JEG HUSKET IKKE AT DET VAR SÅ VONDT

Hei, fra sengen. Jeg stod egentlig opp tidlig, besvarte mailer fra en masse hyggelige negledesignere, ryddet litt rundt i huset og gjorde meg i stand før jeg måtte finne tilbake til sengen igjen. Det gjorde rett og slett for vondt å stå oppreist. Jeg har som sagt gått på p-piller i så mange år og disse pillene (cerazette) har hindret meg i å få menstruasjon, noe jeg elsket fra første stund. Jeg har vel hatt en og annen pause, men jeg kan likevel ikke huske at det var så vondt å ha mensen. Fy søren for noen magekramper jeg har hatt i dag. Det begynner å gå bedre nå, men istad gjorde det så vondt at jeg var ble kvalm av smertene. Det føltes som om magen min og jeg var uvenner..

Da jeg var yngre husker jeg at jeg fikk noen tabletter av mamma de røde ukene som hjalp mot magesmertene. Jeg må nok ta en tur til apoteket og se om de finnes fortsatt. For dette orker jeg ikke mer. Ettersom at jeg har vært såpass ærlig om at jeg prøver og bli gravid og det nå er lenge siden jeg har oppdatert noe rundt dette temaet, så har jeg naturligvis fått endel spørsmål. Noe klarere svar enn dette kan jeg ikke gi dere.

Ulrik er fortsatt på jobb. Han kommer ikke hjem før i kveld og da har jeg faktisk ikke sett han på tre hele dager. Jeg kjenner at jeg savner han nå, spesielt i dag som jeg kunne trengt litt pleie. Med pleie tenker jeg ikke på mer enn å slippe å lage maten min selv. For til og med det er slitsomt på dager som dette. Heldigvis er det mye selskap i lille Stella. Hun har lagt her ved siden av meg i flere timer nå. Det er ingenting hun liker bedre enn slappe dager som dette. Jeg skulle ønske at hun var like god til å lage mat som hun er til å spise mat. Hehe 



 

42 kommentarer
    1. Man skal aldri si aldri…kanskje du er gravid likevel, på tross av en skikkelig kraftig mens. Da jeg ble gravid med nr 1 hadde jeg så kraftig mens at jeg lå i fosterstilling pga sterke smerter. Tro meg, det var på ingen måte jeg trodde jeg var gravid da. Om du ikke er gravid, fortvil ikke. Deres tid vil komme 🙂 kanskje kroppen din trengte en skikkelig utrensing etter så mange år på pilla. Men, ikke bli overrassket om du får ekstremt sterke smerter den dagen du blir gravid heller. Det er veldig vanlig for mange. Det er da egget fester seg til livmorsveggen. Det skjedde meg med nr 2. Men, jeg husker ikke hvor lenge smertene varte. Masse god bedring og ikke minst..masse lykke til, til deg og Ulrik med å bli foreldre 😉

    2. I know the Feeling.. Jeg sverger til Naproxen, det burde du prøvde. De tar krampene med en gang og har en langvarig effekt!God bedring 😄

    3. Hei.
      Jeg vil anbefale deg å gå på helsekost å kjøre solary Magnesium. Så tar du 2 stk dag. Det er gjerne mangel på magnesium som skaper kramper. Dette hjelper mot menssmerter. Det slapper av muskulaturen å ta magnesium.
      Mvh naturterapeut. 😉

    4. Hei
      Gå til legen din å få en resept på Naproxen. De gjør underverker mot mens.smerter. Ta gjerne en i kombinasjon med Paracet.
      Hilsen lege 🙂

    5. liveeriksen: Hehe! Det er sant. Takk for at du deler egne erfaringer..

      Jeg hadde blitt lykkelig dersom det samme skjedde meg 🙂

      Riktig god helg til snille deg!

    6. Da jeg hadde mensen så hadde jeg heldigvis aldri mensensmerter 🙂 Nå har jeg ikke hatt mensen på flere år, ettersom jeg går på depo provera (p-sprøyte) og det er sååå deilig!

    7. Siden du har såpass kraftige menssmerter er du iallefall godt forberedt på en eventuell fremtidig fødsel. Tror det hadde mye å si for at alle mine tre fødsler gikk over all forventning. Taklet nok rier veldig godt fordi jeg alltid har hatt mye menssmerter. Hører flere venninner har samme erfaring, eller motsatt. De som aldri har hatt menssmerter syns fødsel var grusomt mye verre enn oss som er “vant” til det.

    8. Om du ikke har burde du gå for innkjøp av en hvetepute fra helsekost 🙂 bare legge den i mikro på 3 min. Hjelper mot smerter og muskelvondt. En varm dusj eller bad hjelper også 🙂

    9. Da jeg sluttet med cerazette, låg jeg i fosterstilling da mensen kom. Det var skikkelig ille, klarte ikke noe. Jeg tror det var en slags utrenskning i kroppen, for gikk ikke lange tiden, før jeg ble gravid 🙂

    10. Får ikke håpe det er Endometriose du har.. Da blir menssmertene ekstremt vonde! Om du ikke blir gravid innen et halvt år ville jeg sjekket det ut.. Ikke for og skremme, men jo fortere jo bedre med tanke på barn:)

    11. Jeg hadde utrolige magesmerter rett før jeg ble gravid med min datter. Var helt sinnsyke smerter i magen, lik mensensmerter, bare mye verre. Var i det tidsrommet egget festet seg mente min fastlege. Såååå kanskje du er gravid😃 Husker jeg tok en graviditetstest dagen etterpå de kraftige smertene, men den var negativ. Så fikk jeg en positiv test etter 3 dager, så ikke bli for skuffet om den er negativ😃 Gi det ett par tre dager😃

    12. Ida marie: Det har jeg ikke nei. Høres ut som en god investering. Takk for tipset 🙂

      Et varmt bad var heller ingen dum ide. Godt vi har badekar!

    13. Jeg har hørt flere ganger at ofte kan man få en kraftig mens når man er gravid også, særlig tidlig i graviditeten. Jeg er riktig nok fremdeles på det stadiet at jeg håper og ber om at det ikke er det som har skjedd med meg. 😉

    14. Du kan få de “lavdose” naproxen uten resept, men du får høyere dose, samt at det er mye billigere med resept 🙂 Så anbefaler å få en resept av legen din ved neste time!

    15. God bedring! Husk at det kan ta tid å bli gravid. Det er veldig individuelt. Ønsker deg masse lykke til vertfall!:-) hvis du ikke har hatt kraftige mensensmerter tidligere, så tror jeg ikke du skal bekymre deg for endometriose!

    16. Du mener garantert naproxen, det hjelper som søren, men disse må ikke tas når du prøver å blir gravid!
      Håper du snart blir smelt på tjukka, slik jeg er 🙂
      Mine heteste tips til å bli gravid er at du blir gravid mye tidligere enn du aner i syklusen. Det viser all nyere forskning forskning også (google it!) Sex når eggløsningtestene lyser positivt, er for sent for meg. Jeg har 28 dagers syklus og er blitt gravid stort sett alltid på dag 10 i syklusen. Denne gangen var det dag 9!!
      Try it! Annen hver dag fra mensslutt så er du sikker på å ikke bomme, men beste er at han lader kanonen og gir deg en overflod dag ti!! (dag 12 hvis du har 30 dagers sykluser osv) Du må få orgasme først, og så må han donere ladningen. SÅ sittern 😀 Takk meg neste mnd 🙂

    17. Føler meg kjempedum, men gleder meg til den dagen du blir gravid. Det er så fantastisk og stort, og jeg vet dere blir gode foreldre.

    18. Du klager over mensensmerter og skal gå gravid i 9 mnd(egentlig 10). Rier er samme følelse som mensensmerter × 100.
      Lykke til!

    19. Nå er ikke jeg 100 % sikker i min sak, men mener å ha lest/hørt at man ikke bør ta naproxen når man prøver å bli gravid.. 🙂 Håper menskrampene gir seg fort, det er så fryktelig vondt! Og det kommer fra en som har født 2 barn 😉

    20. Anonym: Nå var ikke dette ment som “klaging”, heller til informasjon. Jeg skriver jo på en måte en dagbok. Det vil si at jeg forteller om både gode og dårlige dager. Blir det ikke litt falskt hvis jeg kun skriver at jeg har det fint og flott hele tiden?

    21. Anonym: Takk for info. Nå er ikke jeg gravid, så det er ikke noe problem, men skal tenke på det fremover 🙂

      Magekrampene har heldigvis gitt seg. Fortsatt god helg til deg og familien 🙂

    22. Hei igjen,
      Ikke når man er gravid, men når man prøver. For husk, gravididtetssyklusen regnes fra første dag av siste mens før befruktelse så medikamenter før selve befruktelsen kan ha innvirkning. Men igjen, jeg vet ikke helt sikkert om nevnte medikament vil utsette/utelukke en eggløsning 🙂

    23. Hei Julianne ☺ Jeg kjenner meg så godt igjen I din situasjon nå, jeg har også gått på cerazette I 6-7 år og jeg var overlykkelig over å slippe mensen☺ I september bestemte jeg og samboeren min oss for å prøve å få barn, og jeg trodde mensen skulle komme tilbake ganske fort, men så feil kan man ta:) Jeg fikk min første mens etter pilleslutt I februar, og det var helt grusomt, men det positive var at det bare varte I 3 dager, yes☺ Føler vi har prøvd lenge nå men vi har vel egentlig bare så vidt begynt😅 Masse lykke til med prøvingen og Vær tålmodig💖 Klem fra meg☺

    24. Therese: Hei, Therese. Godt å høre at det er flere som kjenner seg igjen i hvordan jeg har det. Masse lykke til videre med prøvingen. Jeg krysser fingrene for dere <3 Stor klem tilbake!

    25. Hei vakre. Jeg har endometriose. Sterke menssmerter hvor kun masse smertestillende skal hjelpe. Her volatren og sterk paracet nå fra legen. Kanskje du har endometriose. Blir du ikke gravid bør du iallefall sjekke det opp 🙂 da sterk menssmerter er symptom på den diagnosen. Lykke til og håper det ordner seg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg