DETTE GJØR JEG FOR Å FORBEDRE UTSEENDET

Jeg blir bombandert med spørsmål om utseendet for tiden. Det er tydeligvis noe mange av dere aldri blir lei av å lese om. I og med at jeg er 100 prosent ærlig med dere om alt jeg gjør av behandlinger, både de jeg blir sponset med og de jeg betaler for selv så tenkte jeg at jeg like greit kunne ramse opp det jeg gjør og har rutiner på en gang for alle:

Vippeextension: Som jeg fortalte dere tidligere i dag var jeg til time for påfyll av vippeextension. Jeg er ikke avhengig av falske vipper og har derfor hatt flere pauser siden jeg begynte med det for sirka 2 år siden. Når det er sagt så liker jeg meg bedre med vippeextension enn uten og har derfor ingen planer om å slutte med det. Jeg elsker å slippe maskaraen og er utrolig fornøyd med det uttrykket de falske vippene gir meg. Til nå har jeg kun hatt single vipper, men snart skal jeg prøve volum vipper for enda større og mer markert effekt. Det blir gøy!

Negler: Akrylnegler er jeg blitt totalt avhengig av. Jeg føler meg rett og slett stygg uten og passer derfor alltid på å booke time i god tid, slik at negledesigneren min har tid til meg hver tredje uke. I stad klarte jeg å brekke neglen på tommelen min, så nå føler jeg meg ikke akkurat superfresh, men jeg overlever. Heldigvis skal jeg fikse neglene mine allerede på fredag. Det gleder jeg meg veldig til!  

Hår: Hairextension er min aller største avhengighet. Det har jeg brukt siden jeg var 16 år og nå er jeg 26.. Det er sykt å tenke på hvor mye penger jeg har brukt på løshår. Noen vil kalle det sløsing, mens jeg synes at hver eneste krone har vært verdt det. Jeg har testet de fleste metoder av fester og typer av hår. Nå bruker jeg tape extension og er veldig fornøyd med det. I dag som jeg blir sponset med hår føler jeg meg veldig heldig. Før i tiden gikk halve lønningen kun til frisørbesøk og jeg måtte spare i flere måneder for å få råd til nytt hår. 

Sol/selvbruning: Jeg er heldigvis ikke avhengig av å være brun. Det var jeg før og det er IKKE bra for verken hud eller helse. Men jeg trives best med litt farge på kroppen, så det hender at jeg tar solarium en sjelden gang, men ikke ofte da jeg er livredd for hudkreft. Selvbruning derimot er et fantastisk produkt. Der er jeg over middels spandabel med meg selv. Det beste med selvbruning er jo at det ikke er skadelig på noen måte, og av alle ting så har jeg blitt anbefalt å bruke det av legen min pga en sykdom som jeg har (PCT). Den har jeg jo fortalt dere om tidligere..

Botox/fillers: Jeg sparer det “beste” til sist. Hehe! Neida, men det er jo ingen hemmelighet at det er dette jeg får mest spørsmål om når det kommer til utseendet. Jeg tar botox i pannen og for ikke å få disse “kråkeøynene”. Dette er noe jeg fyller på sirka hver fjerde måned. I tillegg til botox tar jeg filler rundt munnpartiet, for å gjøre disse strekene som går fra munnen og opp til nesen mindre synlige. Filler er noe jeg kun gjør to ganger i året. Mange er skeptiske og ikke minst negative til både botox og filler, fordi det fortsatt blir sett på som noe “nytt” og “farlig”. Silikonpupper derimot er gått over til å bli helt normalt og akseptert blant de fleste, noe som er litt rart da det er en stor operasjon med større sjanse for komplikasjoner. Nå har ikke jeg noe i mot silikonpupper eller de som har valgt å ta silikon. Jeg synes bare det er rart at det i større grad er akseptert, men ikke botox. 

Jeg var på Aviva tidligere i dag (ikke spons). Hver gang jeg er der slår jeg alltid av en liten prat med Halfdan Vier Simensen, som er legen min. Halfdan er plastikkirurg og forteller meg ofte diverse skrekkhistorier (anonymt selvfølgelig) om kvinner som drar utenlands for å spare penger på diverse operasjoner som ender med dårlige resultater, bortkastet tid og penger. 

Jeg er ikke så tjukk i hodet at jeg anbefaler unge jenter å ta botox, filler eller opperasjoner for å forbedre utseendet sitt. Det beste er jo å være fornøyd med det man har. Men hallo.. Vi lever i 2016. Det må gå ann å snakke til de som ikke er fornøyde og gi de noen gode råd. Det eneste jeg vil er å oppfordre alle som ikke er fornøyde til å bli mer kritiske. Det er på tide at både unge jenter og voksne kvinner åpner øynene og gjøre mer research i forkant av behandlinger og ikke minst opperasjoner. Dersom noe skulle gå galt (som vi dessverre ofte hører om) så er det som regel tryggere å ha utført behandlingen eller opperasjonen her hjemme i Norge med tanke på erstatning, oppfølging og hjelp videre. Dessuten begynner prisene å jevne seg ut på det meste i denne bransjen. Det er ikke nødvedigvis slik at du sparer penger på å reise utenlands lenger. USA foreksempel ligger mye høyere i pris enn Norge på diverse opperasjoner.. Vær våkne, folkens! Det er mitt beste råd 

Ellers pleier jeg å skjemme meg bort en gang i måneden med en eller annen form for hudpleie, i tillegg til at jeg alltid bruker gode produkter både for hud og hår hjemme. Disse produktene forteller jeg dere om i ny og ne her på bloggen. Jeg tror ikke det er nødvendig å ramse opp produkter i dag. Det er bedre hvis dere spør om dere lurer på noe 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

31 kommentarer
    1. En negl brukket… KATASTROFE 😱 ikke fresh? ILLE BRA! For et liv….. tina k. PS – operasjon med én p…

    2. Tina: Nå sa jeg ikke at det var en katastrofe heller, men kjedelig er det ..

      Hehe! Så jeg hadde skrevet det ned to p-er et sted i teksten nå ??

    3. Men hvorfor virker det som du er så redd for å eldes og se eldre ut? Jeg vil ikke at dette skal oppfattes frekt, for jeg mener det ikke slemt, jeg bare spør. Selv synes jeg f.eks. at damer på cirka 50 år som har botox i ansiktet er veldig rart og unaturlig. (Veldig ofte utrolig stygt også, dessverre.) Kommer du til å fortsette med botox livet ut? Ønsker du ikke å eldes som det er VANLIG å gjøre? Jeg synes det er koselig å se både mamma og pappa bli eldre, for det er det de skal. Hadde mamma brukt botox hadde jeg synes det hadde vært utrolig rart og unaturlig. I mitt hode SKAL hun ikke se kjempeung ut, hun skal se ut som en 45-åring. Skjønner du hva jeg mener? Jeg vet du bare er 26 år, men kommer du til å fortsette med det?
      Jeg prøver overhodet ikke å få deg til å stoppe, jeg bare lurer på hva du svarer. Det jeg skrev er min mening, og at du mener noe annet er selvfølgelig helt greit, er bare nysgjerrig.
      Liker bloggen din veldig godt foressten! Fast leser:)

    4. Hei! jeg lurer på om man mister sine egne vipper da man tar vippeextetions? jeg vil prøve men har jo så korte vipper fra før av, og er det en mnd jeg ikke kan fylle på så er det veldig kjedelig å ha mista alle ekte vippene mine.. :p

    5. Har veldig lyst til å ta botox i panneområdet og rundt munnen(samme som deg, antar jeg), men vet liksom ikke hvordan jeg skal gå frem..? Er det smertefullt? Ekkelt? Besvimer seriøst av sprøyter og sånne ting..

    6. Enig med Eva som kommenterer over her. Vil du virkelig se ut som et “botoxtryne” når du er 45? Det er jo virkelig ikke vakkert! Ser du det ikke selv?
      26 år og livredd for å bli gammel allerede.. livet er virkelig for kort til slike bekymringer! Men kjør på…….

    7. Jeg tenker en ofte bare ser eldre ut med botox, fordi en ofte tenker at kun eldre tar det og det er også ganske synlig om en har tatt det. Jeg synes også du er har veldig pene, naturlige trekk og synes derfor det faktisk var litt synd å høre at du tok det(!)

    8. Benedikte: Nå er det ingen som har lagt merke til at jeg har tatt det før jeg faktisk sa det, så det er tydeligvis ikke så synlig. Hyggelig at du liker de naturlige trekkene mine. Det gjør forsåvidt jeg også, men jeg liker bare ikke de linjene som har begynt å komme og derfor ser jeg ikke noen grunn til ikke å gjøre noe med det 🙂

    9. Mia: Hei, Mia. Jeg ønsker ikke å være den personen som påvirker deg til å ta botox. Derfor kan jeg ikke svare på spørsmålene som du stiller. Men dersom dette virkelig er noe du ønsker så anbefaler jeg deg å oppsøke en seriøs klinikk, som foreksempel Aviva på Vinderen. Det finnes selvsagt flere seriøse leger som driver med dette i Oslo. Gjør litt reasearch og pass deg for disse bakrommene i frisørsalonger eller lignende useriøse i bransjen.

    10. andrea: Hei, Andrea. Det er ikke meningen at man skal miste sine egne vipper nei. Med riktig teknikk og gode produkter så går dette veldig bra. Her vil jeg også anbefale å gjøre litt reasearch da det er mange useriøse behandlere i bransjen. Jeg går som sagt til Maria på Head frisør i Hegdehausveien. Hun er veldig dyktig 🙂

    11. Siden du retter på skrivefeilene til folk: det skrives TRAKASSERING og ikke trakasering som du skriver to ganger i innlegget over.
      For det andre, tror du virkelig ingen ser du har botox før du forteller det? Tro om igjen

    12. Håpløst, du er jo så fin uten alt dette tullet! At du gidder å bruke penger på dette…tenk, du må jo bare ha mer og mer siden du begynner når du er så ung. Jaja, hver sin smak…sukk

    13. Hei igjen! tusen takk for svar. Du har overhodet ikke påvirket meg i det, har tenkt på det lenge da huden min desverre begynner å se eldre ut. Bor også litt for langt unna Oslo, så må nesten finne noe i nærheten her. Skal undersøke litt, men tusen takk for at du tok deg tid til å svare! 🙂 STÅ PÅ!

    14. Av ren nysgjerrighet, hva er galt med strekene mellom munnen og nesa? Skjønner ikke helt hvorfor de er noe problem? Uansett har jo alle sin smak, men hadde satt pris på å høre hva tanken er!
      Klem 🙂

    15. Mia: Hei, Mia. Jeg forstår. Godt å høre at du har tenkt over dette i lang tid. Bar elov meg en ting og det er at du undersøker NØYE hva som finnes i nærheten av deg. Ikke hopp på det første og beste tilbudet 🙂

      Stå på videre du også!

    16. Ida: Det er ingenting galt med de. Det er heller ingenting galt med linjene i pannen min. Jeg bare ønsker ikke at de skal synes så godt. Mimikk er fint, men jeg trenger ikke dype linjer i ansiktet for å ha mimikk.

      Klem tilbake 🙂

    17. Anita: Takk for at du sier det, Anita. Nå liker jeg meg foreløpig best med alle disse “jåleriene”. Derfor velger jeg å fortsette med det inntil videre.

      Det er heller ikke slik at man trenger mer og mer dersom man begynner tidlig (regner med at du sikter til botox og injeksjoner). Men dette planlegger jeg å si mer om en annen gang.

      Ønsker deg en fin fridag!

    18. Anonym: Jeg synes det er fint at vi retter på hverandre. Det er slik jeg lærer 🙂

      Nei, jeg tror faktisk ikke det. Men det betyr ikke at jeg ikke vil at noen skal se det. Jeg sier det jo til hele verden..

    19. Eva S: Jeg tror vi har litt forskjellige oppfatninger av hva et “botoxtryne” er. Ønske mitt er å se stram og flott ut i ansiktet når jeg er 45. Men det betyr ikke at jeg ikke vil ha mimikk for det..

    20. Du er så heldig som har muligheten til alt dette:) Skulle så ønske jeg hadde råd til hairextensions, botox, Restylane og fine negler. Har så lyst på alt! Hehe.

    21. Hei leste at du hadde porfyri, har selv aip. Lurte på om du noen gang har vært med på napos kursene i Bergen. Isåfall burde du vurdere å melde deg på. Får utrolig mye informasjon om sykdommen porfyri. I alle formene den forekommer i. Anbefaler det på det sterkeste:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg