JEG LIKER Å DELE

God fredag! Det ble en rolig start på helgen for min del. Jeg var ikke helt i form da jeg stod opp i dag og har derfor bare daffet rundt sminkefri i tøfler og en oversized skjorte. Ulrik er siste dag på jobb før vi tar påskeferie. Det skal bli godt å komme seg til fjells og tilbringe litt tid med storfamilien. Jeg håper virkelig at jeg føler meg bedre i morgen, hvis ikke så satser jeg på at frisk luft på Geilo gjør susen.

Når jeg sitter hjemme og gjør ingenting som i dag så blir jeg ofte veldig tankefull.. Det er ingen hemmelighet at jeg har lyst til å bli gravid. Jeg har som sagt sluttet på p-piller og i går tok jeg steget videre og kjøpte jeg meg en eggløsningstest. Det sies at det kan ta lang å bli gravid tid for en jente som meg som har gått på p-piller i såpass mange år. Jeg er ikke utålmodig, men jeg håper jo at det skjer i løpet av året. 2016 har hittil vært det beste året i mitt liv, så jeg klager ikke. Likevel har jeg troen på at det kan bli enda bedre 

Jeg kommer som dere skjønner til å dele mye av graviditenen den dag det blir et faktum. Om jeg blir en typisk mammablogger noen gang får tiden vise. Jeg synes bare det er gøy å ta dere med på en ny reise. I og med at all bryllupsplanlegging er over, så er det på tide med et nytt og kanskje mer spennende “prosjekt” for dere å følge. Jeg liker å dele og har blitt vandt til at sosiale medier er hverdagen min. Heldigvis for meg er også Ulrik komfortabel med dette. Ellers måtte jeg gitt meg nå mens leken er god..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

50 kommentarer
    1. Det er bare gøy å lese om også 😀 Tror folk hadde syntes det var spennende å lese om graviditet:) Ser jo de mest populære bloggene, mange er jo graviditedts/mamma blogger:)

    2. Husker da jeg holdt på med El testene selv for mine 2 i midten er planlagt. Om du har regelmessig syklus så begynn om teste 8-10 dager etter mensen, og eggløsningstesten kan Være negativ på morgenen og positiv på kvelden. Ett par tips fra meg og lykke til skal snart se att du er gravid 🙂

    3. Ble gravid to uker etter pilleslutt, og har gått på pillene siden jeg var 18, er nå 23, så hvem vet – kanskje du er gravid allerede:-)

    4. Det tok 8mnd før jeg ble gravid etter ppille slutt. Men alle er jo forskjellig. Noen blir jo gravide mens de tar pillene! Hehe. Masse lykke til! Det kan jo ha skjedd allerede uten at du vet det! Jeg er glad for at du vil dele med oss lesere 🙂

    5. Hei Julianne! Jeg gleder meg til å følge dere på denne “reisen” også. Dere er så likanes begge to, så denne bebisen kommer bare til å bli helskjønn!! I tillegg får den to flotte foreldre. Håper fjelluften får deg i bedre form! Ønsker dere en god påskeferie. 🙂 Klem

    6. Tine: 8 måneder er en god stund.. Men det finnes par som må prøve lenger enn det også. Alle er forskjellige ja og det å bli gravid er en gave 🙂

      Hyggelig at du er glad for det. Håper du vil følge meg videre fremover 🙂

    7. Julie: Såpass.. Hehe! Nei, jeg er ikke gravid. Har min første røde uke på mange år nå.. Men krysser fingrene for at det ikke tar så lang tid 🙂

      God påske!

    8. Når slutter du på pillene? Og har du ikke hatt røde uker på mange år? Hvis du sluttet når du var i Thailand eller før det, burde du ikke hatt mensen tidligere?
      Hahah, kanskje et unødvendig spørsmål, men blir så nysgjerrig på sånt. Jeg liker bloggen din veldig godt og du virker som en tøff og god jente. Gleder meg til å følge deg videre <3

    9. Hei! Hvis du opplever store mengder hårtap og en hel haug med kviser som aldri forsvinner om en stund, så er det pga. pilleslutt 🙁 Det er altfor lite informasjon rundt bivirkninger av å slutte på hormoner… Håper for din del at du slipper det da! 🙂

    10. anbefaler deg å kjøpe eggeløsningstester og gravidtester på billig-tester.no. Så har du for en god stund 🙂

    11. Sofie: Får håpe jeg slipper det. Men jeg legger meg ikke ned å gråter av en kvise elller to. Det tåler vi 😉

      God påske til deg, Sofie!

    12. Elsker bloggen din! Husk folat allerede nå så får den lille den best mulige starten. Jeg fikk veldig rare drømmer av det og sluttet, men angrer nå i etterkant. Det blir gøy å lese om graviditeten! Stor suss😘

    13. Ser at noen tipset deg til å kjøpe el-tester på billig-tester.no! Det er et veldig godt tips – da prøvetiden KAN ta lang tid, og da vil det gå med mange tester. Jeg fikk tips om å teste morgen og ettermiddag, da lh-nivået (det som forteller om eggløsning er nær) er høyere jo senere på dagen du kommer. Jeg testet med el-strips daglig, frem til jeg ble usikker på om testen var positiv, da testet jeg med clearblue sine digitale el-tester. (Der er det ingen tvil, mens strips/tester gjerne kan bli tolket feil (begge strekene skal være like sterke, eller så skal teststreken være sterkere enn kontrollstreken for å være positiv)).
      Vi startet å prøve å få barn i 2006.. I 2012 kom Storebror til verden, da etter en runde med prøverør (etter en haug med pergotime-kurer). Lillesøster kom til verden i desember, etter 1 prøverørsforsøk. Så vi har jo, oppi alt vært kjempe heldig, da vi kun har trengt ett forsøk pr barn, mot de som må ha 3,4,5 forsøk.
      Alt det med testene og “avlesningen” vet du sikkert allerede da..
      Masse lykke til, jeg heier på dere og håper dere er heldige og blir gravide fort. At du har fått mensen tilbake allerede nå, er jo et bra tegn, er det ikke?

    14. Lov meg en ting, du må ikke stresse med å bli gravid da blir du ihvertfall ikke gravid. Legg vekk den eggløsing testen. Herremin du har knapt sluttet med P Piller.
      Slapp av og kos deg og glem “å bli gravid”
      Du har det da ikke travelt.🤗🤗

    15. Det trenger ikke å ha noen ting å si at du har gått på p-piller i mange år. Jeg ble gravid på bokstavelig talt første forsøk etter p-pille-slutt, og er selvfølgelig veldig takknemlig for det. Tenkte som deg at det ville ta litt tid pga p-pillene, så var veldig avslappet med å måtte vente litt på gaven, og jeg tror det er det som er det viktigste. Ikke la deg stresse av å måtte vente litt. Flere par som har fått høre fra leger at de ikke kan få barn, opplever å bli gravide etter f.eks. en adopsjon – fordi de da ikke lenger stresser med det. Så, ikke la deg stresse. Det skjer når det skjer 🙂 Masse lykke til!

    16. “Lov meg en ting, du må ikke stresse med å bli gravid da blir du ihvertfall ikke gravid. Legg vekk den eggløsing testen. Herremin du har knapt sluttet med P Piller”
      Oh lord, hvor skal jeg begynne.
      Man har 20% sjanse for å bli gravid når man har sex under eggløsning hver syklus UANSETT om man prøver å bli gravid eller ikke. Det at man ikke blir gravid om man virkelig prøver er en MYTE. Det er kun under ekstreme perioder med stress at eggløsningen påvirkes. Ekstreme.
      Gud bedre, trodde folk var mer opplyste i dag. Slutt å spre myter som om det var forskningsbasert fakta.
      Lykke til Julianne, tvi tvi <3

    17. Synes det er veldig gøy at du skriver om denne prosessen før graviditeten jeg. Veldig mange som ikke ønsker å prate om at de prøver å få barn,meg selv inkludert. Trengs litt mer åpenhet rundt dette temaet,så tommel opp for deg 🙂 Håper det går bra for dere. Vi har forresten akkurat flyttet,og har ikke Internett i huset enda. Bruker kun mobilt nettverk. Blir derfor mindre tid på nett enn vanlig. Da fant jeg ut at det er bloggen din jeg savner mest å gå innom 😉 god helg og god påske!

    18. Så spennende, Julianne! Gleder meg til å følge med videre 🙂 Kjenner til flere som har blitt gravid rett etter p-pille slutt. Det er vel veldig forskjell fra person til person! Vi krysser fingrene og håper at 2016 blir fylt med enda mer glede. Barn er jo ikke annet enn fantastisk! God påske til deg 🙂

    19. Så koselig å høre om prosjekt baby 🙂
      Som en annen nevner her så kan jeg anbefale billigtester.no, utrolig rimelig og du kan kjøpe mange tester (strimmeltester er rimelige og bra).
      Jeg kan og anbefale deg å kjøpe Lady Comp. Den er dyr, men den er verdt pengene. Den leser syklusen din, og du kan bruke den til å planlegge å bli gravid og som prevensjon når du ikke ønsker å bli gravid.
      Eggløsningstester bør du forresten bruke på ettermiddagen og ikke om morgenen 🙂 Strekene bør være jevne eller teststreken sterkere enn kontrollstreken.
      Men, dere har jo akkurat begynt å prøvd, så hadde jeg vært deg så hadde jeg droppet alt av tester og heller bare kjørt på 🙂

    20. Skal du bli gravid er det ikke SEX som gjelder. DET ER PARRING.😂PS. Velger og Være anonym.Knisefnise. 😁

    21. Så gøy, gleder meg til å følge deg! Husk å ikke stresse, det skjer når det skjer og sex skal nytes😉 hvis du henger deg opp i tester blir du gal(ettet erfaring) <3

    22. Får jeg komme med et tips? Start på folat allerede nå, før du har blitt gravid. Det er nemlig kjempeviktig å ha et lager av folat i kroppen før unnfangelse for på best mulig måte unngå ryggmargsbrokk og andre misdannelser.
      Et annet godt tips er å ikke bruke mer penger på eggløsningstester, men heller bruke tempe-metoden. Da er det eneste du trenger et termometer med minst 2 desimaler. Du måler på samme tidspunkt hver morgen, med en gang du åpner øynene. Det har iallfall vært effektivt for unnfangelsen av alle mine 3 barn 🙂
      Og så, LYKKE TIL!

    23. Du er ikke utålmodig, men allerede kjøper du EL-tester? herremin.. du har knapt slutta på pilla, nå får du roe deg. Da får du heller innrømme at du er utålmodig da, enn å si at du ikke er det. De færreste trenger EL-tester. Ha sex jevnlig fra mensslutt til ca halvannen uke før neste mens, så er du liksom sikra. Dere som har et så godt sexliv mener jeg..(som du jo skryter av ).
      Håper forresten du endrer oppførselen din den dagen du får barn. Ingen barn har godt av å vokse opp i et hjem for den ene er så ekstrem på visse ting som deg. Og som dømmer folk opp og ned og slenger så mye unødvendig dritt.

    24. gikk på p-pillen fra jeg var 13til jeg var 22 og er halvt, neste
      Måned ble jeg gravid så er ikke sikkert det tar så lang tid 🙂 er nå 13uker så stå på😄😄

    25. Eg håpa du blir gravid snart, og at du blogga om graviditeten❤️ Ingenting e finare eller meir koslig å lese om enn graviditet❤️

    26. Lykke til i prøvingen😊 Ble selv gravid 3uker etter p pille slutt med første, 4 uker etter med andre mann. Og 3de mann kom som en overraskelse når kondomen sprakk🙈 Alle 3 like hjertelig velkommen💕 Sitter i en alder av 28 med 1 gutt og 2 små jenter, og sier meg godt fornøyd med det☺️

    27. Stresser du kommer det til å ta deg lengre tid. Slapp av, ha sex som normalt og kast den El testen.
      Ville kuttet ut all alkoholen også, og gått inn med dette med en frisk kropp 😉
      Jeg gikk på pillen fra jeg var 15 til 24 og ble gravid bare ett par dager etter pilleslutt.
      Lykke til!

    28. Hei! Min jordmor forklarte at etter p pille slutt så blir man super fruktbar, og kan få både 2 og 3 eggløsninger på rappen. Det er derfor veldig mange blir gravid rett etter å ha slutten på pillen. Lykke til!

    29. For en spennende tid for dere. Var ikke så altfor lenge siden jeg var der selv når vi prøvde på nummer to. Nå sitter jeg med en 7 uker gammel baby, og en herlig 2-åring. Barn er herlige. Ikke stress for mye med prøvingen da! Det kan være nervepirrende å gå og vente på at det skal treffe, og ikke minst kan man bli knust om det ikke klaffer… Ikke stress, men kos dere! Vips så er morgenkvalmen og graviditetsplagene et faktum 😉 lykke til

    30. Lenger opp i kommentarene skrev du at du har din første røde uke på flere år. Og for en stund siden reklamerte du for bind, og sa at på din første date med Ulrik hadde du mensen og da var det så flott med disse bindene og dems nye emballasje. Er du like lite troverdig med alt du reklamerer for?

    31. Masse lykke til!! <3 Jeg hadde god hjelp av EL testene!! 🙂 Spennende tider, men ha tolmodighet! 🙂

    32. Masse lykke til 😄 det trenger ikke ta lang tid for å bli gravid. Jeg tenkte også det kom til å Ta lang tid, siden jeg hadde gått på p-piller så lenge. Men neida, spira satt på første forsøk☺️👌🏻

    33. Jeg har gådd på p-piller i maaaange år, men ble gravid etter 1,5 mnd etter jeg sluttet så det kan skje fort 😉 Lykke til. 🙂

    34. Jeg sluttet på p-piller i august i fjor, men ikke for å bli gravid, rett og slett fordi jeg ville slutte med alle unødvendige hormoner. Jeg har lastet ned en app på mobilen for å holde styr på menstruasjonen, den ble ganske regelmessig med det samme.. Men appen er i utgangspunktet for de som prøver å bli gravide, så du får full info om når du har eggløsning og alt, og du kan legge inn allslags mulig info om temperatur, vekt, humør osv. osv. I tillegg kan du gå inn å lese små tips om kroppen din og hvordan du kanskje føler deg hver dag, og den stemmer ganske nøyaktig! Eksempelvis i går når jeg skulle legge meg hadde jeg ømme bryst, og ble naturligvis bekymret for om jeg var gravid, men i appen sto det faktisk: i disse dager vil du nok oppleve å ha ømme bryst for du nærmer deg mensen!
      Så den appen er absolutt å anbefale til alle som prøver å bli gravide eller som ikke går på p-piller og vil ha kontroll på mensen, den heter LoveCycles, og den er gratis iallefall på Android. 🙂

    35. Så hyggelig 🙂 jeg selv trodde det var sååå enkelt å bli gravid etter p-pille slutt at jeg ble utrolig skuffa når det ikke skjedde med en gang. 5 mmd etter, og da jeg ikke trodde jeg var eller ville bli gravid på en stund viste testen positivt og jeg er nå 12 uker på vei 🙂 så mitt råd er slapp av, og bruk folat allerede nå 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg