JEG MÅ TA MEG SAMMEN

I det siste har jeg ikke følt meg helt komfortabel i egen kropp. Det har blitt mye kos og lite trening. Jeg kom liksom aldri helt i gang med treningen igjen etter bryllupet og bryllupsreisen. Det betyr ikke at jeg ikke har trent og spist sunt, men jeg har ikke fått inn de rutinene som jeg trives best med. Nemlig regelmessig og hard trening hver uke med mindre kosedager enn hverdager. Nå gidder jeg rett og slett ikke å gå rundt og være misfornøyd lenger. Derfor må jeg ta meg sammen. For det er ingen andre enn MEG som kan gjøre noe med akkurat dette. 

I dag står derfor trappeløp i Holmenkollen med Pia og Kristine på timeplanen. Det er lenge siden vi jentene har trent sammen nå. Vi var flinkere i en periode før bryluppet, men det begynner jo å bli noen måneder siden. Fremover må vi pushe hverandre for å holde motivasjonen oppe. Jeg skal ikke gi gi meg denne gang. Om bare en ukes tid er treningen tilbake som en vane for meg. Jeg trenger bare en skikkelig kickstart eller en slags “helvetesuke”, som noen kaller det for å komme i gang. Hehe!  

I går var jeg ute på en lang joggetur helt alene på kveldstid og mandag som var trente jeg styrke og intervaller på Sats. Målet mitt vil jeg holde for meg selv, da jeg er redd det kan påvirke andre negativt. Jeg vet at jeg må være veldig forsiktig med å uttale meg om både vekt, trening og kosthold da det sitter mange unge jenter der ute som kopierer alt jeg gjør. Men jeg ønsker likevel å inspirere dere til å komme dere opp av sofaen og ut i naturen. Nå som været tillater det er det jo ingenting som føles bedre enn å trene utendørs. Jeg anbefaler trappeløp. Ta med deg en venn og prøv da vel? Det er både gøy og effektivt!


 

15 kommentarer
    1. Av og til skulle jeg ønske jeg bodde i nærheten av Holmenkollen, for da hadde jeg løpt di trappene hver dag;) Det eneste jeg kan gjøre er å springe opp trappene i blokka hvor jeg bor, og her bor jeg i 4 etasje:)

    2. Og jeg som syns du har sett så flott ut i det siste! Men, det viktigste er uansett at man selv er komfortabel, og å være sunn og sprek er aldri negativt, så heia deg! Håper du når målet ditt, jeg syns du ser godt ut uansett 🙂

    3. Hei! Hvordan type klister-BH brukte du under brudekjolen? Holdt den bra hele dagen og kvelden? Jeg må ha, skal gifte meg i mai 🙂

    4. Glad jeg bor ved Vikersundbakken! Det er super deilig å gå opp og ikke minst fin utsikt på toppen 🙂

    5. Lykke til. Og så tenker jeg at ditt mål, som de aller fleste andre sitt, er å være i god form, kjenne at kroppen er stram og så finne den vekten du trives med.

    6. Hei… Jeg sliter med hovene mandler (tett pustevei)
      Men jeg vil gjerne begynne og trene…. Jeg er litt overvektig
      Til å være kunn 14 år… Å… Alle vennene
      Mine er så slanke og fine… Men ikke jeg…
      Noen tips?
      Til hva jeg kan gjøre??

    7. Ida: Hei, Ida. Dette bør du nok snakke med legen din om, ikke meg. Men det er en ting jeg kan si til deg og det er at du IKKE bør samenligne deg med andre. Det er lettere sagt enn gjort. Jeg vet det. Men prøv heller å sammenligne deg med deg selv og de fremskrittene du gjør. Da vil du oppleve det hele mye mer motiverende og positivt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg