KONGEKRABBEAFTEN

Husker dere at jeg fortalte om dekktallerknene og kuvertasjettene som jeg spesialbestilte til bryllupet? I går tok vi de i bruk for første gang etter den store dagen her hjemme. Vi inviterte inn til en kongekrabbe aften med noen venner av oss. Det var veldig gøy å dekke på med noe så personlig og flott. Vi kommer ikke til å bruke disse til hverdags, kun til litt finere anledninger som i går. Det er jo ikke hver dag vi koser oss med kongekrabbe akkurat. Jeg elsker sjømat og kongekrabbe mest av alt. Derfor så jeg virkelig frem til denne kvelden og brukte god tid på pynting av bordet. På de tre første bildene under ser dere jeg prøvde meg frem med borddekkingen..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dekktallerknene og kuvertasjettene er laget på Ikra glass. Monogrammet fra bryllupet “JU” ble noe finjustert av Natalia som er kvinnen bak Ikra, for at det skulle se best mulig ut på glasset. Alt er er håndlaget og sandblåst. Jeg synes resultatet ble fantastisk bra og er veldig glad for at vi valgte å prioritere disse tallerknene midt opp i alle andre kostnader vi hadde rundt bryllupet. Tenk så hyggelig å dekke på med dette år etter år og minnes den største dagen i Ulrik og mitt liv. Symbolsk og vakkert  

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Neste passende anledning blir når Ulrik og jeg får samlet foreldrene våre til en helaften. Da kommer vi til å mimre masse fra bryllupsdagen hvor vi spiste av de samme tallerknene på hovedbordet. Vi bestilte nemlig 12 stykk dekktallerkner og 12 stykk kuvertasjetter, slik at vi hadde nok til hovedbordet i bryllupet, som bestod av foreldre, forlovere med følge, toastmaster, Ulrik og meg. Dere får se flere bilder av tallerknene i bryllupet senere. Jeg venter som sagt på resten av bildene fra fotografene.

Skal du gifte deg i nærmeste fremtid eller er du kanskje bedt i bryllup? Ta en titt her for dere som er ute etter noe som skiller seg ut      

13 kommentarer
    1. Anonym: Hei! Ja, jeg hadde en liten clutch, men den var faktisk altfor liten. Jeg fikk ikke en gang plass til telefonen min, så det ble dessverre et bomkjøp.. Hehe!

      Jeg brukte muffen (brudebuketten min) som veske. Der hadde jeg kun lipgloss og telefon. Man trenger jo ikke mer enn det 🙂

    2. Mina: Hei, Mina! De bruker vi til brød foreksempel. I går var de veldig praktiske da det blir mye vann på asjettene når man rensker sjømat som kongekrabbe.. Det er jo ikke noe digg med en vassen brødskive 😉

      Ellers så tenker jeg å legge bestikk på de. Det er både praktisk og dekorativt. Da slipper det å bli grisete på bordet når man legger fra seg bestikket.

    3. Så deilig :))
      Kongekrabben er noe av det jeg savner fra hjemplassen min 🙂
      Er så digg 🙂
      Ha en fin helg videre og ta gjerne en titt innom bloggen min 🙂
      Klem

    4. Vi dekker alltid bordet med kuvertasjeter når vi har selskap 🙂 Greit å ha et lite fat der man kan legge fra seg brød eller evt bestikket på. Veldig vanlig. Du får det på restauranter også.

    5. Hei. Vi (en mate og jeg) skal lage en videosnutt. RobinHood-parodi og lurte på hvor du fikk kjøpt i de tightsa han gubben din gifta seg i?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg