7 BASISPLAGG ALLE KVINNER BØR HA I GARDEROBEN

God tirsdag, til deg som leser! Jeg tenkte at jeg skulle rekke å fortelle dere litt mer om besøket hos Kathrine Nørgård. Kanskje jeg til og med rekker å nå noen før jobb eller på vei til jobb. Hvem vet? Jeg er i hvert fall oppe og hopper og klar for en ny dag. Det håper jeg du er også..

Som jeg så vidt var inne på forrige søndag så er ikke butikken til Kathrine Nørgård bare en vanlig klesbutikk. Hos Kathrine blir klærne tilpasset hver enkelt person dersom det er ønskelig eller nødvendig. I nettbutikken og i butikkene som ligger i Frognerveien her i Oslo og på Kløverhuset i Bergen finner du den nydelige kolleksjonen hennes. Klærne er klasiske og elegante, men samtidig spennende. For meg som ønsker meg en mer “voksen” stil uten å bli oppfattet kjedelig, så passer disse klærne perfekt. Plaggene får meg til å føle meg sexy på en moden og mer passende måte.


Jeg investerte som sagt i 7 nye “basisplagg” da jeg var hos henne. denne jakken i hvit, denne kortermede blusen i sort, denne blusen i creme, denne buksen med høyt liv, denne buksen med lavt livdette skjørtet og denne kjolen. Disse plaggene skal fungere som grunnsteinene i min nye garderobe. Sort, hvitt og beige. Med et utgangspunkt som dette blir det en lek å bygge garderoben min videre. Lenkene over er forresten ikke annonselenker og plaggene er som sagt ikke sponset. Jeg vil bare at du som er nysgjerrig på hva jeg endte opp med og lurer på hvilke plagg alle kvinner bør ha i garderoben skal få se litt nærmere på det.


Selv om jeg var mest opptatt av basisplaggene denne gang, så er nok Kathrine kanskje mest kjent for sine flotte kjoler. Kjente personer som Tone Damli og Kathrine Sørland har flere ganger blitt avbildet i design fra Kathrine Nørgård. Jeg nevnte jo også at moren min og svigermor lagde seg kjoler hos henne til bryllupet vi hadde i februar. Disse to kjolene var utrolig fine. Jeg var med på hele prosessen sammen med mamma og Vigdis fra ide, tegninger og valg av stoff til prøvinger og ferdig resultat. For en morsom reise!

Kathrine lager også helt fantastiske brudekjoler. Det er noe å tenke på for deg som planlegger å gifte deg. Jeg vet at jeg har noen lesere i planleggingsfasen og kanskje enda flere i drømmefasen.. Hehe! 


Photos: Marian Jade

@marianjade

Mitt neste lille prosjekt blir å finne de perfekte jeansene, som jeg kan bruke i mer hverdagslige settinger sammen med toppen, blusen eller jakken fra Kathrine Nørgård. Jeg ser for meg skinny jeans med høyt liv i lyse, mørke og grå. Åååå! Nå gleder jeg meg til å vise dere masse antreksbilder fremover. Våren og sommeren er jo den beste tiden for bilder ute 

Jeg har lyst til å avslutte ved å beskrive Kathrine Nørgård med et ord og velger ordet “DELIKAT”, med store bokstaver.

19 kommentarer
    1. Hei Julianne, så informativt og inspirerende innlegg. Mange vakre klesplagg og, digger den sorte blusen og sorte kjolen du har kjøpt deg. Lykke til på jeansshopping 🙂

    2. Victoria: Så hyggelig at du likte innlegget! Ja, både blusen og kjolen er helt amazing! Jeg gleder meg skikkelig til å ta alt i bruk 🙂

      Ønsker deg en fin dag!

    3. Hei! Superfint innlegg, og nydelige klær 🙂
      Lurte på om du har lyst til å lage en lookalike med litt billigere klær? Har sett flere bloggere som har det, eller dress like me?
      Det ser veldig delikat ut 🙂 ha en fin dag!!

    4. Hei! Så fine plagg! Anbefaler deg å sjekke ut Tory Burch sin vårkolleksjon, så utrolig mye lekre farger og fine snitt! Så blir du ikke bare hvit, svart, beige og grå 🙂 Jeg har kjøpt noen av plaggene, og de er om mulig enda finere i virkeligheten, og så utrolig deilige stoffer og passform!

    5. Å betale 18500,- for 7 jævla plagg er så WASTE OF MONEY!! Er glad i klær, men da velger jeg heller å kjøpe mer for en billigere penge!!!

    6. Så fine klær =D Gleder meg til å se flere plagg. Kan du skrive ett innlegg når du er ferdig med hele garderoben din? Du er så flink og inspirerende. Digger bloggen din =D

    7. Liker stilen godt! 🙂 Jeg er også fan av fine bluser og dressbukser. Ser det er blitt etterspurt over her, og jeg henger meg på: kan du finne rimeligere klær i samme stil for de som har budsjett? 🙂
      Inspirerende innlegg 🙂 Du er kjempeflott!

    8. Kjære Julianne! Ikke ha det så travelt med å bli eldre, du er ei flott ung dame så kle deg heller fresht og fargerikt, med jeans og hvit trøye og flott hår brusende over skuldrene. Den voksne dame garderoben du brukte en gjennomsnittlig mnd lønn på nå kan du ta frem igjen når du blir førtifem 😉 du er ung en gang, klem

    9. Sofie: Takk for det! Man finner alltid rimelige klær som ligner, men nå har ikke jeg vært på jakt etter det i det siste. Jeg har vært på jakt etter klær som skal vare lenge og erfart at mye av det jeg har kjøpt i disse billigkjedene tildligere ikke har holdt kvalitetsmessig..

      Men det betyr ikke at jeg ikke handler billigere klær. Jeg handler masse på Zara og Mango foreksempel. Der finner du masse fint til en god pris. Planen er å vise dere kombinasjoner fremover hvor jeg bruker klær i alle prisklasser. Jeg har bare troen på at enkelte basisplagg bør være av kvalitet. Tenk så mange år jeg kommer til å bruke plaggene fra Kathrine.. Jeg kommer sikkert ALDRI til å kvitte meg med noen av plaggene <3

    10. hedvig: Det er din mening. Jeg er totalt uenig. Disse klærne kommer jeg til å bruke i mange år. For meg er det viktig med kvalitet i slike basisplagg, så kan jeg heller fylle opp garderoben videre med billigere sesongplagg.

    11. Rikke: Hei, Rikke! Jeg har det overhodet ikke travelt med å bli eldre. Tvert imot. Jeg kler meg fortsatt ungt og fresht og farger er en stor motivasjonfor meg. Det kommer det alltid til å være. Likevel er jeg kjempeglad for at jeg nå har en flott basisgarderobe som kan leve med meg i mange år. En basisgarderobe bør man ha i alle aldre og den er som regel ikke full av farger. Poenget med den er jo at du kan kombinere plaggene med rimeligere sesongplagg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg