EKTESKAPSTIPS

Hei, dere! Det blir litt mer bryllupssnakk fremover. Håper dere liker det. Selv om tiden går videre så kjenner jeg meg ikke helt ferdig med å fortelle om den store dagen..

I dag har jeg lyst til å dele de beste ekteskapstipsene som vi fikk helgen 19-21 februar. Vi hadde nemlig lagt frem en nydelig liten gjestebok, som dere kanskje så i bryllupsvideoen. Boken var ment for at gjestene skulle komme med tips og råd til et langt og lykkelig ekteskap. En av setningene som stod i boken var denne: “Kjærligheten er ikke det som får jorden til å snurre, men den er det som gjør det verdt å bli med noen runder.” Denne setningen har satt seg fast hos meg. Så sann og så vakker! 

Her er noen andre utvalgte ekteskapstips fra gjesteboken i bryllupet: 

Dont worry, be happy

♥ Lik hverandre når dere er på det aller teiteste

♥ Se vekk når det trengs og vær nær når det trengs

♥ Ta godt vare på hverandre 

♥ Vær tålmodige, åpne og ærlige

♥ Snakk sammen uansett

♥ Vær venner i tillegg til å være mann og kone

♥ Respekter hverandre

♥ Vær romantiske i hverdagen

♥ Unn hverandre søvn når det kommer barn inn i bildet

♥ Gi hverandre tillit og nok kjærlighet

♥ Gjør ting som gjør dere lykkelige sammen

♥ Vær rause med hverandre

♥ Drøm ei om et luksus slott, bygg et hjem og gjør det godt.

Til sist vil jeg dele rådet vi fikk fra selve presten i kirken når vi stod ved alteret: “Fortell hverandre de store tingene i livet først”.

Nå skal jeg hoppe i dusjen og gjøre alt i stand før verdens beste Pia (forloveren min) kommer på middag. Vi har nesten ikke fått snakket sammen siden bryllupet. Tiden var så knapp etter bryllupshelgen og før avreise til Thailand så denne kvelden ser jeg frem til 

20 kommentarer

Siste innlegg