlig pynten. Ulrik: “Kan vi ikke bare kjøpe noen flagg på Nille?” Julianne: “Ulrik da.. Jeg blogger. Folk forventer mer av meg enn det”. Haha! Jeg tar som dere skjønner dette litt seriøst. Og ja.. KUN fordi jeg har tiden til det og synes det er gøy. Dessuten er jeg ikke spesielt flink på kjøkkenet, derfor gjelder det å kjøre på med alt annet 😉 

Vi har nemlig invitert alle jentene mine pluss kjærester og kompiser av Ulrik til 17. mai frokost. Jeg har faktisk aldri vært med på en slik champagnefrokost på nasjonaldagen, så dette blir stas. Jeg har heller aldri feiret 17. mai i Oslo. I fjor var vi i Fredrikstad og der har jeg feiret siden jeg begynte i syvende klasse på barneskolen. Dette blir derfor min første feiring her i hovedstaden. Åååå! Som jeg gelder meg! Heldigvis får jeg hjelp av venninnen min, Pia til å stelle i stand alt på mandag. 

Senere i dag skal vi til innkjøp av mat, frukt, bær og blomster. Boblene er allerede i hus.. Men nå må jeg løpe. Ellers kommer jeg forsent til negletimen min på Røa. Ny farge igjen..  Klem fra “Fru ubesluttsom” 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vi blogges!

14 kommentarer
    1. Tror ingen hadde fått meg seg at du kjøpte flagg på Nille 😛 kakepyntene med flagg er for eksempel identiske som Nille sine, merket har ikke alt å si 😉
      lykke til med 17.mai pynting og feiring. 🙂

    2. Hvilken bunad har du? 🙂 Med tanke på at du er fra Østfold, så har du kanskje Løken eller Østfoldbunad? Du burde glede deg til å feire i Oslo, helt fantastisk! Masse folk og mange fine, flotte bunader!

    3. Jeg jobber på Nille selv og skjønte hva du mente. Tror personen som kommenterte øverst her bare er litt hårsår. Du formulerte deg ikke dårlig i det hele tatt. 🙂

    4. Må bare sende deg noen ord. Jeg er innom og leser bloggen din hver dag og koser meg veldig med innleggene dine. Du skriver godt og variert og jeg finner mye inspirasjon til mitt eget liv. Fortsett det gode arbeidet! 🙂 Hilsen trofast leser

    5. Hei!
      Prøver å lese bloggen din uten stort hell, da det hver eneste gang jeg prøver å komme inn på adressen oppstår tekniske problemer og siden må lastes ned på nytt. Jeg leser flere blogger, men ingen har slike store tekniske problemer som hos deg. Dette har vart en god stund. Etter gjentatte oppdateringer, kommer jeg til slutt inn og hvis jeg er heldig, fungerer muligheten til å skrolle seg nedover å få lest alt, før det igjen klikker og må lastes med på nytt. Jeg bruker safari på iPad.
      Tenkte det var greit at du vet dette, da du antageligvis vil ha flest mulig lesere. 🙂
      Blir nesten bare oppgitt og krysser meg ut av hele bloggen uten å orke flere oppdateringer i håp om at det fungerer.

    6. Linda: Hm.. Det var dumt. Nå er det heldigvis ingen andre som plages med dette, som jeg vet.. Mulig problemet ligger hos deg. Kanskje det er nettet ditt :-/

    7. Emelie Karlsson: Godt du forstod meg, Emilie. Jeg liker som sagt å handle på Nille. Var der å kjøpte både flagg, bordpynt og helium 😉

      Ønsker deg en fin 17. mai!

    8. Jenny: Hei! Jeg hadde sort løken bunad, men solgte den før jul. I år låner jeg derfor storesøster sin blå løken da jeg ikke har bestemt meg for hvilken jeg skal kjøpe. Vurdere hvit løken.. Ulrik har ikke bunad, så planen er å bestille til oss begge i løpet av sommeren 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg