FLEIP ELLER FAKTA?

Hei, dere! I løpet av den siste uken så har både Ulrik og jeg fått høre mye rart. Jeg har lyst til å ramse opp noen av setningene som gjentar seg. Poenget med dette innlegget er å gjøre det klart en gang for alle om anklagelsene stemmer eller ikke.

Here we go:

1. Bryllupet på Thorskog slott var sponset gjennom bloggen til Julianne

= FLEIP

Det eneste som var sponset til dette bryllupet var behandlinger av frisør/sminkør og negldesigner til Julianne.

2. Bryllupsreisen og flybillettene er sponset av Tv2

= FLEIP

Det hadde vært hyggelig, men dessverre er det ikke slik. 

3. Julianne og Ulrik ønsket seg bidrag til bryllupsreise i bryllupsgave

= FAKTA

Bryllupsreisen er altså “sponset” av venner og familie.

4. Julianne og Ulrik spanderte bryllupshelgen på sine gjester

= FAKTA

Det var verdt hver eneste krone. 

5. Julianne deler mye av privatlivet sitt i sosiale medier for å tjene penger

= FAKTA 

Jobben min er å blogge og som blogger må jeg dele. Uten klikk og uten lesere blir ikke regningene mine betalt. Heldigvis så elsker jeg det jeg driver med og inntill videre har jeg ikke angret et sekund på noe av det som har blitt delt. 

6. Julianne giftet seg bare for PR

= FLEIP

Jeg tar giftemålet og ekteskapet veldig seriøst og hadde dermed aldri giftet meg dersom Ulrik ikke var mannen i mitt liv. Heldigvis for meg så var Ulrik positiv til å dele mye av bryllupet gjennom sosiale medier. All oppmerksomheten rundt bryllupet har såklart vært bra for meg og bloggen, men det viktigste var jo å dele denne dagen med familie og venner, ikke med alle andre.

7. Ulrik ble tvunget til å gifte seg i tights

= FLEIP

Ulrik var strålende fornøyd over klesvalget hele bryllupshelgen. Han fikk enormt mye skryt av gjestene på både fredagen og lørdagen og det var tydelig å se at Ulrik likte det han så i speilet på selve bryllupsdagen.

8. Julianne og Ulrik sitter på hver sin telefon store deler av bryllupsreisen

= FLEIP

Ja, jeg oppdaterer bloggen hver dag på denne ferien akkurat som alle andre ferier. I tillegg til bloggoppdateringene så prøver jeg å snappe (pilotfrue) så mye jeg kan/gidder, men det betyr ikke at sosiale medier tar mye tid av selve bryllupsreisen. Min typiske “ferie blogging” tar maks en time av dagen og snapchatene bruker vi ikke mer enn noen minutter på i løpet av en hel dag. Bildene vi tar med kamera derimot tar litt mer tid, men det er jo minner for resten av livet og det er heller ikke alle bildene som legges ut. Vi er jo tross alt på bryllupsreise..

9. Julianne prøver å bli gravid

= FAKTA

Jeg føler meg klar for barn og har derfor sluttet på p-piller. Mitt siste brett som jeg fant i toalettmappen min på morgen i dag ble kastet til sjøs på Khamela beach her i Thailand. Jeg føler ikke noe press ved å dele dette offentlig. Det skjer når det skjer og vi gleder oss veldig!

10. Julianne bryr seg kun om penger og materialistiske ting

= FLEIP

De som kjenner meg som person ville aldri ha kommet med en slik kommentar. Jeg kan forstå at det ser ut som om jeg er veldig glad i dyre ting og eksklusive opplevelser og det er sant, men jeg har også et veldig stort hjerte. Jeg tror ikke at penger eller fine ting gjør meg eller deg lykkelig, men jeg tror at to lykkelige mennesker kan få det bedre sammen ved å ha en god økonomi. Det må da være lov å si?


 

30 kommentarer
    1. Jeg syns ikke du skal bry deg om di ufine kommentarene. Jeg har følgt deg en stund nå og kan se at du har et varmt og stort hjerte:) Du er en blogger av det spesielle slaget. Du byr på deg selv og vet å sette grenser, og det er det jeg liker med deg:)
      Fortsett med den gode jobben du gjør:)

    2. For en inspirasjon du er, Julianne! Du er så positiv og glad, og jeg elsker å lese bloggen din!
      Håper dere har det helt nydelig på bryllupsreisen, nyt kjærligheten og lykke til med planene om å få barn sammen! Gleder meg til å følge reisen av turen og livet deres sammen, videre 🙂 dere er gode, sunne forbilder! All lykke til dere!

    3. Herregud, at du skulle giftet deg kun for PR, hva er feil med folk? Du er flink og dere er så fine sammen, stå på! 🙂

    4. Hvor mye kostet det å betale for gjestene? Hvor mye penger brukte dere i bryllupet? Mannen min tjener ganske godt selv ( 79 tusen kr i mnd) og jeg 64 Tusen i mnd, men kunne aldri ha tenkt å betale for noen selv om vi har mye penger 😀 😀 Hvor mye tjener dere da?

    5. Håper du kødder når du sier at du kastet p-pillene dine i sjøen, at set var en slags metafor. Hvis ikke er du en stor …, jeg tror du skjønner hva jeg mener. Du har vel en søppelbøtte på rommet regner jeg med. Regner også med at du har hørt om forurensning of forsøpling. Regner heller ikke med at du synes at det er greit at folk kaster fra seg p-pillene sine på fortauet der du bor.

    6. Eg kommentere aldri men no kjenne eg at eg blir frustrert på deres vegne!! Er ikkje alltid enig i alt du meiner men slik er vi, vi skal ikkje mene det samme! Gratulerer så mykje med bryllup og ekteskapet:) og mykje lykke til videre med det som måtte komme:)! Følger dere på snap og ser ut som dere koser dere maks:) meeen ikkje alltid like gøy å se, skal selv reise til phuket om ei uke og snappene deres forsterker bare reisesjuka mi enda meir:-p Hehe! Kos dere og stå på frøken:)

    7. Hahah herregud – hun kastet det nok ikke i sjøen nei! Bare et annet ord for søppel… Må dere virkelig henge dere oppi DEN MINSTE LILLE TING? Slutt! Håper dere koser dere!! Ser helt nyydelig ut😊

    8. Gratulerer med bryllupet!
      Jeg må bare kommentere en ting, og det er kun godt ment. Ser at dere koser dere masse på bryllupsreise, og det er fortjent. Men kjære deg. Hvis du prøver å bli gravid bør du ikke drikke alkohol. Les litt på nett så ser du at dette ikke er lurt. Ønsker bare at både det eventuelle barnet skal få en så god start som mulig.
      Hilsen firebarnsmamma

    9. Lene: Tusen takk for det, Lene! Jeg har hørt at det ikke har noe å si i det hele tatt. Mange går til og med gravide flere måneder uten å vite det. Det kan også tenkes at det tar en stund før jeg blir gravid, så jeg ønsker ikke å slutte og leve i “ventetiden”. Dersom det viser seg at jeg sliter med å bli gravid så blir jeg sikkert mer forsiktig 🙂

    10. Hvorfor skulle du slite med å bli gravid? Er det da slik at du blir gravid for da tror du kommer til å klare å komme nærmere pengene til mannen din og PR ??? Det virker heltiden som du prøver å fremstå som om dere har mye penger. Vil du at andre skal vite om pengene deres og at du liksom skal ha mye, har du million inntekt eller?

    11. Sara, du må virkelig slite med noe, frekk er du. Og kom ikke og fortell at du eller mannen din tjener slik du skriver høyere opp. Du fremstår dum og ufin og misunnelig. Veldig opptatt av penger, så det tyder nok på at du har “lite” av dem og vil prøve å hevde deg ved å rakke ned på Julianne. Syntes virkelig synd på slike som deg.Sitte og skrive slik til en blogger som det er frivillig å lese

    12. In: Tro hva du vil da om pengene mine. Har nok av dem, bare lei av folk som skal være ute etter dem, siden det har jeg opplevd. Det er også slik at Julianne har et rykte på seg for å være ute etter penger. Tjener godt og du kan ikke vite det bare via en kommentar på nettet.
      Ikke kall folk frekke ting.

    13. Sara: Det er ikke alle som kan bli gravide. Det å bli gravid er en gave og absolutt ikke noe man skal ta forgitt..

      Resten av kommentaren din velger jeg å ignorere.

    14. Hei igjen Julianne. Det er en stund siden jeg kommenterte på bloggen din, men har fulgt og lest hele tiden. Grattiss med vel overstått bryllup og lykke til videre.
      Til mange av de som kommenterer så negativt om både Julianne og Ulrik og deres liv og levnet vil jeg si: Nå må dere fan i meg ta dere ei pære. Er dere så fattige på positive opplevelser selv, at eder og galle skal gå utover disse to lykkelige menneskers tilværelse? Hæ. At det går an. Julianne skriver rett fra levra, er flink med tilbakemeldinger, hva pokker er galt med det? Nå sist denne Sara. Et menneske som sammen med sin mann tjener så pass som hun påstår, ville aldri spy slik i kommentarfeltet som hun gjør. Jeg kjenner mennesker med slike inntekter, de er nok mer kultiverte og dannede enn denne forbaskede Sara. Har en stygg mistanke om at det er samme Sara som kommenterer på flere blogger. Samme negative oppgulpet lirer hun av seg på disse og. Jeg har fulgt Julianne’s blogg i trekvart år. Hun liker å provosere med enkelte innlegg, men det er nok ment for å prøve å få kommentatorene til å våkne og tenke over ting og tang. Å angripe henne for at hun tjener penger på bloggen sin er intet annet enn nedrigt. De som sier at dette ikke er ordentlig jobb, kan dere vise til samme inntekt i deres jobb, og så fortelle oss uvitende hva en ordentlig jobb er? Skjerp dere. Dette er jobben hennes, som hun sikkert tjener millionen på, pluss minus. Hvorfor er det så viktig å måtte påstå at dette kun er en hobby? Så lenge hun tjener penger på dette, er det hennes jobb, og intet annet. Hun skriver bra, får folk engasjert, og ingenting er vel bedre enn det skulle jeg tro? Man må jo kunne lese blogger uten å drite bloggeren rett ut hele tiden. Ser forøvrig at mange navn som er litt uvanlig går igjen, de fleste negative, på grensen til personhating de fleste ganger. Er dette nødvendig? Nei, la oss kommentere på sivilisert vis, eller stå over.
      Til Julianne og Ulrik vil jeg si: Stå på fremover, så får dere et rikt og langvarig samliv. Og du Julianne, når du “lander” etter bryllupsreisen, tenk frem noen gode diskusjonsevner, jeg tror nok du har mange slike på lager, sånne som skaper gode og fornuftige debatter.
      Og du Ulrik, kjør nå på med litt gjesteblogging innimellom. De du har hatt til nå har ikke vært av veien.

    15. Til Sara.
      Din kommentar til In om å ikke kalle folk stygge ting. Det er vel du den rette til å si. Og en ting til Sara, dette ryktet om Julianne og pengene. Hadde vært moro å høre litt mer om det. Har du hørt andre ting også? Det har du helt sikkert, så kom igjen med mere ryktespredning, vi er nemlig en hel gjeng som følger bloggen hennes, og vi ville like noen skikkelige saftige rykter om henne. Så Sara, som du skjønner, vi er lutter øre.
      (Ironi)

    16. Hei.
      Det så ut som et flott bryllup og du var så vakker 😄 Jeg ønsker dere alt godt, og jeg håper du blir så heldig å bli gravid snart:) (husk å ta folat😉)
      Kos dere videre!

    17. Heisann 🙂 Gratulerer så mye begge to <3 Ser fantastisk ut på bryllupsreise! Jeg må si jeg synes noen av kommentarene du får er vanvittig ufine, dette er ikke greit og jeg håper du ikke tar det til deg. Så ekstreme eller frekke utsagn blir ikke skrevet fordi noen har noe imot deg, men som sliter med seg selv og ønsker å skape reaksjoner. En ting er å argumente saklig mot pels, en annen ting er å kunne finne på å skrive stygge ting i innlegg som omhandler to mennesker som feirer hverandre. Kos dere masse og nyt hverandre <3 Vi vanlige folk heier på dere og kjærligheten.

    18. Alkohol er svært skadelig tidlig i graviditeten. Mange av de viktigste utviklingene hos fosteret skjer ila de 12 første ukene. Så i det minste å være måteholden, og kanskje ta en test i ny og ne er ikke så dumt. Men å stresse for mye med alt sånt er jo heller ikke bra. Lykke til:)

    19. Hei.
      Leste i en nettavis at du har tidligere vært med i “Top model”. Hvilken sesong var det? Jeg så mange av de programmene, men kan ikke helt huske deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg