JEG FORSTÅR MEG IKKE PÅ KATTEMENNESKER

I går var jeg som flere av dere vet sammen med min gode venninne Anette Marie. Anette og jeg har det utrolig gøy når vi er sammen. Det er ikke mange jeg ler så mye med. Men selv om vi ler mye og har det morsomt sammen, så er vi også utrolig forskjellige på endel punkt. Anette er mye modigere enn meg, hun er mindre jålete enn meg (selv om det ikke ser slik ut akkurat på disse bildene), hun er mye mer spontan enn meg og veldig direkte. Jeg føler meg rett og slett pysete og sjenert ved siden av henne i blandt. Likevel liker jeg å tilbringe tid med henne. Hun utfordrer mye i meg og det trenger jeg. Men nok om det..

Anette har bestemt seg for å kjøpe en katt. Bare det å faktisk betale penger for en katt synes jeg er spesielt. Får du ikke det slengt etter deg i disse dager? Okei, det var kanskje litt stygt sagt, men det er jo hundrevis av hjemløsekatter der ute som trenger et hjem som hun kunne tatt til seg HELT GRATIS. Vi snakker ikke en symbolsk sum for denne katten som Anette skal kjøpe seg heller, vi snakker 11 000 kroner for EN KATT.. Er det bare jeg som rister på hodet av dette?

Jeg har som dere nå skjønner aldri vært et kattemenneske. Jeg har alltid vært glad i dyr og da jeg var liten var jeg også glad i katter, men det kjenner jeg at jeg har vokst av meg. Katter er i mine øyne bare søte når de er små og det er det. Katten til Anette er alt annet enn liten. Rasen heter “Savannah” og er selvfølgelig verdens største katt. Jeg ble helt sjokkert da hun fortalte meg om dette i går. Vi leser jo bloggene til hverandre i ny og ne, men det er ikke alt man får med seg.

Anette kommer ikke til å bli spesielt blid på meg nå. Men det tåler jeg. Jeg skjønner bare ikke at hun vil bruke penger på en katt. Noen katter er kanskje mer kosete og snille enn andre, men jeg får liksom aldri noe god kontakt med en katt uansett hvor mye de sirkler rundt beina mine. De virker så dumme i forhold til hunder. Nå kommer jeg sikkert til å få huden full av alle dere katteelskere der ute, og det er helt greit. Vi er forskjellige og tydeligvis er Anette og jeg enda mer forskjellige enn hva jeg trodde. Hehe! Jeg er og blir et hundemenneske som ikke alltid forstår meg på Anette eller andre kattemennesker.

Til et annet poeng.. Jeg mener at Anette ikke har verken roen (Anette = rastløs) eller tiden til å ta vare på et kjæledyr. Jenta er jo på farten før jeg i det hele tatt vurderer å lukke opp øynene om morgenen og ofte ikke hjemme igjen før langt på kveld. Hun har 1000 aktiviteter og prosjekter på gang samtidig, er alenemor og elsker å reise. Likevel velger hun å skaffe seg en innekatt av alle ting. Hallo liksom?

Når det er sagt så er Anette en omsorgsperson. Hun er verdens beste mamma for datteren sin og tar vare på alle menneskene rundt seg. Anette har også blitt godt kjent med hunden min Stella, og det er tydelig å se at Stella liker Anette godt. Altså, jeg tror hun kommer til å ta vare på denne gigantiske katten, men jeg ser for meg at det ender med at hun gir den bort til noen andre katteelskere når hun merker hvor mye ansvar hun faktisk har tatt på seg. 



 

Photos: Aleksander Eilertsen

107 kommentarer
    1. Seriøst? Et helt innlegg om Anette og hennes (feil)prioriteringer i dine øyne? Du er meg en raring, Julianne. Jeg er kattemenneske, til de grader!! Men kjenner jeg ikke bryr meg noe særlig om de latterlige utsagnene dine. Javel, at du syns katter er dumme er vel din sak. Det jeg reagerer mest på her er hvordan du rakker ned på Anette i et helt blogginnlegg!! Seriøst liksom.. nei, du er og forblir et mysterium og en merkelig jente.

    2. Jeg er helt enig med deg! Har aldri vært noe fan av katter, de er søte når de er små og det er det. Og hvis jeg skulle skaffet meg en hadde jeg aldri KJØPT en heller. Men jeg bryr meg ikke om hva andre gjør, min bestevenn er verdens største katteelsker på jord, og selv om jeg ikke er glad i katter så gjør ikke det noe med vennskapet. Det eneste jeg ikke likte med dette innlegget var at du vinklet det på en rar måte. Du spurte liksom OSS om dette, når du kunne spurt og snakket med Anette selv. Det er jo ikke vår sak. Hadde du utelatt Anette og kun sagt meningene dine om katter, så hadde det vært bedre tror jeg;)
      Elsker bloggen din:)

    3. Er vel mer spesielt å betale for en blandingshund som du/ dere gjorde, enn å betale for en rasekatt med papirer?? om hun ikke skulle kjøpe seg katt, hva hadde du blogget om i dag da, ler meg nesten ihjel….

    4. Siden jeg er både hunde- og kattemenneske så er jeg helt for at man skal betale for en katt på lik linje med hund. Hadde flere betalt for katter så hadde det heller ikke blitt så mange hjemløse katter.
      Og du, katten er myyye mer intelligent enn hunden. Den er kjempesmart, og klarer seg mye bedre enn hva hunder gjør siden den er totalt avhengig av mennesker.
      Jeg har hund selv.

    5. Hei! Her synes jeg faktisk du henger ut din venninne Anette. Uansett om du er katteelsker, hundeelsker eller ikke liker dyr, så kan man vel få velge selv hva en vil? Du skriver også at det finnes mange hjemløse katter og at det er idiotisk å betale 11 000 for en katt. Men hva med hunder? Det finnes veldig mange hjemme løse hunder også som gjerne skulle hatt et hjem. Var din hund hjemløs? Beklager men hadde dette vært meg (Anette) hadde jeg faktisk følt meg såret og truffet av min egen venn.

    6. Ufattelig dårlig gjort å skrive om vennina di på denne måten. Er du helt dum i hode? Hvorfor i det heletatt ta med avsnittet:”Til et annet poeng……..”? Hva er vitsen med å henge ut Anette på den måten? Hvorfor skrive noe sånt i det heletatt?

    7. Dette var bare rart… Og litt leit. Leste først Anettes blogg, hvor hun skriver gode ord om deg og vennskapet deres… Også leser jeg dette?! Skjønner ikke poenget med å skrive på en så nedsettende måte. Jeg liker i utgangspunktet bloggen din, men det er så ofte du skriver ting som oppfattes negativt. Man blir rett og slett forvirret over hvem du egentlig er… Og mister interessen for å lese.

    8. Ærlig talt! Dere ser vel at dette er et krampaktig forsøk på et “stunt” regissert av de begge to for å forsøke å få opp lesertallene sine.Og dette er heller ikke første gang! Dette blir jo bare så altfor Dumt!

    9. men å bruke tusenvis av kroner på en veske er helt ok? hahaha jeg ler. du finner hjemløse hunder og, og hva er forskjellen på å kjøpe en katt som å kjøpe en hund?

    10. Dette synes jeg var nedrig gjort av deg. Å skrive sånn om venninna di er lavmål. Hadde mi venninne gjort noe sånn så hadde jeg kuttet ut det vennskapet.
      Som du selv nettopp skrev i et innlegg der du forsvarer dine interesser for vesker, klær, sminke og stæsj så har andre sine interesser og ting de ønsker seg. Det som gjelder for deg gjelder tydeligvis ikke for alle?
      Katter er forøverig veldig smarte dyr, og de er selvstendige. Hunder er dønn avhengig av oss mennesker, mens katter er seg selv best. Å skrive at du tror at Anette kommer til å ende opp med å gi fra seg katten for at hun ikke klarer å ta vare på den er skikkelig stygt.
      Hvorfor skulle ikke Anette klare å ta vare på en katt? Hun klarer jo å ta vare på et barn, gjør hun ikke? Eller mener du at hun ikke klarer det heller?
      Dette er ikke en forsvarstale fra en katteelsker; til opplysning så har jeg både en hund og to katter, og jeg er like glad i alle tre. Mye på farten er jeg også, t.o.m en turnusjobb har jeg, men gjett hva: jeg klarer å ta vare på alle dyrene, hund som katter.
      Du er en veldig spesiell person. Og jeg håper Anette har et tilgivende hjerte. Dette hadde ikke jeg tilgitt iallefall. At ei venninne offentlig setter tvil om omsorgsevnen til en annen venninne er bare helt………….ja, jeg har ikke ord.

    11. Uavhengig av om man er kattemenneske eller ei så er det en ting som er viktig med å betale for et dyr. Det øker statusen til dyret, og gjør det vanskeligere å bare dumpe det om man går lei. Du får ikke hjemløse katter gratis i Norge, dyrebeskyttelsen osv tar omplasseringsgebyr og du må godkjennes før du adoptere. Det er nettopp for at folk skal vite hva det innebærer å ha katt med kastrering, vaksinering, årlig helsesjekk, forsikring, og forsvarlig pass når man er bortreist.
      På Finn derimot får man katter “slengt etter seg”av folk som ikke tar ansvaret med at anskaffer du deg er kjæledyr så er det for hele dyrets levetid, ikke til du blir lei, flytter, får ny kjæreste eller blir “allergisk” som skjer hver fellesferie.
      Når det er sagt så er rasen Savannekatt en veldig krevende en. Det er krysning mellom huskatt(vanlig katt)og afrikansk villkatt, og er fortsatt så få generasjoner unna villkatt at de ofte er mer “ville” enn mange andre raser. De herjer mer og mjauer mer. Ikke en ideell nybegynner-katt, men pene er de.

    12. Dette fikk jeg litt bismak av, og følte meg som den venninnen som må sitte å høre på at du baksnakker en felles venninne, som jeg vet du er falskt snill med face to face. Men med ett du snur ryggen til så baksnakker du.
      Det gjør at jeg føler for å stille spørsmålet; er du hun venninnen, du vet hun ene, som alltid baksnakker vennene sine bak ryggen deres? For det var akkurat slik jeg følte det ved å lese dette innlegget og jeg fikk dårlig samvittighet ovenfor Anette-Marie, rett og slett..

    13. Tenker vel egentlig at enkelte ting skal man ikke forstå og det er heller ikke slik at man trenger å uttale seg om det. Noe som i dine øyne virker helt idiotisk og latterlig er kanskje helt logisk og rett for andre. Det blir litt som å si “jeg skjønner ikke hvorfor folk….” (Sett inn det du syns er merkelig/uforståelig)

    14. De siste avsnittene virket direkte frekke, synes jeg… Hva hadde du synes dersom en venninne av deg hadde skrevet at du ikke har tid til kjæledyr på sin blogg, framfor å si det til deg under fire øyne? Er meningen å sette Anette i dårlig lys? Tror du hun kommer til å droppe å kjøpe seg katten hun har lyst på, på grunn av innlegget ditt? Hadde det vært en venninne av meg som skrev på sin BLOGG, som har mange tusen lesere, at hun ikke synes jeg har tid til et kjæledyr, uten å snakke med meg først, så hadde jeg blitt utrolig såret.
      Hva hun bruker penger på og hvor mye hun legger i denne katten har du da slettest ingenting med. Har hun råd og lyst, så hvorfor ikke. Du bruker da mye penger på unødvendige lukusvarer, du også?
      Du fremstiller deg selv som en veldig dårlig venninne. Hva får du ut av dette innlegget, egentlig, bortsett fra en mulig såret venninne og mange lesere med dårlig inntrykk av deg?

    15. Er fast leser av Anette Marie sin blogg og lest litt av din bligg. Som nevnt over her..jeg fikk en bismak av å lese dette innlegget. Har man ikke noe koslig el positivt å si om en veninne ,så er det kanskje greit å la være…Man trenger ikke like alle valg veninner tar-men å “kritisere” offentlig på en blogg er spesielt..ingen har fasiten..hva man velger bruker penger på -katt-hund-vesker-klær-bryllup er opp til hver enkelt…Sitter igjen med samme følelse som man gjør når man overhører at noen baksnakker en veninne…ikke greit.

    16. For et nedlatende innlegg om en du kaller en venninne, jeg hadde blitt utrolig såret og lei meg om en venninne skrev noe slikt om meg i det offentlige rom.
      Katter er herlige dyr og selvstendige vesner i motsetning til underdanige hunder, men slik er det vel for katte og hundemennesker, vi har hver vår preferanse. Men derfra, til å rakke ned på en venninne, er lavmål! Kanskje bedre å skrive om vipper og negler og det du er “god” på i fortsettelsen (unnskyld, men kunne ikke dy meg)

    17. Hva fader? Du bruker jo titusenvis av kroner på sko og vesker, hvorfor er det så rart å bruke penger på noe som faktisk er levende? Prioriteringer, Julianne.

    18. Du er rett og slett ynkelig og patetisk, noen større blondine enn deg tror jeg knapt finnes. Du sitter på din høye hest og rakker ned på folk som faktisk har et liv. På tide å bli voksen og innse virkeligheten; alle dyr har rett på å bli sett. Du er en gigantisk egoist.Tenk om du hadde brukt tiden din til hjemløse dyr istedetfor alt det meningsløse du gjør.VOKS OPP!!

    19. Ser ut som dette er et nytt innlegg der du legger opp til (og forventer/håper) på at alle skal kaste seg på og kommentere… Vedder på at dette er et avtalt “spill” mellom deg og Annette. Ellers hadde du jo bare sagt det til henne og ikke en lang tekst om henne. Minner om stuntet til Rene Kleveland og Chris Furnes, og jeg hadde ikke hatt så veldig lyst til å blitt sammenlignet med de.. 🙂
      Men til poenget ditt! Å bruke så mye penger på en katt synes jeg også er helt tullete. Men det samme synes jeg det også blir å bruke på en veske, en hund (som fort blir like dyre, og du kan også få disse gratis/billige), reise eller til og med et bryllup! Folk prioriterer forskjellig og det håper jeg virkelig du av alle forstår! 🙂

    20. Har fulgt bloggen din en stund, og syntes du har vært så søt og god. Javel, så har du et litt annet pengeforbruk enn meg, men du har liksom virket lykkelig. Men så kommer dette? 11 000 for kanskje 15 års selskap er ingenting. Tenk på hva bryllupet ditt kostet, og det var faktisk bare for en helg! Eller hva med oppgraderingen til buisness class på flyet? Den i seg selv kostet nok mange tusenlapper, og det bare for å sitte litt mer komfortabelt og kose seg med bedre mat og drikke? Nei vet du hva… Hadde dette vært en venninne av meg som la ut, så hadde jeg faktisk ikke giddet å ha noe mer med vedkommende å gjøre. Snakk om feil fokus!

    21. Noen liker katter, noen liker hunder. Dere liker også å reise, selv om dere har hund, ikke sant? Det fins også dem som ikke skjønner seg på at noen kjøper hund heller. Du ville provosere og det klarte du. Gratulerer 🙂

    22. Jeg er ingen katteelsker overhodet, og selv har jeg en hund hjemme. Men å nærmest henge ut, eller kritsere andres valg, ønsker og nærmest evnen til å ta vare på et dyr er så ufattelig lavmål, rett og slett. Jeg sitter her helt paff og blir direkte flau over måten du skriver om Anette på, og ikke minst at du skal dømme at andre kjøper katt eller ei. Det handler ikke om katten i dette innlegget syns jeg, det handler om hvordan du skriver om venninna di. Du har virkelig noen ufattelig rare meninger, men måten du skriver om Anette på viser tydelig at du ikke er en særlig god venninne. Om du ikke ser selv hva som var feil skrevet her, poengterer det bare det jeg mener enda mer. Hva gir deg rett til å skrive et helt blogginnlegg om en vennine som skal kjøpe katt, og hvor rart du syns det er? – Har du noen gang tenkt på hvor mye datteren til Anette gleder seg? HVA MED Å DELE GLEDEN MED DEM, selvom du aldri ville kjøpt en katt selv? Hva med å glede seg over at de gleder seg? Det kaller jeg en ekte venninne det. Fordi en annen gjør noe du ikke gjør, så skal du skrive et helt blogginnlegg om hvor rart det er?
      Eller hm.. hva med å ikke skrive et helt innlegg om det i utgangspunktet? Dette var veldig spesielt, og hadde jeg vært Anette nå hadde jeg faktisk reagert litt.

    23. Første og siste gang jeg leser “bloggen” din (burde vært en dagbok skjermet for andre, både mtp hvor tjukk i hodet du er men også da du virkelig ikke kan skrive.

    24. Enig me deg, sykt å bruke så mye penger på en katt. Spesielt når det finnes så mange katter som trenger et hjem der ute!! Altså katter man kan få gratis for at de skal overleve. Like vel er det ikke mer sykt å bruke så mye penger på en katt enn et par sko eller en veske, synes jeg. Så jeg ville vært litt forsiktig med å rope så høy som du gjør..spesielt når Anette er en så god venninne av deg,mholdt det ikke med fitnessaken? Uansett, hver sin smak og hver sine interesser! Ha en fin kveld 😊

    25. Jeg skjønner hele poenget med innlegget ditt, så jeg velger heller å fokusere på utsagnet ditt ift hjemløse katter. Jeg er så enig med deg at det er unødvendig å betale mangfoldige tusen kr for en katt når det er så mange hjemløse katter som trenger er godt hjem. Når det er sagt, forstår jeg også mennesker som velger å betale mye penger for spesielle rasekatter, da disse er unike og mange ganger svært fascinerende for enkelte mennesker. Jeg for min del, fikk min katt da han var bitte liten. Han var “dumpingkatt” og noen hadde mest sannsynlig vært veldig slemme med han 🙁 Men han er idag verdens fineste og kosete pus som bringer mye glede! Oppfordringen er vel at man burde vurdere å skaffe en katt som sårt trenger et hjem – det bringer like mye glede og du gjør en god gjerning! 🙂

    26. Mulig dette er et innlegg du skriver for å komme frem i rampelyset, noe jeg håper! Man snakker ikke slik om andre menneskers valg, særlig ikke venner. Å skrive et innlegg for å rakke ned på at noen har andre verdier enn deg, sier vel mer om deg enn det gjør om de som betaler for en katt. Pleier ikke å lese denne bloggen, har tittet innom noen ganger og syntes rett og slett hele bloggen handler om sminke, utsende, status og penger.

    27. Morsomt du sier at du syns katter er så dumme i forhold. Jeg og moren min synes at hunder er så dumme i forhold til katter! Katter e jo selvstendige og klare å gjør ting uten å ha oppmerksomhet 24 timer i døgnet som hunden trenger 😛

    28. Hørt om FRAMsnakking?
      Fokusere på det positive?
      Ti stille hvis du ikke har noe positivt å si om andre?
      Ta det som konstruktiv kritikk!

    29. Hei Julianne! Synes bloggen din er interessant å lese, spesielt nå den siste tiden med brylupp og alt. Gratulerer så mye til deg og din nybakte ektemann!
      Jeg har som du kanskje forstår sansen for deg, men synes du bommer litt her. Debatten om hjemløse katter, katter vs. hunder osv som blir forsøkt dratt i gang i kommentarene ovenfor kan jeg ikke legge meg opp i, men jeg ønsker å gi deg en tilbakemelding på resten av innlegget.
      Jeg blir lei meg på Anette Maries vegne når jeg leser innlegget ditt og måten du fremstiller henne på. Visse ting tar en opp med venninne face to face, og for å være ærlig så virker deler av dette innlegget som en melding du har sendt til en annen venninne enn Anette Marie for å uttrykke din frustrasjon over hennes valg. Noen, nok egentlig ganske mange, ville satt pris på å få slike meninger sagt til seg selv fremfor å lese det på bloggen din sammen med hele Norge.
      Håper heller ikke dette er et stunt, da synes jeg isåfall det er passe lavmål av dere begge å bruke baksnakking for å få flere klikk på sidene deres. Verden er fæl nok fra før, såpass kjente ansikt som dere burde isåfall vite bedre enn å “fremme” baksnakking gjennom et slikt stunt 🙂
      Ellers ønsker jeg deg en herlig kveld, Julianne. Du er god – du bommer bare litt i blant.

    30. Hva er meningen med dette innlegget? Har du ikke noe bedre å skrive om burde du heller droppe det. Hvorfor sier du ikke dette heller til Anette Marie? Vi har ingen interesse av å lese dette. Jeg håper det er en spøk fra din side.

    31. Jeg har aldri kommentert bloggen din tidligere, men dette synes jeg var et veldig rart innlegg. Når det skal sies synes jeg generelt du skriver mange merkelige innlegg som bare virker provoserende på mange. Du virker som ei søt og god jente, synd at slike innlegg endrer manges syn på deg som person. Sjeldent man ser andre rakke ned på ei venninne på denne måten.

    32. Seriøst, er skuffet over deg Julianne. Enten er dette planlagt på forhånd av deg og Anette for å få opp lesertall på bloggene deres (håper virkelig det) ellers så er du faktisk en utrolig dårlig venninne. Man skriver rett og slett ikke slike innlegg om venner, ikke bra Julianne. Har fulgt deg og mannen din både på snap og lest bloggen din en god stund nå, og du har imponert meg med skrivingen din, gode og underholdende innlegg. Men dette? Tror det blir lenge til jeg besøker din blogg igjen….

    33. Nå må dere slutte å klikke på denne dumme bloggen, som gjør at julianne tjener penger til flere vesker….

    34. Dette synes jeg egentlig ble for dumt. Jeg har nettopp begynt å følge bloggen din, men kjenner nå at “HÆ?”. Hvorfor rakke ned på andre? Eller på dyr for den saksskyld. Nei takk, nå snakkes vi 🙂

    35. Åhærregud. … folkens,dette var nåkk et avtalt/planlagt post- møte mellom 2 bloggere….jeg følger med på denne absurde blogg verdenen,og hvis noen gjør det samme som meg,så skjønner dere greia! Annette-marie er kjent for å være skikkelig dramaqueen,altså…til de grader….. og det er heller ingen hemmelighet at AM går i kjelleren om hun ikke får den rette responsen!! hun styrer fælt,og energien hennes er så egosentrert at d burde blitt et eget innlegg om det!
      Når det er sagt,så har vel en god del fått med seg at AM desperat prøver og ta opp tråden med gamle “venner&bekjente,vel viten om at sin egen blogg suger….. hun prøver bla og innhente seg hos komikerfrue.no og nå deg…tilfeldig syns du,el? Når det er sagt så har AM et sykt ekkelt oppsyn,smatter gjør hun også,til de grader. Har slettet henne på snap pga smattingen,litt selvinnsikt skulle man tro at denne dama har eller…. skjerp dåkker begge 2…. og julianne,feil måte å gjøre ting på-siste innlegget jeg leser fra deg!!
      Dette blir aaaaltfor dumt! synd AM klarte å overtale deg til dette innlegget!!!
      Takk for meg.

    36. finnes tusenvis, sikkert milioner av hjemløse hunder rundt om i verden som også sårt trenger et hjem 🙂

    37. Altså, all respekt for dine menigner om katter, og hvis du ikke er et kattemenneske, greit for meg. Det bryr da ikke verken meg eller noen andre. Det jeg reagerer på er måten du skriver om din venninde på, her. Hvis Anette vil kjøpe seg verdens største innekatt til 11 000kr, så er vel det helt opp til henne. Jeg skjønner ikke poenget. Hun har vel like mye grunn til å kjøpe seg en katt, eller hva som helst annet, som du har til å kjøpe deg en hund?

    38. Først og fremst så må jeg bare si at jeg aldri kommenterer blogger, men nå kjente jeg at jeg ble ganske så provosert her! Jeg skjønner ikke at du kan bruke et helt blogginlegg på å skrive om hvor uenig du er om din venninnes prioriteringer, istedet for å si det direkte til henne! Hvis dette er et forsøk på å få flere lesere, så har du failet kraftig siden du rakker ned på Anette Marie. Jeg må si jeg virkelig mistet respekten for deg nå Julianne, sorry altså, men jeg er sjokkert over hva du kan finne på å skrive.. Dette blogginlegget var helt latterlig. Håper du leser dette og innser at du virkelig har dummet deg ut…

    39. Så nedrig av deg.. Henge ut venninnen din på bloggen på denne måten er bare stakkarslig av deg, Julianne.

    40. Jeg er en katteelsker. Jeg skjønner likevel ikke at folk vil betale så mye for en. Men jeg skjønner heller ikke at folk vil betale så mye for en hund, eller en væske for den saks skyld. Katter er mye enklere å ha med å gjøre enn hunder. Hunder må luftes og passes på hele tiden. Katten min går ut og inn som den vil, har mat i skålen sin, passer på seg selv og mottar kos når den vil det.

    41. Jeg er heller ikke noe kattemenneske, men måten du henger ut Annette på hører ingensteds hjemme. Folk er forskjellig og har ulike prioriteringer.

    42. Grunnen til at du ikke liker katter er vell får at de er like dumme som deg.
      Håper Anette kvitter seg med deg som venn, får hun fortjener så mye bedre en en bitch som deg.

    43. Savannaha er ikke verdens største katt.
      Ikke mer å kommentere på det innlegget. Elsker min store flotte Main Coon og søte blå øyde Hellig Birma. Begge med masse personlighet og sjel. IKKE dumme. To flotte rasekatter som har magnetbånd, er kastrerte og går ut og inn som de vil.

    44. Oj. Dette var flau lesning. Har du virkelig ikke noe bedre å komme med enn dette? Ren oppgulp. Noenting kan du ærligtalt holde deg for god for.
      Om det så er for oppmerksomheten sin skyld eller ekte. Ekte venner utleverer ikke eller kritiserer hverandre i all offentlighet. Flaut!

    45. Etter å ha lest innlegget flere ganger tror jeg at jeg har skjønt hva hun virkelig mener. At dette kan oppfattes som baksnakking skjønner jeg, her dummet hun seg litt ut, men det er ikke det hun mener. Hun bruker bare Anette som et eksempel for alle katteelskerne, og jeg tror ikke Julianne mener noe vondt mot Anette i det hele tatt. Det Julianne spør om er bare spørsmål om det hun ikke skjønner: hvorfor bruker man mye penger på katter? Er ikke hunder smartere enn katter? Har man tid til å ta av seg et dyr når man er mye travel og på farta? Hun mener nok ingenting vondt mot Anette. Dessuten tror jeg at Julianne kjenner henne godt nok til å vite at Anette tåler det og vet hva hun kan/kan ikke skrive.
      Ikke vri absolutt alt til nye og FLERE negative ting. Jeg tror helt ærlig at jeg ikke ville blitt fornærma om dette var om MEG. Det er ikke påstander Julianne kommer med, det er spørsmål.

    46. et helt innlegg om at anette skal kjøpe seg katt og du mener hun ikke blir å klare og ta vare på den? hva andre bruker pengene sine på har du heller ikke noe med. selv har du vesker og sko til flere tusen kroner. anette kjøper katt = du får et innlegg å skrive. haha!!

    47. Det er nettopp slike holdninger folk har til katter at de ikke er like mye verdt som en hund som forårsaker at katter blir dumpet i plastposer på sjøen, og at katte eiere ikke vil bruke penger på kastrering og sterilisering fordi dyret ikke er verdt kostnaden.
      Jeg er selv ett Hunde menneske, men i bunn å grunn opptatt av dyrevelferd og dyrenes rettigheter.
      Hva din vennine har brukt i kroner å øre er vel hennes privat anliggende ?
      Jeg er regelrett sjokkert over hva jeg leser.
      En katt er bedre for en travel dame enn en hund fordi de er mer selvstendig.
      Etter å ha lest bloggen til Anette marie virker det nøye gjennomtenkt i hvilke rase som passer hennes behov med tanke på gemytt, og ikke bare fordi den er stor.
      Synes du er for voksen til å spinne en så negativ vinkling til din egen venninne?
      Du har jo selv kjøpt hund som du ikke engang makter å ta ansvar for på fulltid.
      Tror du Anette marie er så alene at hun ikke kan få pass til katten sin når Hun skal på ferie?
      Anette marie fortjener en bedre vennine enn deg som skriver innlegg KUN for p provosere fordi leser tallene faller når bloggen ikke lengre er spennende etter bryllupet ditt.
      Du fortjener en diplom for verdens verste vennine, og Norges mest desperate blogger.. Djiises

    48. Heisann Juliane.
      Dette innlegget kan jeg ikke skrolle forbi uten å kommentere. Jeg har vært fast leser av bloggen til Anette Marie lenge, og er veldig fan av dama og alt hun får til. Det skal sies at jeg heller ikke er den største katteelskeren, men jeg ville aldri kritisert min venninne på denne måten om hun hadde fortalt meg at hun skulle anskaffe en katt. Det at Anette velger å bruke penger på en katt er ingen forskjell fra at du, jeg og alle andre må betale for å kjøpe en hund. Dette har Anette også forklart grundig på bloggen, og jeg syntes hennes begrunnelse er ganske enkel å forstå.Katter er like forskjellige individer som du og jeg, min hund og din hund, så ditt utsagn om at katter bare svinser rundt er vel ikke alltid like reelt.
      Så klart skal man få lov til å ha forskjellige meninger og oppfattelser av ting, men jeg syntes kanskje du vinklet dette innlegget litt feil. Jeg hadde aldri valgt og nærmest henge ut min venninne på en offentlig blogg, uansett om det hadde vært fordi hun skulle kjøpe seg en katt eller om det hadde vært for noe helt annet. Jeg håper du unnskylder deg ovenfor Anette.

    49. Det er ikke noe mindre rart å kjøpe en katt til 11. 000, enn flere vesker til den prisen? Som du sier gir veskene deg en glede… det samme kommer nok katten til Anette å gjøre uansett hvor mye den koster. Samme om veskene er tidløse og alt det der… Anette kommer nok til å skape fine og herlige minner sammen med den nye katten og datteren sin. Ingenting rart i dette og jeg synes virkelig at det her blir for dumt å ha på den seriøst blogg, som du kaller bloggen din.
      Du har jo selv en liten pelsdott av en hund – du er jo minst like mye på farten, er du ikke? Anette har nok mange gode venninner som stiller opp og passer og ser etter katten. Og, hun hadde nok ikke skaffet seg den hvis hun ikke hadde sett at det var tid?
      Dette er slikt venninner sier til hverandre internt – ikke deler med hele Norge?
      Du har en merkelig måte å legge fram til på, den er provoserende og kanskje det er meningen? Håper Anette tar dette greit – og ikke slenger ett lignende innlegg din vei…

    50. Hvorfor ikke ta dette når Anette fortalte deg om det idag, isteden for å skrive ett helt innlegg å henge henne ut senere? Dette ble for usmakelig for min del.

    51. Katter er da virkelig ikke noe mindre verdt enn en hund! Gratulerer, du får folk forbanna på deg for dette LATTERLIGE innlegget ditt. Du er virkelig mindre smart du. Faens kjærring

    52. Enig i at det er unødvendig å bruke så mye penger på en katt når det er så mange katter som trenger et hjem. Men hvordan kan du henge ut en venn på den måten?! Hadde en venn av meg skrevet dette uten å avtale det med meg først så hadde jeg aldri kommet til å ville ha noe mer med den “vennen” å gjøre. Utrolig respektløst. Katter er fantastiske vesener og betyr mye for mange. Da jeg var liten brukte katten min å følge etter meg overalt jeg gikk. Til å med når jeg var til venner skulle han være med og satt og mjauet helt til han fikk komme inn. Katter kan være veldig kjærlige og trofaste, men akkurat som oss mennesker så har de forskjellige personligheter. Du er ikke glad i dyr når du kan skrive noe sånt. Beklager men det er du ikke. Du er kanskje glad i hunden din men det er det. Jeg håper virkelig ikke at dette er et seriøst innlegg. Da begynner jeg virkelig å lure hva som egentlig finnes i hodet ditt.

    53. selv om det ikke er så hyggelig skrevet angående din venninne og hennes liv, så er jeg såååååå enig angående katter 🙊🙊 hater katter … Hund for alltid ❤️

    54. Hvor var hunden din idag når du var ute og gikk i solen? Ifølge snapchaten din så var ikke hunden din med deg! Pass litt mer på hva du selv gjør før du dømmer andre!

    55. Dette er noe av det dummeste jeg har lest på en blogg. For en useriøs setting du setter deg selv i. Nei, dette var usmakelig. Ytre gjerne meningene dine, men hold personer utenfor. Du mistet meg som leser der altså!

    56. Er dette et veddemål mellom deg og Anette? Du virker for snart til å rakke ned på henne i all offentlighet 😉

    57. Har du grenser på hvor lavt du kan tillate deg å synke? Er lesertall og antall kommentarer verdt å selge sin verdighet for? Du virker så…dum. Jeg har lest Anette sin blogg lenge, hun fremstår som en smart og reflektert dame med gode verdier. Det får meg til å tvile på at det teite innlegget ditt er staga, fordi det virker ikke som Anette sin stil. Du høres ut som en liten drittunge, voks opp. Du kan få høye lesertall ved å skrive ordentlig, synd at du velger å latterliggjøre deg selv fordi det er den letteste og raskeste måten å tjene penger på.
      Nei. Æsj, du er fæl. Det er ikke min stil å spy gørr i kommentarfelt, men..du er jo fæl.

    58. At du setter deg i et så dårlig lys kun for klikk syns jeg er trist. Det finnes jo såå mange andre måter å gjøre seg bemerket på… Dersom du en dag får barn, så håper jeg virkelig de aldri leser hva du har skrevet… Jeg har følgt deg gjennom bryllupsplanleggingen og jeg begynte å få sansen for deg, men nå ble det crash and burn for min del.

    59. Først og siste kommentar fra meg. FY fader så lite kreativ du er!! Latterlig. Du må finne din greie å gjøre det skikkelig. Skriv heller dagbok og brenn den etterpå om du har så mye pisspreik på hjertet. Jeg liker heller ikke katter, men hallo… hvem bryr seg! Man kan ikke skrive et helt innegg om det..
      Nå begynner du å få en del lesere og da er det på høytid å levere. Ellers så havner du på bunnen fort. Spør leserne dina hva de vil ha mer av! 🙂

    60. Men i svarte? Å ta opp en privatsak til en VENNINE på DIN blogg? Er du 5 eller? Anette? You go girl 😊

    61. Jeg er ikke fast leser av bloggen din, bare tittet innom noen ganger. Å vanligvis har det vært når du har skrevet innlegg som er helt på jordet. Jeg vet ikke hva du ville ha ut av dette innlegget, men jeg satt ikke igjen med en god følelse. Å som jeg har lest litt i kommentarfeltet så har ikke de fleste andre heller gjort det. Dette et ment konstruktivt og ikke som hat mot deg som person. Om du og Anette har en agenda bak dette vet jeg ikke. Du får en mere leser av meg i dag men aldri igjen. Det jeg har sett av bloggen din er at du fremstår som en snill og søt jente men ikke helt klarer og holde tanker som ikke bør deles for deg selv. Alle tenker litt dumt, men ikke alle deler alt. Du har f.eks skrevet om bikinifitness og at det ødelegger mennesker osv. Også skrev du for litt siden at mannfolk med uren hud er det styggeste du vet. Du unskyldte det vist også. Et tips er og tenke noen ganger igjennom det du deler. Om ikke målet ditt er at de som leser bloggen din skal føle seg dårlig etter de har klikket seg inn. Men trenger du virkelig penger så spiller vell det ingen rolle for deg? Btw, liker verken hund eller katter. Å synes ikke det er mer idiotisk og betale for en katt enn det det er å betale for en hund. Grunnen til at det er mange hjemløse katter er fordi folk får katt og bryr seg ikke nok til å kastrere den noe som resulterer til flere katter. Å hva folk bruker penger på for være dems sak, som dyre vesker, botox osv. Takk for meg. Håper at neste gang jeg hører om deg at det er positivt, og at du også forstår at å sette noen ned ikke er det.

    62. Så utrolig fint at Anettes avgjørelse ikke har en dritt med deg å gjøre da:) Lenge leve unødvendig bitching og dramatikk…

    63. Jeg synest det er bra at du er ærlig og om du ikke er et kattemenneske så skal du så absolutt få lov til å si hva du mener om det på egen blogg. Likevel var det kanskje litt unødvendig å ta med så mye av Anette? Regner med det ikke er pga henne at du ikke er et kattemenneske.. Samtidig synest jeg ikke at andre skal få henge seg opp i deres vennskap, eller hvordan du er som venn. Det er i mellom dere. 🙂

    64. Er dette tull? Det er i alle fall svært uprofesjonelt. Kom med noe som er bedre enn dette. Vær så snill.

    65. Enig med Camilla her oppe, som skriver:
      “Uavhengig av om man er kattemenneske eller ei så er det en ting som er viktig med å betale for et dyr. Det øker statusen til dyret, og gjør det vanskeligere å bare dumpe det om man går lei. Du får ikke hjemløse katter gratis i Norge, dyrebeskyttelsen osv tar omplasseringsgebyr og du må godkjennes før du adoptere. Det er nettopp for at folk skal vite hva det innebærer å ha katt med kastrering, vaksinering, årlig helsesjekk, forsikring, og forsvarlig pass når man er bortreist.
      På Finn derimot får man katter “slengt etter seg”av folk som ikke tar ansvaret med at anskaffer du deg er kjæledyr så er det for hele dyrets levetid, ikke til du blir lei, flytter, får ny kjæreste eller blir “allergisk” som skjer hver fellesferie.”
      Og som en kommentar til selve innlegget: Enten er du ekstremt lite intelligent, eller så er dette et PR-stunt. Vet ikke hva som er verst…

    66. Er ikke et kattemenneske selv, men synes dette innlegget ble teit. Si det til henne i virkeligheten i stedet for å legge det ut her..

    67. Jeg kommenterer vanligvis ikke på blogger, men her følte jeg for å komme med noen punkter.
      Når du skriver desse “debattinnleggene” dine formulerer du deg ofte veldig dårlig. Og du skriver veldig nedsettende. Jeg kjenner at jeg krymper meg av enkelte ting du skriver og tenker at de det handler om må føle seg veldig angrepet. Dette gjelder nok også for Anette. Jeg husker at hun tidligere har skrevet at hun føler seg såret av familiemedlemmer som har ringt henne for å spør om hun har tenkt godt nok gjennom denne katteavgjørelsen. Så jeg kan tenke meg at hun føler seg såret av deg når du stiller det samme spørsmålet.
      Uansett, jeg respekterer deg som blogger og liker å titte innom her i blant, men av og til virker det som du skriver svært provoserende bare for å skaffe deg klikk. Men for all del, underholdende er det….

    68. Altså… Du bruker tusenvis at kroner på en veske, også synes du det er ille å bruke penger på en katt?

    69. Please si at dette er staget? På dine tidligere innlegg har du alt mellom 2-20 kommentarer – her er det 80. Hvis det ikke er staget er det hvertfall litt below the belt å henge ut sin egen venninne for å få klikk .. Btw – det kryr ikke at “gratis løskatter”. Jeg har i flere måneder vært på utkikk. FOD (forening for omplasserte dyr) har per nå venteliste på katteunger og i Østfold/Akershus er det ikke en eneste kattunge å oppdrive 🙂 men siden du tydeligvis vet litt om dette, kan du tipse meg om?

    70. ? Veldig merkelig… Forstår ikke? Et helt innlegg om at en venninne ikke burde skaffe seg katt. Da har jeg lest det og

    71. Snakk for deg selv. Du har jo en liten rottehund som jeg tipper du har betalt mer for (for å ikke snakke om veska som hunden din ligger i).. Syntes ikke du har en dritt å di på ang. “Sløsing” av penger.

    72. Du virker rett og slett som en skikkelig dårlig person, Juliane. Du skjønner ikke at noen vil bruke penger på et nytt familiemedlem i form av en katt, men du selv kan bruke masse penger på alt mulig dritt? Vesker, deg selv, sko, deg selv, klær osv.. Jeg har aldri lest en blogg med en så dømmende og nedlatende blogger som deg..

    73. DETTE var spesielt!! Hallo i luken.. Nå ødela du for deg selv igjen, ved å vise hvor dom du virkelig er.. Jeg skjønner ikke at folk betaler for en hund, katter er jo såååå mye travlere enn en katt, stive og stokkete som en hund er.. Katter går i det minste ann å kose med.. Nei, off nå ble jeg bare dårlig på dine vegner.. Merkelig å skrive ett helt innlegg om at du ikke tror venninnen din kommer til å klare p ta vare på katten sin

    74. “min gode veninne Anette Marie”.
      Synes ikke akkurat du oppfører deg som en god veninne ved å skrive ett innlegg som dette…

    75. haha du er så…..har faktisk ikke ord! ka faen var poenge med innlegget her? asså e det venninna di…hva med å ringe å fortelle henne dette istede? Haha for et latterlig innlegg….du har virkelig lite å skriv om! du må nesten forstå at all ikke lev den lille verden du lev i…har aldri kommentert et blogginnlegg før men nå ble det for mye:p man skriver bare ikke sånn….for mange e det nå like viktig å bruke penger på katt som enn hund, en rasekatt er ikke det samme som all løskattene. Håper Anette Marie skriv om korr latterlig ho synes det er å bruke penger på en hund for det er akkurat det samme om man liker hund eller katt! vurdert å slutte å blogge? Usakelig og usmakelig innlegg om dette forbainna drømmeverden din!

    76. Dette var pinlig lesning. Viser bare hvor utrolig umoden og overfladisk du er. Pføy for et usmakelig innlegg!

    77. Oi! Du er virkelig lavmål av et menneske når du skriver sånt. Seriøst, skjerp deg. Du har “unnskyldt” deg flere ganger for dumme utsagn på bloggeen din. Så du burde virkelig tenke deg om 2 ganger før du skriver noe. Blir helt satt ut av at et “voksent” menneske kan legge ut slike ting om dyr og om ei venninne. Jeg liker overhode ikke hunder, å kan ikke forstå at man vil ha det. Men jeg skriker det ikke ut I all offentlighet fordet.

    78. Åpenbart bare for å skape reaksjoner.. Å bruke 11 000 kr på en katt er ikke greit, men å bruke 50 000 på en veske er det?

    79. Jeg synes det er ganske så greit å ha katt, min katt har jeg hatt siden jeg var 9 år gammel, og nå er jeg 22. Jeg har vokst opp med min katt og han er aldeles ikke dum. Katter er noen utrolig smarte dyr, og er ikke avhengig av noen andre enn seg selv. Vår katt går ut og inn som den vil gjennom katteluken sin, og kommer tilbake. Hadde du sluppet hunden din ut hadde den mest sansynlig løpt av gårde og ikke kommet hjem igjen. Når du får deg en katt tar du på deg et ansvar om å gi den mat, omsorg, alle slags sprøyter den trenger, ta den til dyrelegen om den er syk osv. Men du trenger ikke å passe på den til enhver tid. Den passer på seg selv den og det eneste du trenger å gjøre er å gi den mat/vannn og litt kos. Det synes jeg er ganske avslappende til at du får et familiemedlem på veien i tillegg. Hunder er fantastiske dyr, men hele innlegget ditt virker lite gjennomtenkt og folk kan da få være kattemennesker like mye som du er et hundemenneske. Det finnes ingen ennten/eller. Noen liker begge, noen liker ingen, og du fremstiller deg selv som utrolig trangsynt og dum. På toppen av dette snakker du utrolig nedlatende om venne din og hva slags tema er dette å ta opp med bloggleserne dine? Hva forventet du egentlig, det lurer jeg litt på.. Forventet du at folk skulle være enige og stille seg 100% bak det du mener? Folk bruker penger på det de vil og at du tar opp hvor mye penger Anette Marie bruker på en katt er det ikke du som skal fortelle noen? Jeg synes det er like synnsykt å bruke 15 k på en hund som en katt. men folk bruker pengene sine på akkurat det de vil, akkurat som at du sikkert hadde brukt 5 k på et belte. Det er dine prioriteringer og det har ingen andre enn deg noe med. For å være litt stygg iu ordbruken tenker jeg bare ” hva faen feiler det deg egentlig”?… For et provoserende innlegg

    80. Haha, det synes godt at du kunn gjør dette for oppmerksomhet
      Du vil bare provosere, og du får det til
      Grattis 😉

    81. Tipper du har et plagg eller to i garderoben din til den prisen. Da synes jeg en katt er mer verdt.
      Hadde jeg vært Anette så hadde jeg avsluttet det såkalte vennskapet med deg…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg