KAST TØY SOM LUKTER!

Jeg er ikke for å kaste ting i hytt og pine, som mange kanskje tror. Et godt eksempel på det er jo bloppisen og utsalget som jeg nylig hadde her på bloggen. Før jeg solgte klærne mine til dere ga jeg som sagt også bort en hel haug til venner, bekjente og til min kjære farmor som sender det meste jeg gir henne til familier som trenger det og barnehjem i Romania. Men når vi snakker gammelt treningstøy så kaster jeg mye..

Gammelt treningstøy er ikke noe å ta vare på. Det er enkelte stoff som tåler mer enn andre og kan brukes i lengre tid. Men dersom du trener aktivt og er som meg som liker å svette på trening så bør du skifte ut treningstøyet en gang i blant, spesielt t-skjorter, topper og andre overdeler som du bruker helt inntill kroppen. Jeg har både overdeler og treningsbukser som jeg har brukt i flere år. Jeg kaster ikke bare for å kaste, men så fort det setter seg noe som helst lukt i klærne går de rett i søpla. Ikke bare for min egen del, men også for at de medlemmene som går på samme treningsstudio som meg skal få slippe å lukte på ekkel gammel svettelukt.  

Er du usikker på om treningstøyet ditt bør byttes ut så anbefaler jeg deg å spørre en venn. Kanskje du ikke kjenner det selv? Eller kanskje du ikke tror at det er så ille.. Vær så snill å vis hensyn til de som trener samme sted som deg. Det minste du kan gjøre er å ta på deg tøy som ikke stinker. Huff! Jeg begynner å bli lei av disse treningssenterene, spesielt alle de kvalme luktene som stadig treffer meg. Jeg lurer på om jeg skal begynne å trene mer i skog og mark fremover. I hvert fall på denne årstiden hvor det er hyggelig å være ute 🙂


 

11 kommentarer
    1. Det har jeg faktisk ikke tenkt på, men takk for at du skriver det:) Godt jeg nettopp har kjøpt meg massevis med nytt treningstøy da:)
      Ja jeg er enig i at mange på treningsenteret ofte stinker mer en andre, Så å trene kondisjonstrening ute nå i disse dager er ikke feil:)

    2. Enig!! Motbydelig å løpe vedsiden av noen som tydelig går med uvasket treningstøy eller tøy som lukten har satt seg i…!

    3. Hei! Lurer på noe. Har Ulrik sluttet å snappe? Hadde tenkt å be søstreren til samboeren min å legge han til for å bli kvitt flyskrekken sin. Men har vært så stille at jeg tenkte den var sletta?
      Fast leser av bloggen din, og skjønner ikke alt hatet du får 🙂

    4. Hei! Det er ikke nødvendig og kaste treningstøy som lukter. G-MAX selger et produkt fra Toko med sølvioner i, som fjerner lukt i alt treningstøy. Så aldri kast noe før man har slitt det ut, brukes det ikke gi det til folk som trenger det:)
      Ha en fin dag!

    5. Natron og eddik fjerner lukten som setter seg i tøjet. Det er ikke noe galt med plagget bare fordi det har festet seg lukt, det er bare ikke alt normal tøjvask kan fjerne alene 🙂 Dryss natron i treningskoene begynner de å lukte å la dem stå over natten, som nye igjen!

    6. Maiken: Takk for tipset! Det hjelper sikkert. Men når jeg har brukt et treningsplagg såpass godt at det stinker etter vask, så kvitter jeg meg med det. Skulle det skje med et nyere plagg så hadde jeg forsøkt tipset ditt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg