TIPS TIL PYNT AV BRYLLUPSLOKALET

I går fikk jeg tilsendt verdens nydeligste bilde av en jente i brudekjole. Bildet var av bestevenninnen min, Pia. Hun skal gifte seg om litt over et år og er allerde godt i gang med planleggingen. En annen vakker venninne av meg gifter seg i august og kusinen til Ulrik skal gifte seg allerede i juni, så det er mye å se frem til for meg som elsker bryllup. Ulrik og jeg giftet oss jo i februar, som er en noe mer uvanlig årstid å velge for den store dagen. Nå som bryllupssesongen faktisk er i gang tenkte jeg at jeg skulle komme med et tips til pynt av bryllupslokalet for dere som er i planleggingsfasen.

Jeg tok dere med på alle forberedelsene før bryllupet og har fortalt dere om det meste også i ettertid. Likevel er det en stor detalj jeg har glemt å si noe om, nemlig stoltrekkene. Grunnen til at jeg setter av et helt innlegg bare til de kommer dere til å skjønne på bildene under. Sammen med de vakre blomstene forvandlet de virkelig rommet fra et gammeldags og hyggelig festlokale til min eventyrlige askepott drøm 

Vi gikk som dere ser for hvite stoltrekk med champagnefargede sløyfer. Jeg er så fornøyd med fargevalget og har fått enormt mye skryt og spørsmål av både gjesterne i bryllupet og lesere av bloggen om hvor jeg fikk tak trekk og sløyfer. Sannheten er at jeg gjorde som jeg alltid gjør, googlet “stoltrekk” og kom rett inn på denne siden. Her fant jeg både stoltrekk og organsbånd (sløyfer) til leie for en god pris. Jeg var redd for at trekkene skulle se billige ut eller dra ned standarden på alt det andre flotte i lokalet, men det gjorde de altså ikke. Stoltrekkene satt virkelig prikken over i-en i bryllupslokalet. Med over 100 stoler i et rom er det selvsagt en “big deal” hvordan stolene ser ut..


På hovedbordet hadde vi annerledes stoler enn de som stod i resten av lokalet. Her passet det best uten stoltrekk, men med sløyfer. Slik pyntet vi stolene på hovedbordet:


Bilder av lokalet og stolene før vi pyntet til bryllupet vårt:


Bildene av lokalet som ikke hører til bryllupet er lånt av Thorskog slott
 

Jeg vet ikke med dere, men for meg ser nesten ikke dette ut som det samme rommet som vi giftet oss i. Hehe! Jeg sier ikke at det ikke er fint her i utgangspunktet. For det er et flott rom. Orangeriet, heter rommet. Men rommet ble i mine øyne veldig mye flottere med disse stoltrekkene og sløyfene fra stoltrekk.no, spesielt i anledning bryllup.

I og med at vi giftet oss i Sverige fraktet vi trekkene og sløyfene i bil fra Oslo. Før jeg bestemte meg fikk jeg de til å sende ned et stoltrekk til slottet for å være sikker på at det passet til stolene i lokalet. Den servicen de ga meg før jeg hadde bestemt meg og betalt var imponerende. Stoltrekkene er ikke sponset, bare så det er sagt. Dette var fullt og helt mtt påfunn og initiativ som jeg ALDRI kommer til å angre på 

6 kommentarer
    1. Du fikk det til å se ut som en drøm, og helt perfekt!
      Mange ting man skal tenke på virker det som, men jeg kjenner jeg gleder meg til å gifte meg en vakker dag med alle tips og råd du kommer med- og ikke minst alle bildene.
      Klem til deg:)

    2. Kan du skrive et innlegg om hvor /hvilke utesteder i Oslo du liker best og hvorfor?:-) og skriv også gjerne om den perfekte ut på byen kvelden for deg. Hva slags jentevors osv:-D klem<3

    3. Hei
      Lurte på om du kunne skrevet et innlegg om hvordan det går rundt det og bli gravid? Hva gjør du ? Og har dere blitt gravid? Kan Ulrik skrive litt om hvordan han synst det går osv?
      Synst det er kjekt når du skrive om det.
      Ha en fin dag

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg