SVAR PÅ SPØRSMÅLSRUNDEN

Hei, dere! I dag har jeg vært på kjoleprøving med min kjære svigermor, lunsjet på Fresko og bare hygget meg med husarbeid. Bloggen nedprioriteres dessverre alltid når jeg har familie på besøk. Family first. Håper dere forstår det. Til gjengjeld er jeg rask med å svare på spørsmålene fra spørsmålsrunden. Tusen takk for alle bidrag. Dette var gøy! Her kommer svarene..

1.  Hva bruker du i håret siden det er så fint og glatt?

– For tiden vasker jeg håret med Bed Head shampoo og balsam og kurer håret minst en gang i uken. Jeg er i tillegg alltid flink med å bruke varmebeskyttende før jeg føner, retter eller krøller håret. 

2. Hvor lenge har du og forloveden din vært sammen?

– Vi ble kjærester for snart to år siden, så ting har gått fort.

3. Skal dere få barn en dag? Har du sett for deg noen navn?

– Ja, forhåpentligvis flere. Jeg har alltid sett for meg å få 3 barn og krysser fingrene for minst en jente. Når det kommer til navn så ønsker jeg ikke å røpe dette ennå, men jeg har mine favoritter.

4. Hva er din hemmeligheten bak et lykkelig forhold?

– Ærlighet, nok sex og tid fra hverandre.

5. Hva er det skummleste du har opplevd?

– Det må være den natten jeg ble dopet ned på byen. Har du ikke fått med deg dette? Les om den tragiske hendelsen her: http://pilotfrue.blogg.no/1433265904_dopet_ned_p_byen.html  

6. Når kommer time for time innlegget? Du lovet det for 2 måneder siden.

– Godt spørsmål. Jeg beklager forsinkelsen. Det har bare ikke passet inn i forhold til hva jeg har hatt på planen etter jul. Jeg skal prøve å få det til snart. I mellomtiden kan du følge meg på Snapchat: pilotfrue.

7. Hvilke drinker skal dere servere i brylluppet?

– Vi skal ikke servere drinker i bryllupet, men det er mulig å bestille det meste av drinker som gjestene selv ønsker i baren. Vi serverer mineralvann, øl, vin, cava, champagne og akevitt.

8. Hvordan var du på vgs?

– Jeg var flink på skolen og pliktoppfyllende i starten av vgs, men mistet fokuset mer og mer mot slutten av videregående fordi jeg rett og slett var skolelei. 

9. Hva er det flaueste du har opplevd?

– Det må være denne hendelsen: http://pilotfrue.blogg.no/1429568097_min_strste_flause.html 

10. Har du noen gode sminketips til ansik?

– Invester i gode sminkekoster. Det har mye å si for et godt resultat. Bruk også alltid en fuktighetsspray i ansiktet etter at du har påført sminken. Da holder sminken bedre i tillegg til at den smelter fint inn i huden/ser mer naturlig ut. Jeg bruker “Matte Finish” fra NYX. 

Her ser du min hverdagssminke:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

11. Hadde du drukket en sixpack med øl hver morgen i fem år for 50 millioner kroner?

– NEI. Penger betyr mye, men ikke alt. Helsen kommer først.

12. Hvilken dato er bryllupet?

– Det er helgen 19-21 februar. Selve dagen er lørdagen 20. februar.

13. Hvor lenge/mange år ser du for deg at du kommer til å blogge?

– Jeg kan ikke se for meg at jeg skal slutte å blogge, derfor kommer jeg nok til å holde på med dette i mange år til.

14. Hvor mye tid bruker du på bloggen din per dag?

– Det kommer helt ann på hva annet jeg har på planen. Nå etter jul har bryllupsplanleggingen tatt mye av tiden min. Jeg trives best når jeg har 5-6 timer til disposisjon om dagen på bloggen. 

15. Hvordan er forholdet ditt til Ulrik sin familie?

– Jeg er blitt veldig glad i hele familien til Ulrik. I dag har jeg som sagt tilbragt hele dagen med svigermor. Hun er et av det snilleste og varmeste menneske jeg kjenner.

16. Hvordan møttes du og Ulrik?

– Vi møttes gjennom en felles venn. Du kan lese mer om det her: http://pilotfrue.blogg.no/1418168246_nr_er_det_greit__flyt.html og her: http://pilotfrue.blogg.no/1445353755_kvelden_vi_mttes.html  

17. Kan du beskriv en vanlig dag for deg?

– Jeg står opp mellom 07.00 og 09.00, spiser frokost og besvarer henvendelser på mail, telefon og i kommentarfeltet. Dersom tiden strekker til foretrekker jeg å trene på formiddagen før jeg fortsetter dagen med å skrive dagens blogginnlegg. I ukedagene booker jeg gjerne møter, lunsjer, tid hos frisør, tid for negler/vipper osv fra klokken 12 og utover.. Ettermiddagen og kvelden går til det jeg har lyst til fra dag til dag. Noen ganger jobb eller husarbeid, mens andre ganger bare avslapping eller trening (om jeg ikke har rukket det tidligere på dagen). 

18. Er du faglig interessert i noe?

– Jeg er veldig interessert i trening og kosthold. Det har jeg vært siden ungdomsskolen.

19. Hva tenker du om folk som har tatovering?

– Dersom personen har mye tatoveringer så tenker jeg: “Du kommer til å angre en dag”. Dersom personen har en liten tatovering så tenker jeg: “Håper den betyr noe for deg”.

20. Kan du nevne tre materialistiske ting som du ønsker deg?

– Jeg ønsker meg en Rolex, Louboutins og en tredemølle. 

21. Hvor gammel er du?

– Jeg er 25 år. Fyller 26 år 27.april.

22. Hvor ligger du politisk?

– Er det ikke åpenlyst at jeg ligger på den høyre siden? 

23. Kan du fortelle oss hvorfor akkurat du er et bra forbilde?

– Jeg er et godt forbilde fordi jeg lever i balanse. Jeg trener flere ganger i uken og spiser sunt nesten hver dag. Men jeg tar meg også en fest når jeg vil og tilater meg god mat og godteri i helgen. 

24. Hva gjør denne bloggen til en jobb?

– Det må vel være at jeg kan leve av de inntektene som den gir meg og at jeg føler et ansvar om å oppdatere den daglig.

25. Har du et Stilikon?

– Jeg digger stilen til Kylie Jenner. Er jeg for gammel til det? Hehe!

26. Favoritt sanger for tiden?

– Running out med Matoma og Who I wanna Be (Suit 16)

27. Hvem inspirerer deg?

– Bloggere som engasjerer seg og tør å dele meninger offentlig.

28. Hvilken kjendis ville du vært for en dag?

– En av Kardashian/Jenner- søstrene. 

29. Kan du ikke oppdatere bloggen mer enn ett innlegg om dagen?

– Jo, det kan jeg og det er målet, men det er ikke alltid jeg får det til. Nå for tiden kommer alt som har med bryllupet å gjøre først. Jeg skal virkelig prøve å bli flinkere med å oppdatere fremover. 

30. Favoritt treningstips for rumpe?

– Hip-thrust 

31. Hvordan reagerer du om du blir gjenkjent og folk kommer bort til deg?

– Det synes jeg bare er hyggelig. Jeg reagerer som oftest med et stort smil og slår gjerne av en liten prat med vedkommende 🙂

32. Har du fått beskjed om at poseringen med hodet på skakke er den eneste posisjonen som fungerer for deg?

– Haha! Nei, det har jeg ikke. Men jeg liker meg best slik. Jeg skal likevel prøve å bli flinkere til å variere bildebruken min fremover.

33. Kan du lage en spørsmålsrunde der Ulrik svarer angående å jobbe som pilot og det å jobbe i Norwegian?

– Jeg har hatt noe lignende tidligere på bloggen: http://pilotfrue.blogg.no/1436277967_for_deg_med_flyskrekk.html  

Vet ikke om han er så gira på en runde til, men jeg kan høre med han. 

34. Hva tror du er grunnen til at du ikke kommer så høyt opp på lista som f.eks Sophie Elise og Mamma til Michelle?

– De jentene der har jo holdt på i mange år.. Det krever tid og tålmodighet for å bygge en blogg stor. Jeg har ikke blogget i to år en gang, så jeg er fortsatt en “nybegynner”. 

35. Har du vært i Bergen?

– Ja, flere ganger. Bergen er en veldig fin by. 

36. Hva er ditt forhold til vegetarisk mat? Syntes du det er viktig å kutte ned på kjøttforbruket? Hva gjør du selv?

– Jeg har dessverre ingen forhold til vegetarisk mat, så dette blir feil av meg å si så mye om. Dersom jeg vurderer hva jeg skal spise så handler det kun om helse. 

37. Hva tenker du om å få barn før man nærmer seg 30?

– Jeg har alltid sett for meg at jeg får barn før jeg blir 30. Nå er jeg som sagt bare 25 og gifter meg om litt over en måned, så dette ser lyst ut.

38. Hvorfor bruker du kjæresten din sin yrkestittel som bloggnavn?

– Det var Ulrik sitt forslag den gangen jeg ville starte en blogg. Jeg synes navnet var morsomt og tenkte at det ikke var noe vits i å finne opp hjulet på nytt da jeg allerede var sent ute. 

39. Syntes du det er status å ha en kjæreste som jobber som kollektivtrafikk sjåfør?

– Hehe! Kall det hva du vil. Jeg synes at Ulrik har en kul jobb og har stor respekt for pilotyrket.40.  Har Ulrik barn fra før?

– Nei, heldigvis ikke. Da hadde nok ting vært annerledes.

41. Hvorfor går du etter en så eldre mann?

– Ulrik er 10 år eldre enn meg. Jeg ser ikke på aldersforskjellen som verken stor eller utfordrende. 

42. Hvorfor skriver du så mye for oppmerksomhet og PR?

– Jeg lever av å blogge. Det vil si at jeg lever av klikk som igjen vil si at jeg lever av oppmerksomhet. Men all PR er ikke god PR i mine øyne. Jeg tenker nøye over hva jeg deler. 

43.  Hva syntes du om å bruke ekte pels?

– Jeg synes ikke noe om alle disse forferdelige bildene jeg har sett av pelsfarmer som mishandler dyr. Men jeg synes pels er både pent og praktisk i kulden som vi har her i Norge. Per i dag eier jeg ingen ekte pels, men ønsker meg en i fremtiden. Dersom jeg skal gå til anskaffelse av en ekte pels så skal jeg forsikre både meg selv og dere om at den ikke kommer fra de skrekkeksemplene vi ser når temaet er oppe til debatt.

44. Hvordan har dere tenkt å løse bordplassering rundt hovedbordet i bryllupet?

– På hovedbordet sitter våre foreldre: moren og faren til Ulrik, moren min, stefaren min og faren min. I tillegg har vi satt forlovere med hver sin følge og toastmaster sammen med oss.  

45. Tips for å få bedre selvtillit?

– For meg er det trening og sunt kosthold som bidrar til økt selvtillit. Det hjelper også å ta en utfordring i blant. Følelsen av å beherske noe nytt er undervurdert.

46. Er du en golddigger?

– Jeg er glad i dyre ting og trives best i romslige forhold, men jeg er ingen golddigger. Jeg hadde ikke giftet meg for penger. God økonomi er bare en bonus. 

47. Hvofor kaller du deg for en toppblogger?

– Jeg tror ikke at jeg har kalt meg selv for en “toppblogger”? Jeg vet at andre medier har kalt meg det og synes i grunn det er fortjent da bloggen er mitt levebrød, ikke en liten hobby.

48. Hva tenker du om at tyveårene er til for å leves?

– Jeg tenker at det er stemmer sålenge man lever livet med måte.

49. Leier dere eller eier dere leiligheten dere bor i?

– Vi eier huset vårt sammen.

50. Trives dere på Vinderen?

– Vinderen er et utrolig flott sted. Vi stortrives i nærmiljøet vårt.

 

36 kommentarer
    1. Så utrolig pen du er på bilder når man ser ansiktet ditt rett forfra, istedet for på skakke:) Men apropo pels, ingen pels er bra pels.. Trist å lese at du ønsker deg dette en dag:/ Jeg håpet du var godhjertet også mot alle dyr. Klem fra meg:)

    2. God kveld!
      Så fint håret ditt er på det nederste bildet. Kunne du hatt lyst til / har du muligheten til å lage en videotutorial?

    3. Er det å spise og trene “riktig” nok til å være et godt forbilde? Hva med holdninger og hvem du er? Er kropp og utseende alt?

    4. Ville bare si at jeg elsker bloggen din! Du er absolutt en av mine favorittbloggere, uten tvil! Synes bloggingen din er variert og veldig interessant. Liker også veldig godt at du er så voksen når du svarer på litt frekke kommentarer. Du er utrolig flink!

    5. Herregud så spydige folk er..? Jeg hadde vært så flau hvis jeg var forelder til noen av de her ass..

    6. Fine svar du gir. Men desverre, da jeg kom til spørsmålet om pels sluttet jeg å lese. Og jeg kommer nok ikke til å lese noe mer her inne fremover. Anbefaler deg virkelig å sette deg mer inn i problematikken rundt pels. Det vil desverre aldri bli god dyrevelferd i en bransje som livnærer seg på å sperre inne dyr på en måte hvor de aldri får utløp for sine behov.

    7. Du er så fantastisk! Og smile ditt blir jeg utrolig glad av å se på!
      Gleder meg til å følge deg vidre 🙂

    8. Som et par andre har skrevet, det finnes ikke pels som er bra for dyrene, det sier seg selv, hvordan kan du tro noe sånt?
      Ellers anbefaler jeg det også å sette deg litt inn i vegetarisk kosthold, både for helsa, miljøet og dyrene.
      Resten er helt fint 🙂

    9. Så moro å lese spørsmålrunden – føler vi lesere ble bedre kjent med pilotfrue 🙂 Du skriver og svarer bra på spørsmålene 🙂 Alle de små bildene av deg var pene, du ligner på noen kjendis/skuespiller, husker ikke hva navnet er 🙂 Hehe. Ha en fin onsdag Julianne 🙂

    10. Mange fine svar! Har fulgt deg lenge og titter innom hver dag, men jeg er nok en av dem som mener at pels er galt uansett. Derfor kommer jeg dessverre ikke til å lese bloggen din mer.
      Ønsker deg uansett lykke til videre, å håper du endrer mening angående dette. 🙂

    11. Cecilie Engelsen: Det var trist å høre, Cecilie. Til informasjon så er enkelte av bildene som er tatt på pelsdyrfarmer kun skremselspropaganda. Det er jo ganske urettferdig ovenfor de mange pelsdyrfarmene som faktisk driver forsvarlig etter alle lover og regler.

      Men jeg har ikke satt meg godt nok inn i dette. Det er hovedgrunnen til at jeg heller ikke har kjøpt meg en ekte pels. Jeg bruker hodet og jeg har et godt hjertet 🙂

      Ha en fin uke videre!

    12. Så gøy å lese så svarene dine! Føler vi blir “closere” med deg hver gang du har slike innlegg :-Dell

    13. Emelie: Det synes ikke jeg heller, men det er tydelig at flere reagerer på denne aldersforskjellen.. Gøy at du likte å lese svarene mine 🙂

    14. missmommy.blogg.no: Takk for det! Det kommer mer om bryllupet 🙂

      Gleder meg skikkelig til å vise dere kjolen, men det blir såklart ikke før selve dagen/dagen etter bryllupet..

    15. Anne: holder det ikke at hun svarer hun holder til høyre? Det gjør jeg også! Jeg trenger ikke utdype meg noe mer. Vist du deretter lurer på hva som er viktig politisk, kan du gå inn på hoyre.no og lese selv hva dem står for! Heia (STJ)Erna vår🌟💙

    16. Gir meg ikke 🙂 Link til ett eneste pelsdyrfirma som behandler dyrene sine bra? Men som du sier, du har ikke pels enda, og har ett godt hjerte.. Dropp pelsen du, det er det beste! Hadde du satt deg inn i dette, så hadde du skjønt at pels ikke er noe annet en tragisk.

    17. Menneskers syn på pelsindustrien er en ganske stor deal-breaker for meg når det gjelder min oppfattelse av en person sine verdier. For meg fremstår det som ganske skremmende at noen setter sine egne materialistiske behov over velferden til tusenvis av dyr.
      Må bare nevne at dette ikke er kritikk av deg, da jeg ser at du foreløpig holder deg nøytral til dette temaet. Jeg håper så inderlig at industrien avskaffes, og vet at med nok engasjement så er det absolutt mulig. Bare se hvordan seaworld måtte tilpasse seg den enorme mengden med klager mot dyrevelferd etter at almenheten så “bak kulissene”.
      Anbefaler deg på det sterkeste å sette deg inn i dette her, og håper på en saklig debatt rundt temaet.

    18. Hei! ville bare si at jeg synes du får alt for mange ufine kommentarer enn du fortjener! For meg er du et av min store forbilder og en jeg virkelig ser opp til. Du er en slik person som jeg ønsker å være 🙂 så jeg håper at du får med deg denne og de andre fine kommentarene du får på bloggen og ikke bare de som er negativ. Ha en super dag! <3 hilsen jente 18 år

    19. Isa: fordi hun skriver at det er åpenlyst at hun holder til Høyre. For meg er det ikke åpenlyst om jeg leser bloggen som kun handler om henne selv, mote og utseende. Derfor det hadde vært spennende og hørt hva hun Evt. brenner for politisk:)

    20. Har fulgt bloggen din en stund, men dette innlegget blir det siste. Synes det er helt forkastelig at du ønsker deg en pels. Og nei, det finnes ingen pelsoppdrett som driver med pels på en god måte. Ville dyr som er innesperret i kjempesmå bur? Det mener du er OK? De dyrene vil aldri ha det bra. Og nei, det er ikke bare skremselspropaganda, hvordan kan du si det? Det er en forferdelig industri hvor dyr lider, for at sånne som deg ska føle det litt finere ved å ha døde dyr hengende over skuldrene? Har tidligere respektert deg for dine valg, men mistet i dag all min respekt for deg. Synes bare det er trist at alle de unge jentene som leser bloggen din, og ser opp til deg, leser dette innlegget og tenker at pelsindustrien ikke er så forferdlig likevel, for det er den virkelig.

    21. Er innom bloggen din av og til. Pleier ikke legge igjen kommentarer, men nå fikk jeg lyst.
      Vi lever totalt forskjellige liv, men syns det er artig å titte innom hos en “oslofrue” og se hva slags tanker du gjør deg om ulike ting.
      Mannen min jakter. Jeg hadde vært stolt hvis jeg kunne gå med pels av selvskutt rødrev. Dyra lever fritt i naturen fram til de intetanende felles av jegeren.
      Men jeg kunne ikke tenke meg pels som kom fra pelsoppdrett!
      Lykke til med bryllupet og de aller siste forberedelsene, Julianne 😊

    22. Kommer til å slutte å lese bloggen din nå som jeg vet at du holder med høyre og ikke er imot pelsdyroppdrett..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg