JEG HAR BYTTET NAVN

Husker dere da jeg fortalte at jeg vil ta etternavnet til Ulrik når vi gifter oss? Nå er navnet endret på Skatteetaten. Det føles veldig rart, men samtidig helt rett. Jeg gleder meg til å signere med “Julianne Nygård”. Det klinger så bra! Men først må vi jo gi hverandre vårt “ja” i kirken.. Jeg satser på at vi blir gift og bestiller meg derfor nytt pass i sammen slengen.. Vi reiser som sagt på bryllupsreise 23. februar, så ingen tid å miste..

Tidligere i dag har vi både vært i telefonmøte med Thoskog slott som vi skal gifte oss på og i skype samtale med presten vår. Nå begynner virkelig ting å falle på plass. Nervene kommer og går. Det er vel det eneste som jeg ikke kan styre.. Hehe!

Resten av denne dagen er satt av til bordplassering, romlister og kirkeprogram. Det er bare en måned igjen til bryllupshelgen i dag og i morgen er det en måned til selve dagen. Jeg føler at tiden løper fra meg.. Det er kanskje litt stygt å si det, men nå begynner jeg å glede meg til dette er overstått.. Jeg gleder meg selvsagt utrolig masse til alt som skal skje i løpet av bryllupshelgen, festen på fredagen, vielsen på lørdagen og alt som hører med, men like mye til dagene etter denne helgen hvor vi kan se tilbake på et forhåpentligvis vellykket bryllup 

14 kommentarer
    1. Hei igjen Julianne. Godt nyttår til deg og din blivende. Ja, nå går tiden alt for fort frem til bryllupet, men fortvil ikke. Jeg fikk av min kjære mor et godt råd for ca 40 år siden. Hun pleide å si: Skynd deg langsomt.” Det betyr kort og godt at ting går ikke fortere om man “springer røven av seg.” Det virker som dere har kontroll på saker og ting, og da trenger dere ikke å stresse så veldig, men heller ha i bakhodet man skal huske planleggingen med like stor glede som både bryllupet og tiden etterpå.
      Så til noe helt annet. Jeg har sagt det før og gjentar det gjerne. Jeg er jo en gammalgammal en, men synes at du skriver godt og tar opp emner som både gammel og ung kan like, og også kjenne seg igjen i. Dette vet jeg iom at vi omgåes både folk på din alder, samt opp til min. Vær stolt over at du har skapt en blogg som er diskutert. Min mor var også en kontroversiell dame, med ganske heftige meninger. Hun var politisk engasjert og hennes motto var: “Man er ikke interessant hvis man ikke blir diskutert rundtforbi.”
      Kjenn på det mottoet Julianne, når det “stormer” som værst.
      Ha en fin aften da Fru Nygård, sånn litt på forskudd.
      Da ble vel jeg den første som tok i bruk ditt nye etternavn på bloggen, ikke værst spør du meg. Hehe

    2. Hei
      Skjønner at du gleder deg stort til bryllupet, men hvem skal ordne håret ditt den dagen, sider dere er i Sverige?

    3. Hei Miss Piggy. Long time no see. En ting jeg lurer på !! Du sutrer over at jeg “mobber” deg. Når egentlig jeg har kommet med ting som alle ser. Men hvordan i all verden er det greit å bruke ekte Pels. Å støtte pels industrien er Mye verre enn å kalle deg miss Piggy. Så på bilde av jakken til din snart ektemann. Verre å være for at Dyr blir plaget

    4. Luna.
      Hvilket kurs har du gått på for å lære å være så totalt blåst? Virker som du har vært mønsterdeltaker. Å du, ta nå på deg en ren singlet istedet for den svetteluktende “gusjegule” med sigaretthull. Kanskje en lang dusj og en tannpuss i grønnsåpe. Tror det vil gjøre susen.
      God bedring, og hils de andre på asylet.

    5. Ååå ❤️ Julianne Nygård klenger så perfekt! Dere er ment for hverandre og kjærligheten seirer alltid! Dere kler hverandre utmerket og vil en dag få vakre nydelige barn! ❤️

    6. Så fint å se at det finnes andre enn meg som også vil ta mannens etternavn. Føler det ikke er så vanlig lenger, og det er jo selvsagt opp til hver enkelt. Men Julianne Nygård passet jo perfekt. Lykke til med bryllup til både deg og Ulrik.

    7. Jeg valgte også å ta mannens etternavn , men beholdte mitt som mellomnavn. Men når jeg skal skrive under på noe så skriver jeg bare Ida H…… 🙂

    8. Ta å skjerp deg, Luna. Folk har på seg hva de vil, om mennesker ønsker å bruke pels, får de heller ha det på sin samvittighet. Syns det er værre å være så stygg med medmennesker, som du er mot Julianne, enn at Ulrik velger å bruke pels.

    9. Jeg skal faktisk bytte navn TIL Nilsen jeg ( iallefall etter planen, vi har vært gift i et halv år nå) , men jeg har bare ikke kommet meg til å gjøre det enda. Jeg syns også det er “riktig” for meg å gjøre det og jeg har jo lyst, men syns det er veldig trist å gi slipp på navnet mitt.. Huff, håper jeg får gjort det snart..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg