PÅ SIGHTSEEING MED SVIGERS

God kveld fra Ålesund! I dag har jeg tatt meg påskefri helt til nå for å tilbringe litt kvalitetstid med foreldrene til Ulrik som kom med bil fra Måløy for å hilse på oss. Vi startet dagen med en sen frokost/tidlig lunsj på et sted som heter “Bocca”, før vi dro opp på utsiktspunktet “Aksla” og så utover hele den vakre byen. Jeg frøys litt fordi jeg hadde kledd meg dårlig, men solen skinte så det var ingenting å klage på.. 

Deretter dro vi videre til Atlanterhavsparken som er et stort akvariumannlegg her i Ålesund. Det var virkelig et sted å besøke for både store og små. Jeg synes det var ekstra stas med pingvinene. De var bare helt skjønne! Telefonen min, kameraet mitt og snapstoryen min er derfor fulle av pingvinger.. Hehe!

Vi avsluttet dagen med en middag på en indisk restaurant hvor det var kjempegod mat. Jeg husker ikke hva stedet het, men tror det var “Tajmahal” eller noe sånt.. Planen var å spise på “Zuuma”, men det var stengt, så mulig jeg prøver igjen i morgen når Ulrik er ute og flyr. 

Nå ligger vi rett ut i sengen med en stor godtepose mellom oss. Vi er skikkelig fornøyde begge to med alt vi har fått ut av denne fredagen. For en hyggelig dag det har vært og for noen herlige svigerforeldre jeg har. Jeg er heldig!

Resten av kvelden er satt av til film og avslapping på rommet. Vi blogges mer i morgen. Da lover jeg å gi lyd fra meg mye tidligere på dagen 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

12 kommentarer
    1. Hei 😊
      Får du sjangs imorga, så prøv tante Brun som ligger på storsenteret!
      Kjempegod mat, spesielt den lune med kylling 😉
      Ta desserten på chocolatte med nydeli sjokolade ifra cielo (Trondheim)
      Den butikken ligg også i storsenteret 😊
      God påske og nyt Ålesund!!

    2. Så utrolig koselig dere tok turen til hjembyen min. Om dere vil vite hvor dere ikke burde spise så bare ta kontakt. Og dere som er glad i shopping må jo dra på Moa, et av de største kjøpesenterene i landet som ligger i indre bydel. 🙂
      Kos dere videre, ta gjerne kontakt om det er noe dere vil vite mer om i Ålesund og utflukter. 🙂

    3. Rebekka: Så heldig du er som bor i denne fine byen! Takk for at du tilbyr deg. Jeg ha hørt mye bra om Moa, men rakk ikke å besøke det senteret denne gangen dessverre. Det får bli en annen gang 😉

      Kos deg videre i påsken!

    4. Silje: Hei, Silje! Jeg var innom “Tante Brun”, men det var så lang kø at jeg gikk et annet sted.. hehe! Men takk for tipset 🙂

      Og desserten ble resten av godteriet fra i går. Litt stusselig å sette seg ned alene overalt. Kanksje Ulrik og jeg rekker noe mer sammen i morgen før vi reiser hjem igjen..

      God påske til deg også 🙂

    5. Jeg også bor i Ålesund. Sushien på zuuma må du prøve neste gang du er i byen, de har desidert verdens beste sushi! Moa senteret er ikke mye å skryte av og kan ikke sammenlignes med shoppingsenteret hjemme, sørlandssenteret i kristiansand.
      Ålesund er en koselig by, men som jeg gleder meg til å flytte her fra :p hehe.
      Bare 1 år igjen på studiet da, så inntar jeg OslO 🙂

    6. CAMILLA: Hei, Camilla! Det skal jeg gjøre. Jeg tviler på at de har verdens beste sushi, men tviler ikke på at den er en av norges beste 😉

      Ålesund var en kjempefin by! For liten by for meg å bo i, men jeg skal defiitivt tilbake på besøk en gang <3

      Så gøy at du flytter til Oslo! Masse lykke til med innspurten av studiene 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg