MINE 8 AVHENGIGHETER I HVERDAGEN

God kveld, folkens. Mandag igjen og tid for å fylle opp kjøleskapet. I dag tok jeg initiativet til å ta meg av handlingen alene. Vi pleier som regel å handle sammen, men siden Ulrik har jobbet på båten i hele dag var han veldig glad for å slippe å gjøre noe som helst da han kom hjem. Under har jeg ramset opp de 8 tingene som vi alltid har tilgjengelig hjemme hos oss på grunn av MEG ♥ 

8 TING JEG IKKE KLARER Å HOLDE MEG UNNA I HVERDAGEN

1. Pepsi Max: Denne brusen velger jeg fremfor ALT både i hverdagen og i helgene. Det eneste jeg sliter med er å begrense inntaket i ukedagene. Pepsi Max er langt ifra det verste jeg kan helle i meg midt i uka, men alt med måte. Jeg prøver å drikke mest mulig vann, litt juice og koser meg ofte med et glass eller to brus om kvelden.

2. Kaffe: Det er ikke mer enn et års tid som jeg har vært avhengig av kaffe. Jeg drikker ikke mange kopper om dagen, men det blir alltid noen. Gjerne med hasselnøttsirup, men det kan jeg jo ikke drikke hver dag med mindre jeg ønsker å bli overvektig. Et godt alternativ er derfor sukkerfri vanilje. Nå som våren er her bestiller jeg helst iskaffe. Skinny islatte med sukkerfri vanilje fra Starbucks er min favoritt. Hjemme går det mest i de brune og de gule kapslene fra Dolce Gusto.

3. Vaniljekesam: Jeg bruker vaniljekesam til frukt, bær, i smoothier/shaker og som “yoghurt” med musli. Det overrasker meg at det finnes mennesker som fortsatt ikke har smakt på denne fantastiske boksen. 

4. Jordbær: Finnes det noe bedre på denne jord? Jeg undrer meg over at det i det hele tatt er sunt. Jorbær er godteri for meg, spesielt dyppet i sjokokade eller i en bolle med MASSE vaniljekesam. Når jeg får tak i jordbær så kjøper jeg jordbær. Året rundt. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

5. Sjokolade: Jeg ELSKER sjokolade og har heldigvis lært meg til å like de mørkere variantene med 70% kakao og noen ganger mer. I hverdagen går det også mye i disse proteinbarene du finner i matvarebutikkene. “Cookies and cream” fra Nutrilett er favoritten til både Ulrik og meg.

6. Polarbrød: Det er kanskje ikke verdens største synd, men det er heller ikke verdens sunneste alternativ til brød i hverdagen. Hehe! Jeg kjøper alltid den med fullkorn, men likevel inneholder jo det brødet endel sukker. En slager her i huset er å steke polarbrødene i vaffeljernet med smør på begge sider, vente til brødet blir kaldt og slenge noen gulostskiver på. Nam! 

7. Lakris: Jeg liker det meste av lakris. Men det går stort sett i Samiaki, som Ulrik kjøper på flyplassen i Finland og lakris fudge fra Candy King. 

8. Chilisaus: Jeg er spesielt glad i mat med chili, både sterk og søt. Det spiller egentlig ikke så stor rolle. Disse to chilisausene bruker jeg til det meste av matlaging. Ulrik er ikke så glad i den sursøte, så den blir derfor mest brukt da han er på jobb. Du får kjøpt begge sausene på Rema 1000 og sikkert de fleste andre daglivarebutikkene.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ingen uke uten alt dette 

25 kommentarer
    1. ” Det overrasker meg at det finnes mennesker som fortsatt ikke har smakt på denne fantastiske boksen. ” hahah, ops, jeg er en av disse menneskene, kanskje på tide å teste den ut.
      Ellers er jeg halvveis enig med deg. Jeg er ikke noe glad i pepsi max, hos meg må det være cola eller solo. Så har jeg ikke lært meg å like kaffe enda (kommer nok aldri til å gjøre det heller). Men bortsett fra det så liker jeg hele listen din, elsker virkelig lakris – spesielt de to typene du nevner her!

    2. Jeg er blitt helt avhengig av lime kesam med masse blåbær!! Dæven døtte så digg det er! 😀 det må du også prøve ut :))

    3. Mente du virkelig gulrotskiver, eller var det en skrivefeil? 🙂 ble veldig nyskjerrig på det, hilsen fra en polarbrødelsker til en annen.

    4. Hei,
      Hva bruker du i smoothien? Nysgjerrig og trenger tips.
      Klem
      PS. Fortsatt fast leser,men altfor dårlig til å kommentere. Skal skjerpe meg☺️

    5. Det tipset om polarbrød i vaffeljernet må testes ut 🙂 Elsker polarbrød, det er kjempe godt 🙂 Ellers er jeg veldig enig med deg i mange av punktene 🙂 Kaffe er et must her i hus 🙂

    6. Enig i mange av punktene dine 🙂 Jeg er også super glad i brus, men sist jeg var hos tannlegen fikk jeg beskjed om å kutte ned drikking av brus og juice pga det fører til syreskader på tennene. Har du fått beskjed av tannlegen din om dette (bare tenker siden du gjerne drikker brus hver dag)? Jeg klarer ikke holde meg helt borte likevel 😛 hehe. Ha en fin dag Julianne!! 😀

    7. Kaffe og pepsi Max er ikke smart om man vil bli gravid. Ikke slankekosthold heller. Masse meieriprodukter og c-vitaminholdige matvarer er tingen. Gubben kan hjerne spise en del skalldyr også, i tillegg, for Svømmerene :-))

    8. Du burd serr prøve frosne druer!! DT er det beste ever, sitter faktisk og spiser det akkurat nå… Du tar bare druer oppi en boks, PG slenger dn i fryseren!!!! Du er BTW den peneste jeg vet om!!!!!!!😍😍😍😍👍❤️

    9. Man får ikke lagt på seg av Pepsi Max som ikke inneholder kalorier:) Men mørk sjokolade inneholder omtrent like mye kcal som melkesjokolade, så jeg tror ikke du skal bekymre deg altfor mye for at litt sirup i kaffen er det som gjør deg overvektig;)

    10. Polarbrød er veldig enkelt å lage selv 🙂 Som da blir mye sunnere og bedre. Treningsfrue har en veldig god oppskrift på bloggen hennes!:)

    11. Jeg klarer heller ikke å holde meg unna Pepsi Max i ukene, går minst en stor flaske hver dag! 😉 Rema 1000 har foresten tilbud på 8-pakning, har hamstret inn 6stk 8-pakninger siden tilbudet går snart ut haha 😀

    12. Jeg elsker Pepsi Max, pg forsåvidt det meste på listen din 😀 jeg har en baby på tre mnd så nå gjelder det å begrense koffein som Pepsi Max, kaffe og sjokolade. I graviditeten er det enda viktigere! Må si jeg savner å ikke tenke over Pepsi Max inntaket enkelte dager. Håper det er lettere for deg å Holde deg unna (den dagen du er gravid). Tror du det blir vanskelig? Om du drikker en kopp kaffe, så er det ikke Pepsi Max den dagen feks… Krysser fingrene for en liten i magen snart. Lykke til!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg