SMINKEN JEG BRUKER

Hei, dere! Jeg tenkte jeg skulle vise dere de produktene jeg er mest glad i akkurat nå. Hvilke merker jeg faller for endrer seg jo mer jeg lærer om sminke. Nå som jeg har testet ut endel er jeg mer sikker på hva jeg liker og hva som passer best til min hud og mine farger. Jeg sminker meg selvsagt ikke like mye her på fjellet som jeg gjør ellers i hverdagen eller til fest, men jeg har likevel med meg alle favorittene mine på tur siden jeg pleier å stæsje meg opp til middagene på hotellet. Derfor har jeg med alle favorittene på fjelltur.

Det er jo når du er ute og reiser eller på småturer som dette du innser hva du er avhengig av i toalettmappen. Jeg har skuffene fulle med sminke og andre produkter hjemme som jeg ikke bruker. Nå skal jeg vise dere hva jeg faktisk bruker. Jeg lagde et lignende innlegg i fjor påske og har fått flere spørsmål fra lesere om jeg kunne gjøre det igjen..

HER ER MINE AVHENGIGHETER:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

♥  Make up base: Sensai brightening. Denne bruker jeg som oftest et tynt lag av over hele ansiktet før jeg tar på meg foundation, men også til å blande foundation lysere hvis jeg ønsker det.

Foundation: Nars- Medium 2. Jeg bruker en flytende foundation som jeg er blitt veldig glad i. Første gang jeg brukte denne var faktisk da Maria (frisøren og sminkøren min) sminket meg i bryllupet.  

Pudder: The Balm cosmetics. Sexy mama anti-shine. Denne bruker jeg som oftest for å matte ned ansiktet mitt, spesielt i pannen, rundt nesepartiet og på haken.

Solpudder: Nars- Laguna. Dette solpudderet fungerer også bra til contouring.

Rouge: Nars- Orgasm. En frisk farge som ikke er for rosa. Jeg liker nemlig ikke når rougen blir for sterk i fargen.

Brynsskygge: Bitchn Brows. Jeg bruker bare den lyseste fargen og den mellomste, ikke den sorte.

♥ Brynspenn: Bitchn Brows. Mørk brun.

Øyenskygge: Makeup revolution – Flawless Matte. Dette skrinet har jeg nylig tatt i bruk. Jeg bruker bare øyenskygge når jeg skal pynte meg litt ekstra og dette skrinet har alle de bruntonene jeg bruker.

♥ Mascara: Lash up – Super serium mascara. En god mascara for deg som har vippeextension. Denne bruker jeg mest i den perioden vippene begynner å minke og jeg egentlig er klar for påfyll.

♥ Primer: Nars. En utrolig god primer som gjør at du unngår de strekene i øyenskyggen som jeg ellers ofte får utover kvelden. Dessuten sitter skyggen mye bedre ved bruk av en god primer som dette.

♥ Setting spray: NYX matte finish. Denne sprayen bruker jeg over hele ansiktet når jeg er ferdig med hudsminken. Sprayen gir huden fuktighet og gjør at sminken smelter fint og naturlig inn i huden.

♥ Lipliner: Nars. En fresh lipliner jeg bruker kun til fest.

♥ leppestift Frøya. Denne bruker jeg daglig. Jeg elsker den matte looken på leppene.

♥ Lipgloss: Victorias Secret. Jeg har alltid vært tilhenger av VS og har sikkert 20 forskjellige slike lipglosser liggende hjemme, men akkurat denne lyse rosa har vært en favoritt lenge. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

De fleste produktene fåes kjøpt i salonger rundt omkring eller såklart på nett. Med et enkelt søk så finner dere alle disse produktene. Det er kun sminken fra Nars som er litt vanskelige å få tak i. Her i Norge kan de bare kjøpes hos Head Frisør i Hegdehausveien. Det fant jeg ut etter at jeg var på sminkekurset til Mario Dedivanovic. Mario brukte nemlig flere produkter fra Nars da han sminket modellen på scenen. Make up basen fra Sensai kjøper jeg på ulike parfymerier i Oslo.

Nå begynner Ulrik å bli utålmodig her.. Vi skal ut på ski i dag igjen. Si ifra hvis det er noe dere lurer på, så skal jeg prøve å svare dere senere i dag 

14 kommentarer
    1. Hei! Så på snapstory den kule genseren til Ulrik. Den med topgun quoten “i feel the need, the need for speed”, og kan jeg spørre hvor denne er kjøpt? han tidenes største topgunfan som kjæreste 🙂

    2. Fint innlegg om sminke. Spennende å se hva du bruker! Jeg er skikkelig glad i sminkeprodukter og prøver stadig nye merker og prøver ut. Jeg må bare si at jeg syns dere er et så fint par! Dere virker så glade og blide! Jeg er kanskje litt misunnlig på at dere har god råd, men jada, jeg vet at dere jobber masse og dere er nok flinke økonomisk. Håper du blir gravid nå eller i løpet av sommern, det blir kult å følge med da:) eier familien leilighet ved Dr Holms? Kos dere videre i påsken!

    3. Elin: Så gøy at du synes det. Åh! Tusen tusen takk <3

      Ja, vi har en leilighet på Holms i familien. Kos deg masse videre i påsken du også 🙂

    4. er det nars sheer glow eller nars all day luminous wieghtless foundation? har veldig lyst til å prøve en av de ut men vet ikke hvilken jeg skal velge.. Sheer glow er uten parfyme og luminous wieghtless er uten olje, så er fordeler med begge. Vet ikke hvilken hudtype du har, men jeg har normal/tørr hud med oljete t-zone, hvilken ville du valgt da?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg