PÅ VEI HJEM OG KLAR FOR NYE PÅSKEEVENTYR

Nå er vi allerede på vei hjem fra Geilo igjen etter noen fine dager sammen med familien. Det var nesten litt trist å forlate leiligheten i det nydelige været som kom i dag. Vi fikk heldigvis tid til å slappe av litt i solveggen før hjemreisen. Det er ingenting som er så deilig som de første dagene du kan sitte ute i bare genser uten fryse..

I kveld blir det sushi og en god film på TV. Ulrik skal tidlig på jobb i morgen og jeg har bestemt meg for å bli med han ut og fly. Turen går til Ålesund og der blir jeg frem til søndag. Har jeg noen lesere fra Ålesund? Jeg har aldri vært i Ålesund før så det skal bli hyggelig å få oppleve enda en flott by i Norge. Det er fordelen ved å være gift med en pilot. Da får man muligheten til å reise og se nye stedere litt oftere. Det er jo også en stor fordel at jeg jobber som jeg gjør, for da har det faktisk ingenting å si om jeg sitter i bilen (som nå), er på Geilo eller i Ålesund. Jeg tilpasser meg Ulrik og det tror jeg at han setter pris på. Dessuten så er det jo ingenting annet jeg heller vil enn å være sammen med han når jeg kan.

Takk for nå Dr. Holms. Vi ses igjen om 3 uker   

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

27 kommentarer
    1. Dere må stikke på Zuuma for en bedre matopplevelse! Nydelig, sentralt liggende sushi/grill restaurant med de beste kokkene 🙂 Definitivt den beste restauranten i lille Ålesund 😉

    2. Hei. 🙂
      Hvorfor har dere valgt å ha ringene på venstre hånd? Beklager om du har skrevet om det tidligere, men jeg har ikke lest det i såfall. God påske til dere, kos dere masse! 🙂

    3. Jeg og kjæresten drar til Ålesund i morgen, han er derifra. Det er en kjempe fin by. Du burde ta deg en tur opp på Aksla eller Sukkertoppen om du har lyst til å gå en tur. Fra begge plasser er det superfin utsikt.

    4. Opplevelser:
      -Gå trappen fra byparken opp til Fjellstua på Aksla (utsiktspunkt på byfjellet). Utrolig fin utsikt og litt gratis trening!
      – Besøk Atlanterhavsparken rett utenfor byen (stort og flott akvarium helt i vannkanten ved havet- virkelig verdt et besøk).
      – Gå rundt i byen og vend blikket opp- se på alle vakre husene som er bygd og utsmykket i Jugendstil.
      – Shopping på lørdagen i Ålesund sentrum eller på det store kjøpesenteret Amfi Moa litt utenfor byen.
      Mat:
      – Kabb (Fantastisk god tapas for 2.personer)
      – Zuuma (Sushi)
      – XL diner (Eksperter på gode klippfisk-retter)
      Velkommen til Norges vakreste by! 🙂
      Hilsen (litt i overkant patriotisk) Sunnmmøring!

    5. Hilde: Jeg pleier sjelden å ta bilder av menneskene rundt meg. Det er ikke alle som er like komfortable foran kameraet som Ulrik og jeg er blitt. Dessuten er jo dette en blogg som først og fremst handler om meg, ikke familien min eller vennene mine 🙂

    6. Kristine: Wow! Tusen takk for mange gode tips 😀

      Vi får se hva vi rekker. Jeg har veldig lyst til å teste ut Zuuma eller XL diner. Kanskje vi får til begge deler 🙂

      God påske!

    7. Kjekt at du kommer hit! Ser du har fått mange gode anbefalinger. Ønsker å foreslå en café: søstrene fryd i kongensgate! Et koselig sted med sykt god mat som er økologisk og glutenfri 🙂 håper du får en super tur! Selv skulle jeg ikke ha bypåske her i Ålesund, men så tok influensaen meg og fortsatt ikke frisk etter snart en uke i senga.. Typisk. Håper din påske blir hakket bedre 🙂

    8. Jeg var gift med en pilot i WF der måtte vi søke en stund i forkant for å få Være med på tur. Er det ikke sånn lenger.Og å fly cockpit er vel ikke helt ok 😯

    9. WF-pilot ex.
      Jo, det er ok i flere selskap, bla WF. Der er det kapteinen som bestemmer og det samme er det vel i både DY og SAS.
      Hilsen flyvertinne i en av de nevnte.

    10. Anonym: Jeg kjenner ikke til hvordan reglene er i andre selskap, men vet at det ikke er noe problem i Norwegian om pilotene ønsker å ha med seg konene sine eller noen andre som står de nært. Jeg bestemte meg ikke før i går og skal være med på tur i dag 🙂

    11. Til cabin crew I WF.Da er nok reglene forandret.Det er noen år siden jeg var med på sånne turer.Hvordan er det med og ha ektefelle med på crew rom på hotellet hotell Er det 2 for 1 der😂.Hva med og sitte I cockpit.PS. var gift Captein.😄

    12. Ta dere en tur ut på øyene utenfor Ålesund også 🙂 Giske/Alnes for eksempel, 10 minutters kjøring fra sentrum. Nyyyydelig strand der, og en fin gå tur opp til fyrtårnet der dere finner en liten og koselig kafe 🙂
      ellers anbefaler jeg og bare rusle rundt i sentrum, og nyte synet av norges vakreste by! hehe <3 Og spise gjerne lunsj på Søstrene Fryd, som jeg ser andre også har nevnt 🙂
      kos dere 🙂

    13. Dropp treningssenteret! I ålesund har du både trappene opp til fjellstua, elle sukkertoppen å gå på. Begge er perfekt trening. Derfra får du utsikt over hele byen, og i tillegg noen fantastiske bilder til bloggen 😉 Kos deg!

    14. Bytrappene opp til Aksla og Fjellstova må berre opplevast! Det er over 400 trinn rett opp, så det er absolutt eit supert alternativ til innandørs trening!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg