JEG BYGGER MEG STERKERE HVER DAG

Hei, dere. Mange reagerer negativt når jeg inntar en “offerrolle”. Spesielt under innlegget om at jeg opplever at folk peker, hvisker og ler av meg ute på fest. Dere sier at det er en del av pakka. Jeg er ikke dummere enn at jeg skjønner det. Personlig har jeg vurdert innholdet i den pakken flere ganger og kommet frem til at det er verdt det. Jeg ville ikke ha byttet livet mitt med noen. Livet mitt er jo en drøm. Kanskje ikke din drøm, men min drøm. Jeg er lykkelig forlovet, har masse familie rundt meg, bor trygt og godt og styrer hverdagen min helt selv. Mer enn det kan jeg ikke be om..  

“Hvorfor tar du så ofte offerrollen?”: Jeg må stå opp for meg selv. En del av min rolle er jo å vise dere verden med mine øyne. Med mitt åpne kommentarfelt så gir jeg dere muligheten til å vise meg andre vinkler og synspunkter. Det blir som en slags dialog.  

Jeg er ikke alltid så sterk som jeg tror, men jeg bygger meg sterkere hver dag og det er det beste med denne bloggingen. Fra jeg startet med å blogge til i dag har jeg vokst mye. Før ble jeg lei meg om jeg fikk få “likes” på et bilde (flaut).. I dag kan du fortelle meg at jeg har stygg nese, gule tenner, noen kilo for mye eller at jeg er stokk dum uten at jeg tar det til meg. Tenk hvor sterk jeg blir om et år eller to! Jeg er spent på reisen videre

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nå skal jeg snart komme meg ut av denne onepiecen og inn i treningstøyet. Ønsker dere en fin start på uken! 

28 kommentarer
    1. Jeg er fullstendig uenig med deg på veldig mange områder, men jeg kan likevel ikke annet enn å beundre holdningen din til stygge kommentarer og livet generelt! Det er ikke alltid jeg klarer å respektere meningene dine, men jeg har likevel vanvittig stor respekt for deg og for at du klarer å holde på som du gjør. Du er sterk og selvstendig, og derfor finner jeg, på tross av forskjellige verdier, masse inspirasjon i bloggen din. Stå på videre!

    2. Så utrolig bra at du ser ting på den måten som du gjør det! Det er beundringsverdig og det er riktig holdning. Jeg synes du skal stå på videre og stå opp for deg selv! Du virker som en smart kvinne som reflekterer rundt mye, noe som er veldig viktig. Derfor synes jeg også du fortjener så mye respekt for å være så åpen som dette. Om folk stirrer, peker eller hvisker, det skal du som du vet, ikke ta deg nær av, fordi du vet hvem du er – og det, fra mitt synspunkt, ser ut til å være en utrolig bra kvinne! <3

    3. Men hvorfor skriver du så mye stygt om andre mennesker på en offentlig blogg? Jeg lurer virkelig på det.

    4. Malin våde: Takk for at du skriver dette. Det er veldig motiverende å få slike tilbakemeldinger! Du virker som en moden jente. Ønsker deg en fin uke <3

    5. Jeg liker bloggen og deg og jeg titter innom daglig:) jeg syns du er oppegående og hakket kulere enn andre bloggere. Du virker ikke redd for noe, sånn bloggmessig. Og jeg syns du er pen og gleder meg til bryllup. Vil gjerne se mer av hjemmet deres, flere tips om ulike sminkeprodukter, oppskrifter om du har noen, og masse mere bryllupsinfo!!! Lurer på hvor du har kjøpt de to bøkene på bildet??

    6. Maria: Hehe! Morsomt at du skriver dette. Respekten er gjensidig, Maria. Jeg tåler som sagt at folk er uenige med meg, som du tydeligvis er i mange settinger. Jeg ser virkelig opp til mennesker som deg, som likevel gir meg tommel opp 🙂 Tusen takk!

    7. Kristine: Jeg skriver ikke stygge ting om andre mennesker. Det du sikter til nå er mine meninger om forskjellige gruppe mennesker, som “navere” osv. Jeg tar ikke enkeltpersoner, men jeg har meninger om hvordan man skal og bør oppføre seg i samfunnet. Det er noe annet.

    8. Elin: Så gøy at du liker bloggen! Jeg setter stor pris på at du klikker deg inn daglig 🙂

      De to bøkene bestilte jeg på Ebay for en stund siden..

      Ønsker deg en fortsatt fin mandag!

    9. Kan jeg spørre om hvilken størrelse du valgte i denne? Ser at den er lang, men lurer litt på om jeg bør gå for m eller s da jeg ikke vil svømme i den. Den grønne og er kjempe stilig og vurderer den blå i den samme.

    10. Det at folk peker på og ler av deg bør kanskje få deg til å tenke over hvordan du ser ut. Og ikke minst de sykt gammeldagse meningene dine.

    11. Sonja: Forstår du ikke at kommentaren din ikke er verdt noen ting? Hun bryr seg ikke om usmakelig folk som deg 🙂

    12. Der tar du feil. Du har gått ut med en beskrivelse av en enkeltperson, hun som hjalp deg i en butikk som ikke hadde barbert seg. Det er ikke en “gruppe mennesker”. De fleste med en god oppdragelse og sosial intelligens forstår at meninger om andres utseendet er noe du kan prate om med dine nærmeste, ikke på en offentlig blogg – det er faktisk veldig uhøflig. Og du lurer på hvorfor folk stirrer og ler.. det hadde vært mye bedre om alle kunne være greie mot hverandre og akseptere at man er forskjellig.

    13. En ting er at man må tåle saklig kritikk, når man fronter en eller annen mening som blogger. Men at folk peker, hvisker og ler – det er det ingen som skal måtte “tåle”, bare fordi man er en helt eller delvis offentlig person. Folk må rett og slett lære å oppføre seg.

    14. Jepp Sonja,ingen bryr seg. Og hva er det som er gammeldags? Ta ektemannens etternavn? Ikke drikke seg dritings på juleaften sammen med barn, eller mene at bryllupsfest er for voksne? En ting å være uenig i meninger, men å rakke ned på andre jenters utseende, det holder oppegående kvinner seg for god til…uansett

    15. Hei;) Mitt råd er ikke vær et offer;) ikke se deg selv som et offer uansett hvor vanskelig du har det . Å være en vinner vil alltid være lønnsomt , det er fordi du er en vinner at folk snakker dårlig , det er naturlig . Unnskyld og tilgi de, de vet ikke bedre. Negativitet avler negativitet og uten negativ tilbakemelding vil negativiteten ta livet av seg selv. Stå opp for deg selv. Klem Maria Høili

    16. ÆSJ du gjør meg kvalm, herregud er det virkelig mulig å være såå jævla skada som deg.Bare hold kjeft ditt motbydelige troll. Du lirer av deg det ene hjernedøde innlegget etter det andre, se å få fjernet deg fra nett for godt ditt tette missfoster!

    17. ÆSJ du gjør meg kvalm. Herregud, du lirer av deg det ene tette innlegget etter det andre. Hold kjeft, er det virkelig mulig å være såå skada som deg? Ditt motbydelige ekle krek. Se å få fjernet deg fra nettet for godt, så Norge slipper å se ditt tragiske vesen!

    18. Synes du er ei flott jente som skriver bra 🙂
      Dette er din blogg og du skriver utifra dine synspunkter og hva du opplever, det er spennene å lese fordi jeg syned du er et intersant menneske. At andre skal sitte og kritisere og le av deg er rett og slett patetisk synes da jeg. Det og si sine meninger er bare ikke lov i dette fordømte samfunnet!
      Da jeg var 15 år var jeg i en ganske stor jente gjeng, det var en gang jeg turte og si i min mening og det var en sterk mening! jeg ble ledd av og det endte opp med baksnakking i flere uker, det var sårt og tøft! Sluttet ikke og si hva jeg egentlig mente, men det gjorde vondt når jeg ble ledd av eller snakket stygt om senere.
      Men nå i eldre dager har jeg gitt mer og mer hva andre synes, fordi jeg står opp for meg selv og snakker ut fra mine synspunkt! Folk får da mene hva dem vil.
      Å jeg håper du bygger deg sterkere fordi du er ei helt rå jente 🙂
      Folk som ler er deg er dem som er en del av saue flokken som ikke klarer og si sin mening! Å stakars dem som ikke klarer og holde fingrene av tasturet, tenk og bare måtte skrive hvor dårlige andre folk. Tenk og ha så dårlig selvbilde at man må rakke ned andre for og få en følelse av og føle seg litt bedre. Trist at ingen forstår at vi mennesker er forskjellige og helt unike på vår måte.
      Stor varm klem til deg Julianne <3 øsnker deg en fin dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg