NÅ ER DET DÅRLIG HOLDNING SOM GJELDER

De aller fleste har vel fått med seg at trutmunn er ut og “fiskegap” inn. For de av dere som ikke vet hva jeg snakker om kan se her eller her. Når det kommer til posering med resten av kroppen er det også en verden som er fascinerende å følge med på. Jeg er ingen modell og heller ingen ekspert i dette med å posere på bilder, spesielt ikke med ansiktet. Men holdningen min er det ikke noe i veien med. Den får jeg faktisk ofte skryt for. 

Det verste jeg ser er pene jenter med dårlig holdning. Av en eller annen grunn er dette “det nye” som vi ser mye av rundt om i diverse motemagasiner. Nå skal du glemme bort holdningen og se mest mulig krokrygget ut stående. Alternativt kan du kan sitte som en banan og se trist ut. Spør du meg så ser dette like forferdelig ut begge deler. Det ser jo ut som om modellene har vondt et sted..

Jeg blir ofte fortalt at jeg ser helt lik ut på alle bilder og er dårlig til å variere i vinkler og uttrykk. Det er kanskje ikke så rart i og med at 90 prosent av bildene mine består av et stort smil og hodet litt på skakke. Kritikken jeg får er fortjent. Jeg skal derfor jobbe med å utvikle bildebruken min.

De gangene jeg skriver om noe alvorlig her på bloggen så sliter jeg like mye hver gang med å finne eller å ta et nytt bilde av meg selv hvor jeg ikke smiler. Det er altså tydelig at denne jenta ikke har noe i dagens modellbransje å gjøre, som ser slik ut:




Bildene er lånt av Zara.no

Hva synes du om denne trenden?

10 kommentarer
    1. Jeg syns trenden er bra jeg, sjekk ditt hovedbilde, dystert, ser ut som du er lei deg, typen har gjort det slutt, vondt et sted, hatt en dårlig dag osv. Det tenker jeg når jeg ser profilbilde ditt. Er en kjempe rar trend om hvordan folk poserer osv, men hvorfor bite seg i rumpa? Var ikke det litt vondt?

    2. Jon Andre:
      Vet ikke om du selv har dårlig selvbilde eller er stokk dum, men helt ærlig?? Denne såkalte “trenden” ser først og fremst helt idiotisk ut, men hva den gjør med nakken, skuldrene og ikke minst hele ryggsøylen er ikke akkurat ideelt. En sånn kroppsholdning over en lengre periode kan skape store patologiske ryggproblemer.
      Skal du da seriøst sammenligne dette med et portrett der personen ser seg litt over venstre skulder, slik som profilbildene til hundretusen andre jenter? Du er sikkert bare sjalu fordi en blogger tjener mer enn deg. Ta deg en bolle.
      OG det portrettbilde er btw sabla fint!

    3. Den trenden ser helt forferdelig ut! har lagt merke til den selv og det første jeg tenker er narkoman… syk.. Jeg synes også det er veldig negativt det å gjøre dårlig holdning til en trend. jeg har bestandig vært veldig høy, derfor krummet jeg meg mye sammen da jeg var yngre for å virke lavere. Det fikk den konsekvensen at holdningen var sånn bestandig og for å rette det opp før det var for sent så måtte jeg bruke korsett. Jeg var kun 13 år og korsettet var i hard, tykk plast, og rakk fra hoftene til rett under brystet samt et stang som stakk opp. Dette var på den tiden hvor magetopper og mix sixty bukser var populært, men jeg måtte gå med store gensere og skjørt for å skjule korsetttet. Jeg måtte bruke det 24 timer i døgnet (unntatt når jeg dusjet) i hele to år! Det så omtrent sånn her ut http://old.ortopedisktmagasin.se/skolios.html ( men jeg hadde måtte ha med en stang og) Heldigvis hjalp det og jeg er veldig fornøyd med holdningen min nå, men synes det er så trist å se ungjenter med dårlig holdning.

    4. Haha, når du sier det sånn så blir det litt humoristisk! Men det er sånn det er når det skal være editorial. Jeg kan synes at det det ser estetisk tiltrekkende ut når jeg leser blader og magasiner, men jeg fikk meg en god latter nå, det må jeg innrømme!

    5. Synes det er en ganske rar trend men den hører til de mer avslappede motene og det faktum at designere prøver å på falsk sett og vis appellere til folk utenfor de klassiske fruene. Nå som det er sagt synes jeg alle du valgte ser veldig bra ut i deres dårlige holdning, hovedsaklig fordi de er modeller. Det er viktig å huske på om du skal seriøst vurdere poseringene deres, at de poseringene er langt vekke fra naturlige, de er bare konstruert til å simulere virkelighetenes spontantiet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg