BRUDENS TALE

Kjære Ulrik

Nå er vi endelig gift! Det er ingenting som gjør meg stoltere enn å
være din kone. Dagen i dag har jeg ventet på helt siden jeg traff deg
for første gang.. Ja, jeg var en smule optimisktisk ved første møte.
Heldigvis for meg gikk alt etter planen. Nesten like fort som jeg
håpet..

Tilbake til den dagen vi møttes.. Jeg husker alt veldig godt. Du var
så kjekk, blid, morsom og ja.. Du var pilot! Det var og er oppskriften
på min drømmemann. Jeg ble sittende lenge å bare se på deg prate uten
å få med meg så mye om hva du faktisk pratet om. Men det tok ikke mer
enn den ene lille praten før jeg tok hånden din. Det er det lureste
jeg noen gang har gjort.

“Han skal jeg gifte meg med”, hvisket jeg i øret på Pia (min forlover)
og vår felles kamerat (Arild). De fliret av meg og det var kanskje
ikke så rart etter å ha kjent deg i nøyaktig to timer.

Det meste har gått veldig fort med deg og meg, synes kanskje du. I
mitt hodet ligger vi litt etter skjema, men sånn er det jo med oss to.
Du er en evig tidsoptimist og har alltid god tid, mens jeg stresser
avgårde med en stadig voksende “to do-list” og en noe mer realistisk
oppfatning av klokken. Likevel fungerer vi veldig bra sammen. Du får
meg rolig og jeg får deg i gang.

Etter at jeg ble bedre kjent med deg oppdaget jeg fort at du var mer
enn bare en kjekk og blid pilot. Den omsorgsfulle, snille og
handy mannen sluttet aldri å imponere. Du virket på en måte for god
til å være sann og det gjør jo alt her i dag også. Det er nesten for
godt til å være sant. Denne dagen har vært som et
eventyr. Heldigvis for oss er dette eventyret virkelig.

Det var flere enn meg som trodde at du var for god til å være sann i starten.
Jeg er heldig som har deg og vi er heldige som har fått deg inn i vår
familie. Jeg vet at jeg har med meg begge deler av familien min når
jeg sier dette. Du er det beste som har skjedd meg, Ulrik.

Jeg er så glad og takknemmelig for det livet vi to har skapt sammen.
Takk for at du får meg til å smile hver eneste dag enten du er
hjemme i huset vårt og har fri eller du er ute å flyr på jobb. Jeg
setter utrolig stor pris på den oppmerksomheten du gir meg. Du
skjemmer meg bort og jeg liker det.

Jeg vil takke deg Ulrik for at du lot deg rive med på denne
eventyrdrømmen. Det skulle litt overtaling til, og jeg vet at du har
gledet deg litt til all denne planleggingen er over. Men du skal vite
at eventyret fortsetter. Som du selv sier så blir det aldri en
kjedelig dag med meg. Jeg skal ta av meg resten av planleggingen
fremover, så du kan bare lene deg tilbake og nyte. Jeg gleder meg så masse til å
bygge livet videre sammen med deg at jeg nesten ikke klarer å vente!
Ja, for du kjenner jo meg. Her går ting fort i svingene. Snart er vi
to forhåpentligvis tre..

Jeg vil også få takke min fantastiske svigerfamilie. Jeg føler meg
utrolig heldig som har blitt kjent med dere. Det tok ikke mange
minuttene før jeg senket skuldrene sammen med dere. Den gode kontakten
vi nå har setter jeg veldig stor pris på. Jeg gleder meg til tiden fremover og håper dere ser på meg som en frisk pust i familien Nygård.
Jeg bærer allerede navnet med stolthet.

Til slutt vil jeg bare si at jeg elsker deg veldig høyt, Ulrik. Endelig er du min på ordentlig ♡


 

42 kommentarer
    1. Det så ut som en utrolig fin tale! Det er kjempehyggelig at du deler den her på bloggen fordi nå får vi lesere enda et innblikk i deg og Ulrik!
      Elsket den åpne ryggen på kjolen din! Du så ut som en ekte prinsesse og utifra hva jeg har sett så var temaet tre nøtter til aksepott godt gjennomført! Kjempebra 😀 Er spent på å se flere bilder og sånt etterhvert!
      Gratulerer så mye til begge to! 🙂

    2. Så utrolig fint, og nydelig bryllup;) Var så gøy å se snap bildene dine, har ikke ord for hvor nydelig du var;) Gratulerer så masse til dere begge 2:)

    3. Gratulerer så mye! Må være ærlig å si at jeg har sjekket snappen din flere ganger om dagen igår. Det var så spennende og rørende å følge med på bryllupet deres! Jeg vet ikke hva det er men jeg blir alltid rørt av brylluper.
      Og dere var begge veldig fine! Du så ut som en ekte prinsesse! 🙂 igjen, gratulerer så mye og jeg ønsker dere alt godt i fremtiden! 🙂

    4. Gratulerer så mase til dere begge 🙂
      Kjempefin tale og det ser ut som dere virkelig fikk drømmebryllupet du ønsket, herlig 🙂
      Var veldig gøy å følge med på snap. Lykke til videre og kos dere på bryllupsreisen, klem

    5. Så utrolig utrolig vakkert Julianne <3
      Tårene presset mildt sagt på når jeg leste det!
      Følte jeg selv var i bryllupet igår siden jeg fulgte snapchat, utrolig fint og ikke minst koselig bryllup så det ut som!
      Gratulerer såå masse! 🙂
      Ønsker deg og Ulrik masse lykke til <3

    6. Hjelp!! Glemte å følge deg på snap, kan du værsåsnill ha et innlegg om helgen senere? Gratulerer som nygifte!!
      Klem fra Jenny

    7. Det var sååå gøy å følge med på snap! 😃❤️ du var helt fantastisk nydelig! Og morgengaven – woow! 😃 Gratulerer som ektepar, nyyyyt hvetebrødsdagene😍

    8. Gratulerer så mye fine deg ❤️ Var utrolig kjekt å følge med dere på Snapchat i går, følte jeg var med i bryllupet 🙂 Stå på videre ❤️

    9. Jeg fulgte med på både din og Ulrik sin snap i hele går, og på fredag. Følte som om jeg var gjest ha ha. Det så ut som et utrolig flott brylupp og det så dritgøy ut. Ikke for stvt, men stilig.
      Og for en flott tale Juliane. 👍👏

    10. Dette er første gangen jeg er inne på bloggen din og jeg ser med en gang at dette er en blogg det blir gøy å følge med på.
      Er brudeantrekkene inspirert av Askepott som sende hver 24 des. Du var nydelig som brud – lykke til og ta vare på hverandre.

    11. Gratulerer så masse til dere begge to<3 Følgte dagen deres i går og det så ut som dere hadde en fantastisk flott dag! Og dere så smashing ut begge to:-)
      Hipp hipp hurra for de nygifte:-D

    12. Herre min hatt for en manisk dame du er: jeg skal ta meg av all planlegging framover og snart er vi tre! Jeg hadde i allefall sprunget snarest vekk fra en slik gal kjerring!

    13. For en nydelig tale Julianne, takk for at du deler denne! Gratulerer som mann og kone, dere kler hverandre svært godt! 😘 Jeg fulgte dere gjennom hele dagen på snap i går – hele bryllupet var så gjennomført og flott! Hurra for kjærligheten og gratulerer med ekteskapet! ❤️ Det er en fantastisk følelse å være gift med mannen i sitt liv!

    14. Fantastisk fin tale og fantastisk fint bryllup!!!
      Blir helt matt av mange mennesker her inne…. Trenger ikke ta alt i talen bokstavelig…. At hun skriver at hun skal ta seg av alt planleggingen og plutselig er vi 3 i samme setning trenger ikke bety noe annet enn at hun liker å planlegge i forhold til han, og at hun også gleder seg til å få barn!! Dere overanalyserer alt som jenter og bruker dette mot hun!! Skjerpings folkens

    15. Altså, hvordan går det an at folk skriver så mye slemt 🙁 Verste er at disse menneskene sikkert er godt voksene.. Håper ikke du tar deg nær av det, J 🙂 Synes talen var fantastisk flott, og synes det er tøft av deg å dele det her på bloggen.
      Du så fantastisk ut i går, og virket som en helt fabelaktig feiring med flotte mennesker!

    16. Gratulerer masse til dere begge to.
      Dere er et flott par, og det er alltid like hyggelig å se dere sammen når dere besøker Geilo.
      Ønsker dere lykke og glede i ekteskapet, og det venter en flaske vin fra meg ved neste anledning på høyfjellet..
      Om ikke pilotfruen allerede har en bolle i ovnen etter bryllupsreisen da, isåfall blir det en eplemost og en klem istedet 😉
      Mvh Sven Fernandes.

    17. Synes det er flott at hun viser så mye respekt og kjærlighet for mannen sin. Shes keeping it “oldschoold”, og det er bare vakkert. Så bildene og videoene på snapchat og det var et nydelig byllup.
      Gratulerer så mye til dere begge!

    18. Det var en nydelig kjole du hadde, og du og Ulrik så utrolig flotte ut! Håper du hadde en super dag da:)

    19. Det første jeg tenkte var: stakkars mann som måtte gifte seg i kostyme! Hjelpe og trøste for ett karneval

    20. Så fin tale og for et flott bryllup!!
      Ser mange kommentarer ang klesvalget til Ulrik, men må bare si at det er såå gøy at dere gjorde noe annerledes enn alle andre. Dere strålte begge to og dette temaet synes jeg passet dere veldig godt. Var kjempe gøy å følge dagen deres på snap:D
      Nyt tiden som nygifte!

    21. For en vakker tale! OG for et drømme-bryllup! Det virker som om dagen din var perfekt, og jeg håper dere får det fantastisk som gift 🙂 Gleder meg til å se mer! Ha en super mandag videre!

    22. Kjære Julianne 🙂
      Gratulerer så mye med bryllupet, så flotte dere var :). Brudekjolen din var nydelig og talen til din mann Ulrik var flott <3. Det var gøy du tok deg tid til å sende snap, masse flotte bilder :).Tenk, eventyrbryllupet ditt gikk i oppfyllelse, så hyggelig :). Dere er et flott par som jeg ønsker all lykke og hell på deres vei, måtte den bringe masse glede og gode minner :).
      Ønsker dere en god tur imorgen og nyt hvetebrødsdagene 🙂
      Klem <3

    23. Fulgte med på snapchat og når jeg så antrekket til stakkars Ulrik så tenkte jeg at han virkelig må være hodestups forelsket i deg når han gikk med på å gifte seg i leggings!! 😄
      Sorry altså men han så jo ikke ut! :p

    24. Gratulerer!
      Hvorfor går du med det tøystykket foran ansiktet?
      Og hvordan i alle dager klarte du å overtale en voksen mann til å gifte seg tights, kappe og barfot i skoene?

    25. Nydelig tale til din ektemann 🙂 Gleder meg til og se bilder 🙂 Nydelig brud var du også Julianne 🙂

    26. Maria: Så hyggelig å høre! Det kommer masse bilder fra bryllupet her på bloggen. I morgen kan du også se en videosnutt på God kveld Norge 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg