JEG DRIVER IKKE VELDEDIGHET

Det var flere som reagerte negativt i går da jeg søkte etter en negledesigner som ville sponse meg. Som toppblogger er det ikke vanskelig å få sponset det ene eller det andre. Jeg får daglig mailer som jeg avviser da sponsede produkter og tjenester ikke lenger er attraktivt nok for meg. Dere må huske på at jeg skatter av alt jeg “får”. Derfor er det ingenting som er gratis i denne bloggverden. Når du har mange tusen faste lesere som følger bloggen din hver eneste dag blir det automatisk en enorm kanal for markesdføring. Jeg driver ikke veldedighet. Bloggen min er jobben min. Den eneste sponsoravtalen jeg har per i dag er med min faste frisør, som fikser hår, vipper og bryn.

Jeg ønsker meg som sagt også en sponsor på negler. Ikke fordi jeg ikke kan betale for neglene mine selv, men fordi dette er noe som jeg bruker såpass mye tid på i hverdagen at det blir naturlig for meg med et samarbeid. Jeg vil kunne stole på de menneskene jeg går til fast og for å stole på hverandre er det greit med en slags avtale. Dessuten spør jo alltid dere lesere om hvilken salong jeg går til, så hvorfor skal jeg da gi gratis reklame når jeg ikke behøver det? Men nok om det.. Mest sansynlig er sponsoren allerede i boks. Jeg har kommet i kontakt med en hyggelig dame som jeg skal møte til uken. Til tross for de magesmertene jeg har hatt i dag så ga hun meg faktisk en god magefølelse gjennom sin hyggelige mail. Hehe! Denne damen har over 15 år med erfaring i bransjen og etter hva jeg har sett er hun meget dyktig i jobben sin. Dersom hun er fornøyd med det jeg har å tilby og jeg blir fornøyd med det hun kan tilby så går det ikke lang tid før hun blir presentert for dere her på bloggen. Tvi tvi!

Utenom disse avtalene betaler jeg for ting selv. Jeg betaler til og med for klær og produkter som jeg kan få sponset hvis jeg vil. Skal jeg si dere hvorfor? Fordi jeg ikke ønsker å ødelegge markedet for oss bloggere. Vi lever ikke av spons. Vi lever av penger som alle andre. Det blir vanskelig å betalte regningene mine med sjampo og balsam. Jeg lever av klikk og annonsører. Vi bloggere må derfor sette ned foten og si nei til alt som er “gratis”. For nå i 2016 koster det penger å markedsføre merkevarer gjennom bloggere. Det vet heldigvis de fleste store bedrifter i dag. Men vi bloggere har fortsatt en lang vei å gå sammen når det gjelder å stenge dører. Dersom vi ikke tar dette på alvor vil vi ikke bare ødelegge for andre, men også for oss selv.  

Det var ukens siste pekefinger.. Jeg ønsker dere en fortsatt fin fredagskveld og god helg. Vi blogges mer i morgen 

23 kommentarer
    1. Helt utrolig.
      Med den overskriften- ” driver ikke med veledighet mister du all respekt, tenk at det går an å være så pengefokusert uten noen form for verdier eller intigritet??
      Hva med å gi mer som f,eks bilder når bloggere reiser på turer? nei, dere er mer opptatt av og poser i en badedrakt.
      Helt utrolig at det går an, det går an å tenke på folk i verden rundt seg.

    2. Du har en utrolig arrogant fremtoning, har du noensinne prøvd å være litt ydmyk? Jeg er helt sikker på at hvis Ulrik hadde vært rørlegger så hadde du ikke sett på ham to ganger…

    3. Hei, du må ha mindreverdighetskomplekser sånn som du skriver. Folk som har det bra og grei/god økonomi har ikke behov for å skryte av dyre merker og heller ikke en sånn framtoning.

    4. Anonym: Synes du det? Det var leit å høre. Jeg føler meg egentlig ganske ydmyk, men jeg må da ha lov til å reagere på ting som alle andre?

      Det siste du skrev gidder jeg ikke å kommentere. Hva har det med saken å gjøre liksom?

    5. Christine: Hei, Christine. Nå er det forskjell på setningen “Jeg driver ikke MED veldedighet” og “Jeg driver ikke veldedighet”. Den siste setningen var min overskrift, ikke den første som du skrev. De fleste mennesker kan ikke leve av å drive MED veldedighet. Jeg tipper at du som meg er avhengig av den lønnen som du får inn hver måned. Det koster å bo og leve. Jeg trenger penger til å betale regningene mine. Gjør ikke du? Er det å være pengefokusert?

    6. Camilla Acklam: TAKK for at du forstår, Camilla. Helt enig. Vi må lukke dørene alle sammen. Det lærer man som regel etter noen år som blogger..

    7. Veldedighet? Nei. Du bedriver tigging. Hvem vil fikse neglene mine?betalingen er knapper og (glans)bilder på bloggen.
      Synes det blir patetisk. Har du ikke råd å blogge gratis, vel Finn deg en jobb da, så får du inntekt som alle andre. Jeg hadde skammet meg om jeg hadde måttet gå rundt og be om almisser for å kunne holde på med hobbyen min.

    8. Anonym: Tigging faktisk. Den var ny. Jeg har en jobb jeg, nemlig denne bloggen. Jeg er kjempe takknemlig for alle muligheter den gir meg, som foreksempel at jeg slipper å betale for å fikse neglene mine hver tredje uke. Det betyr ikke at jeg ikke har råd til å betale for negletimene mine selv, men jeg behøver ikke.

      Jeg publiserte et blogginnlegg om at jeg ønsket meg et nytt samarbeid. Det var ingen som ble tvunget til å ta kontakt med meg. Likevel fikk jeg mange mailer fra salonger både her i Oslo, i Fredrikstad, i Lillestrøm osv.. Vet du hva det betyr? Det betyr at det finnes mennesker der ute som også ønsker å samarbeide med meg. Ikke fordi jeg er søt og snill, men fordi de ønsker å nå ut til mine lesere for å markedsføre seg selv 🙂

    9. Altså, jeg må bare kommentere igjen. Mange av leserne dine er jo totalt hjernedøde. Siden du ikke vil svare på setningen “Jeg er helt sikker på at hvis Ulrik hadde vært rørlegger så hadde du ikke sett på ham to ganger…” så vil jeg sende et lite svar.
      Kanskje hun ikke hadde sett på han hvis han var rørlegger nettopp fordi de da ikke har samme interesser eller mål i livet? Er det ingen som tenker på det? Jeg ville aldri blitt sammen med en lastebilsjåfør for eksempel. Vi har våre krav uansett om man innrømmer det eller ikke!! Hva er problemet med at hun er sammen med en pilot egentlig? Det virker som at det er DET som provoserer dere mest, hvor er logikken????? Faen altså, Ulrik er dritkjekk, han er pilot og det er sykt kult!!!
      Ha en fortsatt fin lørdagskveld og beklager at jeg fikk et lite anfall her.

    10. ^
      Enig med kommentaren over her. Jeg prøver å ikke dømme mennesker jeg ikke kjenner, men herregud du virker som en dass person. Hvor får du holdningene dine fra egentlig? Du har så mye meninger om ting som ikke betyr noe som helst. Eneste grunnen til at du har høye lesertall er sikkert fordi at 80% av leserne dine klikker seg inn for underholdningens skyld for å finne ut hva dumt du har skrevet nå. Det blir som når folk ser på paradise hotel, for å se på dumme mennesker drite seg ut. Du fremstår som en klovn. Det verste er at det kommer alltid et nytt elendig innlegg fra deg. Verste er at du tjener penger på det. Tenker du ikke på hvordan du framstår, ivertfall for unge lettpåvirkelige lesere? Nå takker jeg for meg, dette er siste gangen jeg er innom denne bloggen.

    11. Emelie Karlsson: Hei, Emilie. Takk for at du engasjerer deg. Du har helt rett i det du skriver med både krav og interesser. Ønsker deg en fin søndag <3

    12. N: Hvem er du til å si at det jeg bryr meg om og det jeg mener noe om ikke betyr noe som helst? Med en kommentar som dette mener du at du fremstår bedre enn meg.. Ok.

      Jeg håper virkelig at unge jenter som blogger blir påvirket av det jeg skrev i dette innlegget slik at de slutter å ta imot ting helt gratis.

      Og du..Er det en ting som er sikkert så er det at dette ikke er den siste gangen du kommer til å klikke deg inn på denne bloggen. Vi snakkes 🙂

    13. En ting jeg ikke helt skjønner. Hvorfor ønsker du at frisører og negledesignere skal jobbe gratis? Vi har en timeslønn vi må ta inn, og om du har råd og mulighet, hvorfor ikke betale for deg? Det er jo rent tap å ha deg som kunde… Frekt rett og slett. Og respektløst mot oss som har dette som en jobb og lever av det.

    14. Herlighet, det er ikke bare snakk om “frisører og negledesignere som skal jobbe gratis”, de som gjør dette i samarbeid med bloggere gjør det fordi de tjener på markedsføringen, det er slik bloggverden fungerer, de samarbeider for å få flere kunder. Det er ingen som tvinger noen til et samarbeid, det er noe begge parter må ønske. Så jeg forstår ikke hvorfor folk reagerer så sterkt på dette, her er det bare blitt skrevet et innlegg om noen kan anbefale en som gjør en god jobb og kanskje vil samarbeide, og dette er ikke bare pilotfrue bloggen som får, men så og si alle bloggere som ligger på topplisten har et slikt samarbeid. Så når dere først kritiserer henne så må dere inn å kritisere resten av toppbloggerne også, eller rett og slett bare slutte å lese blogg.
      Ønsker deg en fin dag Julianne 🙂

    15. Så pinlig å tigge om gratis negler. Er det slitsomt å betale for negler hver 3 uke? Hvilken verden lever du i? At du ikke skammer deg?
      Dette gjelder også alle andre bloggere som tigger etter et samarbeid. Hadde bloggen din vært kjent nok så regner jeg med at en negledesigner hadde tatt kontakt med deg og ikke motsatt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg