DE 7 MEST IRRITERENDE MENNESKENE PÅ SNAPCHAT

Jeg bruker Snapchat daglig og som oftest oppdaterer jeg mystoryen min minst 10 ganger om dagen. De dagene jeg er mest aktiv er gjerne på ferie eller på dager hvor det skjer litt ekstra. Det er jo begrenset hvor spennende det er for dere å se bilde etter bilde av hva jeg spiser til frokost, Stella på luftetur, meg på tredemøllen eller andre slike hverdagslige ting, men det blir jo noen av de også. Jeg prøver så godt jeg kan å variere og har et ønske om å bli tøffere foran kameraet.

Ulrik er en bedre snapper enn meg. Det har jeg alltid sagt. Han er morsom å følge med på til og med for meg som vet hva han gjør og hvor han er til enhver tid. Det er jo litt rart at han er flinkere enn meg til å oppdatere ettersom at jeg faktisk lever av dette, men jeg kan ikke gjøre annet enn å innrømme det og jobbe videre med min egen. Jeg vet nemlig at jeg ikke er verdens mest interessante person å følge på Snapchat, men jeg tenker over alt jeg legger ut og sparer dere for mye unødvendig. Jeg sender heller ikke random snapper til folk jeg ikke kjenner. Jeg legger kun ut bilder på mystory som dere kan se på hvis dere vil. Nederst i innlegget ser dere et lite glimt av dagens mystory.. 


 

Her er de snappene jeg irriterer meg mest over som jeg mottar hver eneste dag:

1. Fylla-snapperen: Det er gøy å se antrekksbilder før du skal ut, videoer fra utesteder og noen oppdateringer før du blir for full, men vi trenger på død og liv ikke å være med på HELE byturen pluss nachpielet med bråkete mennesker og bare tullprat. Det er rett og slett kleint å se på og ikke minst kleint for deg dagen derpå. 

2. Baby-snapperen: Jeg vet at jeg kommer til å ta tusen millioner bilder og videoer av barnet mitt den dagen jeg blir mor, men jeg håper inderlig at jeg husker hvor irriterende det er å få tilsendt ALLE de tusen millioner bildene og videoene av andre sine barn. Det er ikke alt som må deles med omverden hver eneste dag. Hold deg til høydepunktene i hverdagen.

3. Kaffe-snapperen: Jeg har tatt noen bilder av kaffekoppen min før jeg også, men innsett nå hvor utrolig kjedelig det er å få slike snapper. Snu i det minste kameraet mot deg og bli med på bildet sammen med kaffekoppen. Det hjelper mye. 

4. Mat-snapperen: Jeg elsker mat og liker å dandere tallerken slik at den ser mest mulig delikat og inspirerende ut, men jeg tar ikke bilde av et måltid med mindre det er noe spesielt ved det eller at jeg har et eller annet budskap. En brødskive med gulost og paprika er ikke et slikt bilde. En hyggelig påskefrokost som vi hadde her på Geilo i dag derimot fortjener et bilde.   

5. Screenshot-snapperen: Det er kun en person jeg tar screenshot av og det er når storesøster sender bilder av tanteungen min. Ellers tar jeg typ ALDRI screenshot når venner eller folk jeg ikke kjenner sender meg bilder. Det er ikke meningen at man skal gjøre det, da hadde det vært en funksjon i selve appen for akkurat det. 

6. Husdyr-snapperen: Jeg og Stella er mye hjemme alene. Derfor hender det at det blir noen bilder av henne alene eller meg sammen med henne som legges ut på mystory. Men jeg prøver å minne meg selv på at dere følger meg fordi dere vil se meg, ikke bare Stella. Det blir litt det samme som å spamme med babybilder.

7. Sms-snapperen: En svart skjerm med tekst. Finnes det noe kjedeligere å motta enn akkurat det? Det er hyggelig å få spørsmål eller kommetarer til det jeg legger ut, men hallo? Ta i det minste et bilde av noe hyggelig eller la meg få se hvem jeg snakker med 🙂 


 

Hvilke mennesker irriterer du deg mest over på Snapchat?

24 kommentarer
    1. Av disse, helt klart fylla-snapperen! Tlf er gjerne det første jeg sjekker når jeg våkner, og da få en snap-video med drithøy musikk fra et utested eller nach er ikke min favorittmåte å våkne på..
      Sånn ellers syns jeg det er aller verst med de som sender meg samme snap som de har lagt på mystorien sin! Jeg mener, hallo? Hva er vitsen?? Største snappe-irritasjonsmoment..

    2. De verste snappene er folk som snapper utallige liv snapp av en konsert de er på, hylende folk og forvrengt lyd *grøss* For ikke å snakke om de flotte “jeg er på do i fylla” bildene :-O

    3. Du snapper jo selv hele kvelden om du er på fest? Det er utrolig kjedelig:p Synes forøvrig ikke noe særlig om at du skal bestemme hva andre kan og ikke kan. Hver sin greie:) Dette føltes mer som regler du lager, fordi du vet og kan best. Andre Snapchat typer jeg synes er kjedelig er selfies som er de samme hele tiden:p Hvorfor klarer du ikke ta en eneste selfie uten hodet på skakke? 🙂

    4. Jeg har screenshottet noen av dine bilder, men der var fordi jeg ville se bryllupsmenyen siden jeg selv snart skal gifte meg 😛 Håper det går bra 🙂

    5. Ingen snappere irriterer meg fordi jeg rett og slett ikke gidder å bruke energi på å irritere meg over sånne ting.
      Alle stories er ikke like spennende, men gidder som regel ikke åpne de jeg vet er kjedelig. Så da har jeg spart meg for det problemet:)
      Ellers syns jeg det bare er koselig å motta snaps, av alt mulig egentlig. Koselig at fol har lyst til å vise meg hverdagen deres. Betyr jo bare at de tenker på meg også:)

    6. Elsker snapchat, er for dårlig til og bruke det, går litt i perioder, irriterer meg ikke over noen jeg følger, blir mer facinert over hvor flinke de er og dyktige til alle de kule snapene de får til, og at de er mer kreative enn meg haha. Ønsker deg en fin dag og fin uke 🙂

    7. Sånne som deg. Som ALLTID tar bilde med hodet på skakke og HVER gang han Ulrik vender kameraet mot deg når han filmer, så legger du OGSÅ hode på skakke, og lager en idiotisk “prøver-å-være-søt-stemme” og piper ut et “heiii”. Altså, hva tror du? haha..

    8. Ei i nær familie av meg legger alltid ut masse bilder av barna på snapchat. Det kommer rundt 4-5 bilder av barna stort sett hver dag, og sjeldent en snapchat som ikke er et bilde av minst ett av barna. I tillegg legges de same bildene på mystory. Utrolig irriterende, og jeg blir drittlei. og om jeg skulle finne på å svare på en av snappene blir jeg “belønnet” med sånn 5-6 bilder av barna på rappen. Så jeg prøver å unngå i det lengste å svare på en av snapene 😉 Hadde det ikke vært for at vi var så nær familie hadde jeg sletta henne fra snap, men nå har jeg begynt å trykke på snapene hun sender med en gang de åpnes for da forsvinner de med en gang 😉 Så barn er nok irritasjonsmoment nr. 1 på snapchat.
      Det er hakket enklere på facebook,har noen der og som konstant legger ut bilde av barna eller stort sett bare skriver oppdateringer om graviditet/barn for da kan man trykke på at man ikke ønsker oppdateringer fra personen uten at de vet det 😉
      Jeg har barn selv, men kunne aldri ha funnet på å sendt ut tusenvis av bilder og oppdateringer om barnet mitt. Verken på snapchat eller facebook. Jeg gjør det om det skulle være noe spesielt, som en fotballcup eller lignende, men ikke alltid jeg legger ut noe da heller. Det er ikke fordi jeg er mindre stolt over barna mine enn andre, men fordi mine barn ikke har bedt om å bli eksponert ovenfor mine venner på facebook og snapchat. Og skulle jeg legge ut noe så spør jeg alltid mitt barn først.

    9. Du over her som sier at Julianne er en irriterende snapper. Hun er ikke det – dessuten er den søte stemmen hennes! 😉

    10. jeg måtte slutte å følge deg på snap fordi jeg ble så irritert av de kleine fyllasnappene, både pinlig filmin inne på utested, og litt for sent på kvelden.. Det er helt utrolig at du ikke ser det selv..

    11. Du er jo en “fyllasnapper” selv… og alle bildene du tar er helt like, hodet på skakke og fake smil.

    12. Du er og ganske fjortis på alle snappene der hvor ulrik filmer. Du lager jo faen med babby stemme og slikt. Dersom han spør om noe sier du bare noe og faker smile med baby stemme eller noe som tilhører liten jente

    13. Anonym: Det er helt klart flere meninger om hva en “fylla-snapper” er. Jeg mener det er en som tar oss med på HELE kvelden og gjerne etter litt for mange glass med mye tullprat. Men det å få se litt stemning fra afterski eller bilde av noen freshe cocktails synes jeg personlig bare er gøy 🙂

    14. De som vet jeg er på forelesning om dagen og sender videoer som går av for full guffe selv om mobilen er på lydløs. :p
      Ikke minst de som på død og liv vise hvor sosiale de er til en hver tid og fylla. 😉

    15. Rebekka: Hehe! Du må slutte å åpne snapper på forelesning og følge med i stedet 😉

      Den siste er jeg helt enig i..

      Fortsatt god påske!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg