DEN BESTE FØLELSEN I VERDEN

Hei, kjære Julianne! 

Ikke vet jeg om du leser dette, ikke vet jeg om du kommer til å svare. Men jeg håper du tar deg 2 minutter til å lese det jeg har å si. Først og fremst vil jeg si tusen takk. Tusen takk for at du står frem med dine egne, sterke meninger. Jeg kan ærlig si at de skiller seg litt ut, men jeg syntes også at du ofte tar opp temaer som er litt tabubelagt. Du skiller deg ut, Julianne.  

Da jeg leste innlegget ditt “Ja, jeg er kristen” ble jeg så utrolig glad. Etter konfirmasjonen min fikk vi tilbud om å være med på noe som heter ledertrening i menigheten her jeg bor. Dette syns jeg hørtes litt rart ut fordi KIRKEN, hva skal jeg dit å gjøre liksom? Men jeg hadde hørt så utrolig mye bra om det. Da jeg sa til noen av vennene mine at jeg skulle dit (på eventer osv), tittet de rart på meg og så “Kirken? Hva faen skal du gjøre der?”. Jeg følte at hver eneste gang jeg skulle fortelle noen at jeg skulle dit, måtte jeg alltid komme med forklaringer som “Det er ikke sånn som du tror, vi sitter ikke å ber hele tiden, og blablabla” fordi jeg var “flau” over det. Jeg følte at det var en skam å være kristen, og unnskyldte meg med at jeg ikke var “ordentlig kristen”. 

Da jeg lese innlegget ditt ble jeg så stolt. Så stolt over den jeg er. Så stolt over at jeg valgte å bli i kirken, og ikke la negative kommentarer om kirken endre min mening om det gode fellesskapet, menneskene og lærdommen jeg fikk med meg videre derfra. Jeg er så enig i det du skriver, at selv om jeg av og til drikker, har hatt sex før ekteskap osv osv, så er jeg kristen på min måte. Jeg har klart å innrømme for meg selv at “Ja, jeg er kristen på MIN måte, og jeg er så stolt over det”. Jeg har lært så mye, og blitt ett så mye bedre menneske av å være med på ledertrening, og det å være leder for konfirmanter at ja, jeg er så stolt!

Denne ærlige og hyggelige mailen mottok jeg nylig. Personen som sendte meg den har gitt meg lov til å dele teksten med dere. Når jeg får mailer som dette føler jeg at det jeg gjør gir mening.. Tenk at lille meg har hjulpet en annen person til å tørre å være seg selv? Det er jo helt fantastisk! Jeg blir så glad og så stolt over at jeg kan bidra til noe positivt for andre. Det er den beste følelsen i verden ♥ 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg