MANGE PEKER OG LER

Noen mennesker blir nok aldri voksne. Jeg vet ikke med dere, men jeg lærte at det å peke på enkeltpersoner ikke var greit allerede som lite jente. Jeg lærte også at det å le av andre er stygt, spesielt hvis den eller de det gjelder er i nærheten og kan få det med seg. Mennesker som peker og ler av andre offentlig er rett og slett barnslige og uoppdragne. En ting er hva vi snakker om og fniser av hjemme innenfor husets fire vegger. En annen ting er hvordan vi oppfører oss ute blant andre. Dette handler om respekt.

I løpet av denne julen har jeg måtte tåle mye ubehaglige situasjoner blant fulle folk på fest. Enkelte har ikke sperrer. Jeg opplever at folk ler, hvisker, peker og tar bilder. Noen er verre og mer utspekulerte enn andre. Jeg prøver å ignorere det meste, men det er vanskelig når hensikten med oppmerksomheten kun er å gjøre narr. Da blir jeg både sint og skuffet. Tenk at voksne mennesker kan være så slemme..

Jeg legger ved et bilde som jeg tok fra terrassen tidligere på kvelden i dag. Nå er det leggetid. I morgen tidlig reiser vi hjem igjen til Oslo. Jeg gleder meg til å starte hverdagen og fortsette med siste del av bryllupsplanleggingen. Likevel kommer jeg til å savne den roen som jeg får her på fjellet. Det er få steder jeg trives så godt som her på Geilo 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

30 kommentarer
    1. Uff, høres virkelig ikke hyggelig ut å oppleve det. De eier jo ikke folkeskikk eller så er det alkoholen som gjør at de mister fornuft og hemninger. Det er ulempen med å blogge og ha endel lesere. Leste et innlegg av Caroline Berg Eriksen og hva hun opplever av kritikk. Virker som folk er opptatt av å finne feil. Kan tenke meg du opplever mye av det samme. Man må nok bare være sterk og tenke at sånn kan folk oppføre seg. Det er absolutt ikke riktig, men det beste rådet må bare være å ignorere det, selv om det kan være vanskelig.

    2. Du har blitt kjendis nå, så det er en del av “pakka” dessverre. Gratulerer med dagen til Ulrik! Fascinerende å følge med på livene deres!!

    3. Sånn er shitkjendis livet… Du har valgt selv å legge ut innlegg som er borti natta som igjen nettavisen linker til. Folk ser jo på deg som en undelig skrue. Folk peker og ler som regel av folk som gjør stort av seg.

    4. Til anonym kl 01:29.
      Er det mulig å bli så dum som deg? For et tåpelig innlegg du kommer med! Er det helt i orden å peke og le av folk? Hvis du ser en handikappet på gata, peker du og ler da? Om du ser noen som er litt annerledes enn andre, er det lov å peke og le? Og om pilotfrue mener noe som ikke alle er enige i, er det virkelig greit at voksne mennesker peker og ler? Hvor går grensa for at det er greit å peke og le av noen og hvem bestemmer den grensa? Herlighet, kan ikke fatte hvor oppdragelsen og folkeskikken har blitt av, men det er vel sånne som kalles nettroll, tøffe på avstand, bitre mennesker, synes synd på sånne folk jeg.. Stå på pilotfrue, jeg unner deg alt godt, og skulle ønske du slapp hets fra andre, i hvert fall fra folk som ikke tør å snakke direkte til deg, eller skrive anonymt. Trøsten er at du ikke trenger å ta det til deg, sånne folk har det vondt inni seg, og de lar det gå utover andre på feil måte. Alt det beste for 2016 og framtiden!

    5. Når man oppfører seg sånn da er man lite voksen. Det sier vel mere om dem enn om deg, hadde det vært noen av mine “venner” hadde dem ikke Vært det så veldig lenge. Forhåpentligvis er dem i fåtall. Godt nytt år og lykke til med alt som skal skje både på bloggen og i livet 🙂

    6. Utrolig respektløst av voksne mennesker !
      Nydelig utsikt 🙂 Gleder meg til og følge deg på bloggen i 2016 🙂

    7. Hva med alle de du peker og ler av når du skriver disse blogginnleggene dine? Kanskje ikke direkte, men inndirekte… Er like ugreit det..
      Til den over som snakker om handicap osv, nei det er ikke greit å mobbe de, men så vidt jeg vet så mobber denne pilotfruen mange med sine innlegg. Hun skriver sine meninger om hva som skal være rett og galt og ser ned på alle som ikke følger dette. Er du med på leken… Ja da må du tåle steken 😉

    8. Det er veldig umoden oppførsel at folk skal drive på sånn! 🙁 det er rart at voksne mennesker opptrer på den måten! Jeg tenker at de gjør det av sjalusi eller uviten! Det er jo vondt å være på den mottakende siden, men du kan prøve å se det i det lyset at du sannsynligvis har et mye mer innholdsrikt og spennende liv enn de! 🙂

    9. Etter alle dine innlegg der du shit shamer jenter og andre som har andre preferanse enn deg, og selvsagt alle de antifeministiske innleggene dine så er det ikke så rart at folk reagerer på dette, og du har valg dette selv så slutt å sett deg i offerrollen hver gang verden går imot deg. Du er barnselig! Du har deg selv å takke for å være at du er upopulær.

    10. Linn: Jeg har storkost meg med familie hele julen. Det er ikke slik at jeg går rundt å tenker på dette hele tiden, men jeg har tenkt såpass mye over hvor slemme voksne mennesker kan være at jeg fikk lyst til å skrive litt om mine negative opplevelser.

      Godt nytt år til deg, Linn 🙂

    11. Birgitte: Det er en del av pakken. Du har helt rett i det. Jeg mener likevel at enkelte burde tenke mer over hvordan de oppfører seg ute på byen..

      Hilser fra Ulrik og sier et forsinket takk 🙂 🙂

      Gøy at du følger med!

    12. Anonym: Det er mitt valg å blogge og jeg tåler at folk er uenige med meg. Jeg tåler også at folk ikke liker meg eller synes at jeg ser stygg eller rar ut. Det jeg ikke tåler er voksne mennesker som bedriver mobbing.

    13. May Iren: Hei, May Iren! Takk for innspill. Jeg er så enig med deg 🙂

      Veldig hyggelig at du følger meg!

      Godt nytt år til deg og familien <3

    14. Lite hyggelig og dårlig oppførsel av andre. Utrolig at folk kan oppføre seg slik, det burde dem holde seg for gode til. Jeg tror dessverre det er baksiden ved det å være så åpen om sitt privatliv og skrive omkring sine egne tanker og meninger – det er en del av det å brette ut sitt eget privatliv. Det betyr ikke at det er riktig og en unnskyldning for at folk oppfører seg slik. For det er ikke greit. Men tror ikke det er noe som noen kan styre.
      Kan vel si at det er en av konsekvensene av å bli så offentlig – skjønner det er ubehagelig, men tror du må leve med det når du har blogg. Men selvsagt ikke greit av folk å oppføre seg slik, og jeg har lest noen veldig stygge kommentarer her inne og regner med det er noe som kommer inn ofte uten at det blir publisert.
      Du virker uansett som en hyggelig og flott person. Fortsett med det du gjør, og prell av deg dem som vil gjøre narr av deg og peker etc.
      😊

    15. Julianne, ingen sier du er den slemme, men det folk sier er at du er en voksen jente som selv peker og ler, som sagt ikke direkte, men indirekte. Lage innlegg om en jente som har hår under armene,”navere”, dame som ble klådd på av taxi sjåføren men ville ikke gjøre noe mer ut av det slik at andre kunne bli advart mot dette, dopet ned uten å kunne svare for seg osv. Du er opptatt av klikk og da skriver du masse uten å tenke over det. Du kommer til å brenne deg, og den dagen kommer det til å gjøre enda mer vondt enn at noen peker og ler av deg.I stede for du som går bak ryggen til folk og peker og ler med måten du skriver her på, så peker de og ler direkte til deg.

    16. Anonym: Det er helt klart bakdelen ved denne bloggingen ja.. Men jeg synes likevel at det er verdt det 🙂

      Takk for støtten som du gir meg. Det er veldig godt med kommentarer som dette 🙂

    17. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor dere som kommenterer at Julianne er så bort i natten, i det hele tatt gidder å gå innpå bloggen hennes.

    18. da må du slutte å peke ut og le av andre selv. som foreksempel innlegget om at bikinifitness jenter ser stygge ut og kroppene ser forferdelig ut i dine øyne. karma

    19. Du gjør virkelig alt etter boka her når det gjelder å provosere/klage for å få lesere – det skal du ha($$$) . Men du fremstår som lite sympatisk desverre. Jeg liker å lese blogger, også din, som underholdning men du er ikke en person jeg ville hatt som venninne/bekjent/kollega utifra det jeg leser. At folk peker og ler må du venne deg til nå som du på din måte er blitt underholdning for mange. Peke og le gjør man av noen man ikke respekterer, beundrer eller ser opp til – du er for meg underholdning som mange andre bloggere. Men kanskje du overrasker en dag?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg