DET ER IKKE GREIT AT KJÆRESTEN DRAR PÅ NACHSPIEL

Hei, dere. Beklager sen lyd fra meg i dag. Det ble en spontan tur ut med søsteren min i går og vi hygget oss litt vel mye. Hehe! Jeg kan ikke huske sist vi hadde en slik søsterkveld ute alene, så det var virkelig på tide. Dagen i dag har derfor gått i Gossip girl og catering i hver vår sofa..

Men det var en ting jeg ville ta opp i dag. Nemlig dette med nachpiel. Grunnen til at jeg kom på det nå handler ikke om i går, bare så det er sagt. Men det er et tema som mange har meninger om og som ofte diskuteres på jentekvelder, som i går. Verken Ulrik eller jeg har vært på nachspiel alene etter at vi to ble et par. Vi er enige i at den type fest hører singellivet til. Det er klart at det finnes unntak og ingen av oss nekter hverandre i å ha det gøy. Dere må ikke misforstå. Jeg sender mer enn gjerne Ulrik ut med gutta alene. Han har verken innetider eller regler for inntak av alkohol, noe jeg stadig hører at andre par har. Det viktigste for meg i et forhold er tillit. Jeg stoler på Ulrik og han stoler heldigvis på meg. Ellers hadde ikke vi fungert sammen, spesielt ikke med hans jobb som innebærer at vi tilbringer mye tid fra hverandre.

Ta denne helgen foreksempel.. Ulrik er på Las Palmas og jeg er hjemme i Oslo. Jeg var ute i går og skal en liten tur ut i dag. Det ville jo vært synd dersom Ulrik hadde følt seg ukomfortabel med det. Grunnen til at han ikke gjør det er fordi han vet at jeg respekterer han og aldri ville risikert noe som kunne ødelagt for oss to. Derfor unngår jeg å havne i situasjoner som kan misoppfattes ved blant annet å la være og dra på nachspiel alene etter byen. 

Det viktigste er jo at begge partene i forholdet er enige om hvor grensene går. Våre grenser er kanskje ikke fasiten for deg og din partner. Men jeg synes likevel ikke at verken jenta eller gutten i forholdet skal dra på nachspiel alene. Uansett hvor trygge man er på hverandre. I mine øyne er det unødvendig og risikabelt. For ikke å snakke om de signalene man sender. Det er bare trist.

Hva synes du om at partneren din drar på nachspiel alene? Hvor setter dere grensene på fest?

 

66 kommentarer
    1. Du synes det er greit at han drar på strippeklubb, men du synes nachspiel hører singellivet til? Jeg er litt motsatt da :p

    2. Kjenner jeg ble litt lei meg nå, kjæresten er hjemme og var på nach senest forrige helg med studentene han underviser. Jeg er student en annen plass. Selvfølgelig stoler jeg på han, men skulle ønske han valgte å ikke dra. Litt fordi det ikke er vits. Helt enig med deg egentlig.

    3. Dette er bare trist at du mener. Det virker som at dersom du eller Ulrik drar på nachspiel så må dere være utro. Huff du har mange rare meninger, noen ganger bør du holde de for deg selv….

    4. Her er jeg uenig med deg. Jeg ser helst at min kjære er borte hele natten når han først er på fest. Har aldri sett på nach som en plass for å skaffe seg et ligg. Når jeg var yngre og singel var jeg på nach nesten hver helg. Om jeg hadde funnet en one nigther, så dro jeg jo ikke på nach.
      Så klarer ikke helt å skjønne hvorfor du mener nach er feil i et forhold. Et forhold baseres på tillit, så om du stoler på din kjære, så har du jo ingen ting å frykte?

    5. Det skal jo ikke være noe problem å være på nach, men forholdet kan bli risikert på den første festen alene eller faktisk sammen med typen din og andre plasser i verden.
      Ingenting er sikkert her i verden 😉

    6. Det er en grunn til at du får så mye negative kommentarer. Å ha meninger er vel og bra, men du drar det litt langt…

    7. Til dere som kritiserer dette innlegget; Det er greit å være uenige og mene noe helt annt. Jeg ser jo deres synspunkt også, men her er jeg faktisk enig med deg Julianne. Det er trist at I 2016 så skal alt av respect og grenser tøyes helt ut. Og med en gang man har litt Andre meninger og respekt- blir man beskylt for å være gammeldags og “omg velkommen til 2016 kjære”. For enkelt og greit er og vil prinsipper og respekt aldri gå ut på mote. Det å Ikke gå på naschpiel når du er I et forhold, Har rett og slett ingenting med å stole på hverandre å gjøre. Det Har enkelt å greit med respekt og prinsipp å gjøre. Hva skal en gift jente eller Mann gjøre på naschpiels med fulle single menn og kvinner som mister grenser I fylla? Rett og slett handler Det om at om du elsker og respekterer din partner- så er visse ting Ikke okei å gjøre. Det er meget rart at I 2016 kan man Ikke ha mye respekt uten å bli beskyldt for å være teit eller å ha gamledagse meninger. Jeg er 20 år, og har prinsipper og respekt. Det vil absolutt Ikke si at jeg er gammeldags, men Det vil si at jeg fortsatt har respekt for mennesker. Uavhengig av om Det er 1974 eller om Det er år 2016. Respekt er respekt og burde aldri gå ut på mote. Akkurat som et kjærestepar burde respektere og elske hverdandre- og av DET- utelate en del ting som singellivet hører til. Igjen dere, dette handler Ikke om å Ikke ha tillit til vedkommene, men av direkte kjærlighet, respekt og prinsipp ovenfor personer du elsker og som elsker deg.
      Have a lovely evening søte julianne

    8. Her i gården kan vi fint dra på nachpiel hver for oss, hvis det er sånn at nachpiel dukker opp og vi orker å dra, haha. Jeg har ikke problemer med at han drar, og jeg tror ikke han har problemer med at jeg drar på nach heller. Føler ikke det sender ut feil signaler. Om jeg ser ei jente sitte på nach uten typen, så tenker jeg ikke “hun der kommer til å være utro” liksom 🙂
      MEN, en viktig forskjell. Om han hadde dratt på nach med kun to jenter – det hadde vært noe annet, haha! Og der igjen ville jeg aldri dratt på nach med kun en gutt eller to, for jeg ville ikke at han skulle kjent på den følelsen.

    9. Her får vi alltid lov å dra på nachspiel,fester eller hva det skulle være alene…
      Det har vi gjort i alle år. Til og med sovet over!
      Det har aldri vært ett problem fordi vi stoler på hverandre. Stort sett er det han som drar på nachspiel fordi jeg orker ikke feste til langt på natt. ☺

    10. Hos oss kan vi gå på nachspiel hver for oss. Nachspiel er ikke synonymt med sex, det er synonymt med fest i lag med gode venner. Synd at dere har det sånn, at dere ikke kan gå på nach om dere ønsker pga det gjør den andre sjalu/usikker.

    11. helt enig med deg! nach hører singellivet til. Eneste grunnen til at man skal drikke med random folk, eller kjente folk etter kl 0300 er for å finne seg kos. Så er veldig beroliget med at min kjære (som også er pilot,hehe) holder seg til vors og byen, også kommer han hjem 🙂

    12. Jeg stoler 100% på kjæresten min men jeg foretrekker helst at vi ikke fester hver for oss. Nach er noe vi aldri drar på uansett så. Om han vil dra på nach uten meg, så får han ta konsekvenser selv. Nemlig å sitte hjemme en annen kveld knøtt alene uten meg!

    13. Nachspiel er jo bare forlengelse av en fest, hva er forskjellen om festen varer til kl 06 eller om man drar på en fest etter byen?

    14. Jeg er kjempe enig med deg. Det handler ikke om at man tror partneren er utro, men handler om respekt. Jeg liker også at han er ute med kompiser eller hva han vil om han skulle ønske det, men hjem når festen er ferdig syns jeg er veldig fint 🙂 syns du får unødvendig masse kritikk på alt du sier. Merker jeg blir så irritert på dem. Syns du er ei flott og oppegående jente med bein i nesa 🙂 sender deg en stor klem <3

    15. om typen min vil reise på nach får han bare reise. Han tillater meg å reise på konserter uten han sammen med kun guttevenner så jeg ser ikke noe galt i det. Men vi har nok et forhold som flertallet generelt ikke har. ikke bare er det ekstremt mye tillit, men begge er gamere og metal-huer, så han vet at 90% av vennene mine er gutter, og at de kun er venner. heldigvis er han ikke av den sjalu typen! 😛

    16. ENIG!! Takk for du skriver gode innlegg!! Jeg og min samboer var på et nach i går kveld. Vi kan godt gå sammen men hører ikke til dreom om man skal gå alene. Føler egentlig nach er der man finner noen i håp å ligge med 😛

    17. Hva er forskjellen mellom å være på en privatfest til kl.0600 om morgenen og det å være på byen, for så å fortsette festen hjemme til kl.0600 ???
      Dette innlegget ditt sier isåfall Alt om hvordan DU har oppført deg da du var singel! At du kun dro på nachspiel for å få deg et ligg!
      Det du skriver er selvmotsigende.
      Du stoler jo ikke 100 % på mannen din da. At han, eller Du, klarer å “holde dere på matta” hvis dere drar på et nachspiel!

    18. Jeg skjønner ikke helt hva du mener? En fest til klokka 02.00 er okei, men en fest etter byen er ikke greit? Hva kan skje der som ikke skjer på byen eller andre steder? Har man lyst til å være utro så får man det til uansett. Det virker jo ut som dere ikke stoler på hverandre. Synd.

    19. Synes det er greit at han går hvor han vil jeg ,så lenge jeg vet kor han er vis det skulle skje noe med han 🙂 . Selv drar jeg ikke på narch ,ingenting bra skjer etter kl 2 😉

    20. Helt uenig. Veldig gammeldags holdning å ha.
      Hele poenget med å dele resten av livet med en person, er at man kan stole på hverandre uansett situasjon. Virker som dere ikke stoler på hva dere selv kan finne på dersom dere må holde dere unna f.eks nachspiel. Trist!

    21. Er vi først ute med hver vår vennegjeng så har ingen av oss problemer med nach:) vil man være utro så gjør man det På byen også.vi stoler såppas på hverandre at nach er null stress:)

    22. Kan du ikke heller kalle overskriften “JEG SYNES IKkE DET ER IKKE GREIT AT KJÆRESTEN DRAR PÅ NACHSPIEL”? Alt det du mener er ikke nødvendigvis riktig! Og selv om dere tydeligvis er usikre på hverandre, er det ikke sikkert at andre par er det!

    23. Tommel opp for et ærlig innlegg. Enig med deg at nach hører singellivet til. Dra heller hjem til partneren din og legg deg under dyna.

    24. Det er jo ikke noe som er bedre enn at dere er enige om grenser og respekterer dem. Hva som er rett for dere, trenger ikke være rett for andre. Noen vil ha det “strengere” enn dere. Andre synes dere har det alt for “strengt”
      Personlig ser jeg ikke på det som å være streng. Det handler om å respektere hverandre. Begge veier. Snakke om hva som er greit og ikke greit. Forklare hverandre hvorfor det føles geit eller ugreit og så bli ferdig med det.
      Jeg beundrer deg mange av tingene dere har snakket om og satt deres grenser for. Mye bedre å bli enige om grensene, enn at en part skal sitte hjemme å være usikker.
      Stå på videre. 🙂

    25. Helt enig med deg. Handler ikke om at man ikke stoler på hverandre, men jeg mener at hvis man er på byen hver for seg helt frem til stenge tid, så er det på tide å komme seg hjem igjen. Nach hører singellivet til.

    26. Jeg er så enig med deg. De som drar på nach gjør det for å finne seg noen som de ikke gjorde på byen. De som lar mannen sin dra på nach vet ikke hva som foregår. herregud haha!
      Ha en super søndag, Julianne 😀

    27. Jeg kunne aldri hatt en kjæreste som ikke stolte på meg nok til at jeg fikk dra på nachspiel med akkurat hvem det måtte passe meg.

    28. Jeg er helt enig med deg, og verken kjæresten eller jeg har noe behov eller synes noe om at den andre skal dra på narch alene. En ting er å dra med guttegjengen elle for meg med jentegjengen alene etter byen, men å dra på klassisk narch er jo en plass der folk flest håper å få seg noe på. Skjønner derfor ikke poenget med det, og begge er veldig enige i at narch ikke er noe vi drar på. Unntakene er jo selvfølgelig at vi drar sammen, eller at det feks kun er guttegjengen hans han drar med eller jentegjenen min.

    29. så klart han skal få lov til det, ser ikke noe galt i det. du kan jo ikke være den dama som nekter typen mannen til å gjøre ting hva sier det om deg?

    30. Helt enig med deg. Vi går heller ikke på nachspiel uten hverandre. Ikke er det problematisk heller. Ville heller at han ta turen på strippeklubb enn på nachspiel uten meg. Han står fritt når det gjelder mengden alkohol og eventuell innetid også Trives godt med denne felles regelen vi har sammen 🙂

    31. Jeg er ikke helt enig med deg her må jeg si! Men det jeg synes er synd her, er alle dere som angriper Julianne på grunn av dette? Bare fordi hun og kjæresten trives med en slik regel i forholdet! Jeg synes at man må ha noen ting man er enige om i et forhold. Dersom Julianne og Ulrik har det fint med dette, hvorfor skal man angripe henne? Hun prøver jo ikke å overtale andre, og hun spesifiserer nettopp det at dette muligens ikke er hva som er riktig for andre par. Og kalle noen man ikke kjenner godt for usikker og psykopat viser jo hvem som virkelig er usikker, den som kommenterer. Å måtte rakke ned på andre for å ha det godt selv er et dårlig tegn. Det er ikke ofte jeg kommenterer på blogger overhodet, men når jeg leser dette kommentarfeltet blir jeg kvalm. Skam dere rett og slett! Det er sånne nettroll som dere som skaper grusomhet på nettet. Dere burde for en gangs skyld se litt inn i dere selv! At det i det hele tatt er mulig å finne fram så mye ondskap mot et annet menneske er helt utrolig. Det sier mer om dere enn om Julianne!! Skjerp dere…

    32. Hvorfor må du alltid dele ALLE meningene dine? Skulle trodd dette var en blogg om “hvordan å ha det perfekte forholdet”. Jeg trenger ikke råd og tips, du kan godt fortelle dine meninger, men jeg syns det er unødvendig å komme med argumenter om hvorfor narch ikke er greit. Det er vell opp til hvert par det da?

    33. Hjemme hos oss er nachspiel helt innafor. Men det ligger en grense der! Hvis typen drar på nach med kompisene og sover over der er det ok, men skulle han dratt avgårde på nach med en haug av ukjente jenter ville jeg reagert. Det handler ikke om mangel på tillit, men det hører rett og slett ikke til i et par forhold. Hvis du har en kjæreste, hvorfor skal du bli med en haug av det motsatte kjønn hjem? Men dette går begge veier. Jeg blir gjerne med jentegjengen på nach, men ikke masse tilfeldige gutter.
      Nå er jeg gravid, og saken blir litt annerledes. Siden jeg ikke selv kan feste og drikke, så forventer jeg litt at han holder med meg i helgene. Ikke hver helg selvfølgelig, han må gjerne ta seg en øl med gutta. Men å feste hver helg og forsvinne avgårde på nach hører ikke hjemme i et forhold hvor den ene parten konstant sitter i leiligheten edru og venter.
      Så delvis enig med deg!

    34. Fest betyr som regel alkohol og det er enklere å tørre å være utro etter inntak av den type drikke. Det er ikke lurt å ta sjansen.

    35. Det er greit at folk har forskjellige meninger rundt dette.. For min del ville så strenge “regler” i et ekteskap føltes som et fengsel. Har ingenting imot at du mener det, men hvorfor ytrer du det som en regel? Grov up!

    36. Amaliie da…. Pilotfrua spurte etter kommentarer til dette innlegget, så folk svarer. Kan ikke se at hun blir angripet her, slik du skriver. Syns innlegget var greit, og her går vi ikke på NACHSPIEL hver for oss. For gamle der vi 🙂

    37. Jeg er også en pilot. Jeg skjønner ikke hvordan din mann kan leve med deg. Kan du forklare det til meg?

    38. Frie vinger og kommunikasjon er en viktig del i et ekteskap/forhold. Om utroskap skulle inntreffe i deres forhold så vil forholdet overleve, og kun dersom begge er villig til å gå inn for å redde det dere har sammen. Ha nachspiel…👍👍👍
      I don’t believe that this is really what you both want and out of respect. In longterm the relationship will doomed to fail. So relax pilotfruen, give him and yourself the freedom to choose!

    39. Dere eller du må være veldig usikre på han|hverandre. Trur kanskje det et du som et redd for å bli bedratt?

    40. Vel er man i et forhold så burde man jo ikke gjøre at partneren blir ukomfortabel da ved å dra på naschiel når den ene ikke vil at man skal dra. Mange sier at man skal ha tillit til partneren men alle vet jo hva alkohol kan gjøre,den fjerner grenser og gjør det lettere å være utro imot partnerensin. Det har jeg opplevd med exdama og hun ble faktisk gravid i tillegg,så ja vet hvordan det føles å få høre at kjæresten har vært utro og blitt gravid. Det gjorde så jævlig ondt i hjerte og ikke bare det men det ødela tilliten til andre jenter og personer sjenerelt i mange år etterpå faktisk. Om nåværende kjæreste sier at hun skal på fest alene så har vi en regel at ingen tull å tøys fordi jeg gir ikketilgivelse og skulle jeg gjøre det så er kriteriene så store at jeg tror ikke at de kan innkreves og det er på grunn av at jeg må kunne stole på personen jeg er sammen med!

    41. Det var dagens dummeste! Høres nesten ut som om du postet dette i ren desperasjon fordi du selv endte opp på nachspiel og var utro..
      Forhold handler om tillit. Jeg hadde absolutt ikke reagert om mannen min hadde reist på nasch uten meg.
      Eller kanskje du bare må omformulere deg og skrive at det ikke ser bra ut for fasaden deres om en av dere reiser på nasch alene. Viktig å holde på fasaden og ta vare på ryktet sitt vet du;-)

    42. Om han er på fest alene med kompisene sine, så har jeg ingen problem med at han er på nach. Om vi derimot reiser ut sammen, og jeg vil hjem å legge meg mens han vil videre, da synes jeg det er litt annerledes.

    43. Hei. De som er i et forhold skjønner vel dine meninger veldig godt. Jeg er helt enig. Og om du/eller din partner er til å stole på, trenger ikke de rundt respektere at h*n er i et forhold.

    44. Altså dette er vel litt satt på spissen eller? Hadde jeg dratt på et random nach med masse mennesker jeg møtte på byen en kveld så hadde ikke kjæresten min syntes det var fett. Men om jeg drar med venner og bekjente så er jo det helt fint. Jeg i motsettning til deg har guttevenner og trives med det, det betyr ikke at vi henger sammen mye alene eller ligger med hverandre. Om jeg har lyst til å dra på nach med venninner, kompiser, bekjente og venners venner ja da gjør jeg det. For om jeg skulle “nektet” meg selv å gjøre noe jeg har lyst til å gjøre så vil jo det over tiden bli et problem. Vi stoler på hverandre fult ut, og derfor kan vi dra på nach på hver vår kant. Og når ble nach synonymt med å hooke med noen? Om du skal nekte mannen din å dra på nach for det mener du hører singellivet til, så mener jeg det betyr at du ikke stoler helt på han. Og ikke glem heller at man kan like gjerne kline eller ta den så langt som å ligge med noen på byen.

    45. Jeg ser poenget ditt, og har selv diskutert dette med venninner. Både jeg og samboer forventer at vi kommer hjem om natten. Men jeg tror folk definerer nach ulikt. Selv hater jeg nach, spesielt den typen masse random folk. Den type nach hører hjemme i singellivet. Men at samboeren min drar på nach hjemme hos tre kompiser hvor det bare er kjentfolk syns jeg er helt ok. Det er bedre for meg om han roer seg litt med guttene etter byn, enn om han kommer ravende hjem. Men som sagt tror jeg folk har ulikt forhold til hva nach er, dermed ulike meninger 🙂

    46. Helt enig med deg.
      Nå er jeg og min samboer veldig lite ute.. Men både han og jeg forventer og er veldig enig om, at man kommer hjem etter at festen er over, Heldigvis er vi like på dette området. Kjenner flere jenter som også har den regelen med kjæresten sin. Helt ok å dra på fest, men man kommer hjem etterpå.

    47. Jeg vet ikke helt jeg. Har aldri sett på nach som en plass å få seg ligg på. Men hadde reagert om det viste seg at typen ble med ukjente damer på nach. På samme måte som jeg aldri ville blitt med en gjeng ukjente menn på nach. Men at gode venner tar seg et nach sammen ser jeg ikke på som et problem.

    48. Om man vil være utro, så er man utro til tross av om det er på narch eller ikke. Jeg kommer aldri til å bestemme at typen skal komme hjem etter en fest, han er en mann og kan bestemme selv. Jeg ønsker selvfølgelig at han hadde valg meg over narch, men men. Skjer det ikke, så skjer det ikke. Får sove allikevel. 🙂

    49. Alle forhold er forskjellige og alle må selv få velge sine regler. Jeg er personlig ikke enig med deg og det du skriver her. Må si jeg finner hele innlegget litt dobbel moralsk. Du skriver dere stoler 100% på hverandre, og at dere går ut hver for dere. Da kan ikke jeg forstå hva som er så gale med et nachspiel?! Men som sagt, deres valg! Skal du fortsette med slike innlegg i framtiden, som selvfølgelig og er helt greit, din blogg, dine meninger, håper jeg du velger dine ord med omhu. Som du ser i kommentarfeltet ditt er mange uenig og du skriver det på en slik måte at jeg får inntrykk av at du syns dette bør gjelde for alle. ser du ned på andre forhold der begge parter “får” dra på nachspiel?

    50. Enten stoler man på partneren sin, eller så gjør man ikke det.
      Treffer man et menneske man har lyst til å være utro med, så får man til det uten å dra på nachspiel.
      Det er ikke nachspielet som er problemet.
      Sånne regler virker bare som usikkerhet på meg.

    51. Kjempemange tolerante mennesker her. Har hatt et godt ekteskap i 43 år, men jeg må nok innrømme at jeg ikke hadde likt at han, den gang vi var ute og festet , hadde gått på nachspiel uten meg . Natten min ikke blitt spesielt god da …. Men det er visst andre tider nå ..,.

    52. Jeg har ikke noe problem med at min kjære går på narch:) om det er et jentenarch hadde jeg begynt å lurt, men heldigvis er han ikke den typen som hadde gått der. Om jeg er trøtt går jeg hjem å legger meg, så kommer han hjem når han kommer:) han er som vanlig med kompisene sine på narch, og kommer alltid hjem så er ikke så bekymret heldigvis:) men alle har foskjellige regler. Bra at dere har funnet ut hvor grene går:)👍

    53. Enig i at nachspiel tilhører singellivet. Nachspiel for meg er der enkelte drar for å finne seg et ligg, her jeg bor har det alltid vært slik. Til og med dra en stripe eller røyke noe dritt som jeg holder meg med fri vilje laaangt unna.
      Så nei, det er uaktuelt for kjæresten min å dra på nach, inkludert meg som ikke har sansen for å dra på slikt heller 🙂 Hadde ikke likt å høre han komme hjem kl 8 på morgenen daudrukken, no thanks.

    54. Ble litt skremt jeg nå. Ikke på grunn av det du skrive, men på grunn av alle disse kommentarene. Jeg er helt enig med deg i dette! Nach er ikke noe man drar på alene når man er i et forhold. Nach er noe man drar på for å få seg noe. Helt klart. Det handler ikke om tillit, det handler om hva nach brukes til. For meg er det helt naturlig at når man går inn i et forhold, så er man “ferdig” med nach. At dette er så grusomt feil for så mange overrasket meg faktisk. Ikke fordi jeg tror alle er som meg, men fordi det tydeligvis er kjempe mange naive folk der ut..

    55. Jeg er helt enig med deg Julianne! 🙂
      Hva synes du om å følge eksen på Instagram eller ha eksen på Snapchat?

    56. Thea: Godt å høre, Thea 🙂

      Jeg hadde ikke likt at Ulrik fulgte med på snapstoryen til eksen sin, for det blir fort litt personlig. Men at han har ekskjærester som venner på Facebook eller Instagram legger jeg meg ikke opp i.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg